۱۹۲۶۵۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

محل کار را به موقع ترک کنید

افرادی که کارمند یک شرکت یا اداره محسوب می شوند معمولا به محض پایان ساعات اداری، محل کار را ترک می کنند اما چنین رویه ای در مورد صاحبان کسب و کارها صدق نمی کند. شما هم اگر مدیریت کسب و کاری را برعهده دارید احتمالا تاکنون بارها کار کردن تا دیروقت را تجربه کرده اید.

محل کار را به موقع ترک کنید





روزنامه هفت صبح - پویا عطاریان: افرادی که کارمند یک شرکت یا اداره محسوب می شوند معمولا به محض پایان ساعات اداری، محل کار را ترک می کنند اما چنین رویه ای در مورد صاحبان کسب و کارها صدق نمی کند. شما هم اگر مدیریت کسب و کاری را برعهده دارید احتمالا تاکنون بارها کار کردن تا دیروقت را تجربه کرده اید.

با این حال، چه صاحب کسب و کار باشید و چه کارمند، بنا بر دلایل زیر بهتر است تلاش حکنید که به موقع محل کار را ترک کنید. مگر اینکه به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده باشید که در آن صورت به طور طبیعی مجبور خواهید بود که بخش بیشتری از زمان خود را در محل کار سپری کنید.

محل کار را به موقع ترک کنید

۱- بیش از حد کار کردن باعث کاهش بهره وری می شود

اگر هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب در محل کار باشید، پس ا زمدتی بهره وری شما به شدت کاهش می یابد. البته اگر برای تمام ساعاتی که در محل کار حضور دارید دستمزد دریافت می کنید شاید این کاهش بهره وری جزو دغدغه های شما نباشد اما اگر برای مثال گرافیست هستید و براساس محصولی که تولید می کنید، درآمد کسب می کنید بهتر است با استراحت دادن به ذهن و بدن خود به افزایش بهره وری کمک کنید.

۲- فرد منظم تری خواهید شد

اگر خودتان را مجبور کنید که هر روز به موقع محل کار را ترک کنید به مرور زمان عملکرد شما انضباط بیشتری به خود می گیرد و به فرد منظم تری تبدیل می شوید چرا که در هر صورت شما مجبورید که فهرستی از امور را انجام بدهید و ترک به موقع محل کار باعث می شود که از اتلاف وقت در ساعات اداری اجتناب کنید. جلسات کاری را بش از حد طولانی نکنید و زمان زیادی را به گپ زدن با همکاران اختصاص ندهید.

۳- انسان بهتری خواهید شد

اگر قصد دارید که همه جنبه های دیگر زندگی خود را فدای کارتان کنید، آن زمان احتمالا می توانید حتی شب ها را هم در محل کار سپری کنید اما کار تنها بعد زندگی انسان محسوب نمی شود و باید برای دیگر جنبه های آن مانند خانواده، دوستان و تفریح هم زمانی را اختصاص دهید.

کارآفرینان بسیاری بوده اند که در کهنسالی آرزو کرده اند که ای کاش زمان بیشتری را با اعضای خانواده سپری می کردند، تلاش کنید تا شما به چنین سرنوشتی دچار نشوید.

۴- مدیر بهتری خواهید شد

مدیری که به موقع محل کار را ترک می کند، در واقع اهمیت وقت شناس بودن را به کارمندانش گوشزد می کند. اگر مدیری از کارمندانش انتظار داشته باشد که پروژه های کاری را به موقع به اتمام برسانند، خودش هم باید پیش تر به آنها نشان داده باشد که «به موقع» بودن تا چه حد برای آن کسب و کار اهمیت دارد.

۵- خلاق تر خواهید شد

شاید برای شما هم پیش آمده که ایده های خوب کاری زمانی به ذهن تان خطور کرده که اصلا در محیط کار نبوده اید. آریل روبینستان، اقتصاددانی که در زمینه تئوری بازی ها صاحبنظر است، به دانشجویان توصیه می کند زمانی که به دنبال ایده های خوب برای پایان نامه می گردند، به جای اینکه زمان خود را در دانشگاه یا کتابخانه صرف کنند به کافه ای بروند و دیگران را تماشا کنند، چرا که در اینصورت احتمالا با ایده های خلاقانه تری برخورد خواهند کرد.

۶- به موقع سر کار حاضر شوید

در واقع تمام موارد بالا برای افرادی است که به موقع در محل کار حاضر می شوند وگرنه در صورتی که شما همواره با تاخیر به سر کار می روید، پیش از آنکه برای ترک به موقع محل کار تلاش کنید، بهتر است که روی زودتر رسیدن به محل کار تمرکز کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج