۱۹۴۳۴۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۱۷۰ بورسیه غیر قانونی تعیین تکلیف شدند

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: حدود ۱۷۰ دانشجوی بورسیه غیر قانونی در مقطع دکتری در این دانشگاه تحصیل میکردند که توسط نامه سازمان امور دانشجوین تکلیفشان مشخص شد.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: حدود ۱۷۰ دانشجوی بورسیه غیر قانونی در مقطع دکتری در این دانشگاه تحصیل میکردند که توسط نامه سازمان امور دانشجوین تکلیفشان مشخص شد.

دکتر کیوانی در نشست خبری که امروز برگزار شد درباره موضوع فوق توضیح داد: تعدادی کمی از دانشجویان به دلیل عدم اعتبار مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد آنها قطع تحصیل کردند. تعداد زیادی نیز با هزینه شخصی ادامه تحصیل می دهند.

وی گزارشی از وضعیت آموزشی دانشگاه خوارزمی ارائه کرد و گفت: این دانشگاه با ۱۴ دانشکده، ۱۳هزار دانشجو و ۴۴۰ عضو هیات علمی مشغول به فعالیت است.

وی با تاکید بر قوی بودن عملکرد آموزشی دانشگاه تصریح کرد: طبق آمار سازمان سنجش، ۳۶درصد از دانش آموختگان مقطع کارشناسی دانشگاه خوارزمی در دوره های ارشد دولتی و درکل بیش از ۷۰درصد ازانها در آزمون ارشد پذیرفته میشوند.

کیوانی سپس اعلام کرد: دانشکده هنر و معماری به زودی در دانشگاه راه اندازی می شود و رشته های پژوهش هنر و تاریخ و هنر و معماری در این دانشکده ایجاد خواهد شد.

به گفته وی دانشکده فناوری پیشرفته نیز برای ایجاد رشته های مرتبط با فناوری های نو تاسیس خواهد شد.

برگزاری ۱۰ کرسی آزاداندیشی در دانشگاه خوارزمی

در ادامه نشست دکتر ایمانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه درباره کرسی های آزاداندیشی گفت: احساس امنیت در جامعه از خود امنیت بالاتر است و در دوره هایی امنیت فکری و بیانی افراد زیرسوال رفت.

وی با اشاره به اتفاق اخیر رخ داده در شیراز نسبت به علی مطهری افزود: اینگونه رفتارها باعث میشود امکان ابراز عقیده برای افرادی با سلیقه متفاوت فراهم نشود درحالیکه شهید مطهری فرمودند نظام جمهوری اسلامی باید بستری فراهم کند که حتی مارکسیستها بتوانند نظرشان را ابراز کنند و دیگران به آنها پاسخ دهند.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان به صورت دستوری کرسی های آزاداندیشی را برگزار کرد، ادامه داد: باید بستر و فضای مناسب برگزاری این کرسی ها فراهم شود تا افراد آزادانه به بیان نظراتشان بپردازند

ایمانی در پایان سخنانش اعلام کرد که حدود ۱۰ کرسی ازاداندیشی در سال ۹۳ در این دانشگاه برگزار شد

پیشرفت ۵۰ درصدی تعداد مقالات در این دانشگاه

سپس دکتر سراج زاده - معاون پژوهش و فناوری- با بیان اینکه درحال حاضر ۲۰ مجله علمی پژوهشی در دانشگاه فعالیت دارد، افزود: تعدادی از این مقالات سابقه طولانی داشته و مربوط به دهه ۵۰ هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین شاخص های پژوهشی، تعداد مقالات است ادامه داد: سال قبل در این زمینه ۵۰درصد پیشرفت داشتیم.چنانچه تعداد آنها از ۶۳۹ مقاله به ۹۵۰ مقاله رسید.

وی سپس درباره طرح های پژوهشی برون دانشگاهی اظهار کرد:در این راستا در سال ۹۳ به یک میلیارد تومان رسیدیم که نسبت به سال قبل رشد ۶۷درصدی را نشان می دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی ادامه داد: هم چنین دو مرکز رشد به نام مرکز رشد مهندسی بافت و علوم شناختی در حال اخذ مجوز است.

به گفته سراج زاده، ۱۵ کنفرانس ملی و بین المللی در سال ۹۳ در این دانشگاه برگزار شده است.

حثی از تعدیل و کاهش کارمندان دانشگاه مطرح نیست

در بخشی دیگر از نشست دکتر حسینی معاون اداری دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه دانشگاه در گذشته دچار بی نظمی مالی بوده است گفت: سال جدید گام مهمی به سمت انضباط مالی برداشته می‌شود. در این راستا ۹۰۰ کارمندی که در دانشگاه فعالیت دارند، به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنها ساماندهی میشوند.

وی با تاکید بر اینکه بحثی از تعدیل و کاهش نیروها مطرح نبوده است ادامه داد: ۶۰ برنامه آموزش مهارتی در سال ۹۳ برای کارمندان برگزار شد و تصمیم به برگزاری بیش از ۷۰ برنامه در سال جدید داریم.

به گفته حسینی، پروژه فنی مهندسی، شیمی و روان شناسی در پردیس کرج شروع شده و شاهد افتتاح کتابخانه در ابن پردیس در سال جدید هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج