۱۹۱۹۶۳
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

کوهکن عاشق هندی‌ها: داشرا مانجی

از انسان‌ها در بعضی از شرایط کارهایی بس شگفت‌انگیز سر می‌زند. گاهی وقت‌ها خود این آدم‌ها در ابتدای امر نمی‌توانند حدس بزنند که در آینده دست به کارهای عجیب و غیرممکن می‌زنند.

یک پزشک: از انسان‌ها در بعضی از شرایط کارهایی بس شگفت‌انگیز سر می‌زند. گاهی وقت‌ها خود این آدم‌ها در ابتدای امر نمی‌توانند حدس بزنند که در آینده دست به کارهای عجیب و غیرممکن می‌زنند. اما چرخ حوادث و سرنوشت، گاهی آدم‌های عادی را به آدم‌های تأثیرگذار و ماندگار، تبدیل می‌کند.

داشرا مانجی یک روستایی مقیم در روستای بسیار کوچک و فقیرنشین گهلور در نزدیکی گایا در استان بیهار هند بود. مثل میلیون‌ها آدم معمولی و فقیر هند، اصلا گمان نمی‌رفت که او به یک آدم مشهور تبدیل شود.

اما در سال ۱۹۵۹، زمانی که ۲۵ ساله بود، حادثه‌ای ناگوار برایش رخ داد. همسرش به سختی مجروح شد و نیاز به کمک اورژانس پزشکی پیدا کرد. اما فاصله روستای آنها با نزدیک‌ترین شهری که پزشک داشت، ۷۰ کیلومتر بود. برای رسیدن به شهر، آنها باید از یک مسیر کوهستانی دشوار عبور می‌کردند. به همین خاطر متأسفانه همسر آقای داشرا، فوت کرد.

کوهکن عاشق هندی‌ها: داشرا مانجی

فوت همسر، تأثیر عمیقی روی او گذاشت. او مدام با خودش فکر می‌کرد، چرا به خاطر فقر، نبود امکانات و راه مناسب، باید انسان‌ها تلف شوند، یا بسیاری از کودکان و نوجوانان، نتوانند به مدرسه بروند.

داشرا، آه نداشت که با ناله سودا کند و امیدی هم به کمک سیاستمداران نبود. پس تصمیم عجیبی گرفت، او تصمیم گرفت که بدون استفاده از ماشین حفاری و دست خالی و چکش و اسکنه، در دل سخت صخره‌ها، معبری حفر کند. معبری که فاصله روستایشان را از شهر مجاور از ۸۰ کیلومتر به ۱۳ کیلومتر کاهش می‌داد.

این مسیر ۱۱۰ متر طول، ۷٫۶ متر ارتفاع و ۹٫۱ متر عرض داشت.

کوهکن عاشق هندی‌ها: داشرا مانجی

اهالی روستا در ابتدای امر، او را مسخره می‌کردند و دیوانه می‌پنداشتند، اما او روز و شب، بی‌وقفه به کار ادامه می‌داد. او در کمال شگفتی ۲۲ سال تمام به کار خود ادامه داد و ذره ذره، صخره‌ها و سنگ‌ها را شکافت و جابجا کرد تا جایی که سرانجام مردن هم به کمک او آمدند.

کوهکن عاشق هندی‌ها: داشرا مانجی

کوهکن عاشق هندی‌ها: داشرا مانجی

به خاطر تلاش‌هایش به او لقب، مرد کوهستان داده شد.

کوهکن عاشق هندی‌ها: داشرا مانجی

در ۷۳ سالگی داشرا مانجی، به خاطر ابتلا به سرطان مثانه درگدذشت. دولت ایالت بیهار، برای او یک مراسم تدفین رسمی ترتیب داد. بعد از فوت او تصمیم گرفته شد که راهی ۳ کیلومتری، از روستای او به شهر مجاور احداث شود و نام او بر این راه نهاده شود.

در سال ۲۰۱۲ یک کارگردان هندی اعلام کرد که قصد دارد بر اساس داستان زندگی او، فیلمی بسازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج