جاباما
۱۹۳۳۸۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چگونه شانس باروری خود را افزایش دهید؟

آیا تصمیم گرفته اید باردار شوید؟ این ۷ تغییر ساده می تواند شانس باروری شما را افزایش دهد. مهمتر از همه این که برای انجام آنها نیازی به مراجعه به داروخانه نیست.

نی نی سایت: آیا تصمیم گرفته اید باردار شوید؟ این ۷ تغییر ساده می تواند شانس باروری شما را افزایش دهد. مهمتر از همه این که برای انجام آنها نیازی به مراجعه به داروخانه نیست.


چگونه شانس باروری خود را افزایش دهید؟

۱.به وزن سالم و مناسب برای باردار شدن برسید

اگر وزنتان از حد سالم بیشتر باشد ممکن است باروری شما را به خطر بیاندازد. " سلول های چربی استروژن ذخیره می کنند، بنابراین میزان این هورمون در زنانی که اضافه وزن دارند بیشتر از حد طبیعی است و معمولا تخمک گذاری نمی کنند. این مسئله در مورد زنانی که کمبود وزن دارند نیز به دلیل کاهش استروژن صادق است. پزشکان به زنانی که تصمیم به بارداری دارند توصیه می کنند برای فهمیدن اینکه آیا وزن مناسب دارند یا خیر، شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنند.

۲.ورزش کنید

ورزش به شما کمک می کند سطح قند خون و وزنتان را کنترل کنید که با توانایی باروری شما در ارتباط است و بر همین اساس است که پزشکان انجام تمرینات منظم ورزشی را به زنانی که قصد بارداری دارند، توصیه می کنند. منظور از ورزش منظم، چهار یا پنج بار در هفته به مدت حداقل ۳۰ دقیقه است. اگر دوست ندارید به تنهایی ورزش کنید، سعی کنید از کلاسهای گروهی استفاده کنید و یا به همراه یک دوست ورزش کنید. تحرک و فعالیت واقعا روی باروری شما تاثیر می گذارد.

۳.زمان تخمک گذاری خودتان را بدانید.

در هر ماه ۵ تا ۷ روز برای باردار شدن وقت دارید. برای زنانی که عادت ماهانه منظمی دارند ( بین ۲۸ تا ۳۲ روز )، این زمان حدودا بین روز ۱۴ تا ۱۵ است. اما اگر عادت ماهانه شما نامنظم است و یا زمان دقیق آن را نمی دانید، پزشکان دو شیوه بسیار ساده و مقرون به صرفه را برای مشخص کردن زمان تخمک گذاری پیشنهاد می کنند. از کیت های تخمک گذاری که در داروخانه ها به فروش می رسند استفاده کنید و یا اگر روز آخرین پریودتان را می دانید و با توجه به اینکه عادت ماهانه شما چند روز طول می کشد، می توانید از ابزارهای آنلای پیش بینی زمان تخمک گذاری استفاده کنید.

۴.از سیگار و مشروبات الکلی دوری کنید

باروری برای بیشتر زنانی که سیگار می کشند و یا مشروبات الکلی مصرف می کنند از زنان دیگر سخت تر است. کشیدن سیگار می تواند موجب شروع ناباروری و مصرف الکل می تواند باعث سقط جنین شود. بنابراین اگر سیگار می کشید، همین حالا آن را ترک کنید و از نوشیدن مشروبات الکلی صرف نظر کنید.

۵.استرس خود را کم کنید

گفتن همیشه راحت تر از عمل کردن است، خصوصا اگر هر ماه در مورد شانس بارداری خود نگران باشید، اما یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش شانس باروری آرامش است. استرس زیاد در طولانی مدت باعث تغییر در میزان طبیعی هورمون ها شده و می تواند بر تخمک گذاری تاثیر منفی بگذارد. از کلاس های یوگا استفاده کنید، کتاب های آرامش بخش بخوانید و بیشتر بخوابید. هر کاری که موجب شادی و آرامش درونی شما می شود به شانس باروری شما کمک می کند. شادی و آرامش نه فقط زمانی که در حال اقدام برای بارداری هستید، بلکه بعد از آن و در مواجه با تغییرات ناشی از بارداری هم به شما کمک خواهد کرد.

چگونه شانس باروری خود را افزایش دهید؟

۶.بررسی های پزشکی لازم را انجام دهید

اگر به بیماری هایی از قبیل دیابت یا تیروئید مبتلا هستید، بسیار اهمیت دارد که در زمان اقدام برای بارداری، تحت مراقبت و کنترل پزشک باشید. فشار خونتان را هم کنترل کنید. فشار خون بالا می تواند مانع توانایی شما برای بچه دار شدن باشد و اگر از حملات افسردگی یا اضطراب رنج می برید، پزشکان توصیه می کنند حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا پیش از اقدام شما را تحت نظر بگیرد.

۷.هوشمندانه تغذیه کنید

اگر تا حالا به این مسئله توجه نمی کردید، از همین امروز شروع به خوردن میزان متعادلی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین کنید. مصرف غذاهای آماده و نیمه آماده خصوصا آنهایی که چربی ترانس دارند و در روغن های هیدروژنیزه سرخ شده اند و غذاهایی که شکر افزودنی دارند می تواند به رژیم سالم غذایی لطمه وارد کند. حتما از پروتئین های فاقد چربی و میوه و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه استفاده کنید و در طول روز ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج