۱۹۶۰۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

گفت و گوی اختصاصی با یک اصغر فرهادی بعد از دریافت جایزه اسکار!

لقب اصغر فرهادی،"اصغر اسکار" شد!+عکس

این گفت و گوی اختصاصی تماشا با "اصغر فرهادی" است! یک اصغر فرهادی که در ایران است و «جدایی نادر از سیمین» را هم خیلی دوست دارد.

لقب اصغر فرهادی،"اصغر اسکار" شد!+عکس

تماشا: این گفت و گوی اختصاصی تماشا با "اصغر فرهادی" است! یک اصغر فرهادی که در ایران است و «جدایی نادر از سیمین» را هم خیلی دوست دارد. یک اصغر فرهادی که این روزها در جاده های هراز و فیروزکوه و در حال و هوای «درباره الی» به سر می برد و به جدایی نادر و سیمین هم فکر می کند که نامش را جهانی کرده است.

لقب اصغر فرهادی،"اصغر اسکار" شد!+عکس

اصغر فرهادی ما، اصغر فرهادی است. یعنی هم اصغر است و هم فرهادی است. اما آن اصغر فرهادی ای که اسکار را در دستانش گرفت، نیست. او یک راننده دوست داشتنی و اهل سینماست که این روزها زندگی اش به خاطر یک تشابه اسمی کمی عوض شده است.

این روزها که هنوز اصغر فرهادی به ایران نیامده، در جاده های شمال یک اصغر فرهادی، شاد و سرحال و پا به توپ وجود دارد تا همه را به یاد کارگردان صاحب ناممان بیندازد. شمالی ها کلا عادت دارند برای هم لقب بگذارند. این ماجرا بین راننده های خطی تهران- بابل که شب و روز با هم هستند، بیشتر رواج دارد و هرازگاهی برای هم لقب های جالبی می گذارند که ماندگار می شود.

مثل حسین مرده (راننده ای که جنازه ای را با ماشین به شمال می آورد ناگهان زنده شد)، ابرام شال ترس (کنایه از اینکه بسیار ترسو است)، ایرج دینه (به خاطر سبک دیوانه وار رانندگی اش)، البته اغلب این راننده ها لقب هایشان را دوست ندارند.

اما به تدریج آن قدر آن را می شنوند که برایشان عادی می شود، اما احتمالا تنها کسی که از لقب تازه تاسیسش خیلی هم راضی است، اصغر فرهادی است که این روزها شده «اصغر اسکار» اصغر فرهادی شرکت بابل سیر یا آن طور که دوستانش این روزها صدایش می کنند «اصغر اسکار»، با خنده به تماشا می گوید به خاطر شغلش که رانندگی است.

چندان در جریان اخبار سینمایی نبوده اما از مدت ها قبل به خاطر تشابه اسمی اش با اصغر فرهادی کارگردان، در جریان فیلم های او قرار گرفته، جدایی نادر از سیمین را خیلی دوست داشته و دلش می خواهد بقیه فیلم های فرهادی را هم ببیند.

فرهادی می گوید که به خاطر موفقیت های فرهادی و جدایی نادر از سیمین و از همان زمانی که این فیلم گلدن گلوب را برد و از چند هفته قبل از برنده شدن فرهادی، او اسکارش را از دوستانش گرفته است:

«بالاخره بقیه راننده ها به من لطف دارند. از همان موقع ها که حرف جایزه گرفتن آقا اصغر فرهادی شد، دوستان زودتر اسکار را به ایران آوردند و اسم من هم شد اصغر اسکار و حالا همه اینجا من را اصغر اسکار صدا می زنند».

اصغر فرهادی واقعا از اینکه اصغر اسکار صدایش بزنند، خوشحال است و می گوید به این تشابه اسمی افتخار می کند. خودش می گوید:

«مسافران هم وقتی از اسم و فامیلم باخبر می شوند، خیلی زود با من رفیق می شوند و بحث را می کشانند به آقای فرهادی و فیلم هایش».

اصغر فرهادی می گوید از اینکه مسافرانش با او درباره فیلم «جدایی نادر از سیمین» حرف بزنند، مشکلی ندارد و حتی خوشحال هم می شود. به نظر می رسد اصغر فرهادی جاده های هراز و فیروزکوه از این به بعد با علاقه بیشتری سینمای ایران را دنبال کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج