۱۹۴۴۸
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

ضيافت بين‌المللی روی اجاق

دستورهای ساده و جذاب آشپزهای بزرگ جهان

ديرزماني نيست از هنگامي‌ كه در بين عموم، آشپزي از يك شغل زنانه و در نگاه مردان بي‌ارزش، به‌صورت يك حرفه پرسود و پردرآمد تبديل شده است.

دستورهای ساده و جذاب آشپزهای بزرگ جهان

دستورهای ساده و جذاب آشپزهای بزرگ جهان

برترین ها: ديرزماني نيست از هنگامي‌ كه در بين عموم، آشپزي از يك شغل زنانه و در نگاه مردان بي‌ارزش، به‌صورت يك حرفه پرسود و پردرآمد تبديل شده است. سرآشپزي‌ها مطرح جهان هم‌پاي ستاره‌هاي موسيقي، سينمايي و ورزشي درخشيده و در كسب درآمدهاي ميليون‌دلاري با آن‌ها رقابت مي‌كنند. برنامه‌هاي پرطرفدار تلويزيوني، كتاب‌هاي پرتيراژ، توليد انواع محصولات و تجهيزات آشپزخانه‌ و... موجب شده بسياري از مجريان تلويزيوني اين آشپز‌ها را به برنامه‌هاي خود دعوت كرده و حتي ستاره‌هاي سينماي تجاري براي مطرح‌تر‌شدن در كنار آن‌ها عكس بگيرند. آشنايي با زندگي اين افراد موفق و آنچه در اين راه آموخته و انجام داده‌اند، به‌خصوص براي كساني كه آشپزي را هنوز به‌عنوان يك حرفه جدي قبول ندارند خالي از لطف نيست. علاوه‌بر آن، در هر شماره يك دستور آشپزي ساده و باب ذائقه ايراني اين بخش را همراهي مي‌كند.


دستورهای ساده و جذاب آشپزهای بزرگ جهان

لبخند ميليون دلاري

ولفگانگ پاک (Wolfgang Puck)

ولفگانگ يوهان پاک متولد ۴ جولاي ۱۹۴۹، سرآشپز اتريشي - آمريکايي، رستوراندار، تاجر و بازيگر آماتور است. ولفگانگ پاک، رستوران​ها، کترينگ، کتاب‌هاي آشپزي و محصولات خود را در سراسر جهان گسترده کرده است و عنوان بزرگ‌ترين آشپز فعلي جهان را يدک مي​کشد. ولفگانگ پاک در اتريش متولد شد و آشپزي را از مادرش که به صورت پاره وقت به اين کار مي​پرداخت فرا گرفت، سپس تکنيک‌هاي آشپزي را زير نظر ريمونه توييله در هتل دو پاريس موناکو و ماکسيم پاريس فرا گرفت. پاک در ۲۵سالگي (سال ۱۹۷۳) به ايالات متحده مهاجرت کرد و پس از ۲ سال فكار به عنوان سرآشپز در رستوران ممايسون لس​آنجلس، بخشي از سهام آنجا را نيز خريد. او در سال ۱۹۸۱، برپايه دستورات غذايي که در رستورانش ارائه مي​کرد، اولين کتابش را با عنوان «آشپزي مدرن فرانسوي در آشپزخانه آمريکايي» منتشر کرد. سال بعد او رستوران اسپاگو را افتتاح کرد؛ رستوراني که شعبه دوم آن در بورلي هيلنر جزو ۴۰ رستوران برتر ايالات متحده است. او هم​اکنون صاحب ۲۰ رستوران موفق در سراسر ايالات متحده است. ولفگانگ پاک در امور خيريه فعال است و توسط موسسه‌اي که براي کمک به سرطان بنيان نهاده است، همه ساله بيش از ۱۰ ميليون دلار براي کمک به بيمارستان​هاي دانشگاهي و تحقيق در اين زمينه اختصاص مي​دهد. آقاي پاک به گفته فعالان اين صنعت يکي از بزرگ​ترين و موفق​ترين سرآشپزهاي جهان است و بسياري از آشپزهاي معروف جهان زيرنظر او دوره ديده يا در رستوران​هاي او کارآموزي کرده​اند. ولفگانگ پاک ۶ کتاب در زمينه آشپزي تاليف کرده است و علاوه بر برنامه​هاي متعدد آشپزي در چند فيلم و سريال نيز حضور پيدا کرده است.


دستورهای ساده و جذاب آشپزهای بزرگ جهان

نابغه پرتحرك

جيمي اوليور (Jamie Oliver)

جيمز ترور اوليور سرآشپز، رستوراندار و شخصيت معروف رسانه​اي متولد ۲۷ مي ۱۹۷۵ است. او تأليفات بسياري در زمينه​ آشپزي دارد و به دليل راه​اندازي کمپين مبارزه با استفاده از غذاهاي آماده در مدارس انگلستان بسيار محبوب است. جيمي اوليور به گفته خودش مي​کوشد تا عادات غذايي را در بريتانيا و ايالات متحده تغيير داده و رژيم‌هاي غذايي سالم را جايگزين کند. تخصص اصلي او آشپزي ايتاليايي است اما در زمينه​ آشپزي بين​المللي نيز صاحب مهارت است. در سال ۱۹۹۱ کتاب آشپزي او پرفروش‌ترين کتاب سال بريتاليا شد و برنامه آشپزي او يکي از پربيننده​ترين برنامه​هاي انگلستان شد. در همان سال اوليور براي مراسم ناهار نخست وزير وقت انگلستان به ساختمان شماره ۱۰ خيابان داونينگ دعوت شد. جيمي اليور رستوران خيريه « ۱۵» را در لندن راه​اندازي کرد که در آن ۱۵ جوان سابقه​دار و بزهکار را استخدام و آموزش داد. به دنبال موفقيت « ۱۵»، او شعب ديگر اين رستورن را در آمستردام، کورنوال و ملبورن با همان روش افتتاح کرد. اوليور در سال ۲۰۰۶ کمپيني را براي تغيير کيفيت غذاهاي مدارس بريتانيا آغاز کرد. او تلاش مي​کند تا غذاهاي سالم و مغذي را جايگزين فرهنگ استفاده از خوراک​هاي آماده و کارخانه​اي کند. او در همين راستا مجموعه‌اي تلويزيوني به نام «غذاهاي مدرسه​اي جيمي» تهيه و پخش کرده است.جيمي اوليور از سال ۱۹۹۸ در بيش از ۲۰ برنامه تلويزيوني حضور داشته و بعضي از آنها هم​اکنون نيز در حال پخش است. همچنين او ۱۵ کتاب در زمينه آشپزي تأليف کرده که به زبان​هاي بسياري از جمله اسپانيايي، ايتاليايي، سوئدي، عربي، يوناني و فرانسوي ترجمه شده است. جيمي اوليور در سال ۲۰۰۰ ازدواج کرده و داراي ۳ فرزند است.


دستورهای ساده و جذاب آشپزهای بزرگ جهان

چاق دوست‌داشتني

گاي فی‌اِ ری (Guy fieri)

گای فی‌اِ ری متولد ۲۲ ژانویه ۱۹۶۸، رستوران‌دار، مولف، شخصیت و مجری تلویزیونی آمریکایی، صاحب ۵ رستوران مشهور در ایالت کالیفرنیاست که به خاطر برنامه های آشپزی اش در شبکه فود نت ورک در سراسر جهان معروف است.

فی اِ ری اگرچه به عنوان سرآشپز تحصیلات آکادمیک ندارد، اما به علت کار در چندین رستوران در دوران دبیرستان، تجربیاتی گرانبها در این زمینه اندوخته است. او در سال ۱۹۸۷ و پس از دوران تحصیل در مدت کوتاهی مدیریت شش رستوران را در کالیفرنیای جنوبی به عهده گرفت و همزمان استخدام و آموزش پرسنل را نیز انجام داد. فی اِ ری سپس به دانشگاه نوادا رفت و در رشته مدیریت هتل در سال ۱۹۹۰ فارغ التحصیل شد.

در پاییز ۱۹۹۶ گای و شریکش استیو گروبر رستوران ایتالیایی «جانی گارلیکز» را در سانتا روزای کالیفرنیا افتتاح کرد. سپس در فاصله سال های ۹۹ تا ۲۰۰۸ سه رستوران دیگر افتتاح کرد. رستوران تکس واسابی که غذاهای کبابی و سوشی ارایه می دهد نیز متعلق به گای فی اِ ری است.

فی اِ ری در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ در بیش از ۱۰ برنامه موفق آشپزی حضور داشته. او همچنین در سال ۲۰۰۹ در یک برنامه آشپزی به نام «گای فی اِ ری در راه» كه به صورت تور در سراسر آمریکا در کنار تعدادی از آشپزهای معروف اجرا شد، حضور پیدا کرد.

وی در کنار همسر و دو پسرش به نام‌های هانتر و رایدر در شمال کالیفرنیا زندگی می کند.


دستورهای ساده و جذاب آشپزهای بزرگ جهان

نواختن با ساطور

امريل لگاسي (Emeril legasse)

امريل لگاسي متولد ۱۵ اکتبر ۱۹۵۹، سرآشپز معروف آمريکايي، رستوراندار، شخصيت تلويزيوني و مولف کتاب​هاي آشپزي است. او از پدري کانادايي (کبکي) و مادري پرتغالي به دنيا آمد. امريل ابتدا در يک نانوايي پرتغالي مشغول به کار شد، و همين سبب شد استعداد او در آشپزي کشف شده و از آنجا به هنرستان آشپزي ديمان رجيونال براي ادامه تحصيل برود. استعداد او در نوازندگي ساز «پرکاشن» باعث شد تا بورسيه کنسرواتورا نيوانگلند به او تعلق گيرد. اما او اين شانس را ناديده گرفت و به دانشگاه جانسون و ويلز رفت تا به آرزوي خود، که همان سرآشپز شدن بود، برسد و سرانجام در ۱۹۷۸ از آنجا فارغ التحصيل شد. او در سال ۱۹۸۲ به عنوان سرآشپز Commandel's palace استخدام شد، سپس در سال ۱۹۹۰ اولين رستورانش را در شهر لوييزياناي ايالت نيواورلئان افتتاح کرد. رستوران او در همان سال از سوي مجله​ي اسکواير به عنوان رستوران سال انتخاب شد. او در حال حاضر سرآشپز و مالک ۱۳ رستوران است. سبک آشپزي امريل لگاسي نوين و منحصر به فرد است. آشپزي او به سبک ايالات جنوبي آمريکاست، اما تحت تأثير سبک آشپزي پرتغالي، شرق دورو کاهون (Cajun) است. در حال حاضر رستوران​هاي بسياري در سراسر جهان از سبک امريل براي آشپزي تبعيت مي​کنند. امريل از سال ۱۹۹۳ تاکنون ۱۲ کتاب منتشر کرده است که همگي جزو پرفروش​ترين‌ها بوده​اند. جالب​ترين نکته قابل ذکر راجع به امريل آن است که در آگوست ۲۰۰۶ به سفارش ناسا، منو غذايي مورد استفاده فضانوردان ايستگاه بين​المللي را تهيه کرد که تاکنون استفاده مي​شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نجفی

      مطالب بسیاز جالبی در مورد آشپزی بود من مدرک آشپزی دارم و نمیدانم که بدون سرمایه چطور میتوانم کار کنم

    • مریم

      مطلبتون در واقع بیوگرافی آشپزهای بزرگ جهان بود نه دستورهای آشپزی اونها

    • بدون نام

      هميشه مطالب ناقصه. عنوان مطلب يه چيزه ، خود مطلب يه چيز ديگه. چرا عكسهاى اين سراشپزهارو نذاشتين؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج