جاباما
۱۹۲۲۷۶
۵۰۴۵
۵۰۴۵
پ

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

در اولین روزهای سال ۹۴ اسامی پرسابقه ترین و قدیمی ترین بازیکنانی را که هنوز در لیگ برتر حاضر و مشغول به بازی هستند از نظر می گذرانیم.

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

هفته نامه همشهری تماشاگر: با ورود به سال ۱۳۹۴هجری شمسی، دقیقا ۱۴ سال از آغاز لیگ حرفه ای فوتبال ایران با نام لیگ برتر سپری شده و دوره چهاردهم این مسابقات نیز تا چند هفته دیگر به پایان خواهدرسید. در این ۱۴ دوره بازیکنان زیادی فرصت بازی در لیگ برتر را پیدا کرده و نام شان را در تاریخچه قطور این رقابت ها به ثبت رساندند.

بعضی ها فقط برای مدت کوتاهی دوام آوردند و یا همراه با تیم شان یا به تنهایی مجبور به ترک این لیگ شدند. برخی دیگر از بازیکنان اما، موفق شدند سال ها در سطح اول فوتبال دوام بیاورند و تعداد بازی های خود در لیگ برتر را هر سال بالا و بالاتر ببرند. در اولین روزهای سال ۹۴ اسامی پرسابقه ترین و قدیمی ترین بازیکنانی را که هنوز در لیگ برتر حاضر و مشغول به بازی هستند از نظر می گذرانیم. ۲۰ بازیکنی که بیشترین تعداد بازی را در این لیگ انجام داده اند و البته گل سرسبد آن ها بازیکنی است از سایپای البرز با لقب «نارنجی وفادار». با کهنه سربازان لیگ برتر آشنا شوید.

۱- ابراهیم صادقی (سایپا)- ۳۷۳ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

کاپیتان سایپا و قدیمی ترین بازیکن این تیم، نه تنها رکورد بیشترین تعداد بازی در لیگ برتر را در اختیار دارد بلکه در میان ۱۰ نفر برتر این لیست تنها بازیکنی است که تمام بازی هایش را فقط و فقط در یک تیم انجام داده است. صادقی که به نظر می رسد کوچک ترین علاقه ای به تغییر باشگاه ندارد از سال ۱۳۷۸ تا امروز در عضوریت باشگاه سایپا است و ۳۷۳ بازی برای این تیم انجام داده است. جالب است بدانید در کارنامه او پیش از حضور در سایپا بازی در تیم های پایه پرسپولیس طی سال های ۷۴ تا ۷۷ نیز دیده می شود. صادقی ۳۶ ساله طی سال های بازی در لباس نارنجی ۳۳ بار هم برای این تیم گلزنی کرده است. او ۱۵ بازی ملی هم در کارنامه دارد و اگر همه مربیان ملی به اندازه علی دایی به او اعتقاد داشتند می توانست تعداد بازی های ملی را هم به به بازی های باشگاهی اش نزدیک کند!

۲- مهدی رحمتی- ۳۳۰ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

دروازه بان پرسابقه و اخیرا پرحاشیه فوتبال ایران از همان اولین دوره لیگ برتر تا امروز در این رقابت ها حضور دارد و بعد از کاپیتان سایپا دومین رکورددار بازی در لیگ است. سیدمهدی در اولین دوره لیگ برتر دروازه بان فجر سپاسی بود و بعد از این تیم شیرازی به ترتیب در تیم های سپاهان، استقلال، مس کرمان، سپاهان، استقلال و پیکان تهران هم بازی کرده است. رحمتی طی اولین مقطع بازی در سپاهان و استقلال موفقیت چندانی نداشت اما دوره دوم حضورش در این تیم ها با موفقیت ها و قهرمانی های زیادی توأم شد. او بعد از خداحافظی پرسروصدایش از تیم ملی، در پایان فصل گذشته استقلال را هم ترک کرد تا با لباس پیکان بازی در لیگ ایران را به شکلی کم حاشیه تر دنبال کند.

۳- پژمان نوری- ۳۲۳ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

سومین بازیکن پرسابقه لیگ برتر، هافبک ۳۵ ساله ای است که از گیلان ظهور کرد و به پرسپولیس و استقلال رسید. تا حالا در آخرین سال های فوتبالش دوباره به گیلان و تیم اولش یعنی ملوان برگردد. پژمان نوری با ۳۲۳ بازی برای تیم های ملوان، پگاه، پرسپولیس و استقلال ۳۴ گل هم برای این تیم ها به ثبت رسانده است. او ۴۶ بازی ملی هم در کارنامه دارد و حتی تا همین اواخر در تیم کی روش بازی می کرد. بازگشت او به ملوان در نیم فصل جاری یکی از دلایل تحول قوی سپید و امیدوار شدن انزلی چی ها برای فرار از قعر جدول بود.

۴- خسرو حیدری- ۳۰۹ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

گول ظاهر baby face او را نخورید، خسرو دو سه سالی هست که از مرز ۳۰ سالگی عبور کرده و با بیش از ۳۰۰ بازی یکی از قدیمی ترین بازکینان لیگ برتر ایران محسوب می شود. آقای پاس گل استقلال در ۱۵ سالگی بازیکن تیم های پایه پرسپولیس بود اما از پرسپولیس به استقلال رفت و در ۱۹ سالگی وقتی دید فرصت بازی در رده بزرگسالان استقلال به او نمی رسد روانه مشهد و تیم ابومسلم شد که در آن زمان لیگ برتری بود. خسرو لیگ های دوم و سوم حرفه ای را در ابومسلم مشهد سپری کرد و جمعا ۱۳ بار برای این تیم به میدان رفت. اما از لیگ چهارم به بعد او به بازیکنی اصلی و محوری در تیم های پیکان، پاس، استقلال و سپاهان بدل شد و در هیچ فصلی کمتر از ۲۲ بازی انجام نداد. صاحب ۳ جام قهرمانی لیگ برتر با استقلال و سپاهان، حالا با ۳۰۹ بازی چهارمین بازیکن پرسابقه لیگ محسوب می شود.

۵- آرش برهانی- ۳۰۹ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

رقیبت رضا عنایتی در جدول گلزنان تمام ادوار لیگ، اگرچه در آمار گلزنی از همتایش عقب افتاده و در رده دوم قرار دارد اما در تعداد بازی ۶ رتبه بالاتر از رضا عنایتی قرار دارد. آرش اولین بازی اش در لیگ برتر را سال ۱۳۸۱ و در لیگ دوم برای پاس تهران انجام داد و یک فصل بعد با همین تیم قهرمان لیگ سوم شد. او طی ۵ فصل حضور در پاس ۱۰۵ بازی برای این تیم در لیگ برتر انجام داد و ۳۵ گل به ثرم رساند. البته در این میان او مدتی را هم در باشگاه النصر امارات سپری کرد و دوباره به پاس برگشت. بعد از جدایی از پاس در سال ۱۳۸۶ برهانی راهی استقلال شد و در حال حاضر هشتمین فصل حضورش در تیم آبی پوش را سپری می کند. در این ۸ سال «آرش آقای گل» ۲۰۴ بار در لیگ برتر بازی کرده و ۷۸ گل هم برای استقلالی ها به ثمر رسانده است.

۶- امیرحسین صادقی- ۳۰۵ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

مدافعی در اندازه های امیرحسین صادقی با این همه فراز و نشیب از نظر آمادگی فنی، باید خیلی از شانس و اقبالش ممنون باشد که توانسته این همه سال در لیگ برتر دوام بیاورد و از مرز ۳۰۰ بازی در این لیگ عبور کند. در لیگ دوم وقتی استقلالی ها با رولند کخ یکی از بدترین دوره های حضورشان در لیگ را سپری کردند، امیرحسین صادقی به همراه پیروز قربانی در بازی های تشریفاتی و بی اهمیت آخر فصل برای نخستین بار در ترکیب قرار گرفتند. سال بعد در لیگ سوم هم امیر قلعه نویی در اولین فصل حضورش روی نیمکت استقلال به این دو مدافع جوان میدان داد و روند حضور طولانی مدت آن ها در لیگ برتر آغاز شد. از آن سال ها تا امروز امیرحسین ۳۰۵ بار در لیگ برتر به میدان رفته که البته در این میان یک فصل بازی در مس کرمان و یک فصل حضور در تراکتورسازی روند بازی های او برای استقلال را قطع کرده است.

۷- محسن بنگر- ۲۹۵ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

مدافع شماره ۶ پرسپولیس در حال حاضر، از سال ۱۳۸۲ در لیگ برتر حضور دارد و در حال سپری کردن دوازدهمین دوره حضورش در این رقابت هاست. بنگر فقط در لیگ اول و دوم حضور نداشته و در لیگ سوم با پیراهن شموشک اولین حضورش را در این رقابت ها تجربه کرده است. او یک فصل با شموشک، ۱۸ فصل با سپاهان و ۳ فصل با پرسپولیس در لیگ برتر حاضر بوده و مجموع بازی هایش را در این رقابت ها به ۲۹۵ بازی رسانده است.

۸- حسین بادامکی- ۲۹۳ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

بازیکن سابق پرسپولیس که حالا در صبای قم بازی می کند، با ۷ بازی دیگر وارد باشگاه سیصدتایی هایی لیگ برتر خواهدشد. حسین آقای بادامکی هم یکی دیگر از بازیکنانی است که با ابومسلم مشهد وارد لیگ شدند و سال ها بعد از سقوط ابومسلم هنوز در این لیگ حضور دارند. بادامکی در تیم های ابومسلم، پرسپولیس، پدیده مشهد و صبای قم بازی کرده که البته حضورش در پدیده به دوران حضور این تیم در لیگ یک باز می گردد. او که افتخار قهرمانی در لیگ برتر به همراه پرسپولیس را هم در کارنامه دارد در ۷ بازی ملی اش دو گل به ثمر رسانده است.

۹- محمد نصرتی- ۲۹۲ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

حتی محمد نصرتی هم بازیکن ابومسلم بوده، باور می کنید؟! البته یکس الی که این مدافع قدیمی و کارکشته در مشهد بازی کرده به قبل از آغاز لیگ برتر و آخرین سال برگزاری لیگ ازادگان بر می گردد. نصرتی از اولین دوره لیگ برتر با پیراهن پاس تهران در این لیگ حضور داشته و بعدها با پرسپولیس و تراکتورسازی و حالا هم با پیکان تهران به آمار بازی هایش در این لیگ اضافه کرده است. البته یک فصل حضور در النصر امارات او را برای مدتی از فوتبال ایران دور کرد وگرنه حالا از مرز ۳۱۰ بازی هم عبور کرده ابود و در جمع ۴ نفر برتر قرار داشت.

۱۰- پیروز قربانی- ۲۸۴ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

مدافع تبعیدی استقلالی ها که هنوز هم داغ این جدایی را در دل دارد و هرازگاهی یکی از استقلالی ها را به دست داشتن در این اتفاق متهم می کند، اگرچه از تیم دوران جوانی اش دور شده اما هرگز از لیگ برتر دور نشده است. حاصل سال ها حضور او در لیگ برتر از سال ۱۳۸۲ تا امروز ۲۸۴ بازی با پیراهن تیم های استقلال، مس کرمان، سایپا، راه آهن و صبای قم بوده است. پیروز که ۳ بازی ملی هم در کارنامه فوتبالی اش دارد بزرگ ترین افتخار تیمی اش را قهرمانی با استقلال در لیگ های پنجم و هشتم و بهترین خاطره اش را زدن گل برتری استقلال به پرسپولیس در دقیقه ۹۳ داربی تهران می داند.

۱۱- هادی عقیلی- ۲۸۳ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

هادی عقیلی هم درست مثل نصرتی به واسطه حضور در لیگ های عربی از باشگاه سیصدتایی ها جا مانده است. کاپیتان پرسابقه سپاهان طی دو فصل حضور در لیگ قطر ۳۶ بازی در این لیگ انجام داد که اگر آن دو فصل را هم در لیگ ایران سپری کرده بود حالا با ۶۰بازی بیشتر می توانست حتی در رتبه دوم پرسابقه ترین بازیکنان لیگ برتر قرار بگیرد.

عقیلی زمانی که یک جوان ۱۹ ساله بود همراه با تیم پرسپولیس در آخرین دوره لیگ آزادگان شرکت کرد اما هرگز فرصت حضور در زمین را پیدا نکرد. او سال بعد به سایپا رفت تا اولین حضورش در لیگ برتر را در اولین دوره این لیگ همراه با نارنجی پوشان رقم بزند. او ۳ فصل با سایپا و ۹ فصل با سپاهان در لیگ برتر حاضر بوده و در مجموع ۲۸۳ بازی انجام داده است.

۱۲- غلامرضا عنایتی- ۲۸۱ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

آقای گل تمام ادوار لیگ برتر با ۲۸۱ بازی در تیم های ابومسلم، استقلال، سپاهان، صبای قم، مس کرمان و پدیده رتبه دوازدهم را از لحاظ بیشترین تعداد بازی در لیگ برتر در اختیار دارد. بنابراین اگر تیم منتخب تمام ادوار لیگ را براساس تعداد بازی های بازیکنان ارنج کنیم، آقارضا از جمع ۱۱ نفر برتر بیرون می ماند و جایی در ترکیب اصلی پیدا نمی کند.

او البته به محض این که به عنوان بازیکن ذخیره راهی میدان شود دروازه حریف را باز خواهدکرد! گلزن مشهدی طی سال ها ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ سه فصل با تیم های الامارات و النصر در لیگ امارات حاضر بود.

۱۳- سیدمهدی سیدصالحی- ۲۷۲ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

کمتر بازیکنی را سراغ داریم که به اندازه مهدی سیدصالحی تمام تیم ها و شهرهای لیگ برتر را دور زده و برای تمام آن ها گلزنی کرده باشد. سیدصالحی را سال ۸۱ فرهاد کاظمی وارد چرخه لیگ برتر کرد و او را در خط حمله سپاهان به بازی گرفت.

از آن زمان تاکنون، مهاجم بلندقامت فوتبال ایران در تیم های سپاهان، پیکان، استقلال، تراکتورسازی، پرسپولیس و سایپا بازی کرده و حالا هم در سن ۳۴ سالگی همراه با استقلال خوزستان هنوز به حضورش در لیگ برتر ادامه می دهد.

۱۴- محرم نویدکیا- ۲۶۳ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

اگر مصدومیت های متوالی و ممتد دست از سر ستاره سپاهان بر می داشتند، او بازی های بسیار بیشتری برای تیم اصفهانی انجام می داد و در خیلی از زمینه ها رکوردشکن می شد.

اما محرم نیمی از وقتش را در این سال ها به استراحت و سفرهای استعلاجی به آلمان گذراند. با این وجود، باز هم او با ۲۶۳ بازی خودش را در جمع ۱۵ بازیکن برتر لیگ از نظر تداوم و حضور پرتعداد در این رقابت ها قرار داده است. محرم از نظر اخلاقی هم یکی از برترین بازیکنانی است که فوتبال ایران طی این سال ها به خودش دیده است.

۱۵- مازیار زارع- ۲۶۲ بازی

با سابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر +عکس

قبل از این که استعدادهایش را در زمینه دروازه بانی کشف کند (!) سال ها در خط هافبک ملوان و پرسپولیس بازی کرده بود و حالا هم با ۲۶۲ بازی همچنان به حضور در لیگ برتر ادامه می دهد. مازیار مثل تمام فوتبالیست های انزلی از تیم ملوان آغاز کرد و بعد از ۵ فصل بازی در لیگ برتر راهی پرسپولیس شد. یک فصل بازی در پرسپولیس به ترانسفر او انجامید و زارع دو فصل را در تیم های الامارت و الشارجه سپری کرد تا این که دوباره به پرسپولیس بازگشت.

او در لیگ یازدهم همراه با پرسپولیس بدترین فصل خودش را گذراند و در پایان همان فصل دوباره به ملوان برگشت.

۱۵ نفر دوم:

۱۶- جلال رافخایی (۲۵۷ بازی)
17- مهدی رجب زاده (256 بازی)
۱۸- غلامرضا رضایی (۲۵۵ بازی)
19- محمد نوری (254 بازی)
۲۰- محمدرضا خلعتبری (۲۵۴ بازی)
21- قاسم حدادی فر (245 بازی)
۲۲- رضا نورمحمدی (۲۴۳ بازی)
23- اسماعیل فرهادی (237 بازی)
۲۴- محمد غلامی (۲۳۵ بازی)
25- احمد آل نعمه (230 بازی)
۲۶- رحمان احمدی (۲۲۸ بازی)
27- احسان حاج صفی (227 بازی)
۲۸- محمدرضا مهدوی (۲۲۶ بازی)
29- هاشم بیک زاده (220 بازی)
۳۰- حنیف عمران زاده (۲۲۰ بازی)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج