جاباما
۱۹۵۱۵۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دادستان‌ کل‌ کشور، پیگیر حادثه فرودگاه جده

دادستان کل کشور گفت: در نامه‌ای به دادستان کل کشور عربستان، به طور جد خواسته‌ام با جدیت پرونده فرودگاه جده را پیگیری و رصد کند به نحوی که دو مجرم آن به جزای عمل و اشد مجازات برسند.

واحد مرکزی خبر: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: از شخص دادستان کل عربستان در این نامه خواسته‌ام با اجرای عدالت کیفری کار را به شکلی دنبال کند که هم درس عبرتی باشد برای دیگران و هم امنیت زائران بیت الله الحرام و حرم امن الهی برای همیشه تامین و تضمین شود.

وی افزود: بخش بین الملل دادستانی کل کشور کار را تا حصول نتیجه دنبال خواهد کرد و این پیگیری علاوه بر آن چیزی است که وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت در حال انجام آن است و ما هم از طریق مقامات قضایی عربستان به پیگیری این پرونده ادامه خواهیم داد.

رئیسی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع پرونده گفت: آنچه ما دنبال کردیم وعده‌هایی است که مسئولان عربستانی دادند و تاکید کرده‌اند که کار در بخش دادستانی عربستان در حال دنبال و کامل شدن تحقیقات است.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه کار پیگیری پرونده باید به صورت سریع و جدی باشد، افزود: این احساس ناامنی که در قلوب همه مسلمانان به ویژه مردم ما ایجاد شده است باید به نحوی به احساس امنیت تبدیل شود.

رئیسی گفت: انتظار مردم این است که ماموران متخلف و مجرمی که دست به این عمل زشت زده‌اند و به دو نوجوان ایرانی تعرض کرده‌اند سریعاً به مجازاتشان رسیدگی شود.

وی درباره ادامه بازداشت مجرمان نیز افزود: تا آنجایی که ما اطلاع داریم مجرمان در بازداشت هستند، تحقیقات از آنان صورت می‌گیرد و بر اساس وعده‌هایی که دستگاه قضایی عربستان داده رسیدگی به سرعت در حال انجام است و ما هم روند را تا حصول نتیجه رصد می‌کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه آنچه اتفاق افتاد باعث نگرانی همه مسلمانان جهان شد، گفت: چون مکه و مدینه دو حرم امن الهی و مسئولان عربستانی طبق همه قوانین و مقررات موظف به ایجاد امنیت برای همه زائران بیت الله الحرام هستند احترام و امنیت زائران از ورود تا خروج باید محفوظ باشد.

رئیسی گفت: این کار بسیار زشت و ناپسند که در جده روی داد از این جهت ناپسندی آن بیشتر شده است که دو مامور کشور عربستان آن را مرتکب شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج