جاباما
۱۹۵۴۸۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آرومتر از اینم میشه!

شاید آدم‌ها خودشان حواسشان نباشد، اما همه‌ی تلاش شبانه‌روزی و این‌در و آن‌در زدن آدم‌ها، فقط و فقط یک دلیل دارد؛ رسیدن به آرامش.

همشهری آنلاین - ترجمه‌ی عباس تربن: شاید آدم‌ها خودشان حواسشان نباشد، اما همه‌ی تلاش شبانه‌روزی و این‌در و آن‌در زدن آدم‌ها، فقط و فقط یک دلیل دارد؛ رسیدن به آرامش.

اما جالب این‌جاست که خیلی‌وقت‌ها این تلاش‌ها فقط آن‌ها را از مقصد و هدفشان دورتر می‌کند! برای رسیدن به آرامش باید پارازیت‌ها را از زندگی‌ات حذف کنی و به زندگی‌ات نظم ببخشی. گاهی برداشتن چند قدم ساده، آرامشی به ما می‌دهد که هیچ پول و ثروتی قادر به خلق آن نیست.

آرومتر از اینم میشه!

سبد جادويي

يك سبد يا كارتن بردار و بدون هيچ مكث و فكركردني، اين‌كار را انجام بده: هرچيز به‌دردنخوري را كه در وسيله‌هايت مي‌بيني، بينداز داخلش.

كارت كه تمام شد، مي‌تواني وسايل داخل سبد را به كسي كه لازمش دارد، هديه بدهي يا بگذاري در انبار يا كلاً بريزي دور!

تغيير پنج دقيقه‌اي

بيش‌تر از پنج دقيقه وقت نمي‌گيرد؛ اما اختصاص‌دادن همين زمان كوتاه به مرتب‌كردن تخت، مي‌تواند تغيير بزرگي در بقيه‌ي لحظه‌هاي هرروزت ايجاد كند.

مسافر يك سفر ۱۰ساله

اگر حذف‌كردن چيزهاي به‌دردنخور برايت سخت است، مي‌تواني مسير عكس را انتخاب كني: با خودت فكر كن اگر قرار بود بروي به يك سفر ۱۰ساله و فقط يك ساعت براي بستن چمدانت وقت داشتي؛ چه‌كار مي‌كردي؟ چه‌چيزهايي را با خودت برمي‌داشتي؟ چه‌چيزهايي را نمي‌توانستي با خودت نبري؟

جواب اين سؤال، وسايلي است كه بايد دور و برت باقي بمانند.

كنترل عادت خريد

فقط به اين دليل كه چيز بامزه‌اي پيدا كرده‌اي، معني‌اش اين نيست كه بايد آن را بخري. جوامع مادي‌گرا، فقط به‌دنبال خريد بيش‌تر و بيش‌تر هستند؛ اين روحيه موجب مي‌شود كه هر‌روز دور و برت از چيزهاي بيش‌تري پر شود.

بيش‌تر مردم اين موضوع را نمي‌دانند و هم‌چنان به خريد ادامه مي‌دهند و هيچ‌وقت از اين دايره‌ي بسته بيرون نمي‌روند. از اين چرخه‌ي تكراري خارج شو تا بفهمي مقدار كافي خريد براي تو، چه‌قدر است.

نظم كامپيوتري

بخشي از نظم در زندگي، مربوط به فضاي مجازي است. سعي كن تعداد اكانت‌ها و اي‌ميل‌هايت را كم كني و هربار كه پشت كامپيوتر مي‌نشيني، تنها يك فولدر را باز كني. دسك‌تاپت را خلوت كن و چيزهايي را كه به دردت نمي‌خورد، نگه ندار.

تنها با خود

هر‌روز ۱۵ دقيقه از وقتت را تنها باش و تمركز كن. لحظه‌هاي تنهايي خيلي خوب است و فايده‌هاي زيادي دارد، با اين‌كه خيلي از آدم‌ها با آن راحت نيستند. با اين‌كار مي‌تواني اتاقي براي صداي دروني‌ات بسازي تا در هياهوي زندگي صدايش را واضح‌تر بشنوي.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج