۱۹۱۸۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

موفقیت های سریال انتفام ادامه دارد

انتفام؛ اقتباسی موفق از «کنت مونت کریستو»

فصل اول سریال آمریکایی «انتقام» به کارگردانی مایک کلی، از ۲۱ سپتامبر روی آنتن شبکه «ای.بی.سی» رفت و مادلین استو، یکی از بازیگران این سریال هم، امسال نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد

انتفام؛ اقتباسی موفق از «کنت مونت کریستو»

هفت صبح: فصل اول سریال آمریکایی «انتقام» به کارگردانی مایک کلی، از 21 سپتامبر روی آنتن شبکه «ای.بی.سی» رفت و مادلین استو، یکی از بازیگران این سریال هم، امسال نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد، قسمت پنجم این سریال با استقبال بالای منتقدان مواجه شده

«انتقام» سریال آمریکایی درام، مهیج و رمزآلود است که به کارگردانی "مایک کلی" تولید شده و فصل اول آن در 15 قسمت، از 21 سپتامبر 2011 روی آنتن رفته است. این سریال با نقش آفرینی "امیلی ون دکمپ" و "مادلین استو"، اقتباسی از رمان «کنت مونت کریستو» است.

انتفام؛ اقتباسی موفق از «کنت مونت کریستو»

فصل کامل این سریال، در ماه اکتبر سال گذشته از سوی شبکه ای.بی.سی خریداری شد و مادلین استو برای درک درست از تنها ضدقهرمان داستان توانست برای بازی خوبش در نقش ضدقهرمان سریال، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود.

در این سریال زنی جوان در مقابل زنی مسن که ستاره اقبال او را دزدیده و زندگی را به کامل تلخ کرده قرار می گیرد اما در بستری که بیشتر از جنسیت، عشق و دوستی، پول نقش اول و نشان قدرت را بازی می کند و زنانی را به تصویر می کشد که درپی کسب قدرت به دنبال پول هستند و بالعکس.


امیلی ترون در جست و جوی انتقام پدر

داستان این سریال با ورود امیلی ترون با نقش آفرینی امیلی ون دکمپ به همپتون برای گذراندن تابستانی خوب و اجاره خانه ای در همسایگی خانواده گرایسون آغاز می شود اما واضح است که امیلی در گذشته، در دوران کودکی اش هم در همپتون زندگی می کرده است. نام امیلی در واقع آماندا کلارک است و پدرش به خاطر جرمی که هرگز مرتکب نشده، به حبس ابد م حکوم شده است. امیلی یا همان آماندا پس از این اتفاق، از پدرش جدا زندگی می کند و هرگز دیگر او را ندیده است اما حالا به قصد انتقام از کسانی که باعث و بانی به زندان رفتن پدرش شدند به همپتون، محل زندگی اش در کودکی بازگشته.

مهم ترین فردی که در این فهرست قرار دارد، ویکتوریا گرایسون (با نقش آفرینی مادلین استو)، مادر خانواده گرایسون و زنی است که زمانی پدرش به او علاقه داشت و همان کسی که در نهایت به پدرش خیانت کرد. امیلی در آغاز نقشه اش درصدد تشویق جامعه بالاشهری برای نابودکردن آنهایی است که به پدرش خیانت کرده اند اما هرچه جلوتر می رود احساساتش بیشتر درگیر می شود و انگیزه و اقدامات خود را بیشتر زیر سوال می برد.

امیلی ترون با هویتی جدید وارد همپتون می شود؛ شهروندی ثروتمند که ثروتش را صرف امور خیریه می کند و به همپتون رفته تا از افرادی که به پدرش انگ تروریست بودن زنده بودند انتقام بگیرد. امیلی به شدت باهوش است و تمام تلاشش را می کند تا نام به اشتباه لکه دار شده پدرش را پاک کند و هرکسی که او را زمین زده، زمین بزند.

ویکتوریا گرایسون «ملکه همپتون»، مادر قدرتمند و شیک خانواده گرایسون که در گذشته عاشق پدر امیلی بوده اما به دلیل خیانتی که به این مرد کرده، بزرگترین دشمن امیلی است و جالب اینجاست که پس از ورود امیلی اگرچه از هویت واقعی او هیچ اطلاعی ندارد اما هرگز هم به او اعتماد نمی کند ویکتوریا یا کاراکتری سخت دارد که به راحتی رام نمی شود و از لحاظ احساسی از دیگران به شدت دور است اما در خلوت خود، مخاطب فردی را می بیند که به خاطر گناهش (خیانت به پدر امیلی) هنوز عذاب وجدان دارد.


از نقدهای مثبت و منفی تا نامزدی جایزه گلدون گلوب

در ژانویه سال ۲۰۱۱ شبکه ای.بی.سی فیلمنامه این سریال را سفارش داد و در ماه مارس امیلی ون دکمپ برای نقش آفرینی به عنوان شخصیت اصلی داستان انتخاب شد. در سیزدهم می، شبکه ای.بی.سی اعلام کرد که حق پخش سریال را خریده و از پاییز سال ۲۰۱۱ پخش آن را آغاز خواهد کرد.

«انتقام»، علاوه بر آمریکا از شبکه های تلویزیونی استرالیا هم پخش شد. این سریال نقدهای مثبت فراواین دریافت کرد ازجمله اینکه سایت متاکریتیکز از ۱۰۰، ۶۶ امتیاز و کاربران سایت IMDB هم از ۱۰، ۳/۸ امتیاز به سریال انتقام اختصاص دادند. مادلین استو هم به عنوان درک درست از تنها ضدقهرمان داستان، امسال نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد.


محبوبیت های یک سریال مهیج

از میان منتقدان فراوانی که درباره این سریال نظر داده اند، دوروتی رابینوویتزا ژورنال «وال استریت»، سریال را ستایش کرده و گفته: «تولید سریالی خالص و بی پروا درباره احساسات و تعصباتی تند و شدید با قدمتی به اندازه عمر یک مرد، اتفاقی است که باید جشن گرفته شود. به خصوص وقتی این اتفاق در درامی می افتد که با آن شیوه پرزرق و برق و قانع کننده اش سحرآمیز است.»

رابینو ویتز همچنین با سپاس از نقش آفرینی ون دکمپ، او را به خاطر درک صحیحش از ارائه جذاب و کاملا مهیج شهوت انتقام می ستاید. الساندرا استنلی از نیویورک تایمز این سریال را با سریال محبوب «دختر شایعه پراکن» مقایسه کرده و نتیجه گرفته که این سریال «آنقدر المان تعلیق زیاد دارد که لذت بخش و سرگرم کننده باشد.»


استقبال فوق العاده از قسمت پنجم

قسمت پنجم سریال با استقبال فراوانی از سوی منتقدان مواجه شد؛ ازجمله اینکه سی اورلاندو از تی وی فانتاستیک در این باره نوشته: «سریال انتقام با این قسمت وارد مرحله جدیدی شده است.»

وی همچنین اشاره کرد که «ویکتوریا تنها شخصیت باوجدان این سریال است.» مارک ای پریگارد از بوستون هرالد اما به اندازه منتقدان دیگر از این سریال راضی نیست و به طور خلاصه می گوید: «سریالی جمع و جور و قانع کننده نیست.»

وب سایت بادی تی وی سریال انتقام را در فهرست بهترین سریال های تلویزیونی جدید سال ۲۰۱۱ در رده C قرار داده است. یاهو تی وی هم سریال را یکی از بهترین برنامه های تلویزیونی سال نامیده است. از نگاه نیویورک تایمز، انتقام به هیچ وجه سریالی بسیار موفق نیست اما وجهه جدیدی از رقابت زنانه را به مخاطب معرفی می کند، سیر تکاملی که همگام با دوره وخیم اقتصادی است اما همین بستر داستانی حداقل به صورت نمادینی بیانگر قدرت و مسوولیت بیشتر زنان در دنیای اقتصاد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداقوت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج