۱۹۵۷۰۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

احتمالا نام وب‌سایت Pinterest به گوشتان خورده یا خودتان عضو آن هستید. در این سایت از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد وجود دارد و هر چه بخواهید را می‌توانید پیدا کنید، بعلاوه اینکه با کلی سایت‌های جدید و کاربردی هم آشنا می‌شوید.

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست
برترین ها: احتمالا نام وب‌سایت Pinterest به گوشتان خورده یا خودتان عضو آن هستید. در این سایت از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد وجود دارد و هر چه بخواهید را می‌توانید پیدا کنید، بعلاوه اینکه با کلی سایت‌های جدید و کاربردی هم آشنا می‌شوید. عکس‌های موجود در پینترست، مملو از خلاقیت و بسیار الهام‌بخش هستند. از این رو، برخی از تصاویر این سایت و ترفندهایی که برای داشتن دکور بهتر آموزش داده را برایتان انتخاب کرده‌ایم تا با دیدن و خواندن آنها، خانه خود را به رویاهایتان نزدیک‌تر کنید.

در فصل گرم، مهمانی‌ها را خارج از خانه برگزار کنید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

اگر تراس، حیاط خلوت یا حیاط اختصاصی در خانه دارید، دورهمی و مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی را در آن فضاها برپا کنید. برای زیباسازی این فضا می‌توانید از انواع گلدان‌های بلند، درختچه‌های آپارتمانی، آباژور، تخت‌های راحتی، میز غذاخوری حتی وسایل دکوری که مناسب فضای بیرون هستند استفاده کنید.

از جادوی رنگ‌ها استفاده کنید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

در اتاق‌ها و فضاهایی که رنگ روشن و واحدی دارند و همه در و دیوار و پنجره و پرده، مثلا سفید رنگ هستند برای اینکه فضا را از سردی یا بی‌روح بودن نجات دهید، از رنگ‌های شاد و کاملا متفاوت بهره بگیرید. البته منظور این نیست که خیلی رنگ به چنین فضایی اضافه کنید. یک اشاره کوچک کافی است. به طور مثال، در اتاق خوابی که همه چیز سفید است، یک قالی به رنگ نارنجی یا حتی یک لباس به رنگ سبز که از در کمد آویزان است، می تواند یک دنیا تغییر در اتاق ایجاد کند. اشاره‌های رنگی کوچک، نقطه عطف اتاق می‌شوند و در نگاه نخست، جلب توجه می‌کنند.

به ورودی خانه بیشتر اهمیت دهید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

یکی از مواردی که هنگام دکور خانه باید در نظر داشته باشید، ورودی است. ورودی خانه در نگاه اولِ کسی که برای نخستین بار وارد خانه شده، تاثیر بسیاری دارد. حتی خودتان هم هر روز می‌توانید از همان لحظه ورود زیبایی‌ها را ببینید و روحیه‌تان عوض شود. رنگ‌ سفید و طرح چوب در کنار هم منظره زیبایی درست می‌کنند. یک نیمکت چوبی، یک قاب عکس ساده با تصویری زیبا و دلنشین و مجموعه‌ای از کتاب‌هایی که به طور نامنظم در کنار هم چیده شده‌اند، ایده جالب و متفاوتی به نظر می‌رسد. برای حفظ هویت ورودی بودن این دکور، در زیر نیمکت پایه‌کوتاه، یک سبد برای شال یا جوراب و یک جفت کفش هم به صورت تزئینی قرار دهید.

کنتراست ایجاد کنید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

آیا آشپزخانه شما به نوسازی و ترمیم نیاز دارد؟ دیوارهای آن را تیره کنید تا وسایل آشپزخانه به خوبی خودنمایی کنند و یک تنوع اساسی در خانه ایجاد شود. یخچال یا اجاق گاز سفید در مقابل دیوار مشکی (یا سرمه‌ای، قهوه‌ای، نیلی و ..) خیلی بهتر از دیوارهای سفید دیده می‌شوند. یک تاقچه شناور بالای اجاق گاز نصب کنید و روی آن گلدان‌هایی با سبزیجات تازه، روغن و دستمال حوله‌ای بگذارید. سبد سیب‌زمینی و پیاز را هم عوض کنید و نوع آویز آنها را بخرید و در کنار گاز یا یخچال نصب کنید. همه این کارهای به ظاهر کوچک، تغییرات بزرگی در آشپزخانه ایجاد می‌کنند.

سنتی فکر کنید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

همه خانه‌های قدیمی این طوری بودند که از کف زمین تا سقف خانه سفید رنگ می‌شد. اصلا رنگی غیر از سفید برای اتاق‌های نشیمن و پذیرایی، مفهومی نداشت. از همین دیدگاه قدیمی و کلاسیک استفاده مدرن داشته باشید. به این مفهوم که همه دیوارها را سفید نقاشی کنید. اما همین طور آنها را به حال خود رها نکنید: از وسایل دکوری چوبی برای تکمیل زیبایی بهره بگیرید. مثلا بالای شومینه، یک آینه چوبی بگذارید. در کنار آن از جاشمعی های برنزی، برنجی، مسی یا ... استفاده کنید. این روش، در گوشه‌وکنار خانه تضاد و کنتراست جالبی ایجاد می‌کند.

از هندسه کمک بگیرید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

در خانه هایی که به طور کامل سفید یا روشن هستند، خوب است از آثار هنری هندسی استفاده کنید. یا مثلا در کنار شومینه، هیزم ها را به صورت تزئینی به همراه یک سطل بچینید. در این فضا، دکوری های مونوکرومیک (تک رنگ) نیز به جاذبه بیشتر فضا کمک می کند.

با یک وسیله یا رنگ برجسته، تنوع ایجاد کنید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

این آیتم برای خانه ای است که شومینه دارد: برای ایجاد تنوع، در نخستین قدم، شومینه را مشکی کنید. همین یک قدم در این قسمت از خانه کلی تغییر ایجاد می کند. در قدم بعدی، مثلا از یک پتوی رومبلی راه‌راه بهره بگیرید. اگر سفید و سیاه باشد، بهتر است. یک صندلی چوبی و راحت با رنگی متفاوت و بی‌ربط، همانند صورتی در کنار شومینه بگذارید. حالا، یک منطقه امن و ساکت و آرام برای خود ساخته‌اید که کاملا شخصی است.

از پسرانه بودن دکوراسیون نترسید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

گاهی خوب است به فضای خانه، حس مردانه بودن ببخشید. مثلا از وسایلی استفاده کنید که خیلی ظریف نیستند. یا رنگ های تیره برای مبلمان و قالی. دیوارها را با رنگ های خنثی اما زیبا نقاشی کنید. یا کارهایی همانند قرار دادن نیمکت، درست کردن یک نمایشگاه عکس اختصاصی و ... که می توانید در عکس نیز ببینید.

نور را زیاد کنید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

اگر به دنبال یک محل ساکت و پرنور برای مطالعه هستید، اتاقی را انتخاب کنید که تراس دارد. درب های آن را فرانسوی (شیشه ای) انتخاب کنید تا با کشیدن پرده ها علاوه بر تماشای منظره بیرون، نور آفتاب هم به طور کامل وارد اتاق شود. یک قفسه یا کتابخانه زمینی در قسمت پایین تخت، یا گوشه اتاق قرار دهید تا علاوه بر جنبه تزئینی، دسترسی راحتی نیز برای کتاب ها ایجاد شود.

در حمام خانه خود تنوع ایجاد کنید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

برای ایجاد تنوع در حمام باز هم رنگ مشکی را توصیه می کنیم. قسمت بیرونی وان را مشکی کنید. برای اینکه حمام تمیزتر و مرتب تر دیده شود، شامپو و دیگر وسایل حمام را در گوشه ای مخفی بگذارید تا دیده نشوند. گلدانی زیبا که البته به نور نیاز ندارد، برای زیبایی بیشتر در حمام بگذارید. ترکیب سیاه و سفید، بسیار تاثیرگذار و اصطلاحا به‌چشم‌بیا هستند.

از وسایل و سبک جدید استفاده کنید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

روش های استاندارد و همیشگی را کنار بگذارید. مثلا به جای نصب تابلو به دیوار، تاقچه های طبقه ای روی دیوار نصب کنید. وسایل تزئینی و دکوری موردعلاقه خود را روی تاقچه ها قرار دهید. قاب هایی که می خواستید با میخ به دیوار بکوبید را روی تاقچه بگذارید.

درها را عوض کنید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

یکی از جالب ترین کارهایی که برای زیباسازی فضا می توانید انجام دهید، تغییر درهای اتاق است. دری را انتخاب کنید که شکل و رنگ زیبا و متفاوتی دارد. سپس در را باز بگذارید تا حسابی خودش را نشان دهد. فضای اطراف آن را نیز می توانید به سلیقه خود تزئین و دکوره کنید.

گذشته‌ها را به نمایش بگذارید

ترفندهای دکوراسیونی عالی از پینتِرِست

می توانید بخشی از اتاق یا حتی اتاق نشیمن را به ثبت و نمایش خاطرات، مهارت ها و کارهای هنری خود اختصاص دهید. همه عکس، وسیله، لباس و ... را طوری روی دیوار بچینید که جنبه تزئینی پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج