۱۹۵۱۰۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پنج مرورگر اینترنتی برتر برای سیستم های اندرویدی

اگر سرعت برای شما بیشترین اهمیت را دارد، باید بگوییم کروم در این زمینه از هر مرورگر دیگری برتر است. اگر با نسخه رومیزی کروم آشنایی داشته باشید، احتمالا با قابلیت هایی همچون مرور صفحات وب به صورت ناشناس و پرکردن خودکار فیلدها نیز آشنایی دارید.

پنج مرورگر اینترنتی برتر برای سیستم های اندرویدی





هفته نامه عصر ارتباط:

1- Google Chrome

اگر سرعت برای شما بیشترین اهمیت را دارد، باید بگوییم کروم در این زمینه از هر مرورگر دیگری برتر است. اگر با نسخه رومیزی کروم آشنایی داشته باشید، احتمالا با قابلیت هایی همچون مرور صفحات وب به صورت ناشناس و پرکردن خودکار فیلدها نیز آشنایی دارید. این قابلیت ها در نسخه موبایل کروم نیز موجود هستند. پشتیبانی از باریکه ها (تب ها) که دیگر امروزه تمام مرورگرها از آن برخوردارند در کروم نیز وجود دارد. از جمله نکات قابل توجه در مورد مدیریت باریکه ها در کروم آن است که اگر به هر عنوان پردازش باریکه ای با مشکل کار ایستایی (کرش) مواجه شود، این وضعیت روی پردازش سایر باریکه ها و عملکرد مرورگر تاثیر منفی نخواهدگذاشت.

پنج مرورگر اینترنتی برتر برای سیستم های اندرویدی

همچنین در نسخه موبایل کروم شما می توانید حتی با کج و ارست کردن گوشی یا تبلت خود از یک باریکه به باریکه دیگر بروید بدون آن که نیازی به لمس صفحه نمایشگر داشته باشید. از دیگر امکانات قابل توجه در کروم امکان ترجمه سایت ها و امکان مطابق سازی (سینکرونایز) مرورگر در چندین گوشی یا تبلت مختلف است. هرچند ترجمه سایت ها ترجمه کلمه به کلمه و تحت اللفظی است، ولی در مواردی که زبان سایت مقصد زبانی است که شما هیچ اطلاعی راجع به آن ندارید، می تواند حداقل دیدی کلی راجع به آن سایت به شما بدهد.

۲- Firefox

یکی از شناخته شده ترین مرورگرهای اینترنتی هم برای رایانه ها و هم برای سیستم های اندرویدی، هرچند سرعت این مرورگر نسبت به دیگر رقبای خود پایین تر است، اما انواع و اقسام قابلیت هایی که در اختیار کاربر، به خصوص برای سفارشی سازی قرار می دهد، آن را در زمره یکی از بهترین مرورگرهای موجود در بازر قرار داده است.

یکی از برتری های فایرفاکس در مقایسه با دیگر مرورگرها تعدد افزونه های آن است، به گونه ای که شما برای هر نیازی که داشته باشید می توانید افزونه مربوط به آن را پیدا کنید. البته تعداد افزونه های نسخه موبایل این مرورگر در مقایسه با نسخه رومیزی آن کمتر است، ولی باز هم از این لحاظ از نسخه موبایل مرورگرهای دیگر جلوتر است. از آنجا که نسخه موبایل فایرفاکس از همان کدی استفاده می کند که نسخه رومیزی آن، تمام قابلیت های نسخه رومیزی آن را در خود جای داده است و اگر شما پیش تر از نسخه رومیزی این مرورگر استفاده کرده باشید، کار با نسخه موبایل آن را نیز سریع یاد خواهیدگرفت.

از جمله امکانات قابل توجه فایرفاکس می توان به مواردی همچون امکان ذخیره سازی صفحات اینترنتی به فرمت PDF و بزرگنمایی هوشمند فونت ها برای خواندن آسان تر نوشته های ریز اشاره کرد. همان طور که اشاره شد، سرعت این مرورگر در مقایسه با رقبای خود اندکی پایین تر است، ولی براساس تست های انجام شده از مرورگر پیش فرض اندروید سریع تر است.

۳- Opera

اپرا مرورگر سریعی است که برای افزایش سرعت خود از تکنیک فشرده سازی اطلاعات استفاده می کند. به گفته توسعه دهندگان Opera، این مرورگر تا ۹۰درصد بیشتر از مرورگرهای اینترنتی دیگر از اطلاعات موجود در حافظه نهانگاهی (کش) خود استفاده می کند و به این ترتیب میزان استفاده شما از پهنای باند اینترنت را تا حد زیادی کاهش می دهد. در ضمن همین قابلیت موجب سرعت بیشتر آن نیز می شود؛ چرا که دسترسی به اطلاعات موجود در حافظه نهانگاهی بسیار سریع تر است تا دریافت همان اطلاعات از یک سرور اینترنتی.

Opera از قابلیت جالب دیگری به نام Discover نیز برخوردار است که می تواند آخرین اخبار روز را از مجلات و روزنامه های مطرح دنیا دریافت کرده و در اختیار شما قرار دهد. به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای اطلاع از آخرین اخبار روز و سایت های مختلف خبری را باز و احیانا در آنها جست وجو کنید. یکی از امکانات منحصر به فرد Opera امکان جست وجوی وب در هر شرایطی است. فرقی نمی کند شما برنامه دیگری را باز کرده باشید یا در حال ویرایش یک فایل باشید. برای جست وجو در وب کافی است یا انگشت تان را برای چند لحظه روی دکمه خانه نگه دارید یا اینکه آن را از پایین به بالای صفحه نمایشگر بکشید. البته این قابلیت در حال حاضر فقط در برخی گوشی ها و تبلت ها جواب می دهد.

۴- Dolphin Browser

مرورگری با بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود از سراسر دنیا برای سیستم عامل های آی اولس و اندروید که مدتی است رقیب مرورگرهای معروفی همچون کروم و فایرفاکس شده است. به گفته توسعه دهندگان این مرورگر، موتور جدیدی که باری آن طراحی شده حتی می تواند از لحاظ سرعت مرورگر کروم را که به سریع بودن مشهور است نیز پشت سر بگذارد. علاوه بر این وبگردی با این مرورگر بسیار روان و آسان و با صرف کمترین انرژی صورت می گیرد.

در مرورگر دلفین سعی شده پیمایش در صفحات وب و دسترسی ها تا حدامکان ساده باشد. برای مثال، وقتی تب ها و نوار آدرس برای مدتی مورد استفاده قرار نگیرند به صورت خودکار محو می شوند تا فضای بیشتری برای صفحات وب باز شود و پیمایش در آنها آسان تر شود. البته شما می توانید با لمس دکمه منو دوباره تب هایی که باز کرده اید و نوار آدرس را ببینید.

از جمله امکانات جالب این مرورگر می توان به استفاده از حرکات مختلف انگشت روی صفحه نمایشگر برای دسترسی سریع به سایت ها اشاره کرد. هرچند به اعتقاد گروهی از کاربران، این قابلیت ویژه ای نیست و کاربرد آنچنانی ندارد، ولی در نوع خود جالب توجه است. شما می توانید به هرکدام از صفحات وبی که بوکمارک کرده اید یک حرکت انگشت اختصاص دهید و سپس با انجام آن حرکت روی صفحه نمایشگر به سرعت به صفحه موردنظرتان دسترسی داشته باشید.

۵- UC Browser

مرورگری که به سرعت و عملکرد قابل اطمینان شهرت دارد. این مرورگر نیز همانند مرورگر اپرا از تکنیک فشرده سازی اطلاعات برای سرعت بیشتر استفاده می کند. بنا به گفته سایت Cnet این مرورگر هر آن چیزی را که شما از یک مرورگر رومیزی انتظار دارید در اختیارتان می گذارد. از طرفی به دلیل به روزرسانی و بهبود مستمر آن، عملکردی قابل اطمینان دارد که توسط منابع معتبر زیادی مورد تایید قفرار گرفته است. UC Browser در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ موفق به دریافت جایزه بهترین مرورگر اندرویدی از سایت about.com شد و در سال ۲۰۱۳ جایزه Frost & Sullivan Best Practice را در حوزه مرورگرهای موبایل به خود اختصاص داد.

این مرورگر از جمله مرورگرهایی است که امکان دانلود چند فایل به صورت همزمان و ادامه مجدد یک دانلود پس از توقف آن را دارد. از دیگر امکانات آن می توان به حالت شب اشاره کرد که در این حالت مرورگر به صورت خودکار روشنایی صفحه نمایشگر را طوری تنظیم می کند که مرور صفحات اینترنتی در شب و نور کم آزاردهنده نباشد. همچنین امکان مرور شخصی که در آن هیچ ردپایی از صفحاتی که از آن ها بازدید کرده اید، باقی نمی ماند. در این مرورگر نیز فراهم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج