۱۹۲۸۹
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

آشپزی طنز

بگو در غذايت چه مى​ريزى تـا بگويـم کيستى!

آشپزي يکي از قديمي​ترين هنرهاي انساني است که پيشينه‌اي به قدمت بشريت دارد. از همان زماني که انسان‌هاي غارنشين دريافتند استفاده از آتش و کمي هم پنير پيتزا مي​تواند به «استيک تيراناسورويي» چه طعمي بدهد تا امروز که زنگ مي​زنيم از رستوران غذا بياورند

بگو در غذايت چه مى​ريزى تـا بگويـم کيستى!

بگو در غذايت چه مى​ريزى تـا بگويـم کيستى!

برترین ها: آشپزي يکي از قديمي​ترين هنرهاي انساني است که پيشينه‌اي به قدمت بشريت دارد. از همان زماني که انسان‌هاي غارنشين دريافتند استفاده از آتش و کمي هم پنير پيتزا مي​تواند به «استيک تيراناسورويي» چه طعمي بدهد تا امروز که زنگ مي​زنيم از رستوران غذا بياورند، بشر همواره درگير اين هنر بسيار مطبوع بوده. با خواندن اين مطلب مي​توانيد درک کنيد که استفاده از هرکدام از خوراکي​ها يا ادويه​ها در غذاي شما چه معنايي دارد.


بگو در غذايت چه مى​ريزى تـا بگويـم کيستى!

کلم بروکسل

استفاده شما از کلم بروکسل مي‌تواند دلايل مختلف داشته باشد. اول اينکه شما فرق کلم بروکسل با کلم بروکلي را ندانسته باشيد و به شما انداخته باشند! در اين صورت شما از نظر شخصيتي کمي شوت مي​زنيد! دوم اينکه شما در يک خانواده سنتي کلم خور يا ترشي کلم خور بارآمده باشيد و به مرور زمان مدرنيته تاثيرات خودش را در زندگي شما گذاشته باشد. به عبارت ديگر در اين صورت شما فردي پاي‌بند سنت اما بهره‌مند از مزاياي مدرنيته به حساب مي​اييد که بزرگترين مشکل شما عدم سرو ديزي در کافي شاپ يا سينما کمپلکس است! دليل سوم مي​تواند اين باشد که شما حتماً فکر مي​کنيد کلم بروکسل به نسبت کلم قمري خصوصيات بهتري داشته باشد که خب اين سليقه شماست! در اين صورت از نظر اجتماعي شما جزو آدم​هايي هستيد که اعتقاد داريد جدايي نادر از سيمين نسبت به اخراجي​هاي ۳ فيلم بهتري است که ما با شما موافقيم.


بگو در غذايت چه مى​ريزى تـا بگويـم کيستى!

آووکادو

اگر آووکادو زينت بخش غذاهاي شماست، شما فردي «هاي کلاس» و «کول» با مايه​هاي کاملاً تابلوي خودشيفتگي يا تازه به دوران رسيدگي هستيد که انتخاب نحوه طبخ شما نشان​دهنده اين است که شما به کدام دسته تعلق داريد.اگر آووکادو را مي‌پزيد يا گريل مي​کنيد، مشخص است که شما تازه به دوران رسيده هستيد، چون آووکادو قابل طبخ کردن نيست و فقط آنهايي که تازه به مال دنيا رسيده​اند اين سوتي را مي​دهند! اگر هم از آووکادو براي سالاد استفاده مي​کنيد که خودشيفته هستيد وگرنه آدم عاقل در اين گراني بنزين اين همه راه را تا بازارچه تجريش نمي​رود که آووکادو بخرد بريزد توي سالاد! مگر سالاد شيرازي خودمان آووکادو دارد؟ مگر پدران ما كه سال​ها آووکادو نخوردند، چرخ مملکت داري کج شد؟! غرب​زده خود شيفته!


بگو در غذايت چه مى​ريزى تـا بگويـم کيستى!

سيب​زميني پشندي

سيب​زميني پشندي در دايره گسترده​اي از علاقه​مندي​ها جاي دارد. معمولاً مشتريان اوليه اين سيب​زميني رستوران​دارهايي هستند که دوست دارند جنسي ارزان بخرند و جاي سيب​زميني مرغوب به خلق​الله غالب کنند. اين قشر از نظر جامعه​شناسي به «گندم​نمايان جوفروش» شهره هستند که از عصر هجر به بعد در جامعه ايران به رسميت شناخته شده‌اند. دسته دوم مصرف​کنندگان سيب​مزيني پشندي بانواني هستند که شوهرشان هنگام خريد، عموماً «هر» را از «بر» تشخيص نمي​دهند و يا حواسشان به خريد نيست.اين طيف عمدتا اگر نروند بازار، بازار مي​گندد! اين طيف از مصرف​کنندگان سيب​زميني پشندي به «مصرف​کنندگان اجباري» شهره هستند. دسته سوم هم کساني هستند که سيب​زميني پشندي را آگاهانه انتخاب مي​کنند که در اين صورت از نظر تيپ اجتماعي به مصرف​کنندگان خانم شهرت دارند.


بگو در غذايت چه مى​ريزى تـا بگويـم کيستى!

زردچوبه

اگر به زردچوبه علاقه داريد و به نوعي «زردچوبه باز» هستيد، بايد خدمت شما عرض کنيم که شما از نظر تيپ​شناسي اجتماعي فردي زرد به حساب مي​آييد که فهرست علاقه​مندي​هاي شما از مجلات زرد تا سريال​هاي تلويزيوني شايعات تاييد نشده در مورد آدم​هاي معروف يا فک و فاميل گسترده است.شما از علاقه​مندان دسترسي به آخرين شايعات در مورد محمدرضا گلزار به حساب مي​آييد و صبح تا شب دنبال اين هستيد که ببينيد هديه تهراني بالاخره با کسي ازدواج کرده يا از کسي طلاق گرفته يا نه. زردچوبه از لحاظ روانشناختي، نشان​دهنده نوعي بي​قراري دروني با مايه​هاي روان‌پريشي مزمن است که خطري ندارد اما بايد کنترل شود. احياناً شما اگر روزي يک شايعه درست و درمان نخوانيد يا يکي راه​نيندازيد، صبح​تان، شب نمي​شود.


بگو در غذايت چه مى​ريزى تـا بگويـم کيستى!

فلفل

فلفل بر چند نوع است و به همين دليل طيف روانشناختي اين ماده غذايي گسترده​ترين طيف در «روانشناسي آشپزي» محسوب مي‌شود.

اگر شما از مصرف​کنندگان فلفل سياه به حساب مي​آييد، در اين صورت شما يا در کودکي هر وقت شيطنت مي​کرديد فلفل در دهانتان مي​ريخته​اند که حالابه صورت عقده براي شما باقي مانده و قصد داريد با خالي کردن دق دلي خود برسر سر و همسر و بچه، دل خودتان را خنک کنيد يا اينکه شما فردي خشن، مقتدر و مدبر هستيد که مي​توانيد ديگران را بچرخانيد اما ترجيح مي​دهيد اين کار را نکنيد مگر آنکه ديگران بخواهند لات​بازي در بياورند که در آن صورت پس از خوردن قاشق اول غذا، طرف به شکر خوردن مي​افتد!

اما فلفل قرمز حکايت ديگري دارد. فلفل قرمز اگر در منوي غذايي شما جاي مي‌گيرد به اين معناست که شما از طرفداران تيم پرسپوليس هستيد و ترجيح مي​دهيد جاي کار کردن روي ترکيب خودتان - با نزديکان- رقبا را با گفتن يک کلمه «شش تاييا» بچرخانيد!در مورد فلفل​هاي قرمز و سبز يعني فلفل​هاي خوراکي که در کبابي‌ها سيخ مي‌کنند هنوز تحقيقات جامعي انجام نشده اما يک تئوري اثبات نشده در اين مورد هست که براي خالي نبودن عريضه (يا خالي نماندن صفحه) توجه شما را به آن جلب مي​کنيم. از آنجايي که فلفل​هاي قرمز بسيار سوزاننده و فلفل سبز يکي در ميان بي​خاصيت است، اگر «فلفل قرمزخور» هستيد از نظر شخصيتي، شما فردي «مازوخيست» يا خودآزار هستيد که از صدمه زدن ريه و کبد و طحال و گلوي خودتان هيچ ابايي نداريد. اما اگر طرفدار فلفل سبز هستيد، فردي «ساديست» يا ديگر آزار هستيد که فلفل بي​خطرها را خودتان مي​خوريد و فلفل​هايي که به ديگران تعارف مي​کنيد بلااستثنا تند در مي​آيند!


بگو در غذايت چه مى​ريزى تـا بگويـم کيستى!

گلابي

اگر شما از کساني هستيد که از گلابي در سالاد يا دسر استفاده مي​کنيد، شما فردي به شدت «خجسته» به حساب مي‌آييد که خجستگي از سر و روي شما مي‌بارد! در اين صورت شما از زمره کساني به شمار مي​آييد که «تي​ميکر» مي​خرند اما چايي را روي اجاق دم مي​کنند و «ساندويچ ميکر» مي​خرند اما از آن براي زود خشک کردن کهنه خيس بهره​ مي​برند! اگر به انداختن ترشي گلابي علاقه​منديد که کلا ديگر ول معطليد چون چنين ترشي​اي وجود ندارد! البته خلاقيت چيز خوبي است اما...


بگو در غذايت چه مى​ريزى تـا بگويـم کيستى!

باقالي

استفاده از باقالي چند معنا دارد.

۱- اگر باقالي​پلو را با ماهيچه مي​خوريد، شما به طيف مرفه جامع تعلق داريد که در اين صورت مخلص شما هستيم و اگر لطف کنيد از مجله نوپاي ما با آگهي حمايت کنيد، چاکر شما هم مي​شويم.

۲- اگر باقالي​پلو را با گوشت مي​خوريد، شما از طيفي هستيد که دستتان به دهنتان مي​رسد اما نه آنقدر که ماهيچه استفاده کنيد. خدا را شكر!

۳- اگر هم باقالي​پلو را با تن ماهي مي​خوريد که کاملاً شما را درک مي​کنم. پيشنهاد مي‌کنم از آبليمو استفاده کنيد که غذا را مطبوع​تر مي​کند. ما هم مثل شماييم. آدم صورتش را با سيلي سرخ نگه دارد، هيچ ايرادي ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینا

      خداوند این میوه هارو آفریده برای ما یعنی چی که حالا اگه آووکادو بخوریم غرب زده ایم.. همه ی اینها برکات خداست !!!!!!!

      پاسخ ها

      • کمال

        دقیقا

      • حالا

        چرت و پرت محض

    • saba

      تا حالا داستان به این تخیلی نخونده بودم همش دری وری سر هم کردن چاپیدن یعنی چی هرکی عاشق فلفل طرفدار پرسپولیس ؟؟؟؟؟
      من انقدر فلفل میخورم که حتی تو ماست و سالادم هم پر از فلفل چیلی و قرمز می ریزم اما اســـــــــــــــــــتقلالی دو آتیشه ام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • mohammad

      فکر کنم تمام مادران ایرانی که از زرد چوبه تو غذاها استفاده میکنن عاشق گلزار باشن...

    • Melody

      chert bod

    • کمال

      بابا جان میخواین مردم رو سر کار بذارین چیزای بهتری هم پیدا میوه غیر از باقالی و گلابی و ...

    • بنيامين

      واقعا طنز زيبايي بود. بعد از مدتها خنده به لبان ما هم آمد.بسبار متشكرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج