۱۹۴۶۷۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

سری جدید ستاره ممنوع!

بیژن بیرنگ این روزها منتظر است تا قسمت پنجم و پایانی فصل اول سریال «عشق تعطیل نیست» که در واقع اولین تجربه او در شبکه نمایش خانگی است توزیع شود تا کار ساخت سری جدید آن را آغاز کند.

روزنامه صبا - نگار حسینی: بیژن بیرنگ این روزها منتظر است تا قسمت پنجم و پایانی فصل اول سریال «عشق تعطیل نیست» که در واقع اولین تجربه او در شبکه نمایش خانگی است توزیع شود تا کار ساخت سری جدید آن را آغاز کند

. او در فصل جدید این مجموعه قرار است دست به یک خانه تکانی اساسی بزند و این‌بار به‌جای سوپر‌استارها از بازیگران با انگیزه و متناسب با نقش‌ها بهره بگیرد. چرا که معتقد است این روزها مردم بیشتر از آن‌که به‌دنبال دیدن چهره‌های مطرح در سینما و تلویزیون باشند دنبال شنیدن قصه خوب و جذاب هستند. با بیژن بیرنگ در مورد حواشی و فراز و فرود ساخت سری جدید مجموعه «عشق تعطیل نیست» گفت‌وگو کرده‌ایم، با ما همراه شوید.

سری جدید ستاره ممنوع!

مدتی زیادی از ساخت سری اول مجموعه «عشق تعطیل نیست» گذشته، قصد ندارید سری جدید آن را بسازید؟

به‌زودی قسمت پنجم این مجموعه روانه بازار می‌شود، بعد از انتشار آن ساخت سری جدید آن را آغاز می‌کنم.

از ابتدا قرار بود که این مجموعه را به شکل فصل‌بندی بسازید؟

بله، از همان ابتدا برنامه‌ریزی کرده بودیم که سری پنجم را به بازار ارائه دهم و فیدبک آن را بگیرم. سپس بر اساس آن ساخت سری جدید آن را آغاز کنم.

اما این شیوه کمی غیر متعارف است، چرا که ممکن است اعضای تیم بعد از مدتی سر پروژه‌های مختلف بروند و دیگر نتوانید آن‌ها را کنار هم جمع کنید؟

زمانی که این تصمیم را گرفتم به همه این موضوع‌ها فکر کردم منتهی این مساله برایم چندانی اهمیت نداشت چرا که می‌دانستم در شیوه ساخت «عشق تعطیل نیست» به سمت فضای جدیدی در کمدی رفته‌ام که پیش‌تر کسی آن را تجربه نکرده است. از آن‌جایی که ورود به این فضا احتیاج به آزمون و خطا دارد نمی‌توانستم از همان ابتدا چهل پنجاه قسمت را بسازم و ترجیحم این بود که بعد از پایان هر فصل و گرفتن بازخوردها سری جدید آن را جلوی دوربین ببرم.

با این وجود بازخوردهای مثبتی از سریال گرفته‌اید؟

خوشبختانه توقعات ما را از نظر فروش تامین کرد اما خب، بحث کپی رایت و مسائل دیگر به فیلم و سریال‌های ما که در شبکه خانگی توزیع می‌شود آسیب می‌زند.

در صحبت‌هایتان به این موضوع اشاره کردید که به سراغ سبک جدیدی در ساخت این مجموعه رفته‌اید. سبکی که تاکنون در ایران کمتر تجربه شده مخاطب تا چه حد توانست با این فضای جدید در کمدی ارتباط برقرار کند؟

به نظرم در ارائه کارهای جدید به مخاطب باید صبور باشیم و نباید از ابتدا توقع معجزه داشت. وقتی شما کالای جدیدی را به مردم ارائه می‌دهید باید برای برقراری ارتباط آن تلاش بیشتری کنید. به نظرم تا این‌جای کار در این سبک موفق بوده‌ایم و توانسته‌ایم به آن چیزی که مد نظرمان بوده دست یابیم. من همواره در کارهایم به سراغ فضاهای جدید می‌روم و شیوه‌های متفاوت را امتحان می‌کنم چرا که سکون را عامل از بین رفتن خلاقیت می‌دانم.

شما در انتخاب بازیگرانتان به سراغ چهره‌های سرشناس رفتید حضور آن‌ها هر چند به دیده شدن کارتان کمک کرد اما آیا حاشیه را هم به‌دنبال داشت؟

همین‌طور است. بازیگرهایی که در این مجموعه از آن‌ها بهره گرفتم هر یک در نوع خود بهترین بودند اما واقعیت این است که این چینش به درد یک سریال نمی‌خورد و بیشتر مناسب فیلم سینمایی است.

چرا؟

چون برای ساخت یک سریال به‌ویژه سریالی که اتفاقاتش در فضایی جدید رقم می‌خورد بازیگران باید جنس کار را درک کنند و از انگیزه مضاعف هم برخوردار باشند و بتوانند خودشان را با فضای کار تطبیق بدهند اما برخی از اعضای این تیم با وجود توانایی‌هایی که داشتند از این روحیه برخوردار نبودند.

با این اوصاف در سری جدید از این بازیگران بهره نمی‌گیرید؟

نه، در سری جدید به سراغ بازیگران دیگری می‌روم.

این موضوع به سریال لطمه نمی‌زند؟

از چه جهت؟

از جهت داستانی، فروش، جذب مخاطب؟

از جهت داستانی نه، چون قصه را به گونه‌ای نوشته‌ام که در قسمت پنجم به‌پایان می‌رسد و این امکان را می‌دهد که بخواهم ادامه مجموعه را در فضای جدید بسازم. از نظر جذب مخاطب و فروش هم فکر می‌کنم مردم ما این روزها بیشتر از آن‌که تشنه ستاره دیدن در سینما و تلویزیون باشند تشنه دیدن کار خوب هستند به‌همین خاطر اگر شما کار خوبی را ارئه دهید آن‌ها با دقت و علاقه دنبال می‌کنند. به جهت فروش هم این‌طور نبوده که حضور این افراد منجر به فروش عجیب غریبی شده باشد همه چیز خیلی عادی و معمولی در این بخش هم پیش رفت.

به نطر می رسد که به نوعی از انتخاب های بازیگرانتان در این سریال پشیمان هستید؟

نه پشیمان نیستم. افرادی که در این پروژه حضور داشتند زحمت زیادی کشیدند اما در سبک کاری دیدگاه‌های متفاوت داشتیم. من اعتقادم بر این است که بازیگر باید با همه توان در کارش حضور داشته باشد و وضعیتی که در میان بازیگران رواج پیدا کرده و همزمان در چند اثر حضور دارند را چندان نمی‌پسندم.

این‌طور که معلوم است شما در «عشق تعطیل نیست» یک خانه تکانی اساسی در بخش بازیگرها انجام می‌‌هید؟

بله، این بار سعی می‌کنم به سراغ بازیگرانی بروم که روح این سبک کار را بیشتر درک کنند و از قدرت انطباق پذیری برخوردار باشند. در سال‌های پیش و با ساخت مجموعه‌هایی نظیر «همسران» و «خانه سبز» نشان دادیم که انتخاب درست بیشتر از ستاره بودن بازیگران اهمیت دارد. باور کنید اگر در مجموعه نظیر «خانه سبز» هر بازیگر دیگری به جای خسرو شکیبایی، مهرانه مهین ترابی و حمیده خیرآبادی، اکرم محمدی و حتی رامبد جوان که در آن زمان بسیار جوان بود قرار می‌گرفت این مجموعه نمی‌توانست تا این حد با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

در مقطعی پیرامون این سریال از سوی بازیگرانش حواشی بسیاری پیش آمد. گویی آن‌ها در جریان روند ساخت، به‌شکل فصل‌بندی شده نبودند؟

این برخورد برای خود من عجیب بود در حالی که ما از ابتدا شرایط را برای آن‌ها تشریح کرده بودیم و توضیح داده بودیم که بعد از ساخت قسمت پنجم مدتی وقفه در ساخت سری جدید رخ می‌دهد و بر اساس بازتاب‌هایی که می‌گیریم فصل جدید را جلوی دوربین می‌بریم اما خب ظاهرا آن‌ها به‌گونه‌ای دیگر ماجرا را برداشت کردند.

به‌عنوان سوال پایانی «عشق تعطیل نیست» اولین تجربه شما در شبکه نمایش خانگی است. با توجه به این که پیش از این در تلویزیون با سریال‌هایی که کارکردید شناخته شده بودید، اسمتان تا چه حد در ترغیب مخاطب به خرید این سریال کمک کرد؟

امیدوارم که کمک کرده باشد(با خنده). واقعیت این است که کار کردن در بخش خصوصی برای من جذابیت زیادی دارد چرا که شما باید مسئولیت دیده شدن یا دیده نشدن کارتان را به‌تنهایی به‌عهده بگیرید در مصاحبه دیگری هم به این موضوع اشاره کردم که شبکه نمایش خانگی به سینما طعنه می‌زند اما کارکرد تلویزیون را در خانه‌ها دارد و از این جهت رسانه‌ای نو است و کار در آن هیجان‌های خاص خودش را دارد که امیدوارم در آن موفق عمل کرده باشم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راضیه

      آقای بیرنگ...سریال شما آبکی تر از اونیه که کسی بخواد ببیندش.شما رسما از سریال فرندز کپی کردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج