۱۹۱۸۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نرخ بیکاری در کشور اعلام شد

مرکز آمار ایران در گزارشی نرخ بیکاری پاییز سال جاری را ۱۱.۸ درصد اعلام کرد که نسبت به ۱۲.۱ درصد پاییز ۸۹ معادل ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

مهر: مرکز آمار ایران در گزارشی نرخ بیکاری پاییز سال جاری را ۱۱.۸ درصد اعلام کرد که نسبت به ۱۲.۱ درصد پاییز ۸۹ معادل ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

مرکز آمار ایران با انتشار گزارشی نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر کشور در پاییز سال جاری ۱۱.۸ درصد اعلام کرد: نرخ بیکاری مردان در پاییز سال جاری ۱۰.۱ و نرخ بیکاری زنان نیز معادل ۲۰.۶ درصد بوده و این نرخ در نقاط شهری ۱۲.۸ و در نقاط روستایی ۹.۴ درصد اعلام شده است.

تعداد جمعیت بیکار کشور نیز در ۳ ماهه پاییز سال جاری ۲ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۱۷۸ نفر اعلام شده است که از این تعداد ۱ میلیون و ۹۳۸ و ۱۳۷ نفر آن مرد و ۷۳۸ هزار و ۴۱ نفر نیز زن هستند.

با این حال نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله کشور که اکثریت گروه جوانان جویای کار کشور را تشکیل می دهند، ۲۶.۳ درصد معادل ۹۸۸ هزار و ۵۵ نفر اعلام شده است. این نرخ برای مردان ۲۲.۸ و تعداد ۷۲۷ هزار و ۳۶۷ نفر و برای زنان نیز ۴۵.۸ و تعداد ۲۶۰ هزار و ۶۸۷ نفر است.

بررسی وضعیت نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله نیز نشان دهنده ۲۳.۹ درصدی است که در این بخش ۱ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۸۳ نفر بیکار قرار دارد. در این گروه سنی مردان ۲۰.۱ درصد و زنان نیز ۴۲.۳ درصد بیکاری را در پاییز سال جاری تجربه کردند.

سهم اشتغال بخش کشاورزی در ۳ ماهه پاییز سال جاری در کل کشور ۱۷.۵ درصد معادل ۳ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۱۲۲ نفر و سهم اشتغال بخش صنعت نیز ۳۴.۲ درصد معادل ۶ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۶۹۴ نفر اعلام شده است.

بخش خدمات مانند سال های اخیر همچنان بیشترین نقش را در اشتغال زایی کشور معادل ۴۸.۳ درصد دارد که تعداد شاغلان حوزه خدمات در گزارش مرکز آمار ۹ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۶۶۴ نفر اعلام شده است. سهم اشتغال ناقص نیز در پاییز امسال ۸.۱ درصد بوده است.

نرخ بیکاری کشور در پاییز سال گذشته ۱۲.۱ درصد اعلام شده بود که نسبت به ۱۱.۸ درصد پاییز سال جاری ۰.۳ درصد کاهش را نشان می دهد. البته نرخ مشارکت اقتصادی نیز از ۳۷.۹ درصد پاییز گذشته به ۳۵.۷ درصد پاییز سال جاری کاهش یافته است.

بیشترین نرخ بیکاری در پاییز سال جاری در بین ۳۱ استان کشور به البرز با ۲۰.۷ درصد، کرمانشاه با ۲۰.۱ درصد، کرمان با ۱۶.۸ درصد، فارس با ۱۶.۴ درصد، گیلان با ۱۷.۷ درصد و لرستان با ۱۸.۸ درصد تعلق دارد.

کمترین نرخ بیکاری کشور در پاییز سال جاری نیز به یزد با ۴.۳ درصد، گلستان ۸.۴ درصد، سیستان و بلوچستان با ۶.۱ درصد سمنان ۸.۵ درصد، زنجان ۸.۴ درصد، خراسان رضوی ۸.۱، خراسان جنوبی ۷.۱ و بوشهر با ۷ درصد تعلق دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج