۱۹۶۴۷۳
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

ریزش مو را با ماسگ گیاهی برطرف کنید

هوا را از من بگير موهايم را نه!

وقتي به كف حمام نگاه مي‌كنيد، آن زمان است كه متوجه مي‏شويد قسمتي از موهاي سرتان ريخته و كف سرتان خالي شده است. احتمالا با اين وضعيت وحشت زده مي‌شويد و دنبال قرص و دارو مي‌گرديد.

هوا را از من بگير موهايم را نه!
مجله سیب سبز - رزیتا اشتری: وقتي به كف حمام نگاه مي‌كنيد، آن زمان است كه متوجه مي‏شويد قسمتي از موهاي سرتان ريخته و كف سرتان خالي شده است. احتمالا با اين وضعيت وحشت زده مي‌شويد و دنبال قرص و دارو مي‌گرديد. حتي ممكن است براي چند لحظه سرتان را با چند تارموي نازك در ذهن تجسم كنيد. غافل از اينكه راهكارهاي خانگي به كمك شما مي‌آيند تا از شر اين نقص خلاص شويد. علاوه بر اين، افراد ديگري هم با تثبيت رنگ‏هاي فانتزي روي سرشان مشكل دارند. اين دو معضلي هستند كه هر فردي را ممكن است درگير كند. بهتر است توصيه‌هاي دكتر پرويز آريان براي برطرف شدن اين دو مشكل را از دست ندهيد. براي درمان اين مشكلات مي‌توانيد همين حالا دست به كار شويد.

تلي از جنس كچلي روي سرم دارم!

«مدت‏هاست سعي مي‌كنم به صورت مداوم جلوي آينه نروم زيرا ناخودآگاه توجهم سمت موهايم مي‌رود كه اين موضوع آزارم مي‌دهد. احساس مي‌كنم جاي خالي موهاي جلوي سرم به شكل يك تل درآمده است. دقيقا چيزي كه سال‌ها پيش از آن مي‏ترسيدم به سرم آمده است. حتي فكر كاشت مو هم به ذهنم خطور كرده است اما مي‌دانم كه هزينه زيادي را بايد متحمل شوم. به همين خاطر ترجيح مي‌دهم از راه‌هاي كم‌هزينه‌تر اين مشكل را حل كنم.

هوا را از من بگير موهايم را نه!

«شايد خيلي از افراد به اين مشكل دچار شده باشند اما نمي‏دانند دليل اين كم‌مويي يا ريزش موي ناگهاني چيست. حالا وقت آن است كه دست به كار شويد. شما از اين پس مي‏توانيد در كنار راه‌هاي دارويي زير سقف خانه و با استفاده از راهكارهاي خانگي ريزش موي خود را درمان كنيد.

به ريزش موهاي‌تان بگوييد: ايست!

ريزش مو براي بسياري از افراد ممكن است رخ دهد اما اين اتفاق بيشتر براي خانم‌ها يك امر وحشت‌آور است. به همين خاطر بهتر است راه‌هاي ديگري را امتحان كنيد. از اين طريق نه‌تنها ريزش موهاي‌تان متوقف خواهد شد بلكه مي‏توانيد منتظر رويش موهاي جديدتان باشيد.

به خاطر داشته باشيد گاهي اوقات ممكن است بدن شما به دليل كمبودهايي كه دارد مشكلاتي از قبيل ريزش مو براي‌تان به ارمغان بياورد. در اين مواقع زياد جاي نگراني نيست زيرا با طي دوره درمان مشخص شما مي‏توانيد مشكل خود را به پايان برسانيد چراكه مكمل‌هايي وجود دارند كه مخصوص مو‌ها ساخته شده‌اند. اين مكمل‌ها حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني هستند. در اينجا مي‌توان به چند نوع از آنها اشاره كرد: هيرويت، اكوفن، سيستين ب ۶ و. . . از جمله مكمل‏هايي هستند كه مي‏توانند در درمان و بهبود اين مشكل كمك‌كننده باشند. در مورد مصرف اين موارد حتما با پزشك مشورت كنيد.

گاهي اوقات روش‌هاي موضعي مثل ماينوكسيديل پنج درصد، هيرتونيك سينره و سريتا و لامينين، آنتي شوت هگور و. . . مي‏توانند از دیگر راه‌هاي چاره باشند. افرادي كه مثل شما دچار ريزش مو شده‌اند، مي‌توانند از آنها براي تقويت و رشد موهاي‌شان استفاده كنند چراكه اين محلول‏هاي موضعي ادعا دارند كه در بهبود مشكل ريزش مو تاثيرگذارند. البته اين ادعا براي خيلي از افراد به اثبات رسيده است.

شامپوهاي ضدريزش مو يكي ديگر از راه‌هايي است كه براي جلوگيري از ريزش موها توصيه مي‏شود. اما چقدر به درمان اين نوع از شامپوها اعتقاد داريد؟ شايد خيلي از افراد با مصرف اين نوع از شامپوها به درمان قطعي دست پيدا نكرده‏اند يا در داروخانه‌ها به دليل تنوع در برندها كمي دچار سردرگمي شده‏اند اما اويدرم، اكوفن، آنافاز، اريكه و. . . از محصولاتي است كه به شما پيشنهاد مي‌كنيم زيرا به دليل فرمولاسيوني كه دارند بيشتر براي درمان به كار برده مي‏شوند.

از اين رفتارهاي غلط دوري كنيد

گاهي اوقات رفتارها و عادت‌هاي اشتباه ما ممكن است به‌طور ناخودآگاه باعث ضعيف شدن موها شوند. در صورتي كه اصلا خودمان خبر نداريم كه اين كارها ممكن است يكي از علت‌هاي عمده ريزش موهاي‌مان باشد؛ زماني كه مي‏توانيم با كنترل و ترك عادت‏هاي‌مان از بروز اين اتفاق جلوگيري كنيم، چرا دست به كارهاي ديگر مي‏زنيم؟! اگر از اشتباهات خود بي‌خبر هستيد بهتر است نگاهي به موارد زیر بيندازيد:

- از بستن محكم موها با تل سر يا كش خودداري كنيد.

- موهاي‌تان را به‌صورت عادتي نكشيد و دور انگشت خود نپيچيد!

- از برنامه غذايي كامل كه حاوي تمام مواد غذايي، ميوه و سبزيجات است، استفاده كنيد .

اين ماسك‌ها جادو نمي‌كنند اما درمان غيرممكن نيست

روش‌هايي كه در بالا ذكر شد، شايد براي اجرا آسان‌تر باشند اما بهتر است از تاثير مواد طبيعي غافل نشويم. به همين خاطر توصيه مي‏كنيم روزي ۱۵ دقيقه از وقت‌تان را صرف اين كار كنيد حتي مي‏توانيد يك روز وقت بگذاريد و ماسك مورد نظرتان را براي چند روز آماده كنيد.

هوا را از من بگير موهايم را نه!

- آب سير و پياز براي تحريك رشد مو: نصف يك پياز قرمز متوسط را خرد كرده و با چهار حبه سير مخلوط كنيد، سپس آنها را با دو ليوان آب + دو قاشق غذاخوري دارچين به‌مدت ۱۵ دقيقه بجوشانيد. بعد از ۱۵ دقيقه آنها را از روي حرارت‌ برداريد و به‏مدت چهار روز به همان صورت در جايي بگذاريد بماند. بعد از چهار روز محلول را صاف كرده و داخل شامپو بريزيد و هر بار سر خود را با آن شست‌وشو دهيد.

- ماسك شير و جو ضد ريزش مو: یک قاشق غذاخوري آرد جو + یک قاشق غذاخوري روغن بادام+ یک قاشق غذاخوري شير را مخلوط كنيد و خمير حاصل را روي سر بماليد. بعد از دو دقيقه با آب و شامپو بشویيد.

- ماسك تخم‌مرغ و چاي سبز (دم‌كرده) براي افزايش جريان خون پوست سر: یک عدد تخم‌مرغ كامل را با چنگال بزنيد. سپس یک قاشق غذاخوري چاي سبز دم‌كرده + یک قاشق غذاخوري پودر خردل را با آن مخلوط كرده و به موها بماليد. پس از ۲۰ دقيقه با آب و شامپو موهاي خود را بشویيد.

- ماسك تخم‌مرغ و آب سيب‌زميني: آب سه عدد سيب‌زميني را بگيريد، یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوري عسل را با آن مخلوط كرده و روي موها بماليد؛ بعد از ۱۵ دقيقه مي‌توانيد موهاي خود را بشویيد.

- ماسك تخم‌مرغ و ماست: یک عدد تخم‌مرغ + دو قاشق غذاخوري ماست ساده+ یک قاشق غذاخوري روغن خردل+ یک قاشق غذاخوري آبليمو را مخلوط كرده و روي موها بماليد. پس از ۳۰ دقيقه با آب محلول را از روي سر خود بشویيد.

با چه روشي مو قرمز باقي بمانم؟!

«هر وقت خانمي را مي‌ديدم كه موهايش را قرمز كرده است، دلم مي‌خواست من هم موهايم را به همان رنگ دربياورم، مخصوصا كه از خيلي افراد شنيده بودم اين رنگ چهره‏ام را جذاب‏تر مي‌كند. خلاصه دل را به دريا زدم و موهايم را رنگ كردم اما حيف كه آواز دهل شنیدن از دور خوش است. روزهاي اول خيلي از رنگ موهايم راضي بودم اما مشكل از جايي شروع شد كه به حمام رفتم چرا كه هر بار بعد از استحمام رنگ قرمز از روي موهايم از بين مي‏رود و مجبورم ۱۰ روز يك بار موهايم را رنگ كنم. اين كار به موهايم آسيب خواهد زد اما دلم هم نمي‌آيد از اين رنگ دست بردارم. نمي‌دانم ديگر چه كار كنم؟» فرقي ندارد پوست‌تان سفيد باشد يا گندمي يا سبزه‌رنگ، قرمز يا همان شرابي يكي از پرطرفدارترين رنگ موهايي است كه در كنار خوش‌رنگي دردسرهاي زيادي را براي خانم‏ها همراه دارد. اما فراموش نكنيد هر مشكلي راه‌حلي دارد، البته اين راه‌حل‏هاي پيشنهادي، كمترين عارضه و آسيب را براي موها به دنبال دارد.

از اين شامپوها استفاده كنيد

رنگ‌هاي فانتزي در بين برخي از خانم‌ها طرف دارند اما متاسفانه ماندگاري آنها از رنگ‌هاي معمولي كمتر است. با اين حال از اين پس با اين راهكارها مي‌توانيد به تثبيت اين رنگ‌ها كمك خوبي كنيد.

شامپو انار سينره، شامپو انار پرژك، شامپو انار كلوران و. . . مي‏توانند جايگزين شامپوهاي رنگ‌ساژ با كمترين آسيب باشند. برخي از شامپوهاي رنگ‌ساژ در اين مورد يعني تثبيت رنگ نقش مهمي دارند اما اين نقش‌آفريني براي مدتي جوابگو بوده و پيامد‏هاي زيان‌باري را ممكن است همراه بياورد. به همين خاطر بهتر است از شامپوهاي گياهي كه نام برده شد، استفاده كنيد.

شايد رنگ موهاي‌تان در داخل حمام پاك شود اما بهتر است از ماسك موي انار ديترون و ماسك‌هاي كراتينه استفاده كنيد. اين ماسك‌ها و لوسيون‌هاي كمك مي‌كنند تا رنگ بعد از حمام روي موها تثبيت شود.

هوا را از من بگير موهايم را نه!

اين ماسك قرمزي‌ها را حفظ مي‌كند

شايد براي‌تان جالب باشد كه بدانيد ادويه‌ها علاوه بر نقش چاشني كه در غذا دارند مي‌توانند يكي از راه‌هاي ماندگاري رنگ روي موها باشند اما چطور و چگونه، در زیر به شما توضيح داده شده است:

ماسك تخم‌مرغ و ادويه براي ماندگاري رنگ مو: یک عدد تخم‌مرغ كامل + چهار قاشق غذاخوري روغن زيتون+ چهار قاشق غذاخوري روغن كرچك را مخلوط كرده و با بخار آب حرارت دهيد تا ملايم گرم شود، دقت داشته باشيد كه نبايد داغ شود. دو دقيقه اين‏كار را انجام دهيد و بعد آن را از روی حرارت كنار بگذاريد و سپس يكي از ادويه‌هاي زير را بسته به رنگ موي خود به مرور و كم‌كم طي يك دقيقه اضافه كرده و هم بزنيد. اين مراحل نياز به حرارت ندارند. بعد از سه دقيقه ماسك شما آماده است پس از خنك شدن مي‏توانيد آن را روي موها و پوست سر بماليد و به‌خوبي ماساژ دهيد و بعد از ۳۰ دقيقه با شامپو آن را بشویيد.

ادويه مربوط به هر رنگ:

- براي موي بلوند: پودر زردچوبه نصف قاشق چاي‌خوري

- براي موي مشكي: پودر گل ميخك نصف قاشق چاي‌خوري

- براي موي قرمز: زعفران كه دو رشته آن كافي است و نياز به خردكردن ندارد.

انار چاره کار است!

شايد رنگ موهاي‌تان در داخل حمام پاك شود اما بهتر است از ماسك موي انار ديترون و ماسك‌هاي كراتينه استفاده كنيد. اين ماسك‌ها و لوسيون‌ها كمك مي‌كنند تا رنگ بعد از حمام روي موها تثبيت شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج