۱۹۴۹۴۲
۵ نظر
۵۰۱۹
۵ نظر
۵۰۱۹
پ

کامل‌ترین برنامه کنسرت‌های بهار ۹۴

با آغاز بهار ۱۳۹۴و پایان تعطیلات عید نوروز، هنرمندان موسیقی کشور در تدارک برگزاری اجراهای زنده و کنسرت‌های خود هستند تا بعد از مدتی، دوباره دست‌به‌کار شوند و اجرا‌های خاطره‌انگیزی برای هواداران خود داشته باشند.

موسیقی ایرانیان - لاله جهانشاهی: با آغاز بهار ۱۳۹۴و پایان تعطیلات عید نوروز، هنرمندان موسیقی کشور در تدارک برگزاری اجراهای زنده و کنسرت‌های خود هستند تا بعد از مدتی، دوباره دست‌به‌کار شوند و اجرا‌های خاطره‌انگیزی برای هواداران خود داشته باشند. این دو ماه مانده به ماه مبارک رمضان هم فرصت خوبی برای گروه های موسیقی است که آخرین کنسرت هایشان را برگزار کنند. البته طبق معمول تنور کنسرت های پاپ داغ تر از بقیه است، کنسرت هایی که هم سالن های بزرگتر در اختیارشان است و هم این توانایی را دارند که اقشار مختلف مردم را به سالن های موسیقی بکشانند.

با این اوصاف، در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به برنامه اجراهای زنده چهره‌های مطرح موسیقی کشور و در این گزارش برنامه کامل کنسرت‌های مشخص شده تا امروز را همراه با اطلاعات تکمیلی، خواهید خواند.

«امین رستمی» با عاشقانه‌هایش به بندرعباس می‌رود


کامل‌ترین برنامه کنسرت‌های بهار 94

خواننده پاپ آلبوم‌های «یاد چشمات» و «شش»، پس از مدت‌ها در بندرعباس به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، «امین رستمی» که پس از انتشار دو آلبوم رسمی و چند تک آهنگ، اجراهایی را تجربه کرده بود، از آغاز تور کنسرت‌هایش در سال ۹۴ و برنامه‌ریزی برای سالی پربار خبر داد، بر این اساس، تور کنسرتهای این خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ با اجرا در شهر بندرعباس آغاز می‌شود و رستمی با همراهی گروهش ساعت ۲۱:۳۰ پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ در تالار شهید آوینی بندرعباس روی صحنه حاضر خواهد شد، در این کنسرت که به تهیه کنندگی «گروه شرکت‌های تندیس» برگزار می شود، گلچینی از محبوب‌ترین قطعات این هنرمند از جمله «بارون» و «دلم گرفته» به اجرا در خواهد آمد.

رهبری ارکس‌تر امین رستمی بر عهدهٔ «انوشیروان تربتی‌نژاد» است و «حمیدرضا حسینخان» مدیریت برنامه‌های وی را بر عهده دارد، روزبه پهلوانی‌نژاد (درامز)، محسن خاش (پرکاشن)، ارشام غفوری (گیتار)، عماد لاریجانی (کیبورد)، محسن حسن‌نیا (کلارینت) و مسعود عباسی مهر (گیتارباس) سایر اعضای گروه امین رستمی هستند که در این اجرا وی را همراهی خواهند کرد.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت این کنسرت به سایت www.hbelit.ir مراجعه کرده و یا با تلفن‌های ۰۹۳۹۷۶۲۴۸۳۷ و ۰۹۳۶۴۱۴۲۲۶۴ تماس حاصل نمایند.

رضا صادقی و دیدار با دوستدارانش در تهران

کامل‌ترین برنامه کنسرت‌های بهار 94

ارکستر «مشکی پوشان» شامگاه ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت در تهران روی صحنه می‌رود.

رضا صادقی پس از انتشار آلبوم جدیدش برای نخستین بار با اجرای آلبوم «فقط گوش کن» در تهران روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت که به همت موسسه صوت «آوای هنر» ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد صادقی با گلچینی از قطعات پرطرفدار و البته اجرای زنده آلبوم «فقط گوش کن» برای اولین بار، کنسرتش را در حضور دوستدارانش روی صحنه خواهد برد.

فرزاد فرزین در تهران

کامل‌ترین برنامه کنسرت‌های بهار 94

کنسرت فرزاد فرزین خواننده بنام موسیقی پاپ کشورماه، تاریخ های ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه سال جار (ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰) در سالن میلاد نمایشگاه شهر تهران برگزار خواهد شد.

فرزین در این کنسرت به اجرای قطعاتی گلچین از آلبوم ها و تک آهنگ های منتشر شده اش می پردازد.

علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

علی لهراسبی و رضا یزدانی در ساری

علی لهراسبی» و «رضا یزدانی» دو خواننده بنام موسیقی پاپ کشورمان، برای نخستین بار در استان مازندران به روی صحنه می روند.

علی لهراسبی خواننده ی آلبوم های «تصمیم»، «۱۴» و «ربات» که تا کنون تیتراژ های تلویزیونی موفقی را با صدای خود ثبت کرده است در ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن سینما سپهر شهر ساری طی دو سانس به اجرای برنامه می پردازد، همچنین رضا یزدانی هم که به تازگی آلبوم «سلول شخصی» را در بازار موسیقی کشور منتشر کرده است، روز ۴ اردیبهشت ماه در سالن سینما سپهر شهر ساری به روی صحنه خواهد رفت .

علاقه مندان می توانند جهت تهیه و رزرو بلیط این کنسرت به سامانه ی اینترنتی ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

محسن یگانه در تبریز

کامل‌ترین برنامه کنسرت‌های بهار 94

«محسن یگانه» خواننده بنام موسیقی پاپ ایران، اردیبهشت ماه سال جاری در شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.

این کنسرت تاریخ‌های ۸، ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری و هر شب دو سانس در سالن پتروشیمی شهر تبریز برگزار خواهد شد و یگانه به اجرای قطعاتی از آلبوم‌های منتشر شده و تک آهنگ‌هایش می‌پردازد.

شایان ذکر است که آلبوم موسیقی «نگاه» نیز از این خواننده به زودی راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد.

علاقمندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند به سایت ebilit.com مراجعه نمایند.

آغاز تور کنسرت های وحید حاجی تبار

وحید حاجی تبار اواسط بهار در تهران و شهرستان‌ها به اجرای برنامه می‌پردازد که فیروز ویسانلو رهبری این کنسرت‌ها را بر عهده دارد.

این خواننده ۹ و ۱۰ اردیبهشت در شیروان، ۱۷ اردیبهشت در گرگان، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت در سمنان و…. به صحنه می‌رود.

این خواننده پاپ قرار است اواخر خرداد ماه سال جاری با اجرای قطعات جدید در تهران به صحنه رود. در این کنسرت‌ها قطعاتی از آلبوم‌های "هیشکی منو دوست نداره" و "عشق های دروغین" برای مخاطبان اجرا می‌شود و بخشی از این کنسرت‌ها به اجرای تک آهنگ‌های این خواننده اختصاص دارد.

این خواننده ششم اسفند سال گذشته در اریکه ایرانیان به صحنه رفت که این کنسرت با استقبال مخاطبان مواجه شد.

محمد علیزاده و اخرین کنسرت قبل از انتشار آلبوم جدید

محمد علیزاده در اولین کنسرت سال ۹۴ بعد از تعطیلات روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه رفته و این آخرین اجرای او پیش از انتشار تازه‌ترین آلبومش خواهد بود. او در عید نوروز در شهرهای شمالی ایران مثل رامسر، تنکابن و عباس آباد روی صحنه رفت.

«احسان خواجه‌امیری» به لندن می‌رود

کامل‌ترین برنامه کنسرت‌های بهار 94

«احسان خواجه‌امیری» خواننده موسیقی پاپ کشورمان سوم خرداد ماه امسال برای برگزاری تور کنسرت های اروپایی خود به لندن سفر می کند.

خواجه امیری که اواخر سال گذشته هفتمین آلبوم موسیقایی خود به نام «پاییز تنهایی» را منتشر کرد سوم خرداد ماه در لندن اولین کنسرت اروپایی خود در سال جدید را برگزار می کند.

در این کنسرت که روز سوم خرداد ماه در شهر لندن برگزار می شود، خواجه امیری به احتمال فراوان غیر از اجرای قطعات منتخب آلبوم های گذشته، عمده اجرای خود را به آلبوم «پاییز تنهایی» اختصاص خواهد داد.

در آلبوم «پاییز تنهایی» که هفتمین اثر موسیقایی احسان خواجه امیری در مقام خواننده است قطعه های تنهایی، پاییز، عشق، هراس، عاشق، حس، دیوونگی، ساده، چمشهاشو می بندم، درد، گذشته ها و تاوان با ترانه های روزبه بمانی، زهرا عامل و حسین غیاثی برای علاقه مندان ارائه شده است.

علیرضا کهن‌دیری، هومن نامداری، سعید زمانی، معین راهبر، بهروز علیاری، مهرداد نصرتی و آرون حسینی نیز از جمله هنرمندانی هستند که در بخش آهنگسازی و تنظیم این آلبوم با خواجه امیری همکاری داشته اند.

میثم مروستی سه تار، هومن نامداری ساکسیفون، احسان نی زن ویولن و کمانچه، فرشید ادهمی گیتار، نیما رمضان گیتار و آرش پاکزاد میکس و مسترینگ دیگر عوامل اجرایی آلبوم «پاییز تنهایی» را تشکیل می دهند.

کنسرت حسام الدین سراج در تبریز برگزار می‌شود

کنسرت «حسام الدین سراج» به همراهی دو گروه «بیدل» و «پارسا» در آخرین ماه بهاری ۱۳۹۴ در تبریز برگزار خواهد شد.

فرید جورشری مدیر برنامه این اجرا، درباره جزئیات کنسرت به خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «اجرای «حسام الدین سراج» به تهیه کنندگی «سامان ارجمند» طی دو تاریخ ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه سال جاری در سالن پتروشیمی شهر تبریز به روی صحنه خواهد رفت و قطعات اجرایی این مجموعه از ساخته‌های استاد سراج و آیدین نورمحمدی (مدرس و نوازندهء کمانچه و سرپرست گروه موسیقی «پارسا») می‌باشد که با همکاری و ترکیب دو گروه «بیدل» و «پارسا» در فضایی مرکب از چند دستگاه موسیقی چون اصفهان و شور، با چیدمان و تنظیم خاصی نواخته و خوانده خواهد شد.»

شایان ذکر است که مسعود حبیبی (دف)، محمود فرهمند (تنبک)، داوود ورزیده (نی)، آیدین نورمحمدی (کمانچه)، علیرضا راستین فر (تار) و امیر حسین احمد خوانی (بم تار) در این کنسرت به عنوان نوازنده «حسام الدین سراج» را همراهی می‌کنند.

تهیه بلیط این کنسرت اینترنتی خواهد بود که زمان و آدرس آن متعاقباٌ اعلام می‌گردد.

سیامک آقایی پس از ۶ سال در تهران روی صحنه می‌رود

«سیامک آقایی» آهنگساز و نوازندهٔ برجستهٔ سنتور پس از ۶ سال، ‌ هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رود.

او این کنسرتِ دونوازی را با نامِ‌ «باز عشق» و همراهی «کامران منتظری» نوازنده تمبک اجرا خواهد کرد. «باز عشق» عنوان مجموعه کنسرتهای اخیر سیامک آقایی است که پیش از این در شهرهای مختلف ایران از جمله تبریز، همدان، یزد، مشهد، رشت، سمنان، خرم‌آباد، تربت حیدریه، بندرعباس و… اجرا شده و استقبال مخاطبان از آن در نوع خود کم سابقه بوده است.

جالب اینکه بلیت فروشی این کنسرت آخر هفته گذشته و پیش از آغاز فعالیت تبلیغاتی و رسانه‌ای آغاز شد ولی در طی کمتر از سه روز بیش از ۷۰ درصد بلیت‌های این کنسرت فروش رفته است.

تور «باز عشق» برمبنای آثار جدیدی از این نوازنده و آهنگساز است که برای دو نوازی سنتور و تمبک ساخته شده است. آقایی پیش از این دربارهٔ این تور موسیقایی گفته بود: «عنوان «باز عشق» برگرفته از یکی از شاه‌بیت‌های حضرت مولاناست: «باز فرو ریخت عشق از در و دیوار من» که اشاره‌ای است مستقیم به چرایی این اجرا. هدف غایی ما از اجرای این کنسرت‌ در شهرستان‌ها تأکید بر نقش «صور گوناگون عشق» به عنوان انگیزه و نیروی محرکهٔ آغازین این حرکت در شرایط کنونی است.

سیامک آقایی پس از سال‌ها فعالیت بین‌المللی چه به شکل مستقل و چه با همراهی گروه‌های مشهوری همچون جاده ابریشم، اطلس آنسامبل، لابیرنت و… در سال ۱۳۸۶ آلبوم تصویری «زبعد ما» را با گروه سنتورنوازان منتشر کرد که مورد توجه و تحسین بسیاری از علاقمندان موسیقی قرار گرفت. در سالی که موسیقی ایران پرویز مشکاتیان را از دست داد، سیامک آقایی در ادای دینی موزیکال به معلم دیرینش، کنسرت «یاد باد» را به خوانندگی سالار عقیلی برگزار کرد. در سال ۱۳۹۰ این کنسرت به شکل مجموعه‌ای صوتی- تصویری در یک آلبوم منتشر شد و در طی کمتر از ده ماه به چاپ دوم رسید. تصنیف «یاد باد» در میان قشر گسترده‌ای از مردم محبوبیت پیدا کرد و حالا پس از حدود ۶ سال آقایی روایت دیگری را به تالار وحدت می‌برد. علاقمندان به شنیدن این روایت موسیقایی می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

«باز عشق» که دونوازی سنتور و تمبک سیامک آقایی و کامران منتظری است روز ۱۷ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به روی صحنه رفتن داستان عشق ایرانی «زال و رودابه» در قالب اپرا

آنسامبل اپرای آیریک، اپرت «رودابه» را در طی روزهای سوم تا نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در سالن رودکی به روی صحنه خواهد برد.

«شقایق باقری» بازیگر نقش رودابه و پریدخت در گفتگویی کوتاه در مورد این اپرا عنوان کرد: «اپرت رودابه اولین اپرای کاملا" ایرانی است که داستان عشق افسانه ای زال و رودابه را حکایت می کند. عشقی که با وجود محدودیت ها و رسوم و البته نه دیده شکل گرفته که یک پهلوان ایرانی عاشق یک شاهزاده می شود. در این اپرا نیز سعی شده تا بیشتر به شخصیت زنانه رودابه پرداخته شود که با وجود اینکه در آن زمان مرسوم نبوده که یک شاهزاده با یک پهلوان ازدواج کند، مقاومت می کند و به نوعی بک ساختارشکنی را پدید می آورد.»

وی همچنین در ادامه افزود: «پیش از این نیز جناب چکنواریان اپرای «رستم و سهراب» را نیز بدون بازیگر و صرفا" با خواننده و ارکستر به روی صحنه برده اند و از سوی دیگر نیز داستان «سیمرغ» توسط جناب شجریان و به سبک سنتی اجرا گشته است لیکن «رودابه» قرار است در قالب کلاسیک و با تمامی مشخصات یک اپرا یعنی دکور، لباس، گریم و… به روی صحنه برود با این تفاوت که به علت برخی مسائل ما برای بخش موسیقی از پیانو و فلوت بهره خواهیم گرفت.»

گفتنی است که اپرت «رودابه» برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی است که به کارگردانی «سعید میرزایی» و سرپرستی «شقایق باقری» به نمایش در خواهد آمد. موسیقی و متن این اپرت توسط «محمد کیا خسروی» از هنرمندان ساکن اتریش ساخته و نوشته شده که «شقایق باقری»، «میلاد باقری»، «محمد کیا خسروی»، «فرزاد برهمن»، «نگین گودرزی»، «الهه حیدری»، «فلورا فرزانه»، «سارا مصطفوی نسب»، «پاس چکاد» و «کیمیا پوری» در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت. در بخش موسیقی نیز نوازنده پیانو «آلوین آوانسیان» و نوازنده فلوت «ترانه پور یوسف» گروه را همراهی خواهند کرد. «حمیدرضا خسروبیگی» مدیر اجرایی و هماهنگی این اجرا است و شرکت «آژند سرویس» به عنوان حامی هنری این اثر حضور خواهد داشت.

کنسرت گیلکی «هم آوایان تاسیان» در رشت و تهران

کنسرت گیلکی گروه موسیقی «هم آوایان تاسیان» به سرپرستی «حسین تقی نژاد»، طی اولین ماه های بهاری ۱۳۹۴ در شهرهای رشت و تهران به روی صحنه می رود.

پس از کنسرتهای موفق گروه «هم اوایان تاسیان» طی ۲ خرداد ۱۳۹۳ در تالار اندیشه و ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ در تالار اسعد گرگانی گرگان، این گروه در فروردین و اردیبهشت بهار ۱۳۹۴ نیز برای علاقه مندان موسیقی محلی گیلان کنسرتهایی در رشت و تهران برگزار می کند.

این کنسرت ها طی تاریخ های ۲۷ فروردین (۲۰:۳۰) و ۲۸ فروردین (۱۸:۳۰ و ۲۱) در سالن خاتم الانبیاء رشت و ۴ اردیبهشت (۲۱:۳۰) در تالار وحدت تهران به اجرا در می آید و امیر ادراکی (کمانچه)، سروش شجاع طلب (کمانچه آلتو)، فرهاد یحیی پور (نی)، حمید سماعی (موراژ)، مریم پوریا (سه تار)، زهرا زولفا (سه تار)، رامتین ربن شه (کوبه ای)، آرین قلی پور (کوبه ای)، ملاحت حداد، نادیا امیرنژاد و محمود فرضی نژاد (هم خوان)، علی شرفی نژاد (کوبه ای) و حسین تقی نژاد (سنتور-سرپرست گروه) در این اجراها به هنرنمایی می پردازند.

علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرتها می توانند به سایت ایران کنسرت iranconcert.com مراجعه نمایند.

جزئیات برگزاری کنسرت هنرمند سرشناس اسپانیایی در تهران

کامل‌ترین برنامه کنسرت‌های بهار 94

رسیتال پیانوی «پابلو گالدو» پیانیست موفق و مشهور اسپانیایی، ۲۶ فروردین ماه با همکاری امور بین الملل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و بخش فرهنگی سفارت اسپانیا در تهران برگزار می‌شود.

پابلو گالدو یکی از پیانیست‌های مشهور و موفق اسپانیا در سال‌های اخیر به شمار می‌رود که سابقه اجرای کنسرت در ۲۸ کشور جهان از جمله آلمان، فرانسه، لهستان، اتریش، آمریکا، انگلستان، کره جنوبی و را داشته و برای نخستین بار به پیشنهاد بخش فرهنگی سفارت اسپانیا در تهران به روی صحنه می‌رود. این هنرمند همچنین در بسیاری از جشنواره‌های معتبر بین المللی حضور یافته و جوایز ارزشمندی کسب کرده است.

پس از برگزاری کنسرت دوئت نویز گیتار اسپانیایی در مهرماه سال ۹۳ این دومین همکاری مشترک بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و سفارت اسپانیا در برگزاری کنسرت‌های مشترک به شمار می‌رود.

رسیتال پیانوی «پابلو گالدو» شام‌گاه چهارشنبه ۲۶ فروردین ساعت ۲۰ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران (سالن خلیج فارس) برگزار خواهد شد، همچنین مستر کلاس فشرده آموزش پیانو با حضور نوازنده اسپانیایی در روز پنج شنبه ۲۷ فروردین ساعت ۱۰ الی ۱۳ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

علاقمندان جهت تهیه بلیط رسیتال پیانوی «پابلو گالدو» می‌توانند به سایت ایران کنسرت و یا گیشه فروش بلیط فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.

همچنین علاقمندان به حضور در مسترکلاس پیانو در روز ۲۷ فروردین می‌توانند از طریق شماره تلفن ۲۲۲۹۹۴۳۰ ثبت نام نمایند.

«علیرضا قربانی» در خراسان شمالی به روی صحنه می رود

کامل‌ترین برنامه کنسرت‌های بهار 94

«علیرضا قربانی» خواننده بنام موسیقی ایرانی، هفتهٔ آینده در بجنورد مرکز خراسان شمالی کنسرت برگزار می‌کند.

کنسرت «علیرضا قربانی» با همراهی ارکستر گروه اشتیاق، طی روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین‌ماه امسال (ساعت ۱۸) در سالن آمفی‌تئا‌تر کمپ پتروشیمی شهر بجنورد به روی صحنه خواهد رفت

علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند به سایت www.golshanonline.ir مراجعه نمایند.

شایان ذکر است که در هفتهٔ نخست اسفندماه سال گذشته قرار بود «علیرضا قربانی» در نزدیکی مشهد کنسرتی برگزار کند، اما این اجرا لغو شد. به فاصلهٔ اندکی از این اتفاق، برنامهٔ کنسرت این خواننده در دانشگاه شهید بهشتی نیز برهم خورد، در حالی که مسوولان برگزاری هر دو کنسرت تأکید داشتند که مجوزهای لازم را برای این اجرا‌ها گرفته بودند.

رسیتال ویولونسل هنرمند آلمانی در نیاواران برگزار می‌شود

رسیتال ویولونسل هنرمند آلمانی، آنیا لخنر (Anja Lechner) اواخر فرودین سال جاری در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

آنیا لخنر نوازنده چیره دست ویولنسل که پیش از این نیز در ایران به اجرا پرداخته است، در دو تاریخ ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه سال جاری، در فرهنگسرای نیاوران، به اجرای قطعاتی از آهنگسازان اروپایی و همچنین قطعه «باغ» ۳ از ساخته‌های هوشیار خیام خواهد پرداخت که در واقع خیام این قطعه را همچون قطعه شماره ۲ «باغ» تقدیم به لخنر کرده است.

آنیا لخنر که آثارش در قالب تولیدات شرکت «ای سی‌ام» منتشر می‌شود، برای رسیتال تهران، علاوه بر اجرای سوئیت شماره سه باخ، به اجرای آثاری کمتر شنیده شده از موسیقیدانان اروپایی ازجمله تونو کوورویتس، والنتین سیلوسترف، گئورگی آرنودف، توبیاس هومه و کارل فریدریش آبل نیز می‌پردازد، این رسیتال سرآغازی برای مجموعهٔ اجراهای نشر «هرمس» تحت عنوان «۱۵ سال بازی گوش» خواهد بود.

شایان ذکر است که بهای بلیط این کنسرت ۸۰هزار تومان می‌باشد و علاقمندان برای تهیه بلیط می‌توانند به سایت Tiwall.com مراجعه نمایند.

برگزاری کنسرت «زمستان» حمید متبسم در آغاز بهار!

گروه موسیقی «مضراب» کنسرت موسیقی «زمستان» از ساخته‌های «حمید متبسم» را بر اساس اشعاری از «مهدی اخوان ثالث»، توسط موسسه فرهنگی-هنری «نغمه حصار» به مدیریت افشین معصومی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این اجرا ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران به روی صحنه خواهد رفت و حمید متبسم (آهنگساز - سه تار). سمیرا گلباز (سه تار). میثم کربلایی (سه تار). سپهر شهبازی (سه تار)، نوشین پاسدار (بربت). بهناز بهنام نیا (بربت)، آوا ایوبی (بمتار)، جلال امیرپورسعید (بمتار)، نغمه فره‌مند (تمبک) و شهروز شعاعی (سازهای کوبه‌ای) اعضای گروه «مضراب» را تشکیل می‌دهند که فریبا داودی و هادی فیض‌آبادی هم به عنوانِ هم خوانان در این کنسرت حضور خواهند داشت.

متبسم دربارهٔ انتخاب این عنوان برای کنسرتش می‌گوید: «نخستین یادهای من از شعر زمستان اخوان ثالث برمی‌گردد به دوران نوجوانی، به روزگاری که فصل زمستان برایم جز جلوه‌ی دیگری از طبیعت نبود. با عطر بخاری هیزمی و یادگاری نوشتن روی بخار شیشهٔ پنجره‌ها. در آن زمان به راز کلام اخوان پی نمی‌بردم؛ ولی مانند زمستان دوستش داشتم. حال کلام اخوان دستمایهٔ اثری است که به گوش شما می‌رسد. زمستانی نه از آن دست که من می‌شناختم، زمستانی که پیامش برگرفته از رنج مردمانی بود که بهار را منتظر بودند.»

یادواره محمد رضا لطفی

«شرمین موفقی» در همراهی با گروه «نوای دیار» به یاد استاد محمدرضا لطفی کنسرت برگزار می کند.

موفقی با اعلام این خبر گفت: «کنسرت پیش رو در ساعت ۲۰:۳۰ روز ۲۷فروردین ماه جاری در فرهنگسرای نیاوران در دوبخش برگزار می‌شود که بخش اول بداهه نوازی من با تار و سه تار و سینا خشکبیجاری با نوازندگی تمبک خواهد بود. بخش دوم نیز با عنوان هزارمضراب به اجرای گروه نوای دیار به سرپرستی دیهیم خورگامی اختصاص خواهد داشت.»

وی در ادامه افزود: «هنرمندانی همچون دیهیم خورگامی (سرپرست گروه، نوازنده تارو سه تار)، مهدی امامی (آواز)، بهناز بهنام نیا (عود)، احسان لیوانی (نی)، گوهرناز مسایلی (تنبک) و امجدابراهیمی (دف) در این کنسرت حضور خواهند داشت.»

«شرمین موفقی» موسیقی‌دان، روان درمانگر و مدرس عالی موسیقی درمانی شهر ژنو در سال ۱۳۵۳ در شهر مشهد متولد شد، در سن ۱۳ سالگی زمانی که در شهر لوزان سوییس تحصیل می‌کرد، پدرش تاری برای او هدیه برد و نزد دوست پدرش استاد رضا معینی (شاگرد موسی خان معروفی) به وسیله نوار ویدیو آموزش موسیقی را آغاز کرد.

او از سن ۱۵ سالگی در کشورهای آمریکا، سوییس و ایران نزد شادروان استاد محمدرضا لطفی سالیان متمادی به فراگیری فنون گوناگون موسیقی اصیل ایرانی بخصوص نوازندگی تار پرداخت و تا اواخر حیات استاد لطفی که برای معالجه در کشور سوییس به سر می‌برد، در کنار ابشان بود.

شرمین موفقی تحصیلات عالی خود را در رشته روان‌شناسی بالینی در دانشگاه ژنوسوییس به پایان رساند. سپس به عنوان موسیقی درمان از آن کشور فارغ التحصیل شد.

وی تاکنون در کشورهای فرانسه و سوییس (با همکاری استاد جمشید شمیرانی) و دیگر کشور‌ها مانند آلمان، مراکش و انگلستان کنسرت اجرا کرده که با استقبال ایرانیان مقیم و دوستداران موسیقی اصیل ایرانی قرار گرفته است.

او در حال حاضر به عنوان روان درمانگر، مدرس مدرسه عالی موزیک تراپی ژنو و مدرس موسیقی اصیل ایرانی درکشور سوییس اشتغال دارد.

کنسرت گروه موسیقی روژآوا برگزار می شود

کنسرت گروه موسیقی بانوان «روژآوا» به سرپرستی و خوانندگی پروین جاودان اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، در فرهنگسرای نیاوران به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، در این کنسرت که در روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران (سالن خلیج فارس) به روی صحنه می رود، مجموعه قطعاتی ساخته شده در دو دستگاه همایون و ماهور بر روی اشعاری از حافظ، مولانا و هوشنگ ابتهاج تقدیم مخاطبان می گردد.

قطعات در نظر گرفته شده در دستگاه همایون شامل چهار مضراب (از ساخته های ابوالحسن صبا)، ساز و آواز، تصنیف «تربناک»، ساز و آواز شوشتری، تصنیف «سیل دمادم» و چهار مضرابی به آهنگسازی سیامک آقایی می باشد. در دستگاه ماهور نیز قطعاتی به آهنگسازی و تنظیم پدیده احرار نژاد اجرا می گردد که شامل ساز و آواز، ساقینامه، قطعه ضربی، ساز و آواز و تصنیف «دست افشان» خواهد بود.

شایان ذکر است که پدیده احرارنژاد (تار)، آوا ایوبی (تارباس)، شیما بلوکی‌فر (کمانچه)، نازنین پدرثانی (تنبک) و مژگان ابوالفتحی (دف،دایره و کوزه) به عنوان نوازندگان این گروه در کنار پروین جاودان به هنرنمایی خواهند پرداخت.

پروین جاودان از شاگردان شهرام ناظری و نصرالله ناصح پور است که در آلبوم «لیلی و مجنون» استاد ناظری به عنوان همخوان، همکاری داشته است.

علاقمندان می توانند جهت تهیه بلیط این کنسرت به سایت www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

دیگر کنسرت های ایران

کنسرت دریا ولیلو، گروه دریای راز ( الکترونیک، پاپ ) ویژه بانوان
۵ اردیبهشت، ساعت ۱۷:۰۰ - فرهنگسرای نیاوران

کنسرت علی لهراسبی
۱۶ اردیبهشت ، ساعت ۱۸:۰۰ و ۲۱:۰۰ - سالن میلاد نمایشگاه

کنسرت رحیم شهریاری
۳۰ اردیبهشت، ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ - سالن میلاد نمایشگاه

کنسرت گروه روژآوا ( ویژه بانوان با اشعاری از حافظ، مولانا وهوشنگ ابتهاج )
۳ و ۴ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۰۰ - فرهنگسرای نیاوران

آنسامبل اپرای آیریک ( برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی ) شقایق باقری، محمد کیا خسروی، میلاد باقری
از ۳ الی ۹ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۰۰ - سالن رودکی

کنسرت بلوز نیما ظهیرنیا
۵ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۰۰ - فرهنگسرای نیاوران

کنسرت بختیاری گروه مندیر ( با صدای: دیدار محمودی )
۱۸ و ۱۹ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۳۰ - تالار وحدت

جشن خنده مشهد حمید ماهی صفت
۲۵ فروردین، ساعت ۱۸:۰۰ و ۲۱:۳۰ - تالار اطلسیه مشهد

کنسرت کرمانشاه گروه آرشاویر (اسماعیل سابور و جمشید عزیز خانی)
۳ و ۴ اردیبهشت، ساعت ۲۰:۰۰ - تالار انتظار کرمانشاه

کنسرت کرج لری بختیاری گروه گهر (کوروش اسدپور و سیف الدین آشتیانی)
۳۱ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۰۰ - تالار شهیدان نژاد فلاح
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس بابک جهانبخش کوووووووووووو؟

    • مریم

      پس عزیز دل بابک جهانبخش کوچولو?

    • malihe

      من هیچی نمی تونم ج اینکه اصلا لیستتون کامل نبود از محسن یگانه:-* فقط یه کنسرت گذاشتین

    • مریم

      بابک کووووو؟

    • بدون نام

      مهندس کاملیان په سالار عقیلی کجاست..... !!!!!!؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج