جاباما
۱۹۳۰۴۱
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

شکم گردی دور دنیا!

خوشی سفر با لذت خوراكی‌های خوشمزه كامل می‌شود. اگر به شهری سفر كنید كه با ذائقه غذایی شما همسو نباشد، با بالاترین تفریحات و خوشی‌ها، یك جای سفر لنگ می‌زند.

شکم گردی دور دنیا!
مجله زندگی ایده آل - ماهور نبوی‌نژاد: خوشی سفر با لذت خوراكی‌های خوشمزه كامل می‌شود. اگر به شهری سفر كنید كه با ذائقه غذایی شما همسو نباشد، با بالاترین تفریحات و خوشی‌ها، یك جای سفر لنگ می‌زند. برای اینكه در سفر خودتان با چنین مشكلی روبه رو نشوید، راهنمای كوچكی فراهم كرده ایم از مقاصد پرطرفدار برای سفر البته براساس شكم. در این راهنمای جمع‌وجور به شما می‌گوییم كه غذای مطلوب ذائقه ایرانی را كجا می‌توانید بخورید.

دبی؛ سرزمین مادری شاورما

دبی فرصت بعضی تجربه‌های خاص در زمینه غذا و شكم‌چرانی را به شما می‌دهد كه به نظر من از دست ندهید مثلا شما می‌توانید یك شام یا ناهار خود را ‌مهمان رستوران آرمانی در برج خلیفه كنید. مجموعه كافه و رستوران‌های آرمانی متعلق به جیورجیو آرمانی، طراح ایتالیایی است. اگر برای ماه عسل یا در یك سفر دونفره با همسرتان به دبی رفتید، حتما آرمانی را در برنامه خود قرار دهید. برای خوردن یك وعده ناهار یا شام در آرمانی لازم نیست لباس رسمی بپوشید ولی هنگام پا گذاشتن به برج خلیفه و هتل آرمانی بهتر است خیلی اسپرت لباس نپوشیده باشید.

شکم گردی دور دنیا!

در سفر به امارت، زمان اصلی شما در مراكز خریدی می‌گذرد كه با جاذبه‌های مختلف مثل آكواریوم، اسكی و. . . سر شما را گرم می‌كنند و متوجه گذر زمان نمی‌شوید. با درك احساس گرسنگی نگاهی به ساعت می‌اندازید و متوجه می‌شوید كه ساعت از ۱۰ شب هم گذشته است. به جز رستوران‌های بزرگ و كوچكی كه در طبقات مختلف این مراكز وجود دارد، اغلب یك بخش مخصوص را به رستوران‌ها اختصاص داده‌اند.

اگر به صورت گروهی سفر كرده‌اید، فودكورت‌ها بهترین جای انتخاب هستند چون هر كسی می‌تواند غذای مطلوب خودش را سفارش دهد و سر میز در كنار هم میل كنید. هنگام سفارش غذا در دبی به چند نكته دقت كنید: تازه‌ترین غذاهای دریایی را می‌توانید در دبی تجربه كنید؛ پس اگر اهل غذاهای دریایی هستید، این فرصت را از دست ندهید. پیشنهاد می‌كنیم حتی در رستوران‌های زنجیره‌ای شناخته شده به جای همبرگر، ماهی برگر را تجربه كنید. درضمن، یادتان باشد دبی، سرزمین مادری خوشمزه‌ترین شاورماهاست.

بانكوك؛ عجیب اما دوست‌داشتنی

شهر بانكوك و فراتر از آن، سایر شهرهای تایلند سرزمین غذاهای ارزان قیمت هستند؛ غذاهایی كه با عنوان غذاهای خیابانی تایلند در سراسر دنیا مشهورند و حتی بخشی از جذابیت‌های گردشگری این كشور محسوب می‌شوند. توصیه می‌كنم با احتیاط به این غذاها نزدیك شوید. غذاهای تای به دلیل حجم زیاد ادویه و نوع طبخ متفاوت با ذائقه ایرانی هماهنگی ندارند و ممكن است با یك كنجكاوی شكمویی سلامت خودتان را در سفر به خطر بیندازید.

شکم گردی دور دنیا!

برای تجربه غذای تای به شما پیشنهاد می‌كنم، به جای غذاهای خیابانی سراغ رستوران‌ها بروید. در این رستوران‌ها می‌توانید غذای تای را داخل رستوران‌ها تجربه كنید و به دلیل وجود منوی انگلیسی می‌توانید از محتویات غذا آگاه شوید و انتخابی با توجه به سلیقه غذایی خودتان داشته باشید. خیابان سوخومیت در بانكوك، خیابان شلوغ و پرهیاهویی است كه بهترین انتخاب برای خیابانگردی‌های شبانه به حساب می‌آید. رستورانی مثل «لیوینگ روم» در شماره ۲۵۰ خیابان سوخومیت با انواع غذاهای بین‌المللی انتخاب خوبی است. این رستوران شب‌ها موسیقی زنده دارد و به همین دلیل هزینه هر نفر بین ۱۵ تا ۲۰ دلار خواهد بود. توصیه شخصی من این است كه بانكوك را بدون تجربه «بوتیك بستنی » ترك نكنید.

شکم گردی دور دنیا!

اینجا یك فروشگاه بستنی است كه با بیسكویت یا كوكی‌های تازه از شما پذیرایی می‌كند. كوكی شما با بستنی و مخلفات دلخواه شما تكمیل و در نهایت یك بشقاب هیجان‌انگیز از شیرینی، بستنی و سس‌ دلخواه شما تحویل داده می‌شود. آدرس بوتیك بستنی را می‌توانید از هر كسی در بانكوك بگیرید اما بد نیست بدانید این بوتیك خوشمزه در مركز خرید چولا سوی و در محله سیلوم واقع شده است.

یروان (ایروان)؛ كافه‌نشینی به جای رستوران گردی

سال‌های زیادی از استقلال ارمنستان و تولد دوباره شهر یروان نمی‌گذرد ولی حالا یروان تازه نفس، جای خوبی برای سفر خانوادگی، دوستانه یا دونفره است و مقصد خوبی برای یك سفر خوشمزه. برای اینكه یك وعده غذای اصیل ارمنی را تجربه كنید، رستوران «دلماما» در شماره ۱۰ خیابان پوشكین را به شما پیشنهاد می‌كنیم. یك خانه قدیمی با دكوراسیون قدیمی كه با منویی شامل غذاهای اصیل ارمنی از شما پذیرایی می‌كند. بهترین دلمه معروف ارامنه و غذای شناخته‌شده‌شان «خوراوات» كه نوعی خوراك با گوشت است را می‌توانید در این رستوران امتحان كنید. دلماما كه در سال ۲۰۱۴ تاییدیه تریپ ادوایزر را دریافت كرد، تمام طول هفته از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب باز است.

شکم گردی دور دنیا!

اما خیلی زود در اول خیابانگردی‌ها دست‌تان می‌آید كه یروان، شهر كافه‌هاست. شیرین‌تر از رستوران‌گردی، كافه‌نشینی در این شهر است. كافی است حوالی ساختمان اپرا و میدان جمهوری قدم بزنید و از میان كافه‌های كوچك و بزرگ، یكی را انتخاب كنید. انتخاب شما می‌تواند «جزوه كافه» باشد؛ كافه‌ای زنجیره‌ای كه شعبات زیادی در شهر یروان دارد و پیدا كردن آن در این شهر كار سختی نیست. جزوه با منوی متنوعی از صبحانه تا غذا، كیك، شیرینی و قهوه از شما پذیرایی می‌كند. شهرت این كافه به قهوه‌های ارمنی و كیك‌هایش است ولی شما می‌توانید غذا هم ‌مهمان این پاتوق باشید. پیشنهاد می‌كنم به هیچ شیرینی در یروان نه نگویید. اینجا شهر جادوگرهای شیرینی‌پزی است با كیك‌هایی كه طعم‌شان را به یادگار می‌آورید.

استانبول؛ غذا با منظره دریا

استانبول جایی است كه رستوران‌های لوكس و گران‌قیمت را به شما پیشنهاد نمی‌كنم چون آنقدر كافه‌ها و پاتوق‌های متنوع و جذاب با قیمت‌های اقتصادی مناسب وجود دارد كه لازم نیست بخشی از بودجه سفرتان رابه خوردن یك وعده غذای لوكس در برج‌ها و آسمان‌خراش‌ها اختصاص بدهید. نویسندگان و كارشناسان معتبرترین سایت‌های گردشگری مثل تریپ ادوایزر و لونلی پلنت و تجربه ما، اول از همه رستوران «البورا كاتیسما» را به شما پیشنهاد می‌كنند.

شکم گردی دور دنیا!

خانه‌ای بزرگ در محله سلطان احمد كه از تمام بخش‌های داخلی، باغ و حتی پیاده‌رو برای پذیرایی ‌مهمانان استفاده می‌شود. اگر هتل شما حوالی میدان تقسیم و خیابان استقلال قرار دارد، در برنامه سفر خود روزی كه به تماشای مسجد آبی، قصر توپ كاپی و. . . می‌روید، شام یا ناهار را ‌مهمان این رستوران شوید چون این رستوران هم در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و لازم نیست هزینه اضافی برای رفت‌وآمد بپردازید. دست شما برای انتخاب در این رستوران باز است؛ از پیتزا و پاستا تا غذاهای اصیل تركی كه ما این بخش را به شما پیشنهاد می‌كنیم. فرصت خوبی برای تجربه غذای اصیل تركی است. شب‌های استانبول را از دست ندهید؛ شب زنده‌داری‌های این شهر مشهور است.

اگر می‌خواهید شبی شاد را در استانبول تجربه كنید، محله ارتاكوی و رستوران‌های این محله انتخاب خوبی است. مشرف به تنگه بسفر در محله ارتاكوی، كوچه پس كوچه‌های سنگفرش با رستوران‌های متنوع وجود دارد كه شما را به شبی خاطره‌انگیز دعوت می‌كند. اغلب این رستوران‌ها منو خود را در بیرون قرار داده‌اند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود دست به انتخاب بزنید. اگر در كنار مكان‌های تاریخی و مراكز خرید به جاذبه‌های شهری استانبول علاقه دارید، سری به محله «امی نونو» بزنید. محله‌ای مشرف به دریا با بندری
پر رفت و آمد كه وجود بازار ادویه حال و هوای خاصی به آن بخشیده است.

كوآلالامپور؛ سلام بر مكتب آسیا

سفر به كوآلالامپور یعنی یك سفر فشرده به آسیای شرقی؛ مختصری از چین، ژاپن، تایوان، كره و. . . را می‌توانید در این شهر ببینید. این تجربه به آسیا محدود نمی‌شود. مالزی به دلیل سرعت رشد و مدرن شدنی كه در سال‌های اخیر داشته، مجموعه‌ای از پدیده‌های مدرن مثل مراكز تجاری غول‌پیكر، شهربازی‌های عظیم و. . . را در دل خودش جای داده و در كنار اینها می‌توانید غذاهای ملل دنیا را با مزه به یادماندنی و كیفیتی قابل قبول در مركز مالزی امتحان كنید. یكی از این محله‌های مدرن و جدید، بوكیت بین تانگ است.

شکم گردی دور دنیا!

محله‌ای كه شب‌های شاد و سرزنده‌ای دارد و شما می‌توانید شام خود را در فضای شاد و سرزنده این محله نوش‌جان كنید. به‌طور كلی رستوران‌های این محله خوب است و مركز تجاری بزرگی مثل پاویلیون در قلب آن واقع شده كه با بخش غذا (فودكورت) جذابش می‌تواند پاسخگوی هر سلیقه‌ای باشد. در شماره ۴۸ این محله، خانه استیك واقع شده كه عنوان بهترین رستوران سال ۲۰۱۴ را از تریپ ادوایزر دریافت كرد؛ رستورانی با چند مدل استیك كه همراه با دورچین دلخواه شما سرو می‌شود و به ادعای ۹۰ درصد از كسانی كه این رستوران را تجربه كرده‌اند، طعم آن نظیر ندارد. هنگام سفارش به مقدار گوشتی كه در منو نوشته شده، دقت كنید. خوردن استیك «تی‌بن» با ۷۰۰ گرم گوشت كار یك نفر نیست. دربرنامه سفر یادتان باشد این رستوران فقط شب‌ها پذیرای ‌مهمانانش است.

شکم گردی دور دنیا!

اما پیشنهاد ویژه من این است؛ حالا كه زحمت ساعت‌ها پرواز تا آسیای شرقی را كشیده‌اید، غذای این خطه را تجربه كنید. شنیده‌های‌تان را درباره قورباغه و سوسك‌خور بودن این افراد دور بریزید و مطمئن باشید كه غذاهای لذیذی منتظر شماست. در مجتمع تجاری پاویلیون، رستورانی با نام «دین تای فانگ» وجود دارد؛ رستوران زنجیره‌ای كه از چین متولد شده و حالا غذای آسیایی و به‌طور دقیق‌تر چینی را در ۱۰ رستوران خود در دنیا عرضه می‌كند.

شکم گردی دور دنیا!

در این رستوران با منوی مفصلش شما می‌توانید انواع كوفته‌های چینی، نودل، برنج سرخ شده و غذاهای دیگر را تجربه كنید. مرغ، گوشت و سبزیجات بخش اصلی منو را تشكیل می‌دهند و هیچ مشكلی در انتخاب نخواهید داشت. خوردن كوفته بخارپز شده در ظرف مخصوص و با چاپ استیك، تجربه هیجان‌انگیزی است كه از دست ندهید. برای دسر هم جای بگذارید. كیك هزارلای چینی طعم منحصر به فردی دارد. این رستوران از سحر تا نیمه شب آماده میزبانی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای همدردی با دهن آب افتادم
      یک دقیقه سکوت میکنم

    • لورا

      استانبول و ژاپن برترین و بهترین هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج