۱۹۲۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چگونه بازدهی خود را در محل کار بالا ببریم؟

نخودچی خوران ممنوع!

همه ما معمولا سر کار هر هفت دقيقه يک بار دچار اختلال در انجام کار مي‌شويم و هر کدام از اين «اختلال» ها به طور متوسط ۵ دقيقه ادامه دارند.

نخودچی خوران ممنوع!

نخودچی خوران ممنوع!

همه ما ممکن است بعد از پايان يک روزکاري احساس گناه داشته باشيم که آنطور که انتظار داشتيم نتوانستيم کار مفيد انجام بدهيم. گاهي وقت ها اتفاق افتاده است که سر کار حوصله انجام کار ها را نداريم و ترجيح مي دهيم که وقتمان را بيشتر با ايميل زدن به دوست و آشنا سپري کنيم.
ممکن است تمام اين ايميل زدن، چت کردن، وبلاگ خواندن، با همکار بغل‌دستي غيبت کردن و صد ها کار ديگري که در زمان کار و در محل کار انجام مي‌دهيم استفاده از وقت شخصي به نظر آيد، اما جالب است بدانيد که با اين کار شما نه تنها به خود بلکه حتي به شرکت هم ضرر زيادي، بعضا مالي، وارد خواهيد کرد!
همه ما معمولا سر کار هر هفت دقيقه يک بار دچار اختلال در انجام کار مي‌شويم و هر کدام از اين «اختلال» ها به طور متوسط 5 دقيقه ادامه دارند.
همچنين به طور تقريبي ۶۸ بار در روز کار مفيد ما به دلايلي قطع مي شود. اگر کمي از رياضيات کمک بگيريد، متوجه مي شويد که روزانه ۳۴۰ دقيقه يا حدود ۶ ساعت از وقت خود را در محل کار هدر مي دهيد.
همچنين طبق تحقيقات انجام شده، هر روز حدود 21 درصد از زنان شاغل وقت خود را به ايميل زدن و جواب دادن، 19 درصد به دنبال «چيز ميز» گشتن (نه لزوما بر روي اينترنت) ، 13 درصد به صحبت کردن با همکار ميز بغلي، 13 درصد به جستجوي اينترنتي وتنها 34 درصد را به انجام کار مفيد اختصاص مي دهند.


روده درازی ممنوع

فکر می کنید چرا خیلی از کارفرماها صفر تلفن را قفل می کنند؟

  • قدیمی ها چه می‌کردند؟
قطع کردن هرگونه وابستگي اينترنتي: در واقع کمي برايمان سخت است که باور کنيم که در گذشته‌اي نه‌چندان دور، منظورمان ۱۰۰ سال پيش نيست، استفاده از اينترنت به مانند امروز معمول نبود و فقط قشر خاصي از آن استفاده مي کردند. داشتن امکان استفاده از تکنولوژي پيشرفته به معناي اين که «بايد آن را جزيي از زندگي بکنيم» نيست . بر عکس، وقت آن است که به روتين هاي زندگي سرو ساماني بدهيم!

  • عضو هیچ گروهی نباشید
قطع کردن اشتراک روزانه از ايميل ليست هاي مختلف: بيشتر ما عضو کلي از گرو هاي اينترنتي مختلف هستيم که هر روز به ميزان زيادي از آن ها اطلاعيه هاي ايميلي،مثل خبر آپديت وبلاگ يا شبيه آن، دريافت مي کنيم. بهتر است که ميزان اشتراک اينترنتي خود را به يکي يا دو تا اختصاص دهيد.

  • ایمیل بازی...
کمتر ايميل بزنيد که کمتر هم ايميل دريافت کنيد: طبق يک تحقيقات جديد انجام شده در دانشگاه ميشيگان به طور متوسط هر نفر جمعا به اندازه سه ماه در سال وقت خود را به «ايميل بازي» اختصاص مي دهد.هر چه کمتر به همه ايميل بزنيد،‌کمتر هم از همه ايميل دريافت مي کنيد. به امتحانش مي ارزد!



چت نکنید

  • فقط سه بار میل کنید!
فقط سه بار در روز ايميل هاي خود را چک کنيد: مي‌دانيم ،‌براي معتادان اينترنتي، به ويژه اگر منتظر يک ايميل مهم باشيد، خيلي سخت است که هر ۵ دقيقه يک بار دکمه refresh را فشار ندهيد، ولي اين کار به ميزان زيادي از هدر رفتن وقت جلوگيري مي کند.

  • بی تو به سر می‌شود
سعي کنيد کمتر «چت » کنيد: اگر شما هم از آن دسته هستيد که «مسنجر ياهو»تان هميشه روشن است، فردا صبح که سر کار مي رويد اولين قدم اين است که آن را خاموش کنيد. مي بينيد که چقدر زندگي لذت بخش مي شود!


نخودچی خوران ممنوع!

دور جلسات الکی را خط بکشید

  • خیلی از ما بخشی از وقت کاری خود را در جلساتی می گذرانیم که در آن هیچ موضوع مهمی که ربطی به پیشرفت کارمان داشته باشد، مطرح نمی شود.
  • قبل از هر جلسه مطمئن شويد که مي دانيد چه موضوعاتي قرار است مطرح شوند: حتما آماده به جلسه کاري برويد!
  • سر ساعت شروع کنيد و سر ساعت تمام؛ به ويژه اگر شما مسئول بر گزاري اين جلسه هستيد.
  • ضمنا يک دفتر جيبي و خودکار هميشه همراهتان باشد.


  • تعادل کاري را حفظ کنيد:
تحقيقات نشان مي دهد که زمان و وقت تاثير بسياري در ميزان بازدهي کاري و حتي بازدهي شخصي دارد. حواستان باشد که هر کاري را در وقت خودش انجام دهيد.
  • از قانون 80 و 20 پيروي کنيد:
طبق اين نظريه، اولين 20 درصد روز کاري خود را ( که حدود 96 دقيقه مي‌شود) به انجام کارهاي بسيار مهم اختصاص دهيد. اين باعث مي‌شود که حتي اگر بدترين اتفاقات هم در طول بقيه20 درصد روز کاري شما بيفتد، حد اقل کار هاي مهم انجام داده شده است. انجام سخت‌ترين کارهاي خو درا به همان 20 درصد اوليه روز اختصاص دهيد.
  • به خود «زنگ تفريح» بدهيد:
هر هفته يک بار ، نيمي از روز را به کارهاي «غيراداري» اختصاص دهيد مانند تميز کردن ميز، مرتب کردن فايل‌ها، به دخل و خرج شرکت رسيدگي کردن، ...
  • در آن واحد فقط يک کار را انجام دهيد:
اين که بخواهيد همه کار ها را در يک زمان با هم انجام دهيد، ديوانه مي شويد! اول آنچه را که مهم است در صدر ليست کار هايتان قرار دهيد، سپس کم کم به پايان«ليست کاري» نزديک شويد.

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج