جاباما
۱۹۲۴۶۳
۳ نظر
۵۴۵۲
۳ نظر
۵۴۵۲
پ

این داروها باعث اختلال جنسی می شوند

امروزه داروهای زیادی برای برطرف کردن اختلال های جنسی وجود دارد. این داروها حتما باید با توجه به نوع اختلال و با نظر پزشک تجویز شود زیرا ممکن است برخی بیماران شرایطی داشته باشند که مصرف این داروها برایشان مفید نباشد.

این داروها باعث اختلال جنسی می شوند





هفته نامه سلامت - دکتر حسین کرمی، فوق تخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: امروزه داروهای زیادی برای برطرف کردن اختلال های جنسی وجود دارد. این داروها حتما باید با توجه به نوع اختلال و با نظر پزشک تجویز شود زیرا ممکن است برخی بیماران شرایطی داشته باشند که مصرف این داروها برایشان مفید نباشد و حتی عارضه ای در آنها به جای بگذارد. گاهی هم مبتلایان به اختلال های جنسی خوددرمانی و از موادی استفاده می کنند که به طور موقت مشکل را حل می کند ولی در درازمدت آثار سوئی بر جای می گذارد که شاید دیگر نتوان رفعش کرد.

رایج ترین داروهایی که برای رفع اختلال جنسی تجویز می شوند

داروهای گشادکننده عروق: نوعی از این داروها مهارکننده آنزیم فسفودی استراز هستند. ویاگرا از مشهورترین آنهاست. این داروها خاصیت گشادکنندگی عروق دارند و جریان خون را زیاد می کنند.

چنین داروهایی باید نیم تا یک ساعت قبل از برقراری رابطه زناشویی استفاده شوند ولی در افراد دچار بیماری قلبی و فشار خون بالا باید کاملا با احتیاط و با نظر پزشک استفاده شوند. همچنین افرادی که داروهای دیگر گشادکننده عروق مانند نیتروگلیسیرین و ایزوسورباید برای بیماری های قلبی استفاده می کنند، به هیچ وجه نباید از این داروها استفاده کنند.

این داروها باعث اختلال جنسی می شوند

داروهای مکمل: این داروها باعث افزایش قدرت جسمی و توانمندی جنسی فرد می شوند.

آفرودیت: این دارو سنتی است و ترکیبی از دارچین، زنجبیل و خارخاسک است که با مکانیسم ایجاد گرمی و طبع گرم باعث گشادکردن عروق و افزایش توان جنسی مرد می شود.

رایج ترین موادی که باعث تشدید اختلال جنسی می شوند

سیگار: بعضی افراد فکر می کنند کشیدن سیگار قبل از رابطه زناشویی باعث بالا رفتن توان جنسی می شود ولی نیکوتین موجود در سیگار درست برعکس عمل می کند. نعوظ خوب به بازشدن کامل عروق نیاز دارد ولی سیگار باعث انقباض عروق خواهدشد.

روانگردان: بعضی از مردان در مهمانی ها از داروهای روانگردان استفاده می کنند. از مهم ترین آنها قرص اکستازی و آمفتامین هاست. این داروها خاصیت توهم زا دارند و انرژی کاذب ایجاد می کنند. داروهای روانگردان علاوه بر اینکه ساختار شخصیتی را تخریب می کنند، باعث ناتوانی جنسی نیز می شوند.

ماری جوانا: یکی دیگر از مواد مخدری که صددرصد اثر سوء بر میل جنسی دارد، ماده مخدر ماری جواناست. ماری جوانا کوتاه مدت ایجاد خوشی می کند ولی در درازمدت باعث کاهش تستوسترون، کاهش توان جنسی و میل جنسی می شود.

تریاک و شیره تریاک: برخی مردان تصور می کنند تریاک و شیره تریاک مانع زودانزالی می شود و توان جنسی را بالا می برد. این باور غلط یکی از دلایل گرایش برخی از مردان به تریاک و اعتیاد آنهاست.

ترامادول: ترامادول حس لامسه را پایین می آورد. مکانیسم مخدرها به صورت کاهش سطح هوشیاری و سطح فکری، کاهش موقت اضطراب و ایجاد خوشی و آرامش کاذب است. ترامادول باعث اعتیاد و وابستگی می شود. این دارو ساختار شخصیتی فرد را تخریب می کند و میل جنسی را پایین می آورد.

الکل: الکل باعث کاهش سطح هوشیاری و کاهش حس لامسه می شود. الکل اثر معکوس روی میل و توان جنسی فرد دارد. همچنین تعادل هورمونی بدن را به هم می زند و باعث آسیب سلول های کبدی نیز می شود. علاوه بر حرمت شرعی الکل، از نظر علمی هم مصرف الکل برای تقویت میل جنسی اصلا توصیه نمی شود و به طور کلی درمان اختلال های جنسی با استفاده از موادمخدر در هیچ جای دنیا توصیه نمی شود.

این داروها باعث اختلال جنسی می شوند

داروهایی که باعث کاهش میل جنسی زنان می شوند

دکتر محمدرضا صفری نژاد، متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری، عضو هیات علمی دانشگاه

وقتی خانمی با شکایت اختلال جنسی به پزشک مراجعه می کند، باید بررسی شود. یکی از موارد بررسی، پرسش درباره مصرف داروهاست چون برخی داروها روی میل جنسی زن یا مرد تاثیرگذارند. تنوع داروهایی که باعث اختلال جنسی می شوند، زیاد است. دارویی که در زنان بعد از سنین ۶۰-۵۰ سالگی زیاد مصرف می شود، داروی ضد فشار خون است. داروهای ضد فشار خون مانند متیل دوپا، لازیکس، آتنالول و پروپرانولول میل جنسی را کاهش می دهند.

داروهایی مانند دیگوکسین که برای بیماران قلبی تجویز می شوند نیز باعث کاهش میل جنسی می شوند. بعضی از داروهای ضدافسردگی هم مثل ایمی پرامین، کلومیپیرامین و آمی تریپتیلین نیز اثری سوء روی میل جنسی و رابطه زناشویی دارند. داروی دیگری به نام لیتیوم نیز میل جنسی را کاهش می دهد.

داروهای ضدجنون که باعث بالارفتن سطح پرولاتین خون می شوند، علاوه بر کاهش میل جنسی باعث اختلال در عادت ماهیانه می شوند و احتمال ناباروری در زن را بیشتر می کنند.

بنزودیازپین ها مانند دیازپام هم که به عنوان آرامبخش و خواب آور به بیماران داده می شود، اگرچه خطر کمتری در اختلال جنسی زنان دارند ولی اگر همین داروها با لیتیوم تجویز شوند، باعث بروز مشکل های جنسی خواهندشد.

دارویی به نام والپروات سدیم نیز وجود دارد که برای مبتلایان به اپی لپسی یا صرع تجویز می شود. این دارو تعادل هورمون های زنانه را بر هم می زند. البته این دارو نسبت به داروهای دیگر ضدتشنج کمتر باعث اختلال جنسی می شود.

نکته پایانی و مهمی که باید به آن اشاره کنم، این است که همه خانم ها باید بدانند داروهایی که پزشک برای کنترل فشار خون و بیماری های قلبی- عروقی، اپی لپسی یا اختلال های افسردگی و... تجویز می کند، برای حفظ سلامت آنهاست و اگر بخواهند به هر دلیلی خودسرانه مصرف آن را قطع کنند، ممکن است تهدیدکننده حیات باشد. بنابراین در صورت وجود اختلال یا کاهش میل جنسی تنها راه این است که با پزشک در این باره مشورت شود. شاید لازم باشد دارویی مشابه با داروی قبلی جایگزین شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ادماند‌و

      من‌لیتیوم‌مصرف می کنم و‌میل جنسی ندارم شما چی دستور میدین

    • حدیث

      سلام ممنون از راهنمایی خوبتون
      من داروی ضد تشنج به نام توپیرامات مصرف میکنم اصلا تمایل ندارم و میل جنسیم در حد صفر میباشد
      به حدی هست که زندگی زناشوییم داره خراب میشه باید چیکار کنم

    • .

      سلام من داروی هپاتوهیل باریج مصرف میکنم واسه کبدم میزان تحرکم کمه شده جدیدا و یه ۱۰ باری هست که اصلا ارضا نمیشوم لطفا پاسخ منو بدهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج