۱۹۵۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چگونه از پوست خود مراقبت می‌کنید؟

بازیگران مطرح سینما و تلویزیون درباره چگونگی مراقبت از پوست‌شان به شما می‌گویند..

چگونه از پوست خود مراقبت می‌کنید؟
حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی هنرپیشه‌های محبوب‌تان را از نزدیک می‌بینید، به نظرتان کوتاه‌تر، درشت‌تر، لاغرتر، زشت‌تر، زیباتر یا... آمده باشند. یا شاید وقتی چهره این ستاره‌ها را از تلویزیون‌ یا روی پرده سینما می‌بینید، سوالات زیادی در ذهن‌تان شکل بگیرد و بخواهید بدانید این چهره‌ها در واقعیت هم به همین شکل هستند یا تکنیک‌های گریم و... در ‌آنها بی‌تاثیر نیست؟
نسرین مقانلو، ماهایا پطروسیان، الیکا عبدالرزاقی، نگار فروزنده و شیرین بینا در این بخش به این قبیل سوالات شما پاسخ می‌دهند و راه‌های مراقبت از پوست‌شان را به شما می‌گویند. بد ندیدیم که هر مصاحبه ای به همراه ماسک پیشنهادی این بازیگران باشد. در شماره اول نظر ماهایا پطروسیان را درج می کنیم و بعد از آن به طور سریالی نظر دیگران را خواهیم پرسید.


اینکه ماهایای 42 ساله هنوز می‌تواند نقش دختران جوان را بازی کند، به دلیل مراقبت ویژه او از پوست صورتش است. در صفحه مقابل ماسک پیشنهادی ماهایا برای خوانندگان قابل مشاهده است.


سلامت پوست در گرو سلامت کل بدن

من معتقدم سلامت پوست از سلامت کل بدن جدا نیست و این نمی​شود که شما پوست خوبی در بدن ناسالم داشته باشید. سلامت پوست به عنوان یکی از اجزای بدن با سلامت کلی بدن ارتباط مستقیم دارد. به نظر من، اگر ما در درجه اول برای سلامت کلی بدنمان به تغذیه، خواب، آرامش اعصاب و... توجه کنیم، قطعا پوستمان هم از این سلامت بهره خواهد برد. متخصصین پوست و مو هم همیشه تغذیه سالم، استراحت کافی، اعصاب آرام و... را بیش از کرم​ها و شوینده​ها توصیه می​کنند. اینها اصول اولیه برای مراقبت از پوست است که من هم تا آنجا که ممکن باشد، به آنها توجه می​کنم. مثلا سعی می​کنم مواد غذایی که به پوست آسیب می‌زند و یا پوستم به آنها حساسیت و آلرژی دارد را به هیچ وجه استفاده نکنم.


به برندهای گران و لوکس اعتقادی ندارم

من برای نگهداری از پوستم، خیلی اعتقاد به محصولات مارکهای عجیب و غریب خیلی گران ندارم به نظرم هر کسی باید امتحان کند و ببیند چه چیزی بیشتر به پوستش می​سازد. گاهی یک کرم ارزان ایرانی بهتر از یک کرم صد هزار تومانی خارجیست. من در مصرف کرمها هم زیاده​روی نمی​کنم. مثلا بر خلاف توصیه پزشکها خیلی از ضد آفتاب​های شماره​های بالا و سنگین استفاده نمی​کنم چون فکر می​کنم به هر حال پوست ما به کمی آفتاب نور خورشید و ویتامین D آن احتیاج دارد.


چگونه از پوست خود مراقبت می‌کنید؟

مهم​ترین کاری که من برای جوان ماندن پوستم انجام می​دهم، این است که سعی می​کنم بین کارها به بدن و پوستم استراحت بدهم.


زود پیر می‌شویم

کار تئاتر با تلویزیون و سینما خیلی فرقی ندارد. گریم تئاتر سنگین​تر است، اما در عوض مدت کمتری روی صورت بازیگر است. گریم سینما سبک​تر است، اما ساعات طــولانی​تری روی صــورت باقی می‌ماند و گاهی پیش می​آید 14-15 ساعت گریم روی صورت دارید. به نظرم، تنها راه مراقبت برای بازیگر همان است که بین کارها یک زمان استراحت به خودش بدهد. بازیگرانی که پشت‌سر ​هم کار می‌کنند، سریع​تر شکسته و پیر می​شوند؛ چون فشار فیزیکی زیادی را تحمل می​کنند.


پوست من در CCU!

من به خاطر شغلم، طبیعتا همیشه با گریم و نور سر و کار دارم که هر دو به پوست فشار می‌آورند و آن را خسته می‌کنند. بنابراین بعد از کار بلافاصله پوستم را کاملا تمیز می کنم. برای این کار هم ابتدا از شیرپاک‌کن و بعد لوسیون استفاده می کنم و در مرحله آخر هم صورتم را با صابون مخصوص صورت می شویم. چون ماندن طولانی‌مدت مواد گریم روی صورت (به‌خصوص در گریم‌های سنگین) به شدت برای پوست مضر است و پوست را خسته و کدر می‌کند. وقتی یکی دو ماه فشرده سر کار هستم، بعدش احساس می‌کنم پوستم طروات و شادابی خودش را کاملا از دست داده. به خصوص بعضی از فوم‌های گریم چرب هستند و در پوست ایجاد جوش و حساسیت می کنند؛ به‌طوری‌که گاهی تا مدتی بعد از کار هم، با همه مراقبت‌ها، جوش‌های زیر پوستی دارم. در حرفه من، نورهای سنگینی هم که دائم روی ما می‌تابد، به پوست آسیب زده و نیاز به مراقبت را تشدید می‌کنند.
بعد از اینکه پوستم را تمیز کردم، از کرم‌های مرطوب‌کننده و همینطور کرم‌های بازسازی و ماسک‌های مخصوص (البته نه هر شب، یک یا دو بار در هفته) استفاده می​کنم.


با استفاده از جو و گیاه اسطوخودوس می‌توانید یک لایه‌بردار عالی در منزل درست کرده و پوست خود را دوباره جوان و شاداب کنید.

چگونه از پوست خود مراقبت می‌کنید؟

ماسک شماره 1

اسطوخودوس و جو لایه‌بردار صورت

مواد لازم:
  • یک فنجان آرد جو
  • یک‌دوم فنــجـــان گـــل‌های اسطوخودوس خشک‌شده که از ساقه جدا شده باشند.
  • یک‌دوم فنجان شیر‌خشک
  • 2 قاشق چایخوری آرد ذرت
طرز تهیه:

تمامی این مواد را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و روی پوست مرطوب صورت قرار داده و ماساژ دهید. بعد از 5 دقیقه صورت خود را با آب‌گرم بشویید. این ماسک را می‌توانید تا 6 ماه در یک جای خشک نگهداری کنید.


ماسک شماره 2

لایه‌بردار آناناس

مواد لازم:
  • دو سوم فنجان آناناس تازه که به قطعات کوچک خرد‌شده باشد.
  • یک‌چهارم فنجان روغن زیتون که خنک شده باشد. یعنی حتما برای مدتی آن را در فریزر قرار دهید.
  • یک‌چهارم فنجان جعفری تازه که کاملا به قطعات ریز خرد شده باشد.
طرز تهیه:

ابتدا آناناس‌ها را در مخلوط‌کن بریزید، سپس روغن را به آن اضافه کنید، وقتی مخلوط نرم شد، جعفری‌ها را اضافه کنید. مراقب باشید که مخلوط زیاد آبکی نشود و حالت خامه داشته باشد. مخلوط را روی صورت بگذارید و پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.


چگونه از پوست خود مراقبت می‌کنید؟

ماسک شماره 3

ماسک لایه‌بردار شیرین

مواد لازم:
  • سه‌چهارم قاشق چایخوری بوته گل میخک خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری گلبرگ‌های خشک شده گل رز
  • 2 قاشق چایخوری پرتقال رنده شده
  • یک یا یک‌دوم فنجان روغن کنجد
طرز تهیه:

همه مواد گفته‌شده را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. مخلوط را هفته‌ای 2 بار روی پوست صورت خود بگذارید، البته ابتدا صورت خود را مرطوب کنید، اگر این مخلوط را در یک کابینت خنک (که نور نداشته باشد) نگهداری کنید، تا 6 ماه می‌توانید از آن استفاده کنید.


ماسک شماره 4

لایه‌بردار بدن:

مواد لازم:
  • يک‌دوم فنجان دانه‌های قهوه
  • يک‌دوم فنجان عسل
  • یک قاشق غذاخوری پرتقالِ تازه رنده شده
روش تهیه:

مواد بالا را با استفاده از یک مخلوط کن کاملا با هم مخلوط کرده و آنرا به آرامی روی پوست خود بمالید و به مدت 1 تا 3 دقیقه اجازه دهید تا مخلوط روی پوست شما باقی بماند. این لایه‌بردار را در هفته 3 مرتبه استفاده کنید. بعد از مدت زمان کوتاهی متوجه اثر جادویی آن در شفاف کردن پوست خود خواهید شد.

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج