۱۹۵۴۰۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پاسخ به توهین امام جماعت مسجدالحرام

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در واکنش به سخنان سخیف امام جماعت مسجدالحرام، گفت: رسوایی بی سابقه شما در جده، برای همگان کافی است و در تاریخ سابقه ندارد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم‌شیرازی در واکنش به سخنان سخیف امام جماعت مسجدالحرام، گفت: رسوایی بی سابقه شما در جده، برای همگان کافی است و در تاریخ سابقه ندارد.

این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به مساله توهین امام جماعت مسجد الحرام، افزود: امیدوارم تذکرات ما را دوستانه دانسته و مطابق آن عمل کرده و مسلمین را از این بلای عظیم نجات دهند.

این مرجع تقلید گفت: رسوایی جده شما در تاریخ سابقه نداشته است و بعد هم با این فضاحت مشکل را به گردن دیگران می‎اندازند؛ حکیمانه این است که مکتبی که این محصولات را داده است رها کنید؛ اگر شما از این راه برگشتید و به جمع مسلمانان بازگشتید شما را می‌پذیریم و دست دوستی می‎دهیم.

وی با بیان این‌که «وهابیت در خیال واهی زندگی می‌کنند» افزود: آنها در سخنان خود اعلام کرده‌اند که شیعیان قصد تصرف مکه و مدینه را دارند؛ در حالی که اصلا واقعیت نداشته و در خیال واهی به سر می‌برند.

وی ادامه داد: وی در حالی به شیعیان توهین کرده است که چندی قبل کنگره‌ای علیه تکفیری‌ها برگزار کردند؛ او گفته است که ما نباید به جنگ اسراییل برویم بلکه جنگ ما جنگ با شیعیان است.

این مرجع تقلید گفت: شما دیروز می‌گفتید که تکفیری‎ها از ما نیستند ولی امروز در مسجدالحرام گروه عظیمی از مسلمانان دنیا را تکفیر می‌کنید؟ آن هم در حالی که فساد مکتب شما با وجود ظهور داعش، القاعده، النصره و جنایات آنها بر همه معلوم شده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: مکتب تکفیر و وهابیت بر خلاف نص قرآن و سنت پیامبر و اهل بیت(ع) است؛ بر همه معلوم شد که میوه این درخت داعش و القاعده است؛ باید این روش را کنار بگذارید و به جمع مسلمین بروید؛ محصول کار شما حمله و جنایت علیه یمن بود.

وی افزود: کشور ما نظر داده است که باید تکلیف یمن را مردم این کشور در یک فضای آزاد و باز مشخص کنند نه اینکه با جنایات حملات هوایی مردم را از بین ببرید؛ شما راه صحیح را رها کردید و دنیا را به ویرانی می‎کشید و بعد هم ما را مقصر اعلام می‎کنید.

این مفسر قرآن کریم یادآور شد: شما در عراق و سوریه چه جنایاتی علیه مردم آن کشور انجام دادید؛ حتی وقتی آن مردم از کشورشان دفاع می‎کنند آنها را دشمن می‎خوانید؛ مفتی اعظم اینها بیان می‎کنند که حمله به یمن بسیار حکیمانه بود؛ شما ویران کردن را حکیمانه دانسته‎اید و صحبت و مذاکره را راه غیر حکیمانه می‎دانید؟

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) گفت: ایشان فرموده‌اند که دوست جاهل، مایه سختی و دردسر است.

وی افزود: هیچ مکتبی مثل اسلام به علم و فضیلت به این اندازه اهمیت نداده است؛ آیات ابتدایی دوران بعثت پیامبر اکرم(ص) نیز در مورد علم بود؛ جهاد علم از مهمترین جهادهای دینی و اسلامی است.

این مرجع تقلید گفت: به همان اندازه که خداوند علم را والا داشته است به همان اندازه جهل را تقبیح کرده است؛ کسی که بدون علم و دانش کاری انجام می‌دهد فسادش بیشتر از ثوابش خواهد بود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: انسان جاهل به زحمت می‎افتد و راه را پیدا نمی‎کند؛ بسیاری از جهال هستند که کار با نیت خیر آنها نیز با عدم رعایت اصول درست و علمی دردسرهای بسیاری ایجاد می‎کنند.

این مفسر قرآن کریم افزود: بسیاری از مردم وقتی که صحبت از وجوهات می‌شود بیان می‎کنند این هزینه‎ها را برای امور خیریه شخصی خرج می‎کنیم ولی این را باید بدانند که علم، دانش، تبلیغ، تفسیر و علوم اعتقادی و فقه اصول قلب دین است و باید این امور را تقویت کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج