۱۹۵۰۷۷
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

چگونه در فضای آنلاین ناشناس باقی بمانیم؟

حفظ ناشناسی در فضای مجازی برخط را ناممکن خوانده اند، اما کاربران وب با اقداماتی چند می توانند از حریم خود حفاظت کنند. سایه دامن گستر افشاگری هایی که ادوارد استودن کارمند شورشی سازمان سیا در سال ۲۰۱۳ راجع به برنامه های وسیع نظارت گری ایالات متحده و سایر دولت ها انجام داد هنوز برقرار است.

چگونه در فضای آنلاین ناشناس باقی بمانیم؟





هفته نامه عصر ارتباط: حفظ ناشناسی در فضای مجازی برخط را ناممکن خوانده اند، اما کاربران وب با اقداماتی چند می توانند از حریم خود حفاظت کنند. سایه دامن گستر افشاگری هایی که ادوارد استودن کارمند شورشی سازمان سیا در سال 2013 راجع به برنامه های وسیع نظارت گری ایالات متحده و سایر دولت ها انجام داد هنوز برقرار است.

بسیاری احساس می کنند که دیگر ناشناسی در فضای برخط میسر نیست و هرآنچه بگویند یا انجام دهند تحت پایشگری است و شرکت های بزرگی مانند گوگل، فیس بوک و مایکروسافت برای آنکه بتوانند تبلیغات هدفمند انجام دهند، اطلاعات آن ها را جمع آوری می کنند. اما کاربران وب هم می توانند اقداماتی انجام دهند و از ناشناسی خود حفاظت کنند و خطر جاسوسی و تبلیغات هدفمند را به حداقل برسانند. هیچ کدام از این اقدامات نوشدارو نیست. ولی می تواند به نوعی کار نظارت گران برخط را دشوارتر کند.

وی پی ان

شبکه خصوصی مجازی (وی پی ان) نقش واسط میان افزاره کاربر و رایانه های خدمات دهنده اینترنت را ایفا می کند و تمام فعالیت های کاربر را در حلقه کوچک و اختصاصی خودش در اینترنت مسیردهی می کند که رمزبندی شده است. یعنی برای مزاحمان خیلی دشوار خواهدبود تا اطلاعات ربایی کنند یا ببینند کاربر یا تلفن همراه، رایانک یا رایانه سرگرم چه کاری است.

چگونه در فضای آنلاین ناشناس باقی بمانیم؟

خدمات دهنده های پیشکار (پروکسی) درواقع ابزارهایی هستند که نشانه های آی پی خاص خودشان را دارند. بنابراین وقتی وارد وبگاهی می شویم به جای آنکه نشانی آی پی خومان برملا شود، نشانی آی پی پیشکار نمایان می شود. البته این روشی کاملا مصون برای حفظ ناشناسی در فضای برخط نیست. برای مثال، اگر مرتکب کارهای خلاف یا غیراخلاقی شویم فراهم ساز پیشکار نشانی واقعی آی پی را برملا می کند.

ماشین مجازی

اگر نگران هستید که مبادا آنچه درفضای برخط می خوانید، زیر نگاه رخنه گران باشد یک راه رفع نگرانی، بازگذاری فایل ها در ماشین مجازی و سپس قطع کردن دسترسی آن ماشین به اینترنت است. با این کار می توان با خیال راحت و آسوده خاطر از چشم چرانی، میهمان های ناخوانده، فایل های خود را باز کرد، خواند و بر آنها حاشیه نوشت.

تور (Tor)

اگر کاربران برای وب گردی از مرورگرهای اینترنت اکسپلورر (مایکروسافت)، فایرفاکس (موزیلا)، کروم (گوگل)، یا سافاری (اپل) استفاده می کنند، ولی اگر خواهان ناشناسی در فضای برخط هستیم باید به سراغ مرورگر تور (آنیون روتر) برویم که با استفاده از شبکه وسیع رایانه های گذر کردهای کاربر را از لایه های رمزبندی شده مسیردهی می کند تا منشأشان معلوم نشود.

چگونه در فضای آنلاین ناشناس باقی بمانیم؟

مسدودساز آی پی

برخی برنامه ها می توانند از دسترسی سایر نشانی های آی پی به رایانه کاربر جلوگیری کنند. این برنامه ها درواقع نشانی آی پی کاربر را ناشناس نمی کنند، بلکه می گذارند دیگران فعالیت های اینترنتی کاربر را زیرنظر بگیرند. عیب این رهیافت هم این است که مسدودسازی نشانی های آی پی سبب می شود دسترسی کاربر به اینترنت محدود شود.

مسدودسازی ردنماها

ردنماهای طرف ثالث یکی از رایج ترین ابزارهای مورد استفاده تبلیغات کنندگان برای ردگیری عادات وب گردی مردم است. ولی اکنون اکثر مرورگرهای مهم دارای قابلیت مسدودسازی ردنماها هستند و تمام وبگاه های اتحادیه اروپا اختیار را به دست کاربران داده اند تا تبلیغات کنندگان نتوانند به راحتی دریابند که کاربران به سراغ چه صفحاتی در وب می روند.

مدیر گذرواژه

استفاده از یک گذرواژه در چند وبگاه از کارهایی است که بسیاری از کاربران انجام می دهند، اما چنین کاری خیلی امنیت شان را به خطر می اندازد. چون اگر یکی از آن وبگاه ها مورد رخنه قرار گیرد تمام وبگاه های دیگر هم لو می روند. برنامه مدیر گذرواژه تمام گذرواژه هایی که برای وبگاه های مختلف به کار می بریم به خاطر می سپارد؛ بنابراین می توان بدون نگرانی از فراموش کردن گذرواژه از گذرواژه های دشوار استفاده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج