جاباما
۱۹۶۱۷۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

وقتی فناوری می درخشد

دنیای زیورآلات جذاب تر می شود وقتی فناوری وارد آن شود. در این صورت شاهد تولید محصولات متنوع تری خواهیم بود؛ مانند دست بندی که رنگ به رنگ می شود، انگشتر چراغدار، گردن بند هوشمند و...

وقتی فناوری می درخشد





ضمیمه همشهری دوچرخه - پگاه شفتی: دنیای زیورآلات جذاب تر می شود وقتی فناوری وارد آن شود. در این صورت شاهد تولید محصولات متنوع تری خواهیم بود؛ مانند دست بندی که رنگ به رنگ می شود، انگشتر چراغدار، گردن بند هوشمند و...

دست بند رنگ به رنگ

«تاگو آری» نام دست بندی است که پژوهشگران مجارستانی اختراعش کرده اند. این دست بند با کمک یک اپلیکیشن، وری دست، طرح هایش را عوض می کند. 4طرح هایی که می توانند با لباس کاربر هماهنگ شوند. اپلیکیشنی که دست بند، طرح هایش را از آن می گیرد، هزاران طرح از طراحان معروف در اختیار دارد که کاربر می تواند هرکدام را که دوست دارد، انتخاب کند.

وقتی فناوری می درخشد

این دست بند از نوعی فناوری «ارتباط حوزه ی نزدیک» یا NFC بهره می برد که جایگزین بلوتوث به شمار می آید. تفاوت این فناوری با بلوتوث در این است که برای پیداکردن دستگاهی که در چند سانتی متری اش قرار دارد نیازی به جست و جو ندارد و در عرض چند ثانیه دو دستگاه مجهز به حسگر ارتباط حوزه ی نزدیک می توانند با هم اطلاعات رد و بدل کنند.

آویز هوشمند

شرکت «سی اس آر» (CSR)، یک شرکت انگلیسی فعال در ساخت تراشه های کامپیوتری به تازگی در همکاری با «سلینی» (Sellini) یک جواهرسازی مشهور انگلیسی، نوعی گردن بند هوشمند روانه بازار کرده است. این گردن بند در ارتباط بلوتوث با گوشی هوشمند کاربر می تواند او را از اتفاقاتی که در گوشی می افتد باخبر کند. مثلا می تواند رسیدن یک ای میل جدید یا یک پیغام متنی را به او اطلاع دهد. این گردن بند با لرزش و یک چراغ با نور ال. ای. دی کاربر را از پیغام ها و نامه هایش باخبر می کند.

اما مهم ترین وظیفه ای که برای این گردن بند درنظر گرفته شده، زیر نظر گرفتن نشانه های سلامتی کاربر است. مثلا این آویز می تواند هنگامی که میزان ضربان قلب بالامی رود یا قند خون کاربر دچار اختلال می شود او را آگاه کند. بیمارانی که در روز باید با تجهیزات پزشکی سنگین و ناخوشایند سروکله بزنند، خوشحال خواهندشد اگر به جای این تجهیزات فقط یک آویز در گردن داشته باشند.

وقتی فناوری می درخشد

شیک و هوشمند!

باز هم یک دست بند دیگر، این یکی اما علاوه بر زیبایی می تواند از نظر سلامتی هم نیازهای کاربر را تامین کند. این دست بند با تغییر رنگ و لرزش می تواند کاربر را از پیغام های روی گوشی اش هم باخبر کند.

اما درعین حال طراحان این دست بند توجه ویژه ای نیز به طراحی آن داشته اند. هدف آن ها ساخت یک دست بند شیک بوده که در عین جذابیت، بتواند وظایف یک ابزارک هشومند را نیز انجام دهد. این دست بند هم مانند بسیاری از فناوری های پوشیدنی خودش را با ارتباط بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می کند.

حلقه یا کارت اعتباری

کسانی که همیشه کارت اعتباری مترو را در خانه جا می گذارند، بهترین کاربرها برای استفاده از این حلقه های هوشمند هستند.

وقتی فناوری می درخشد

پژوهشگران در شهر ماساچوست آمریکا، حلقه ای تزیینی ساخته اند که می تواند رو به روی حسگر دستگاه کارت هوشمند، در ایستگاه قطار یا مترو قرار بگیرد و درهای ورودی را به روی کاربر باز کند تا به موقع به قطار موردنظرش برسد. پژوهشگران این حلقه را با فناوری چاپگرهای سه بعدی ساخته اند.

از آن جایی که این حلقه در سایز و رنگی متفاوت طراحی شده است، کاربر می تواند سایز و رنگ مورد نظرش را انتخاب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج