جاباما
۱۹۵۵۰۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

روحانی: جبهه دیپلماسی، ادامه جبهه جنگ

رییس جمهوری گفت: جبهه دیپلماسی ما ادامه جبهه جنگ و جبهه جنگ، ادامه جبهه انقلاب و نهضت اسلامی بود و این یک خط واحد است.

ایسنا: رییس جمهوری روز چهارشنبه در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان گیلان، ایستادگی و تلاش شبانه روزی سرداران کشور در کارزار دیپلماسی و مذاکره با شش قدرت جهانی را ادامه حرکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: جبهه دیپلماسی ما ادامه جبهه جنگ و جبهه جنگ، ادامه جبهه انقلاب و نهضت اسلامی بود و این یک خط واحد است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با تاکید بر اینکه "سرداران دیپلماسی ما همانند دوران جنگ در برابر قدرتهای جهانی ایستاده اند"، افزود: با حمایت مردم ، هدایت های مقام معظم رهبری و حرکت دقیق دیپلماتها، کار بزرگی در مذاکرات هسته ای انجام گرفته است، هر چند که هنوز کار پایان نیافته و تا تامین حقوق و منافع ملت ایران ادامه دارد.

روحانی گفت:این مساله مهم نشان می دهد که ما می توانیم برای رسیدن به موفقیت ، راه کوتاهتر و کم هزینه تری را انتخاب کنیم و وظیفه نخبگان و برگزیدگان هر استان، انتخاب راههای کوتاهتر و کم هزینه تر برای رسیدن به اهداف متعالی کشور است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه " ملت ایران در ۲۴ خرداد ۹۲ راه تعامل سازنده و عزتمندانه با دنیا را انتخاب کرد"، گفت: نمی شود مسایل حساس در منطقه و جهان را بدون تعامل حل کرد. در داخل هم باید تعامل سازنده داشته باشیم.

وی ، همدلی و همزبانی را با گذشتن از منافع فردی و جناحی ممکن دانست و اظهارداشت:احزاب، گروهها و جناح ها، سلایق مختلفی داشته و دارند و این اشکالی ندارد اما باید با هم بحث و دیدگاه ها را به یکدیگر نزدیکتر سازیم.

رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت نقد و انتقاد دلسوزانه در تقویت نظام گفت:منتقد دلسوز عین حامی دلسوز است چرا که منتقدی که دلسوزانه حرف بزند و نکته ای را بیان کند ، در مسیر تقویت نظام گام برمی دارد.

روحانی با اشاره به اینکه "البته نقد با به دنبال هوچی گری بودن متفاوت است " ، اظهارداشت: نقد دلسوزانه به نفع کشور و نظام است و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی نامگذاری شده باید از منافع شخصی و جناحی بخاطر منافع ملی و منافع کشور گذشت.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه "نباید راه ایثار متوقف شود" ، تصریح کرد: موفقیت در دفاع مقدس نتیجه همراهی علم و ایثار بود و برای توسعه و رونق کشور همه باید ایثار کنند.

روحانی در ادامه سخنان خود به نقش و جایگاه بخش خصوصی و مردم در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: دولت در اقتصاد کلان بسیار تاثیر گذار است اما کار اصلی باید توسط مردم انجام گیرد .باید کار به مردم واگذار شود و دولت کمک کند و در این مسیر نخبگان و همه صاحبنظران نقش عمده ای برعهده دارند.

رییس جمهوری تاکید کرد که برای حفظ و توسعه این کشور خون های زیادی داده شده و باید همگان قدردان نعمت ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگران باشیم و راه آنان را ادامه دهیم.

روحانی با تاکید بر اینکه "رویکرد امام ،تکیه برآگاهی مردم بود"، گفت: رویکرد امام(ره) از آغاز نهضت این بود که باید افکارعمومی مردم را برای یک انقلاب عمومی آماده کنیم.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود نیز با تاکید بر اینکه "هر آنچه داشته و خواهیم داشت ، در سایه علم، ایثار و فداکاری خواهد بود"، گفت: مقایسه قلم عالم با خون شهید، نشان می دهد که علم و ایثار باید در کنار هم قرار گیرند و این موضوع در دوران دفاع مقدس کاملا نمایان بود.

روحانی افزود: اگر در انقلاب و نهضت اسلامی و در میدان های جنگ در کنار ایثار و فداکاری ، از برنامه ریزی ، طراحی و ابزار دقیق استفاده نمی شد، ممکن بود نتوانیم به هدف برسیم.

پیش از سخنان رییس جمهوری ، آیت الله قربانی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان و شماری از نمایندگان نخبگان و ایثارگران دیدگاهها و نظرات خود را بیان کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج