جاباما
۱۹۱۶۲۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

محبوب‌ترین کاخ‌ها و قلعه‌های جهان +عکس

شما چه تصویری از یک قلعه یا کاخ مجلل در ذهن خود دارید؟ مردم سراسر جهان به محل زندگی یا محل حکومت افراد مشهور علاقه فراوانی دارند. آمار بازدید گردشگران از این مکان‌های زیبا این گفته را تایید می‌کند.

فرادید: شما چه تصویری از یک قلعه یا کاخ مجلل در ذهن خود دارید؟ مردم سراسر جهان به محل زندگی یا محل حکومت افراد مشهور علاقه فراوانی دارند. آمار بازدید گردشگران از این مکان‌های زیبا این گفته را تایید می‌کند.

به گزارش سی ان ان، یکی جذابیت‌های گردشگری هر کشوری می‌تواند کاخ‌ها و قلعه‌های آن باشد که هر کدام با معماری خاص خود منحصر به فرد است. در ادامه با ده کاخ و قلعه برتر در جهان آشنا خواهید شد.

شهر ممنوعه (کاخ موزه) - پکن

آمار بازدید سالانه: 15.340.000

محبوب‌ترین کاخ‌ها و قلعه‌های جهان +عکس

روزانه ده‌ها هزار نفر بازدیدکننده به شهر ممنوعه می‌روند تا از این مجموعه دیدن کنند. در شهر ممنوعه، معبدهای طلایی‌رنگ بودائی «پاگودا» بر روی ساختمان‌های ساخته شده از آجر قرمز وجود دارد که نشان‌دهنده معماری سنتی چین است. در کاخ موزه آن نیز آثار هنری، وسایل خانه و خوش‌نویسی به نمایش درمی‌آید.

لوور - پاریس

آمار بازدید سالیانه ۹.۳۳۴.۰۰۰

محبوب‌ترین کاخ‌ها و قلعه‌های جهان +عکس

بزرگترین و مشهورترین موزه جهان که شاهکارهای تاریخی فراوانی مانند مونالیزا را در خود جای داده است، در رتبه دوم قرار دارد. مجموعه‌ای با معماری U شکل که میزبان پادشاهان و امپراتورهای متعددی بوده است. گفتنی است بقایای قلعه اصلی که برای شاه فیلیپ دوم در سال ۱۱۹۰ میلادی ساخته شد، اکنون در طبقه زیرین موزه قابل مشاهده است.

کاخ بزرگ - بانکوک

آمار بازدید سالیانه ۸.۰۰۰.۰۰۰

محبوب‌ترین کاخ‌ها و قلعه‌های جهان +عکس

دفاتر سلطنتی هنوز در این مجموعه فعالیت می‌کنند. ملاقات مقامات کشوری و مراسم سلطنتی مانند تولد پادشاه سالانه در این مکان برگزار می‌شود. این مجموعه همچنین مکان رسمی زندگی پادشاهان تایلندی بین سال‌های ۱۷۸۲ تا ۱۹۲۵ است.

کاخ ورسای - فرانسه

آمار بازدید سالیانه ۷.۵۲۷.۱۲۲

محبوب‌ترین کاخ‌ها و قلعه‌های جهان +عکس

لویی سیزدهم این کاخ را در اواخر قرن هفدهم در ورسای ساخت. این کاخ موجب حسادت ورزی پادشاهان دیگر در اروپا شد. ورسای هفت برابر هر کاخ دیگری در فرانسه (به‌استثنای لوور) بازدیدکننده دارد. هیچ کاخ دیگری در جهان به اندازه کاخ ورسای مجلل نیست. تالار آیینه‌ها، اتاق ماری آنتوانت، باغ و فضای سبز و بسیاری تالار دیگر که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد در دل این مجموعه قرار دارد.

سرای توپقاپی - استانبول

آمار بازدید سالیانه ۳.۳۳۵.۰۰۰

محبوب‌ترین کاخ‌ها و قلعه‌های جهان +عکس

سرای توپقاپی نزدیک به ۴۰۰ سال تا پایان امپراتوری عثمانی‌ها در دهه ۱۹۲۰ میلادی محل اقامت پادشاهان عثمانی بود. این کاخ به دریای مرمره و تنگه بوسفور اشراف دارد.

کاخ زمستانی - سن‌پترزبورگ روسیه

آمار بازدید سالیانه ۳.۱۲۰.۱۷۰

محبوب‌ترین کاخ‌ها و قلعه‌های جهان +عکس

کاترین کبیر و نیکلاس اول از جمله کسانی بودند که بین سال‌های ۱۷۶۲ تا ۱۹۱۷ در این کاخ سفید و سبز اقامت داشتند. این کاخ در کنار رود نوا واقع شده است. در این کاخ که اکنون به موزه ارمیتاژ تبدیل شده است، شاهکارهایی از بزرگان هنر مانند لئوناردو داوینچی نگهداری می‌شود.

برج لندن- انگلستان

آمار بازدید سالیانه ۲.۸۹۴.۶۹۸

محبوب‌ترین کاخ‌ها و قلعه‌های جهان +عکس

این برج در واقع قلعه‌ای تاریخی در مرکز لندن است که در سمت شمالی رود تایمز واقع شده است. این قلعه برای آن ساخته شد تا لندنی‌ها را بترساند و جلوی حملات مهاجمان را نیز بگیرد. قدیمی‌ترین قسمت این مجموعه «برج سفید» است که قدمت آن به قرن ۱۲ میلادی برمی‌گردد.

کاخ شون‌برون - وین

آمار بازدید سالیانه ۲.۸۷۰.۰۰۰

محبوب‌ترین کاخ‌ها و قلعه‌های جهان +عکس

این مجموعه مطابق با معماری روکوکو ساخته شده و محبوب‌ترین نقطه گردشگری اتریش است. شون‌برون در کلمه به معنای «چشمه زیبا» است و اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش از قرن ۱۸ تا سال ۱۹۱۸ میلادی بوده است.

الحمرا و خنرالیف - گرانادا، اسپانیا

آمار بازدید سالیانه ۲.۳۱۵.۰۱۷

محبوب‌ترین کاخ‌ها و قلعه‌های جهان +عکس

الحمراء به معنای سرخ و خنرالیف نیز در اصل به عربی «جنّةالعریف» به معنای بهشت معماران بوده است. این مجموعه در طول قرن‌ها توسعه داده شده است. کاخی که بر فراز یک تپه ساخته شده و مجموعه قلعه آن شامل استحکامات جنگی، باغ، کلیسا و چندین کاخ دیگر از جمله کاخ الحمرا و کاخ خنرالیف است که برای پادشاهان گرانادا (غرناطه) و اندلس ساخته شده بود. هر دوی این کاخ‌ها نمونه‌ای بارز از معماری اسلامی در قرون‌وسطی در اسپانیا است.

قلعه شوری - اوکیناوا، ژاپن

آمار بازدید سالیانه ۱.۷۵۳.۰۰۰

محبوب‌ترین کاخ‌ها و قلعه‌های جهان +عکس

قلعه شوری بیش از ۴۰۰ سال محل اقامت پادشاهان ریوکیو بود. این قلعه در نبرد اوکیناوا در سال ۱۹۴۵ به طور کامل ویران شد و کار بازسازی آن تا اوایل دهه ۹۰ میلادی به طول کشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج