جاباما
۱۹۴۷۸۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ابهام در علت مرگ ۴ کارگر نیروگاه شیروان

با گذشت پنج روز از مرگ ناشی از سقوط چهار کارگر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در استان خراسان شمالی، و ادعای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مبنی بر رعایت ایمنی کار از سوی کارفرما، علت این حادثه همچنان در پرده ابهام قرار دارد.

ایرنا: با گذشت پنج روز از مرگ ناشی از سقوط چهار کارگر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در استان خراسان شمالی، و ادعای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مبنی بر رعایت ایمنی کار از سوی کارفرما، علت این حادثه همچنان در پرده ابهام قرار دارد.

با وجود پیگیری صورت گرفته، واحد بازرسی و ایمنی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به صورت رسمی در خصوص علت این حادثه اظهار نظر نکرده و این تاخیر در بیان علت حادثه می تواند سووالات و ابهاماتی را در مورد این حادثه دلخراش در اذهان عمومی ایجاد کند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی می گوید: بازرسی این اداره کل پیش از آغاز فعالیت و در حین کار نیز ایمنی کار را مورد تایید قرار داده و تذکرات لازم را به کارگران برای رعایت ایمنی کار در ارتفاع ارایه کرده است.

حسن نوری گفت: اگرچه سقوط از ارتفاع ۵۰ متری برج خنک کننده در حال ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان باعث مرگ چهار کارگر و زخمی شدن یک کارگر دیگر شده، ولی هنوز به طور دقیق در مورد این حادثه نمی توان اظهار نظر کرد.

وی اضافه کرد: برای دورچینی برج خنک کننده نیروگاه نیاز به ایجاد داربست بوده و احتمالا کارگران نعل یک طرف از داربست را درآورده و به دلیل سهل انگاری، بدون بستن نعل بر روی داربست رفته و با سقوط داربست آنها نیز دچار حادثه شده اند.

وی افزود: بررسی بیشتر در این خصوص تا زمان روشن شدن علت حادثه برای افکار عمومی و خانواده حادثه دیدگان، ادامه دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی ابهام این حادثه سقوط را در بستن یا نبستن کمربند ایمنی برای کار در ارتفاع عنوان کرد و گفت: تاکنون از سوی کارفرما به این سووال پاسخ داده نشده که آیا کارگران کمربند ایمنی داشته اند و با کمربند سقوط کرده اند.

فرهاد هدایتی گفت : به نظر می رسد اگر کارگران کمربند ایمنی بسته بودند، احتمال سقوط آنان از ارتفاع بسیار کم بود و احتمال نبستن کمربند ایمنی وجود دارد که در صورت معلوم شدن این قضیه، کارفرما باید پاسخگو باشد.

وی افزود: کارفرما و ناظر باید نظارت کافی بر ایمنی کار در کنار ایمنی ساخت داشته باشند زیرا هرگونه بی دقتی و سهل انگاری می تواند حوادثی را برای کارگران ایجاد کند.

وی خواهان روشن شدن علت حادثه مرگ چهار کارگر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در شرق استان خراسان شمالی شد.

به گفته وی کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و حوادث نیز قرار داشته اند و خانواده این افراد می توانند از مزایای این بیمه ها برخوردار شوند.

مسوول بازرسی و ایمنی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: علت این حادثه از سوی بازرسان این اداره کل در دست بررسی است.

محمد خاکشور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برخی سووال های بی پاسخ برای این حادثه وجود دارد که باید با بررسی بیشتر مشخص شود و حداقل تا پایان هفته جاری به صورت مکتوب علت حادثه در اختیار رسانه ها و افکار عمومی قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شیروان نیز گفت: به دنبال وقوع این حادثه، کار در بخش برج خنک کننده نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان تعطیل شده است.

محمد عوض زاده اظهار کرد: عصر پنجشنبه گذشته پنج کارگر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان که در قسمت برج خنک کننده در ارتفاع ۵۱ متری در حال کار بودند به هنگام جابه جایی قالب های بدنه بتن ریزی سقوط کردند که چهار تن جان باخته و یک نفر نیز مجروح شد که برای درمان به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه در روز حادثه ۴۰ کارگر در این بخش مشغول کار بودند، گفت: علت بروز حادثه در دست بررسی است و هنوز چیزی در این خصوص اعلام نشده است.

در حالی که باید غرامت ناشی از این حادثه از سوی بیمه گذار پرداخت شود، گفته می شود تاکنون خانواده های این حادثه شکایتی به دستگاه قضایی ارایه نکرده اند.

نیروگاه در دست ساخت سیکل ترکیبی شیروان در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع است و مرحله نخست آن در آستانه بهره برداری است.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

طبق گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، سال گذشته نیز سه کارگر در واحدهای کارگری این استان به دلیل رعایت نکردن ایمنی کار جان خود را از دست دادند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج