جاباما
۱۹۴۲۸۸
۱ نظر
۵۰۲۴
۱ نظر
۵۰۲۴
پ

اهمیت نقش پدر در پرورش شخصیت دختر

هر رابطه ای در زندگی، لذت و شیرین خاص خودش را دارد. هر رابطه ای نیازمند چشم اندازی متفاوت است. رابطه پدر و دختر همیشه یکی از آن رابطه های خاص بوده است.

اهمیت نقش پدر در پرورش شخصیت دختر





مجله همشهری تندرستی - ترجمه شهرزاد حاتم: هر رابطه ای در زندگی، لذت و شیرین خاص خودش را دارد. هر رابطه ای نیازمند چشم اندازی متفاوت است. رابطه پدر و دختر همیشه یکی از آن رابطه های خاص بوده است. وقتی دختری متولد می شود، این پدر است که به عنوان اولین نفر متعهد می شود تا از او مثل یک شاهزاده خانم محافظت کند. این حفاظت همان طور که همه می دانیم، از روی عشق است.

برای هر دختری، پدر اولین مردی است که از نزدیک می بیند؛ اینکه چگونه غذا می خورد، چگونه زندگی می کند، چگونه فکر می کند، چگونه صحبت می کند. او همه چیز را به دقت و از نزدیک می بیند و به این ترتیب هر دختری دوست دارد شریک ایده آل زندگی اش، شبیه به پدرش باشد؛ بنابراین «دختر بابا بودن»، روی تصمیمات و زندگی بسیاری از دخترها اثر می گذارد. یک پیوند قوی پدر- دختری، اثر بسیار مثبتی بر زندگی هر دو طرف دارد. این رابطه زندگی دختر را به صورتی خالص و دوست داشتنی تکمیل می کند. پس وقتی «دختر بابا» باشی، اینها را خوب می دانی!

اهمیت نقش پدر در پرورش شخصیت دختر

۱- می دانی که یک نفر همیشه به تو اهمیت می دهد

او منتظر بوده تا برای اولین بار چشمان تو باز شود. او منتظر بوده تا تو راه رفتن را بیاموزی. او به اتفاقات مدرسه تو توجه کرده است. او همان مردی است که همیشه تو را با چشمان مراقب نگاه کرده است. حتی او تو را به مدرسه برده و یک ساعت بیشتر منتظر مانده تا از لذت بردن تو در آنجا اطمینان حاصل کند. او تو را شاهزاده خانم کوچولو و خنده روی خود کرده است و تو این حق را داری که با غرور از چنین موقعیتی لذت ببری.

۲- به خودت می بالی که همیشه برای زندگی و آسایش تو سخت کار می کند

فقط برای اینکه به مدرسه بهتری بروی و بهترین شرایط ممکن برای تحصیل را داشته باشی، کمی بیشتر در محل کار مانده است. برای اینکه یک فرد شاد و صلح جو باشی، وقتی پدر تو شد، آن «مرد جوان عصبانی» را در خود کشت. برای اینکه لبخند تو را ببیند، هرسال برای روز تولدت هدیه ای غیرمنتظره به تو داده است. برای اینکه جهان اطرافت را ببینی، سفرهای خانوادگی را با نظر تو برنامه ریزی کرده و هزینه های مختلفش را به عهده گرفته است.

اهمیت نقش پدر در پرورش شخصیت دختر

۳- ایمان داری کسی همیشه تو را حمایت خواهد کرد؛ هرکاری که انجام بدهی

وقتی «دختر بابا» هستی، می دانی که به طرز خاصی تو را دوست دارد و همیشه با تو خواهدبود تا تو را حمایت کند، قوی تر کند، شجاع می شوی چون می توانی خودت تصمیم بگیری و به پشتوانه پدرت، پای آنها بایستی. اگر موفق شوی، جشن می گیری و اگر شکست بخوری، از آن درس می گیری. چه در زمان جشن پیروزی و چه در زمان جبران شکست، پدرت را در کنار خود خواهی داشت.

۴- کاملا می دانی چه شخصیتی را از همسر آینده ات انتظار داری

دختر کوچولو وقتی پدر خود را می بیند که مرد خانواده است، زمان خود را برای با خانواده بودن صرف می کند و از امنیت آنها خاطرجمع می شود، می داند که عشق و مراقبت چیست. «دختر بابا» بودن به تو یاد می دهد که آنچه احساس می کنی، بسیار مهم تر از هدایا و لغات عاشقانه است. دختر بابا بودن خطر انتخاب مرد اشتباه را از بین می برد، چون می دانی که معنای شاهزاده خانم بودن در دنیای کسی چیست.

اهمیت نقش پدر در پرورش شخصیت دختر

۵- قبول داری که دیدگاه پدرت در پذیرش یا رد فرد مورد نظرت صحیح است

عشق کور است. اگر دختری مستقل و قوی هستی و قدرت تشخیص انتخاب مرد زندگی ات را داری، اما به پدرت خیلی مدیونی که به تو این قدرت و استقلال را در زندگی بخشیده است. او کسی است که نیازهای اصلی تو را برآورده کرده، رویاها را به تو نشان داده و به تو آسمانی برای پرواز داده است.

پس اگر دختر بابا باشی، پیش از تجربه، از مشورت او استفاده می کنی. از آنجایی که پدرت، توقعات تو و از مهم تر، خود تو را می شناسد، پس حق دارد اطمینان حاصل کند که تو را به فرد مطمئنی می سپارد.

۶- تو قوی هستی و گریه نمی کنی، چون کسی هست که طاقت دیدن اشک های تو را ندارد

در مسابقات بازنده بوده ای، در محل کار خوب عمل نکرده ای یا شغل خوبی انتخاب نکرده ای؛ هرچه بشود تو قوی خواهی بود. شاید اشک بریزی اما اجازه نمی دهی که غم در قلب تو خانه کند. دلیل آن، این است که تو پدرت را داری، حامی قوی تو که به تو می گوید: «عزیزم بیا، قوی باش و باز هم تلاش کن با تمام وجودت؛ زندگی یک بازی بزرگ پر از حوادث کوچک است.»

اهمیت نقش پدر در پرورش شخصیت دختر

۷- آن قدر هوشیار هستی که تفاوت بین علاقه واقعی و غیرواقعی را تشخیص بدهی

از کودکی می دانی اینکه مراقب تو باشد و عشق کسی باشی، چه حسی دارد. می توانی «حس خوب حمایت و مراقبت» را درک کنی و بشناسی. می توانی اینها را در چشمان کسی ببینی و از قلبش حس کنی. مهم هم نیست که چه آدمی باشد. تو توانایی تشخیص درست بین علاقه و احساس واقعی و غیرواقعی را داری. فقط احساسات واقعی می تواند تو را تحت تاثیر قرار دهد. اعتبار این هوش احساسی از عشق غیرخودخواهانه پدرت به تو به دست آمده است.

۸- می دانی برای آنچه که هستی دوستت دارد

بهترین بخش «دختر بابا بودن» همین است که می دانی با او، بهترین مدلی هستی که از خودت سراغ داری. مهم نیست چه شکلی باشی و چه به دست آورده باشی یا حتی چیزی به دست نیاورده باشی، می دانی که برای او، فردی ویژه هستی و او واقعا تو را دوست دارد و در زندگی به تو نیاز دارد. می دانی که حتی پس از دعواهای هر روزه با او به خاطر خصلت های «دختر بد» درونت، باز هم دوستت دارد و هر شب پیش از خواب به تو سر می زند و هر صبح منتظر دیدن تو هنگام صبحانه است. شاید تو را سرزنش کند، اما مطمئن هستی که همچنان تو دختر ارزشمند او هستی.

اهمیت نقش پدر در پرورش شخصیت دختر

۹- می دانی حتی کسب تجربه باغبانی یا خرید از تره بار با پدرت قیمت ندارد

همه می دانیم که مشارکت در کارها نوعی مراقبت و توجه است. با هم وقت گذراندن بهترین روش برای تقویت رابطه پدر و دختری است. حتی اگر روز پیش به دست و ناخن هایت رسیده باشی، باز هم تجربه باغبانی یا تفکیک زباله با پدرت برایت دلپذیر خواهدبود. من خیلی از خرید تره بار به همراه پدرم لذت می برم؛ وقتی او را می بینم که با چه لذتی سبزیجات و میوه ها را جدا می کند و از غرفه های مورد علاقه اش خرید می کند، واقعا حال خوبی پیدا می کنم. فروشنده های این غرفه ها به او کمک می کنند تا او بهتر و دقیق تر انتخاب کند؛ درست مانند هر آنچه او به من آموخته است.

۱۰- همان اصول پدرت را در زندگی دنبال خواهی کرد

شاید آخرین مورد در این مطلب و نه الزاما آخرین نکته، این باشد که دختر بابا باشی، تمام علائق و عادات او را در طول رشد خود با خودت به همراه برداشته ای. متوجه می شوی که هر دوی شما اصول مشترکی در زندگی دارید. شاید به خاطر وجود فاصله بین نسل ها و دیدگاه و عقاید متفاوتی داشته باشید، اما هر دو به یک فلسفه زندگی پیوند خورده اید. مثلا متوجه می شوی که تمایل فراوانی به تجربه کردن، تمایل به کمک به دیگران، اشتیاق به سفر و هزینه کردن برای کسب تجربه و نه خریدن اشیا داری و تمام این خصوصیات را از پدرت گرفته ای.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعاًخیلی خوب است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج