۱۹۵۵۵۸
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

قلیان کشی در حاشیه زاینده‌رود ممنوع شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح برخورد با قلیان کشی در حاشیه رودخانه زاینده رود و دستگیری تعدادی از فروشندگان قلیان به دختران و پسران جوان، خبر داد.

پایگاه خبری پلیس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح برخورد با قلیان کشی در حاشیه رودخانه زاینده رود و دستگیری تعدادی از فروشندگان قلیان به دختران و پسران جوان، خبر داد.

سرهنگ جهانگیر کریمی با بیان اینکه برنامه های پلیس بر اساس مطالبات مردم انجام می شود، گفت: یکی از مطالبات مردم، برخورد قاطعانه با استعمال قلیان در اطراف حاشیه زاینده رود و پل های تاریخی شهر اصفهان بود.

وی اظهار کرد: این کار علاوه بر آلوده کردن محیط برای مردم، چهره تفرجگاه های شهر را در منظر گردشگران بسیار زشت و ناپسند نشان می داد.

وی اظهار کرد: پلیس مرکز استان اصفهان با استناد به ماده یک آئین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در اماکن عمومی، این موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: دیروز (سه شنبه) قلیان ها از حاشیه زاینده رود، پارک ساحلی ناژوان و اطراف پل های تاریخی سی و سه پل و خواجو توسط نیروی انتظامی جمع آوری شد.

وی با اشاره به ابراز رضایت مردم از اجرای این طرح، تصریح کرد: در این مکان ها، افرادی اقدام به فروش قلیان به دختران و پسران جوان می کردند بطوریکه قلیان ها آلوده و تنباکوها هم غیرمجاز و غیربهداشتی بود، لذا این افراد دستگیر شدند و همه قلیان های آنها جمع آوری و توقیف شد.

به گفته وی تحقیقات نشان می دهد مصرف قلیان مقدمه ای برای دور هم جمع شدن افراد تبهکار و خلافکار و زمینه ای برای به انحطاط کشیده شدن دختران و پسران نوجوان است زیرا بیشتر افرادی که دچار آسیب شده و کارشان به بزه کاری و اعتیاد و روابط ناسالم کشیده شده، مقدمه آن از قلیان کشیدن بوده است.

وی تاکید کرد: ضرر و عوارض جسمی و روانی استعمال قلیان از سیگار و سایر مواد دخانی نه تنها کمتر نبوده بلکه میزان و نوع عوارض آن بیشتر است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، طرح برخورد با فروش، توزیع و استعمال قلیان در پارک ها، تفرجگاه ها و اماکن عمومی را در دستور کار ویژه این فرماندهی عنوان کرد و گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده این گونه تخلفات آن را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اعلام کنند تا واحدهای گشت انتظامی با متخلفان و کسانی که به امنیت و آرامش جامعه لطمه می زنند برخورد کنند.

در سال های اخیر پدیده قلیان کشیدن در پارک ها و حاشیه رودخانه زاینده رود رواج یافته به طوریکه با عبور از این مکان ها بویژه در پارک ناژوان در غرب اصفهان فضایی آکنده از بوی انواع تنباکو احساس می شود.

مسئولان مرکز بهداشت استان اصفهان نیز بارها بر غیر بهداشتی و مضر بودن قلیان تاکید کرده و خواهان برخورد موثر با عوامل فروش، توزیع و ترویج آن شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید محمد

      باسلام ازمسوولین انتظامی وبهداشت اصفهان تشکر می کنیم موفق باشید یاعلی مدد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج