۱۹۴۸۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

پیام تبریک افراد و گروه‌های مختلف به فرهادی

گروهی از چهره‌های سیاسی و فرهنگی و انجمن‌های صنفی موفقیت فیلم «جدایی نادر از سیمین» در جوایز اسکار ۸۴ را تبریک گفتند.

خبرآنلاین / عصرایران : گروهی از چهره‌های سیاسی و فرهنگی و انجمن‌های صنفی موفقیت فیلم «جدایی نادر از سیمین» در جوایز اسکار ۸۴ را تبریک گفتند.

سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور پیشین کشورمان با ارسال پیامی این موفقیت را به اصغر فرهادی و همکارانش تبریک گفت .

متن پیام رئیس بنیاد گفت‌و‌گوی تمدن‌ها بدین شرح است:

به نام خدا

هنرمند گرانقدر جناب آقای اصغر فرهادی

موفقیت چشمگیرتان را در پرآوازه‌ترین حادثه و مراسم سینمایی که نشانگر شایستگی‌های شما و هنرمندان عزیز و همکاران ارجمندتان در فیلم» جدایی نادر از سیمین «است صمیمانه تبریک می‌گویم.

اقبال مردمی در ایران و اهتمام جشنواره‌های گوناگون و صاحب نظران معتبر در سراسر جهان، پیش از این نیز توانمندی و جایگاه والای سینمای اندیشمند و صاحب سبک ایران را به خوبی نشان داده است و آنان که به ایران و به آیین و فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم دلبستگی دارند و احترام می‌گذارند، توفیق بزرگ شما را بار دیگر ارج می‌نهند.

این حادثه را باید نشانه‌ای روشن بر آن دانست که هنر به طور عام و سینما به طور خاص از مهم‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند در جهان نا‌امن، جنگ زده و پر از تبعیض و ناروایی و خودکامگی، موجب نزدیکی دل‌ها و چیرگی انسانیت و محبت بر خشونت شود و گفت‌و‌گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را به جای تنش و درگیری بنشاند.»

همچنین محمدرضا تابش، سیداحمد میرعلایی، محمد خراعی، علیرضا سجادپور، امیر اسفندیاری، انجمن سینمای جوان و انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئا‌تر در اظهارنظرها یا پیام‌های جداگانه دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان به فرهادی تبریک گفتند که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

محمدرضا تابش، دبیرکل فراکسیون خط امام (ره) مجلس و نماینده مردم اردکان

اصغر فرهادی شادی را امروز به مردم ایران هدیه کرد و ایرانیان به دور از هر گونه تعارفات و جناح بندی‌ها، احساس غرور می‌کنند. سینمای نجیب ایران توانسته از تمام قله‌های سینمایی، تحفه‌ای برای ملت ایران بیاورد. بی‌شک «اسکار» تنها رویدادی نیست که درخشش هنرمندان ایرانی در آن را باید قدر دانست بلکه بدلیل توجه چشمگیر افکار عمومی جهان، هماوردی است که حضور قدرتمندانه فیلم‌های ایرانی در آن و کسب موفقیت‌های ممتاز، فرهنگ و هنر بالنده ایرانی را بیش از پیش متجلی می‌سازد.

صبح امروز شادی ملت ایران با نگاه هنرمندانه اصغر فرهادی به زندگی ایرانی که در آن به ظاهر «جدایی» و در باطن ریشه‌های دور شدن از همدیگر را روایت می‌کرد، گره خورد. نگاه هنرمندانه‌ای که نماینده متواضع سینمای نجیب ایران در این روزهای پرتلاطم جهانی دارد، نشان از فرهیختگی جامعه هنر ایران و همگامی و همراهی آنان با زندگی ساده ایرانی است.

زندگی که در آن عشق به نور، مهر به میهن و روایت متوازن از زندگی مردم عادی با نگاه به خصوصیات ملی، قومی و مذهبی که جامعه جهانی نیز آنرا درک می‌کند، نشان داد که گفتگوی میان فرهنگ‌ها تنها بدست صاحبان کرسی‌های سیاست امکان‌پذیر نیست. جایی که سیاست می‌ایستد، هنر راه گفت‌وگو می‌گشاید.

حرکتی که سینمای ایران سال‌ها پیش آغاز کرده است، بدست توانای فرزند دیگری از خیل هنرمندان ایرانی به ثمر رسیده است. با عشق و امید، این رویداد خجسته را نخست به سینماگران ایرانی که در برابر تمام ناملایمات و بی‌مهری‌ها، لب گزیده و چشم انتظار موفقیت همکارشان بودند تبریک می‌گویم و سپس برای اصغر فرهادی به عنوان خالق تن‌ها «جدایی» که به شهد شیرینی می‌زند، تهنیت عرض می‌نمایم.

امیدوارم به دور از همه جدل‌های سیاسی، مسئولان فرهنگی، خود به این باور برسند که با سینمای ابران مهربان‌تر باشند.

سیداحمد میرعلایی، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی

«جدایی نادر از سیمین» اثر ارزشمندی در سینمای ایران بود که ابتدا در جشنواره فیلم فجر سال گذشته مطرح شد و به نوعی با دریافت جایزه از فجر، حرکت افتخار آمیز خود را در سینمای دنیا آغاز کرد و دنیا را تحت الشعاع قرار داد.

«جدایی نادر از سیمین» طی فرآیندی کار‌شناسی شده توسط جمعی از سینماگران کشور که بنیاد سینمایی فارابی آن‌ها را گرد هم آورده بود، به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار معرفی شد و ثابت کرد که نماینده‌ای شایسته برای سینمای کشور است و مرزهای تازه‌ای را در مقابل سینمای ایران گشود، کسب خرس طلایی برلین، گلدن گلوب، جایزه سینمایی سزار و در ‌‌نهایت اسکار در کنار فروش چشمگیرجهانی، نشان دهنده حضور درخشان این فیلم شایسته در سینمای جهان است.

محمد خزاعی، دبیر جشنواره فیلم فجر

اصغر فرهادی که خود فرزند سینمای ایران اسلامی است و فرزند همین خاک با تمدن، افتخاری دیگر را برای سینمای ایران به ارمغان آورد، تا مردم این سرزمین، بار دیگر در فضای غبارآلود و سیاست‌زده جهان، بدرخشند و نام کشورشان بر بلندای رویداد فرهنگی جهان به صدا در بیاید.

علیرضا سجادپور، مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی

- تبریک می‌گویم به جامعه سینمای ایران، چرا که این جایزه متعلق به همه سینمای ایران است. این بهترین و پرسروصدا‌ترین جایزه‌ای است که به فیلمی از ایران تعلق می‌گیرد که با معیارهای جدید تولید شده و خوشبختانه در این فیلم هیچ خبری از سیاه نمایی و مفاهیمی که مخدوش کننده هویت ملی باشد، نیست. فیلمی از ایران در سطح جهان مطرح شده که در جشنواره‌های داخلی جایزه گرفته و با ذائقه مخاطب داخلی همراه بوده. به نظرم این مسئله می‌تواند پالس مثبتی باشد که غرب برای ایران فرستاده است.

- مقاومت مردم ایران در برابر تحریمهای همه جانبه‌ای که دول غربی به ایران تحمیل کرده‌اند اصلیترین اثرش این بود که آن‌ها در برای خواسته‌های به حق ایرانیان عقب نشینی کرده و اسکار بهترین فیلم خارجی را به یک اثر ارزنده ایرانی می‌دهند.

- امیدوارم تاثیر مثبت جایزه اسکار به بازاریابی جهانی ایران وارد شود و زمینه‌ای فراهم شود برای تولید محصولات مشترک مابین ایران و کشورهای صاحب سینمای دنیا. خوشحالم اثری که منطبق با شرایط روز سینمای ایران تولید شده و در آن از سیاه نمایی خبری نیست در بازارهای جهانی موفق بوده است و به اسکار رسیده است.

- نمی‌شود این مسئله را انکار کرد که اسکار ماهیت سیاسی هم دارد اما امسال خوشبختانه حتی دشمنی‌های سیاسی نسبت به ایران و ایرانی هم جواب نداد و اسکار به «جدایی نادر از سیمین» رسید.

- فرهادی بسیار حساب شده سخنانش را بر زبان آورد و در اسکار حرف‌های خوبی زد. باز هم خرسندم که به عنوان نماینده‌ای از سینمای ایران توانست گفتاری دقیق بر زبان آورد.

امیر اسفندیاری، مدیر بخش بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی

حداقل کسانی که در این مدت با سیاسی جلوه دادن موفقیت‌های «جدایی نادر از سیمین» می‌خواستند آن را تحت تاثیر قرار دهند به صحبت‌هایی که راجع به این فیلم در دنیا می‌شود نگاه کنند. استقبال از این فیلم نشان می‌دهد فیلمی بوده که توانسته جای خودش را در همه جا باز کند و مضمون جهانی داشته باشد.

الان در تمام رسانه‌ها اولین نام ایران است و سینمای ایران با این اتفاق گرچه مطرح بوده است اما مجددا این نگاه تقویت می‌شود و توجه بیشتری به سینمای کشورمان خواهد شد.

انجمن سینمای جوان

اصغر فرهادی به مانند بسیاری از بزرگان سینمای امروز ایران فیلم‌سازی را از انجمن سینمای جوانان ایران و از دفتر اصفهان آغاز کرد. وی در سال ۱۳۶۵ به عنوان هنرجو وارد انجمن سینمای جوانان شد. سه فیلم کوتاه «دنیای دیوار‌ها»، «رادیو» و «ماجراهای آقای فیلمساز» حاصل دوران تحصیل و بعد‌ها، همکاری او با دفتر اصفهان است.

فرهادی همچنین فیلم‌نامه‌هایش را طی سال‌های ۷۰ تا ۷۱ در بولتن داخلی انجمن به چاپ می‌رساند. وی امروز بر بلندای قله‌های سینمای جهان، به همراه بزرگان تاریخ سینما ایستاده است. افتخاری بزرگ برای ملت، فرهنگ و سینمای ایران.

انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئا‌تر

خبرهای دم سحر‌، معمولا خبرهای خوبی نیستند؛ ‌ اما این بار «اصغر فرهادی» قاعده شوم خبرهای سحرگاهی را بر هم زد و در نخستین ساعات بامداد هشتم اسفند یک هزار و سیصد و نود خورشیدی‌، هدیه‌ای به هموطنانش داد که در ذهن تاریخی اهل این سرزمین همواره خواهد درخشید؛ از او سپاسگزاریم و از درگاه یزدان بخشاینده طلب آن داریم که این توفیق موجب تداوم فعالیت‌های هنری او در سرزمین مادری‌اش شود. ایران و ایرانی همواره سرافراز باد.»

عصار: لذت تمام وجودم را گرفته بود

حقیقتا لحظات لذت بخشی بود. در این لحظات می دیدم که نام کشور عزیزم و مردم نازنینم با چه افتخاری به واسطه خلق یک اثر هنری در معتبرترین مراسم سینمایی جهان برده می شود. به این فکر می کردم که در آن لحظات خاص چه مدار قدرتمندی از عشق تمام ایرانی ها را فرا گرفته بود فارغ از اینکه در کجای جهان زندگی می کنند قلب همه ما در آن لحظات به واسطه این عشق مشترک به تپش افتاد. احساس لذت تمام وجودم را فرا گرفته بود. به واسطه خلق این لحظت و کسب این افتخار برای ایران و مردم نازنینم، به آقای فرهادی و تمام دست اندرکاران این فیلم معتبر، تبریک می گویم و امیدوارم این موفقیت سرآغاز افتخارات متداوم برای هنر ایران عزیزمان باشد.

صادقی: اسکاری به اندازه شخصیت فرهادی

یکسری آدم هایی که فکر می کنند با حضور به عنوان یک ناقض هنری، نه نافذ هنری می توانند ارزش های فضای هنری را کم کنند، جواب خودشان را گرفتند. فهمیدیم که چقدر فضای محترم خانواده ایرانی و محبت فرهنگ آریایی و اصالت اعتقاد اسلامی و ایرانی می تواند برای مردم جهان به عنوان یک فرهنگ از نگاه مرد بافرهنگی همچون اصغر فرهادی ارائه شود و بابت صرفا هنر متعالی و روح عالی، اسکاری بگیرد به اندازه همه شخصیت فرهادی. ما در جهانی زندگی می کنیم که های و هوی و تجدد بی مغز و سروصدای حق به جانب گونه، از یادمان برده بود زیبایی نشستن یک پدر روی ویلچر در حمام با بغض را! نام همه ما ایرانی ها را اصغر فرهادی در جهان پرآوازه کرد تا کمی به خودمان بیاییم که ما ایرانی ها کج نیستیم، ما با تفکر لج نیستیم... ما سراسر محبتیم و به دنیا می توانیم این را القا کنیم فارغ از هر مرده باد و زنده باد!

و خلاصه اینکه اصغر فرهادی هم از دنیا پیاده شد!

فرزاد فرزین: غیرممکنی وجود ندارد

این اتفاق در تاریخ برای اولین بار برای ایران و یک ایرانی افتاده و واقعا گستردگی و وسعتش بسیار بسیار زیاد بود. این قبیل رخدادها حس وطن دوستی را به شدت بالا می برد و خوشحالم که این اتفاق باعث شد همه هم میهنانم خوشحال شوند.

ماجرا به گونه ای شده بود که خیلی ها نمی توانستند باور کنند یک ایرانی می تواند اسکار بگیرد. این اتفاق، طلسم بزرگ را شکست و نشان داد هیچ غیرممکنی وجود ندارد.

لهراسبی: وجود فرهادی غنیمتی برای سینما

من مثل همه از صمیم قلب خوشحالم و امیدوارم این اتفاق در همه زمینه ها تکرار شود.

این اتفاق افتخار بزرگی برای همه ایرانی هاست و من به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ موسیقی به این بزرگ مرد تبریک می گویم. اصغر فرهادی برای همه ایرانی ها افتخاری است و وجودش غنیمتی است در دنیای هنر و سینما.

این اتفاق بزرگ که قطعا در تاریخ خواهد ماند ملتی را خوشحال کرد. امیدوارم این خوشحالی ها تداوم داشته باشد.

لطیفی خطاب به فرهادی: در شادی با تو سهیم هستیم

محمدحسین لطیفی نیز در پیامی کوتاه ضمن تبریک موفقیت اصغر فرهادی گفت:

شادی‌ات را شادمانه با تو سهیم می‌شویم

که نام بلند ایرانیان را در فرهنگ و ادب، در این روزهای پرتلاطم جهان بلند اوازه کردی...

رامبد جوان: به اندازه ده ها فیلم کمدی مردم را شاد کردی

رامبد جوان نیز ضمن تبریک به عوامل جدایی نادر از سیمین و اصغر فرهادی برای موفقیت فیلمش در اسکار در پیامی کوتاه گفت:

اصغر فرهادى با یک فیلم غم انگیز به اندازه دهها فیلم کمدى ناب، خنده و شادى به مردم ایران هدیه داد. جدا" اسکار هم برایش کم است.

حامد بهداد به اصغر فرهادی: شما می‌دانی که باید سلامت را به زبان ما بگویی

حامد بهداد نیز در پیامی خطاب به اصغر فرهادی نوشت:

اصغرفرهادی عزیز، متشکریم که صبح میلیون‌ها ایرانی را، بخیر کردی! آقای فرهادی عزیز متشکریم که ایران را جز با نامی از جنگ و تحریم و سلاح اتمی یاد کردی، آقای فرهادی عزیز این حس قشنگ هزاران ایرانی تقدیم به شمایی که بهتر از خیلی‌ها می‌دانید، که چقدر این مردم غمگین، محتاج دقایقی این چنین هستند.

مردمی که شادابی‌شان به یغما می‌رود، آنانی که از غرور و تعصب ملی، دیروقتی است که تنها یادی در خاطرشان مانده است، شما می‌دانی که باید سلامت را به زبان ما بگویی!

به یقین که هنر، زبان مشترک ملت‌هاست.

گلزار: پاداش صداقت جز این نیست

محمدرضا گلزار نیز در پیام تبریک کوتاهی خطاب به فرهادی نوشت:

اصغر فرهادی عزیز

لبخندی که بر لبان هر ایرانی نشاندی، جاودانه در تاریخ فرهنگی این مرز و بوم باقی می‌ماند، پاداش صداقت را جز این نیست.

پیروز و سربلند باشی همچون گذشته ها...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      من هم به نوبه ی خودم تبریک می گم . بی نهایت خوشحالم . کسایی هستید توی ایران که باعث افتخار ما می شید.

    • مملي

      اااااااا خيلي تعجب برانگيزه اسم آقاي سلحشور توشون نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج