۱۹۳۳۰
۱ نظر
۵۲۲۹
۱ نظر
۵۲۲۹
پ

ماکارون

در ايران رسم است هنگامي كه براي خريد به قنادي مي‌رويد، معمولاً امكان چشيدن و سپس انتخاب شيريني مورد نظر را نداريد

ماکارون

ماکارون

برترین ها: در ايران رسم است هنگامي كه براي خريد به قنادي مي‌رويد، معمولاً امكان چشيدن و سپس انتخاب شيريني مورد نظر را نداريد. بنابراين يا از آن سابقه ذهني داريد يا دل به دريا مي‌زنيد و هرچه بادا باد. پول نازنين را خرج آنچه نمي‌دانيد چيست مي‌كنيد و معمولاً تا مدت‌ها به زور به خورد مهمانان نه چندان عزيز مي‌دهيد! ماكارون اما از اين قاعده مستثني است. جلوه زيباي رنگ‌هاي شاد و تند، مزه و طعم شيرين بادام، كلكسيوني چشم و دل‌نواز است كه به سادگي در خانه و شكم شما جا باز مي‌كند! البته اين در صورتي است كه ماكارون را درست تهيه كرده باشند، اگر دوست نداشتيد مطمئن باشيد تقصير ماكارون نيست، بلكه مقصر قنادباشي است. ماكارون در سوئيس به نام لوكزامبورگرلي،‌ در اسپانيا آلفاخور، در آمريكاي شمالي مون پاي، در برزيل كاسادينيو و در ژاپن همان ماكارون اما با آرد بادام‌زميني است. ايران هم لطيفه را دارد كه فقط كمي بزك دوزك و قر و فرش كمتر است.


مواد لازم :
  • سفیده تخم مرغ : ۳ عدد
  • شکر دانه ریز : ۴۰ گرم
  • پودر شکر : ۱۸۰ گرم
  • پودر بادام : ۱۲۵ گرم
  • رنگ و اسانس خوراکی


ماکارون

۱ - اگر فرگازی بود روی ۱۵۰ درجه سانتی گراد و اگر برقی بود روی ۱۴۰ درجه سانتی گراد تنظیم و گرم می‌کنیم. کف سینی فرکاغذ روغنی پهن کرده و آن را چرب می‌کنیم.

۲ - ابتدا سفیده‌های تخم مرغ را با همزن برقی هم می زنیم تا پف کنند سپس آرام آرام شکر دانه ریز را به سفیده اضافه کرده و آنقدر هم مي‌زنيم تا حالت فومی شکل پیدا کند.پودر شکر و پودر بادام را با یکدیگر آسیاب کرده و خوب مخلوط می‌کنیم و توجه داریم که به واسطه چربی بادام حالت خمیری شکل پیدا نکنند.

۳ - رنگ و اسانس را نیز به مواد اضافه کرده و مواد خشک را در ۳ مرحله توسط لیسک به خورد سفیده‌ها می‌دهیم.

۴ - یک ماسوره ساده به قطر ۲ سانتی متر داخل کیسه قیف قرار می‌دهیم. مایه را داخل قیف ریخته و دایره هایی به قطر ۳ تا ۴ سانتی متر از مایه روی کاغذ می گذاریم.

۵ - سینی را چند بار روی میز می‌کوبیم و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت می‌دهیم تا رویه ماکارون‌ها حالت چسبنده نداشته باشد.

۶ - سيني را به مدت ۲۰ دقیقه روی پنجره وسط فر مي‌گذاريم تا بپزد.


تاریخچه ای کوتاه از شیرینی ماکارون

هرچند غالب داستان​ها از این قرارند که اصليت شیرینی ماکارون به فرانسه برمی​گردد اما سند قطعی​اي در این باره وجود ندارد و هنوز هم هرازگاهی این شیرینی محبوب بین​المللی به دیگر کشورها از جمله ایتالیا نسبت داده می​شود. البته شاخص​ترین تاریخچه​ي ماکارون به سال 1533 برمی​گردد. این تاریخ دقیقاً مصادف است با ورود آشپز مخصوص «کاترین دی مریسیس» به فرانسه. شاهزاده خانم این آشپز را به مناسبت مراسم عروسی​اش با پادشاه فرانسه به این کشور آورد. اما در عین حال همچنان هیچ کس نتوانسته قاطعانه روی این قصه صحه بگذارد که اولین بار طبخ این شیرینی توسط آشپز ایتالیایی شاهزاده​های فرانسوی انجام شده است. وقتي در تاریخی نزدیک‌تر به سراغ ماکارون می رویم به اطلاعات معتبرتری برمی​خوریم كه این شیرینی خوشرنگ و لعاب در حدود سال 1830 همراه با مربا یا ادویه​های مخصوصی سرو می​شده. به هر حال ماکارون این روزها به ماکارون پاریس مشهور شده است.


انواع ماکارون​های فرانسوی

از این شیرینی دوست داشتنی انواع مختلفی در فرانسه طبخ می​شود که هر کدام به یک منطقه خاص در این کشور متعلق است. مثالاً شیرینی​های ماکارون در شهر آفیس ترکیبی از میوه‌ها، عسل و بادام است که در قرن ۱۶ میلادی مرسوم بوده است. البته ماکارون​های این خطه به اندازه​ي ماکارون​های پاریس شیرین نیستند. در شهر مونت موریلون که یکی از مشهورترین ماکارون​های فرانسه را دارد یکی از قدیمی​ترین آشپزخانه​های طبخ ماکارون وجود دارد که تاریخ آن به سال ۱۹۲۰ باز می​گردد. در واقع یکی از قدیمی​ترین نسخه​های ماکارون که در حال حاضر موجود است به ۱۵۰ سال قبل مربوط است. نسخه​ي تهیه غذایی که همچنان در این شهر بدون ذره​ای تغییر و به همان ترتیب تهیه می​شود. شهر کوچک نانسی در منطقه لورین داستان طول و درازی با ماکارون دارد. به طور کلی در جای جای فرانسه قصه​های متفاوتي درباره​ي ماکارون نقل شده است که در کنار همه‌ي این تنوع​ها باید به تفاوت در نحوه​ي پخت این شيرینی هم اشاره کرد.


ماکارون​های پاریسی

در شهر پاریس فروشگاه لادیور مشهورترین مرکز فروش شیرینی ماکارون است که سابقه​ آن به حدود 150 سال پیش برمی​گردد. در فرانسه شعبه​های فست فود مک دونالد شیرینی ماکارون را همراه مک کافی​های خود به فروش می​رسانند. مشابه ماکارون​های پاریس در ژاپن و سوئیس هم وجود دارد اما بیشترین شباهت را می​توانید در بین شیرینی​های ماکارون کانادا و پاریس پیدا کنید. البته امریکایی​ها هم ماکارون​های خود را دقیقاً از روی نسخه​ي پاریسی آن مي‌پزند و به مشتری تحویل می​دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پگاه

      سلام.واقعا ممنون خیلی وقته دنبال دستور ماکارون بودم.قیافه وسوسه انگیزی داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج