۱۹۵۱۰
۵۳۳۵
۵۳۳۵
پ

از روي ساعت، وضعيت ازدواج‌تان را حدس بزنيد

كليد حل مشكلات زناشويي در حرف زدن است

اگر تاكنون به تاثير گفت‌وگوهاي ۲نفره‌تان فكر نكرده‌ايد، همين امشب به ميزان مكالمات خودتان توجه كرده و بعد در مورد زندگي مشترك‌تان قضاوت كنيد

كليد حل مشكلات زناشويي در حرف زدن است

كليد حل مشكلات زناشويي در حرف زدن است

برترین ها: حرف‌زدن آسان‌ترين كار دنياست اما چرا بعد از چند سال، اين موضوع هم در زندگي شما دردسرساز مي‌شود و رابطه‌تان را تهديد مي‌كند؟ شما اين همه فكر در سر داريد و اين همه موضوع براي گفتن وجود دارد پس چرا بااين وجود به گفت‌وگوهاي مشترك‌تان بي‌اعتماد شده‌ايد يا حرفي براي گفتن ميان‌تان باقي نمانده ‌است. تكنيك‌هاي يك گفت‌وگوي موفق فقط به كار كارمند‌ها يا سياست‌مدار‌ها نمي‌آيد. شما مي‌توانيد از اين تكنيك‌ها براي بهتر كردن ارتباط ميان خود و همسرتان استفاده كرده و از حرف به‌عنوان راهي براي خوشبختي استفاده كنيد.


سكوت يعني پايان خوشبختي

از سكوتي كه در رابطه‌تان ايجاد شده بترسيد، سكوت مي‌تواند پايان همه خوشبختي‌تان باشد. حالا اگر احساس مي‌كنيد، كم حرف شده‌ايد و موضوعي براي مطرح كردن نداريد، كمي به عقب برگرديد و نگاهي به ارتباط‌تان بيندازيد. درصورتي كه رابطه ميان شما و همسرتان محكم و نزديك باشد، ديگر براي صحبت كردن، جمله كم نمي‌آوريد. در يك زندگي موفق شما براي حرف زدن با همسرتان نيازي به فكر كردن و تعيين موضوع نداريد بلكه ساده‌ترين اتفاق‌ها و موضوع‌ها مي‌توانند ساعت‌ها شما را مشغول كرده و سوژه يك گفت‌وگوي طولاني شوند.


با دل و جان گوش كنيد

فرض كنيد همسرتان از گوشت گوسفند بيزار است و هر بار كه غذاي‌تان را با اين گوشت درست مي‌كنيد غر مي‌زند. در اين شرايط فكر مي‌كنيد او قدر نشناس و غرغروست اما اين‌طور نيست. شما بايد موضوع را از يك زاويه ديگر هم ببينيد؛ درست است كه شما ساعت‌ها زحمت كشيده‌ايد و براي خودتان و او غذا درست كرده‌ايد اما اين پايان ماجرا نيست. غر‌زدن همسرتان به‌خاطر طعم غذا نيست بلكه به‌خاطر شنيده نشدن حرفش است. او از شما انتظار دارد كه با يك‌بار گفتن خواسته‌اش، مشكلات حل شوند اما اين‌كه موضوعي كه او را آزار داده بار‌ها و بار‌ها گفته شود و آب از آب تكان نخورد، براي او نابخشودني‌ترين اتفاقي خواهد بود كه در زندگي مشترك‌تان مي‌افتد.


حرف‌هاي‌تان را قرباني كنيد

شما هزار و يك حرف براي گفتن داريد و فكر مي‌كنيد كه صحبت‌هاي شما جالب‌ترين صحبت‌هاي دنيا هستند اما در همان لحظه همسرتان با چهره‌اي گرفته از در وارد مي‌شود و بي‌مقدمه از مشكلاتي كه در اين روز برايش پيش آمده صحبت مي‌كند درحالي‌كه شما هيچ علاقه‌اي به شنيدن مشكلات كاري او يا عادت‌ها و رفتار‌هاي همكارانش نداريد، او شروع به صحبت كردن از اين موضوعات مي‌كند. حالا بايد چه‌كار كنيد؟ با صراحت بگوييد كه حرف‌هايش براي‌تان مهم نيست يا اين‌كه با پريدن وسط حرف‌هاي او و گفتن موضوعات خود‌تان اين موضوع را نشان دهيد؟ پيشنهاد ما به شما اين است كه گاهي براي آرامش همسرتان، ‌حرف‌هاي خود‌تان را فدا كنيد؛ كار سختي نيست؛ فقط به او كمي زمان دهيد تا آرام شود و انرژي لازم براي شنيدن حرف‌هاي شما را داشته باشد.


تك‌روي نكنيد

چيزي كه يك نفر مي‌داند، ممكن است كليد مشكلات ديگري باشد. زندگي مشترك فقط به اشتراك گذاشتن خانه و وسايلش نيست؛ اگر شما پذيرفته‌ايد كه وارد چنين ارتباطي شويد، بايد همسرتان را در همه موضوعات شريك كنيد. لازم نيست كه حرف، حرف او باشد اما شما با مطرح كردن موضوعات مي‌توانيد در مورد تصميمي كه قرار است بگيريد صحبت كنيد و با تك‌روي ارتباط‌تان را دچار مشكل نكنيد گرچه در نهايت كاري را خواهيد كرد كه آرامش بيشتري به شما مي‌دهد اما مطرح كردن موضوعات و ۲نفره به‌دنبال راه‌حل گشتن، قطعا مي‌تواند راهي كه مي‌رويد را به نتيجه بهتري برساند.


سر ميز مذاكره بنشينيد

ايده‌تان را براي همسرتان همراه دلايلش كامل توضيح دهيد و به جاي يك‌كلام بودن تلاش كنيد با استدلال و منطق نظر موافق او را جلب كنيد. اشكالي ندارد در ايده اوليه‌تان تغييراتي ايجاد كنيد. شما وارد يك زندگي مشترك شده‌ايد و بايد به اين ايمان داشته باشيد كه 2فكر هميشه بهتر از يك فكر است.


كليد حل مشكلات زناشويي در حرف زدن است

به اشتباه خودتان اعتراف كنيد

اگر يكي از تصميمات‌تان شكست مي‌خورد يا موفقيت‌آميز از آب درمي‌آيد، پرونده آن موضوع را نبنديد. باهم در مورد علت آن شكست يا برد صحبت كنيد. نقاط ضعف و قدرت زندگي مشترك‌تان را با كمك يكديگر بشناسيد و به بحث بگذاريد. فكر نكنيد كه اين دادگاه براي قضاوت در مورد شما تشكيل شده و جبهه‌گيري نكنيد؛ تنها آنچه هست را مطرح كنيد تا بتوانيد براي بهتر شدنش تلاش كنيد. ترس از اعتراف به اشتباه بلاي جان يك زندگي مشترك است؛ پس به جاي اين‌كه خودتان را هميشه برنده جلوه دهيد، اشتباهات‌تان را بشناسيد و دوباره براي حل مشكلات تلاش كنيد.


مراقب جمله‌هاي‌تان باشيد

با همسرتان چطور صحبت مي‌كنيد؟ آرام يا با تحكم. يادتان نرود كه در زندگي مشترك موقعيت هردوي شما برابر است پس مراقب جملات و حتي نحوه حرف زدن‌تان باشيد حتي اگر بدترين اتفاق جهان افتاده باشد، شما اجازه توهين كردن به همسرتان را نداريد؛ پس آرام بگيريد و مثل يك فرد بالغ در مورد مشكلات‌تان بحث كنيد. شايد همكار يا دوست شما، وقتي كه چيزي از شوهرش مي‌خواهد، با قهر يا تهديد به آن دست پيدا مي‌كند اما ياد‌تان نرود كه شايد با يك جنگ بتوانيد به پيروزي برسيد اما تخريبي كه اين موضوع در زندگي شما ايجاد مي‌كند، به‌مراتب بيشتر از دستاوردي است كه داشته‌ايد.


راه گفت‌وگو را نبنديد

واكنشي كه شما به حرف‌هاي همسرتان نشان مي‌دهيد، مي‌تواند گفت‌وگوي آينده شما را هم تحت‌تاثير قرار دهد. اگر نتيجه صحبت‌هاي شما هميشه سرزنش و شكست باشد، ديگر ميلي براي گفتن حرف‌هاي تازه باقي نخواهد ماند. به او با دل وجان گوش دهيد و انگيزه‌اش را براي گفتن حرف‌هاي تازه تقويت كنيد. يادتان نرود واكنش شما به حرف‌هايش كليد اصلي اين ماجراست.


پابه‌پا پيش برويد

از زير مسئوليت‌ها شانه خالي نكنيد و كار‌ها و وظايف‌تان را روي دست ديگري نيندازيد. شما همان‌قدر در قبال اين زندگي مسئوليد كه او؛ پس به بهانه كوچك‌تر بودن يا ضعيف‌تر بودن‌تان نگذاريد از شما نااميد شود. مرد‌ها دوست دارند كه مورد اتكا باشند و همسرشان به آن‌ها پناه ببرد اما اين به اين معني نيست كه خود‌تان را تمام و كمال كنار بكشيد و تمام بار زندگي را روي دوش او بيندازيد.


همدل باشيد

موقعيت همسرتان را درك كنيد. بدانيد او چه روزهايي بيشتر به شما احتياج دارد؟ چه لحظاتي به همدردي‌تان نياز دارند؟ هميشه براي او حاضر باشيد و نه به شيوه خودتان بلكه از راهي كه او نياز يا انتظار دارد، با او همدلي كنيد. اين موضوع هيچ ربطي به قرباني كردن خود‌تان و فداكاري‌هاي دردسرساز ندارد بلكه شما تنها با يك همدلي ساده همسرتان را به‌خود‌تان و خوشبختي‌اي كه ساخته‌ايد مديون كنيد و ادامه خوشبختي مشترك‌تان را تضمين كنيد.


دوست باشيد

شايد فكر كنيد ازدواج جدي‌ترين كاري است كه يك فرد در زندگي‌اش انجام مي‌دهد و با شروع زندگي مشترك، زندگي شخصي، تفريحات و خوشگذراني‌هاي‌تان تمام مي‌شود اما اگر واقعا بخواهيد، شروع يك زندگي مشترك، مي‌تواند شروع خوشگذراني‌هاي مشترك هم باشد. به جاي ساختن يك زندگي خشك و غيرقابل تحمل، سعي كنيد دوست يكديگر باشيد. از قرارها و تفريحات 2نفره صرف‌نظر نكنيد. كار و مسئوليت‌ها سرجايش اما شما نبايد به‌خاطر حفظ اين زندگي خودتان را نابود كنيد. با هم به كوه برويد؛ براي 2نفره رفتن به تئاتر برنامه‌ريزي كنيد و بعضي شب‌ها براي يك مهماني 2نفره برنامه‌ريزي كنيد يا يك شب رمانتيك را در رستوران بگذرانيد.


دنيا را از نگاه او ببينيد

گاهي از همسرتان يك چيز ساده مي‌خواهيد اما انجامش نمي‌دهد. گاهي كاري مي‌كنيد كه به‌نظر‌تان بي‌عيب و نقص است اما او مي‌رنجد. به جاي اين‌كه دائما در مورد او قضاوت كرده و فكر كنيد مدام به‌دنبال پيدا كردن ايرادي در شماست، سعي كنيد اين ماجرا را از دريچه چشم او ببينيد و با توجه به حساسيت‌ها و طرز نگاه او به كاري كه كرده‌ايد، فكر كنيد.


متعهد باشيد

تعهد شما به تصميم‌هاي مشترك‌تان و كاري كه با توافق يكديگر انجام مي‌دهيد مهم‌ترين اصل در يك زندگي مشترك است. شايد شما از اول با آن ايده موافق نبوده‌ايد اما مهم اين است كه آن را پذيرفته‌ايد پس بهانه‌گيري نكنيد و به مسئوليت‌تان فكر كنيد. بگذاريد همسرتان به شما اعتماد كند و بعد از گرفتن يك تصميم براي انجام شدنش مدام اضطراب نداشته باشد؛ تاجايي كه قبول مسئوليت كرده‌ايد پيش برويد و باقي ماجرا را هم به‌عهده او بگذاريد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج