جاباما
۱۹۲۹۷۴
۱۶۹۳۸
۱۶۹۳۸
پ

حرکات ورزشی با چوب جارو!

فرصت خوبی است تا برای حفظ سلامت و از بین بردن چربی‌های اضافه تصمیم درستی بگیرید و لابه‌لای خرید‌هایتان، یک چوب ورزشی هم تهیه کنید. این وسیله ورزشی ارزان به شما کمک می‌کند مسیر چربی‌سوزی را راحت‌تر طی کنید.

حرکات ورزشی با چوب جارو!
مجله زندگی ایده آل: فرصت خوبی است تا برای حفظ سلامت و از بین بردن چربی‌های اضافه تصمیم درستی بگیرید و لابه‌لای خرید‌هایتان، یک چوب ورزشی هم تهیه کنید. این وسیله ورزشی ارزان به شما کمک می‌کند مسیر چربی‌سوزی را راحت‌تر طی کنید و بتوانید در خانه هم تمرینات ورزشی را به راحتی انجام دهید. به‌نظر شما یک چوب جارو هم می‌تواند جای این چوب ورزش را بگیرد؟

چربی‌سوزی با چوب

چوب ورزشی وسیله‌ای بسیار راحت، سبک و کم جاست که می‌توانید به کمک آن حرکات ورزشی متنوعی انجام دهید. اگر هدف‌تان این است که وزن‌تان را کاهش دهید یا سایزتان را کم کنید، تمرینات ورزشی با چوب شما را به این هدف می‌رساند. البته اگر می‌خواهید با کمک این تمرینات به چربی‌سوزی برسید، بهتر است اصول این کار را بدانید تا بعد از دنبال کردن تمرینات به نتیجه دلخواه برسید.
 
حرکات ورزشی با چوب جارو!

چطور اندام متناسبی داشته باشید؟

تناسب اندام یک شبه ایجاد نمی‌شود، بلکه باید رژیم صحیحی را بر اساس میزان کالری دریافتی بدن دنبال کنید و البته در کنار آن تمرینات هوازی انجام دهید و البته تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات را انجام دهید. در بیشتر افراد این باور غلط وجود دارد که تصور می‌کنند اگر تمرینات را به‌طور موضعی در آن قسمت از بدن‌شان که چربی‌های موضعی وجود دارد انجام دهند، لاغری با سرعت بیشتری انجام شده و چربی‌های اضافه آن بخش از بدن زودتر از بین می‌رود. نمونه‌اش چربی‌های شکمی است که بیشتر افراد تصور می‌کنند بهترین ورزش برای لاغری شکم فقط انجام تمرین دراز و نشست است. همین جا فرصت خوبی است که به شما بگوییم این باور اشتباه است و نباید نقش رژیم غذایی، کالری دریافتی و البته ورزش هوازی را نادیده گرفت.

کدام ورزش‌ها هوازی هستند؟

به ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و. . . هوازی گفته می‌شود که بدن در ابتدا فقط گلیکوژن (ذخیره قندی) می‌سوزاند و وقتی ذخیره گلیکوژن تمام شد بعد از حدود 20 دقیقه چربی‌سوزی شروع می‌شود. پس اگر می‌خواهید کاهش وزن چشمگیر‌تری داشته باشید، علاوه بر انجام تمریناتی که در اینجا آموزش می‌دهیم، تمرینات هوازی را دنبال کنید و هر روز نیم تا یک ساعت ورزش‌های هوازی انجام دهید. به این ترتیب با دنبال کردن این ورزش‌ها سریع‌تر به تناسب اندام دلخواه‌تان می‌رسید.

رژیم مناسب برای لاغری

اگر میزان کالری دریافتی بدن شما بیش از مقداری باشد که طی ورزش وفعالیت روزانه می‌سوزانید، در این صورت انتظار لاغر شدن نداشته باشید و با ورزش هم چربی از دست نمی‌دهید. بنابراین بهترین کار این است که وعده‌های غذایی‌تان را به چند وعده کوچک‌تر تقسیم کنید که در آن چربی کمتری وجود داشته باشد. در این صورت با دنبال کردن تمرینات به نتیجه مطلوب‌تری می‌رسید.

کار کردن با چوب چه مزایایی دارد؟

مزیت انتخاب چوب به عنوان وسیله ورزشی این است که در خانه شما جای کمی اشغال می‌کند و سبک است. علاوه بر این در هر وضعیت بدنی که باشید می‌توانید به کمک آن ورزش‌های ساده‌ای را انجام دهید. این چوب‌ها در بیشتر فروشگاه‌های لوازم ورزشی به فروش می‌رسند و قیمت ارزانی دارند. بنابراین با پرداخت حداقل 6 هزار تومان می‌توانید یکی از این چوب‌ها را تهیه کنید. البته هنگام خرید به اندازه قد‌تان هم توجه داشته باشید. طول این چوب‌ها به‌طور معمول یک متر است اما در مورد کسانی که قد بلند‌تری دارند بهتر است این افراد چوب‌هایی بلند‌تر بخرند که در اندازه 110 و 120 سانتی‌متر به فروش می‌رسند.

حرکت اول: نشر از مقابل تا بالای سر
 
حرکات ورزشی با چوب جارو!

کاملا صاف بایستید. پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست‌های خود را با فاصله‌ای بیشتر ازعرض شانه روی چوب قرار دهید و چوب را تا بالای سر بالا بیاورید. توجه داشته باشید آرنج‌تان کاملا صاف نباشد. بهتر است آرنج‌ها کمی به بیرون قرار داشته باشند. این حرکت برای فشار روی عضلات پشت و عضلات پشت بازو بسیار مفید است.

حرکت دوم: پهلو چرخشی با چوب
 
حرکات ورزشی با چوب جارو!

پاهای‌تان را به اندازه عرض شانه باز کنید و چوب را کمی پایین‌تر از گردن قرار دهید. سر کاملا رو به بالا قرار داشته باشد. هیچ چرخشی نداشته باشید. قسمت پایین‌تنه خود را کاملا ثابت نگه دارید و با استفاده از پهلوها به طرفین بچرخید. می‌توانید حرکت را به صورت نشسته هم انجام دهید. در این حرکت فشار روی عضلات راست شکمی، عضلات مورب شکمی و پهلوها وارد می‌شود.

حرکت سوم: پهلو با چوب ایستاده
 
حرکات ورزشی با چوب جارو!

چوب را با دستانی که به فاصله عرض شانه باز شده بالای سرتان بگیرید و همزمان با حرکت دست به سمت پای موافق بروید. دست‌ها و پاها به هم نزدیک می‌شوند. 20 تا 30 تکرار برای یک طرف انجام دهید. سپس سراغ سمت مخالف بروید. در این حرکت فشار روی عضلات بالا تنه، عضلات مورب شکمی، پهلو و قسمت بیرونی عضله ران وارد می‌شود.

حرکت چهارم: شکم با چوب ایستاده
 
حرکات ورزشی با چوب جارو!

چوب را بادست‌های خود به فاصله عرض شانه بالای سر نگه دارید و همزمان با پایین آوردن چوب پای راست را در شکم جمع کنید؛ به شکلی که با کمک بالاتنه و پایین‌تنه انقباض عضلات شکم را کاملا احساس کنید و در عضلات چهار سر ران هم انقباضاتی داشته باشید.

حرکت پنجم: سیتاپ
 
حرکات ورزشی با چوب جارو!

روی زمین بخوابید. کف پاهای‌تان را روی زمین بگذارید. کمر خود را گود نکنید. چوب را بالای سر نگه دارید.

در حالی که دستان‌تان صاف هستند آنها را بالا بیاورید، تا جایی که بدن‌تان با زمین زاویه 45 درجه بسازد.

در این حرکت فشار عمدتا روی عضلات راست شکمی است.

حرکت ششم: اسکوات با چوب
 
حرکات ورزشی با چوب جارو!

چوب را روی سرشانه پشتی خود قرار دهید. دست‌ها را باز کنید. آرنج‌ها رو به عقب باشند. پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید و بدون اینکه کمرتان گود شود و زانوهای‌تان از نیمه پا بیرون بزند به موازات زمین بنشینید. در این حرکت تقریبا به تمام عضلات بدن فشار وارد می‌شود اما فشار عمدتا روی عضلات چهار سر ران، عضلات سرینی، شکم و همسترینگ است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج