۱۹۴۲۰
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

جسد یک نوزاد ۳ ماهه اثر باستانی شد!

اعضای یک باند که قصد داشتند جسدی را به جای مومیایی به فروش برسانند، قبل از اینکه به انجام معامله موفق شوند به دام افتادند.

شرق: اعضای یک باند که قصد داشتند جسدی را به جای مومیایی به فروش برسانند، قبل از اینکه به انجام معامله موفق شوند به دام افتادند.

کارآگاهان پلیس آگاهی کاشان چند روز قبل از طریق گزارش‌های مردمی در جریان فعالیت‌های مشکوک چند مرد قرار گرفتند و مطلع شدند، این افراد به تازگی در یکی از محلات کاشان سکنی گزیده‌اند و رفت‌وآمدها و کارهای غیرمعمولی انجام می‌دهند.

ماموران با این احتمال که افراد مورد نظر تبهکار هستند و نقشه‌ای مجرمانه در سردارند، محل سکونت آنها را زیر نظر گرفتند و فهمیدند این اشخاص از جاعلان عتیقه هستند به همین دلیل در عملیاتی غافلگیرکننده متهمان را که همگی مسلح بودند، دستگیر کردند و در بازرسی از خودرو وانتی که در خانه بود، یک تابوت عتیقه که جنازه‌ای مومیایی نیز داخلش بود به دست آوردند.

تابوت و مومیایی در اختیار کارشناسان سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت و متخصصان با انجام آزمایش‌های علمی بر جعلی بودن آنها نظر دادند.

سپس متهمان تحت‌بازجویی قرار گرفتند و گفتند با ساختن تابوت و مومیایی قلابی قصد داشتند آن را به مبلغ هنگفتی به یک دوستدار آثار باستانی بفروشند که فرصت این کار را پیدا نکردند.

اعضای این باند همچنین اعتراف کردند، روی تابوت از نقوش مربوط به دوران هخامنشی استفاده کردند و کار جعل را به گونه‌ای انجام دادند که افراد عادی متوجه تقلبی بودن آن نشوند.

مومیایی‌های گران‌قیمت

این نخستین بار نیست که تبهکاران برای رسیدن به پول هنگفت، مومیایی‌های قلابی می‌سازند.

مدتی قبل اعضای یک باند در شهرستان بوانات با استفاده از مس و موکت یک جنازه مومیایی قلابی ساختند و با معرفی آن به عنوان جسد شاهزاده هخامنشی قصد داشتند آن را به قمیت گزافی بفروشند اما هر چهار متهم به دام افتادند و به جرم‌شان اعتراف کردند.

مرد دیگری نیز در کرمان با تهیه مومیایی قلابی قصد داشت آن را به عنوان جنازه یکی از فراعنه مصر از طریق اینترنت به فروش برساند که قبل از این کار دستگیر شد. او در اعترافاتش گفت: «این مومیایی قلابی را از چند‌ نفر در شهر شهد‌اد‌ خرید‌م.

بعد‌ نامه‌ای با مهر و امضای رییس یکی از د‌انشگاه‌های علوم پزشکی جعل کرد‌م که در آن نوشته شد‌ه بود،‌ جسد‌ مومیایی شد‌ه متعلق به فرعون در سه‌هزار سال قبل از میلاد‌ مسیح است و در ادامه این نامه هم به دلایل علمی فاسد‌ نشدن این جسد‌ اشاره شد‌ه بود‌.

پس از تهیه نامه جعلی هم آگهی فروش مومیایی فرعون را در اینترنت منتشر کرد‌م. با پید‌ا شد‌ن چند‌ مشتری قرار بود‌، مومیایی را به مبلغ هنگفتی به آنها بفروشم که د‌ستگیر شد‌م.

در ماجرایی دیگر اعضای یک باند با ساختن مومیایی قلابی از آن فیلم گرفتند و بلوتوثی از این شی‌ را در سطح شهر مراغه پخش و آن را متعلق به شاهزاده‌ای هخامنشی معرفی کردند و در نهایت با پیدا کردن یک مشتری قرار گذاشتند، مومیایی را به قیمت پنج میلیارد تومان به فروش برسانند اما قبل از تحویل گرفتن پول دستگیر شدند.

در یک ماجرای مشابه دیگر جاعلان جنازه نوزاد سه ماهه‌ای را در کرمان به مبلغ ۲۴ میلیون تومان از والدینش خریدند و آن را به طرز ماهرانه‌ای مومیایی کردند، سپس با طرح این ادعا که جنازه مربوط به سه‌هزار سال قبل است برای آن ۶۰۰ میلیون تومان قیمت تعیین و حتی مشتری هم پیدا کردند ولی این گروه هفت‌نفری نیز قبل از انجام معامله با دخالت پلیس متلاشی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sunrise

      ماایرانیهاخیلی نابغه هستیم.خوبه یکی هست جلوی مارابگیره(پلیس رومیگم).

    • محمد مجید

      عجب مخایی بودن..اما به گمانم من یه بار با این آدم که توی نت دنبال مشتری بود صحبت کردم

    • elina

      vaghean mokheshun kar mikarde ey val dashtan

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج