جاباما
۱۹۲۳۹۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

به یاد قایقران محبوب و جاودانه فوتبال ایران

روز ۱۸ فروردین هفدهمین سالگرد درگذشت کاپیتان اسبق و محبوب و مردمی فوتبال ایران است.

خبرگزاری فارس: ۱۸ فروردین ۱۳۷۷ روز تلخی برای فوتبال ایران بود. روزی که یک ستاره واقعی را از دست دادیم. سیروس قایقران به همراه پسرش در یک تصادف جان به جان آفرین تسلیم کردند و امروز یکی از با معرفت‌ترین ستاره‌های فوتبال ایران را نداریم.

سیروس قایقران یک ستاره واقعی بود نه یک ستاره کاغذی و اینستاگرامی! مردم دوستش داشتند چون به معنی واقعی مردمی بود. فخرفروشی نمی‌کرد دست ضعیفان را می‌گرفت بدون آنکه به فکر جنبه نمایشی و شعاری آن باشد.

به یاد قایقران محبوب و جاودانه فوتبال ایران

سیروس قایقران اینگونه در قلب فوتبالدوستان ایرانی و بخصوص مردم خونگرم انزلی جاودانه شد. او کاپیتان دوست داشتنی تیم ملی ایران بود. احمدرضا عابدزاده مرد محبوب فوتبال ایران دوست صمیمی‌اش بود و هنوز هم عابدزاده هر وقت به انزلی می‌رود بر سر مزار سیروس قایقران حاضر می‌شود.

سیروس در سال ۱۳۶۳ به تیم ملی دعوت شد و در سال ۶۶ تنها فوتبالیست شهرستانی بود که شادروان دهداری بازوبند پرافتخار کاپیتانی تیم ملی ایران را به بازوان او بست. در سال ۶۷ در جام ملتهای آسیا در قطر ، تیم ملی ایران با رهبری سیروس به مقام سومی دست یافت و در سال ۶۹ تیم ایران را با گلهای زیبایش پس از ۲۰ سال به قهرمانی در بازیهای آسیایی پکن رساند.

به یاد قایقران محبوب و جاودانه فوتبال ایران

قایقران را تیم‌های آلمانی می‌خواستن اما او ترجیح داد به تیم الاتحاد قطر برود او از نظر فنی هم یکی از بهترین بازیکنان ایران و آسیا بود ولی آنچه یاد و خاطره سیروس قایقران را در قلب‌ها زنده نگه داشته ویژگی مردمی این ستاره بود نه دریبل‌ها و شوت‌های سرکش و مهارنشدنی‌اش. قایقران هفده سال است که در بین ما نیست اما همچنان اهالی فوتبال یاد و خاطره‌اش را زنده نگه می‌دارند و برای بسیاری از ستاره‌های فوتبال ملوان افتخار بزرگی است که با قایقران مقایسه شوند.

یاد و خاطره‌اش گرامی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید مهدی

      روحش شاد و یادش گرامی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج