۱۹۶۵۰۷
۶۱ نظر
۶۸۳۳
۶۱ نظر
۶۸۳۳
پ

درمان دائم سیاهی دور چشم چیست؟

پوست حساس دور چشم‌ها نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد؛ شاید استفاده از یک کرم خوب یک قدم اساسی در حفظ زیبایی چشم‌ها باشد.

مجله سیب سبز: پوست اطرف چشم یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن است و معمولا روی تمام محصولات و کرم‌های مختلف نوشته شده که در زیر چشم استفاده نشود. اما برای خرید کرم دور چشم چه باید کرد؟ در این مورد باید دقت ویژه‌ای داشت تا مبادا به پوست این قسمت آسیبی برسد. در داروخانه‌ها انواع مختلفی از این نوع کرم‌‌ها وجود دارد که به راحتی شما را گیج می‌کنند تا در نهایت نتوانید کرم مناسب را شناسایی کنید اما اگر نکات خاصی را بدانید و روش‌های تشخیص یک کرم خوب را یاد بگیرید به راحتی می‌توانید بهترین کرم را انتخاب کنید.

برای چه کرم می‌خرید

اول از همه هدف خود را از خرید کرم دور چشم مشخص کنید مثلا کرمی برای درمان چروک‌ها می‌خواهید یا می‌خواهید سیاهی‌های زیر چشم را برطرف کنید یا می‌خواهید پف چشم‌ها را برطرف کنید و ... کرم‌ های مختلفی برای درمان مشکلات متفاوتی طراحی شده‌اند و هرکدام یک مشکل را برطرف می‌کنند.

درمان دائم سیاهی دور چشم چیست؟
چه موادی باید در کرم شما باشد

وقتی قرار است براي یک کرم هزینه کنید بهتر است از مواد اولیه آن مطلع شوید تا مطمئن شوید کرم را درست می‌خرید ،به همین دلیل حتما به برچسب کرم خریداری شده دقت کنید و آن را بخوانید؛ مثلا یک کرم ضدچروک و ضدپیری چشم باید حاوی موادی چون رتینوئید، کافئین، آلفاهیدروکسی اسید، آنزیم Q۱۰ و ویتامین C باشد. کرمی هم که برای از بین بردن حلقه‌های دور چشم به کار می‌آید باید حاوی موادی چون ویتامین K یا هیدروکینون یا کافئین یا عصاره چای سبز یا رتینول باشد. توجه کنید حتما کرم شما یکی از این مواد را داشته ‌باشد.

کرم شب یا روز؟

با خود فکر کنید که قرار است چه زمان‌‌هایی از کرم خود استفاده کنید مثلا می‌خواهید در طول روز کرم بزنید یا تنها شب‌ها از کرم دور چشم‌ استفاده ‌کنید یا اینکه به دنبال کرم‌های مختلفی برای هردو این حالت‌ها هستید. به عنوان مثال بعضی افراد کرم ضدچروک روشن کننده‌ای می‌خواهند که زیر آرایش از آن استفاده کنند اگر شما هم چنین کرمی می‌خواهید حتما باید در آن فیلترهای محافظت‌کننده در اشعه ماوراي‌بنفشSPF وجود داشته باشد. البته اگرهم‌ درون کرم شما موادی چون دی‌اکساید تیتانیوم یا زینک اکساید وجود داشته باشد می‌تواند از پوست در مقابل آفتاب محافظت کند.

چه کرم‌هایی نخرید

پوست زیر چشم بسیار حساس است به همین دلیل به راحتی تحریک می‌شود و می‌تواند دچار التهاب شود پس توجه کنید حتما کرمی بخرید که هیچ‌گونه مواد عطری در آن وجود نداشته‌ باشد و PH درون آن نیز نزدیک پوست و اشک چشم باشد. علاوه بر اینها وجود هرگونه الکل و منتول نیز می‌تواند باعث التهاب پوست شما شود. علاوه بر این بهتر است از خرید کرم‌هایی که بسته‌بندی شیشه‌ای دارند صرفنظر کنید و به دنبال کرم‌هایی باشید که در تیوب هستند. به این دلیل که بیشتر شیشه‌ها در گشادی دارند و این سبب می‌شود که کرم بیشتر در معرض هوا و نور قرار گیرد و همین موجب کم شدن کیفیت کرم و رشد بیشتر باکتری‌ها می‌شود.

کرم گران نخرید

پیشنهاد می‌کنیم خیلی به دنبال کرم‌های دور چشم گران‌قیمت نباشید، به همین دليل اول از همه انتخاب‌های‌تان را محدود کنید و بعد بین آنها ارزان‌ترین را بخرید و اگر دیدید بعد از چند هفته فایده چندانی نداشت، یکی دیگر بخرید. با این روش شما پول زیادی را صرف خرید محصول اول نکرده‌اید و می‌توانید به راحتی کرمی دیگر انتخاب كنيد. توجه داشته باشید که هیچ گاه قیمت بالا نشانه کیفیت خوب یک محصول نیست. گاهی مارک‌های تجاری تنها به دليل نامی که دارند از شما پول زیادی می‌گیرند. انجمن متخصصان پوست ایالات‌متحده در گزارشي گفته‌است که حتی محصولات ارزان‌‌قیمت هم می‌توانند کیفیت خوبی داشته باشند.

چگونه کرم را استفاده کنید

استفاده از کرم دور چشم نیز تکنیک‌های خاصی دارد شما باید اول از گوشه داخلی چشم‌هایتان شروع کنید و سپس به سمت بیرون حرکت کنید یا اینکه از گوشه بیرونی چشم‌ها شروع کنید و به سمت داخل بیایید تا به بینی برسید. اما آیا باید روی پلک‌هایتان نیز کرم بزنید؟

درمان دائم سیاهی دور چشم چیست؟

نه لازم نیست،البته اگر اصرار دارید ضرری ندارد اما بهتر است فقط شب‌ها بزنید چون وقتی روی پلک‌ها کرم می‌زنید در طول روز کرم با مواد آرایشی مخلوط می‌شود و ممکن است وارد چشم شود و مشکلاتی را به وجود بیاورد. البته بستگی به کرم مصرفی شما هم دارد. بعضی از کرم‌ها را نباید اصلا روی پلک‌ها زد البته روی بعضی از کرم‌ها نوشته شده که روی پلک‌ها نیزمی‌توان استفاده کرد.

درمان دائم سیاهی دور چشم چیست؟

برای پف چشم‌ها چه کنید

پف چشم‌ها می‌تواند به دليل واکنش‌های حساسیتی یا جمع شدن مواد مایع در زیر آن باشد. گاهی هم پف چشم‌ها به دلیل سینوس‌ها یا سندرم‌های پیش از قاعدگی است. قبل از آنکه براي پف‌چشم‌های‌تان از کرمی استفاده کنید باید بدانید مواد مرطوب‌کننده داخل این کرم‌ها می‌تواند باعث پف بیشتر زیر چشم‌ها شود.

کدام ضدچروک

وقتی می‌خواهید استفاده از کرم‌های ضدچروک را آغاز کنید بهتر است هم از کرم دورچشم و هم کرم ضدچروک صورت استفاده کنید. گاهی شنیده می‌شود که می‌گویند کرم زیرچشم از همه مهم‌تر است ولی این اصلا صحیح نیست.

کرم دور چشم هم از نظر ترکیبات مثل کرم ضدچروک صورت است فقط به دلیل نازکی و حساسی پوست دور چشم غلظت آن کمتر است. البته باید یادآوری کنیم که معمولا نمود چروک‌ها زیر چشم زودتر اتفاق می‌افتد.

دورچشم سیاه‌ها توجه کنند

برخي پزشکان هم اعتقاد دارند سیاهی دور چشم مشکلی است که بیماری محسوب نمی‌شود و یک صفت ارثی غالب است و اگر یکی از والدین به این مشکل دچار باشند معمولا نصف فرزندان آن خانواده نیز به این مشکل دچار می‌شوند. البته در بعضي از مواقع نیز والدین دچار سیاهی دور چشم نیستند اما فرزندان آنها دچار این مشکل هستند و به دلیل ارثی بودن این مشکل درمانی دائم برای آن وجود ندارد البته مصرف بعضي کرم‌ها براي تیرگی دور چشم تا حدی مفید است اما به طور کامل این مشکل را برطرف نمی کند. توصیه می‌شود افراد از عینک آفتابی جهت محافظت از چشم و پوست اطراف چشم و پلک‌ها استفاده کنند و استفاده از مرطوب‌کننده را هم فراموش نکنند.

درمان دائم سیاهی دور چشم چیست؟

دور چشم درجاتی دارد و باید گفت افرادی که دارای پوستی تیره هستند معمولا تیرگی دور چشم آنها بیشتر است و سیاهی دور چشم افرادی که پوست روشنی دارند کمتر است ولي به هر صورت از آن مشکلاتی است که می‌تواند حسابی آزاردهنده باشد. همه کسانی که این مشکل را دارند همیشه به دنبال راه‌حل‌هایی برای از بین بردن این مشکل هستند. برای از بین بردن این مشکل از راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. یکی از راه‌حل‌های اساسی جراحی زیبایی این قسمت است، البته با لیزر هم می‌توان این سیاهی‌ها را کمتر کرد. لیزر با تحریک و تولید کلاژن پوست را جوان می‌کند و سیاهی‌ها را از بین می‌برد، البته این روش هزینه نسبتا بالایی دارد و می‌تواند خطرهایی هم داشته باشد.

درمان دائم سیاهی دور چشم چیست؟

کرم‌های بوتاکس فایده‌ای ندارند

کرم‌های شبه بوتاکس از حدود ۲ تا ۳ سال پیش وارد بازار شده‌اند و سازندگان آن ادعا دارند که به جای تزریق بوتاکس به خصوص در دور چشم از این کرم‌ها استفاده کنید.

استدلال آنها این است که این کرم‌ها در عضله نفوذ و آن را فلج می‌کند اما باید بگویم که تمام مستندات علمی این کرم‌ها را رد می‌کنند و هیچ مدرکی مبنی براینکه بتوان کرم موثری از بوتاکس داشت، وجود ندارد و اصلا نمی‌توان چنین کرمی ساخت اما چون به مدت خیلی کمی در زمان مصرف عضله را منقبض و بی‌حس می‌کند فرد گمان می‌برد که تاثیر دارد و کمی چروک‌هایش کم شده در صورتی که بعد از ۲ ساعت همه چیز مثل اول مي‌شود و چروک‌ها برمی‌گردند. کرم‌های شبه بوتاکس به هیچ وجه علمی نیستند و صرفا تبلیغاتی‌اند.

سیاهی زیر چشم هیچ ربطی به بی‌خوابی ندارد

بسیاری از مردم فکر می‌کنند علت سیاهی زیر چشم‌ می‌تواند تماشای زیاد تلویزیون تا دیر وقت یا چند شب نخوابیدن یا زیاد با کامپیوتر کار کردن یا... باشد.در واقع خیلی از مردم فکر می‌کنند اگر زیر چشم‌هایش سیاه است به دليل طرز زندگی آنهاست اما باید بدانید این باور اصلا درست نیست.

شما هیچ تقصیری در سیاهی زیر چشم‌های‌تان ندارید،آنها به دلیل کم‌خوابی یا استرس یا کار زیاد یا... به وجود نیامده‌اند. دلیل سیاهی زیر چشم‌ها چیزی شبیه کبود شدن دست یا پاست و در واقع به دلیل رگ‌های خونی بسیار ریزی است که زیر پوست ظریف این قسمت قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیجا

      کسی مارک خوب میشناسه معرفی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • فرح حاجيوندي

      بد نيست علاج سياهي دور چشم را از بوعلي سينا هم مطرح كنيم كما اينكه خودم با اين روش كاملاً سياهي دور چشمم خوب شد . كافيست شبها كمتر شام بخورند و حتماً هم زود شام سبك را ميل كنند . شبها برنج نخورند . بيشتر پياده روي كنند و تنفس عميق داشته باشند .زمستانها خرما نخورند .دور بادمجان را قلم بگيرند .غذاهاي غليظي مانند كله پاچه را كم بخورند و آخر غذا را خوب بجوند و با عجله هرگز غذا نخورند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه کرم بزنیم راحت تریم

    • elham

      mark lankom behtarine valy chay sabz ham onam taz damesh khobe bayad bezareed velarm she va ba panbe bezareed ro cheshmatoon 20 daghighe kafiyebadazon bardareed hata chay sabz baes royesh mo mishe bad az shostan mo chay sabz ra bar roy saretaan berezeed aghar shak dareed bereed va tahghigh koneed

    • امیر

      علاجش سیب زمینی رارنده کنید و روی چشم بگذارید 45 دقیقه بعد بردارید همون موقع نتیجشو ببینید

    • بدون نام

      خیلی عالی بود

    • نصرت

      عالیبوا

    • سارا

      من وقتی خیلی خسته هستم تیرگی دور چشمم زیاد هست که حلقه های خیار میگذارم روی چشمم و اطرافش عالی جواب میده،وقتی هم استرس دارم یا عصبانی میشم تیرگی دور چشمم تشدید میشه

    • ملیحه

      خداکنه واقعاراه کارهی شمادوستان جواب بده

    • بدون نام

      دست شما درد نکند خسته نباشید

    • بدون نام

      دست شما درد نکند خسته نباشید

    • احمد

      از روغن بادام تلخ استفاده شود

    • مریم

      سلام خسته نباشی،من خانمی 30ساله هستم دور چشمام گود وسیاهی داره بعد یه چربی های سفید خیلی ریزی هم زیر پوست چشمام هست،راه حل ودرمان چیست؟

      پاسخ ها

      • Amir

        احتمالنسینوزیت داری چون به اونهم ربط میشه ٬کم خونی هم باعث سیاههی زیر چشم میشه البته فکر کنم

    • بدون نام

      سلام وا قعا این چیز هایی که می گویید جواب می دهد؟؟

    • الغریب

      سلام دوستان منم خیلی هزینه کردم تا ازسیاهی دور چشمم ببرم ولی متاسفانه هیچ کرم جواب نداد اگه کسی هست رهنمای

    • فرشته

      قرص اهن و مصرف آب زیاد مثلا هشت لیوان درروزباعث رفه سیاهی دورچشم میشه

    • مهدی

      سلام دوستان عزیز.برای رفع سیاهی دور چشم ،مقداری کرم مرطوب کننده(مهم نیس چی باشه ولی اونی که من استفاده کردم ARKO CLASSIC بود) رو درون مقداری آبلیمو مخلوط کنید و سی دقیقه روی پوست تون قرار بدید.این کارو سه روز تکرار کنید.من که ننتیجه گرفتم.امیدوارم برای شما هم مفید باشه

    • نگار

      لاغری چقدر میتونه تاثیر بذاره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من دوس پسرم زیرچشاش سیاه شده من چکارکنم که خوب بشه

    • فرزاد

      بابا بچه ها عجب چیز هایی نوشتید ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      مثلا مهدی خیلی مسخره نوشته .
      من خالم زیر چشاش سیاه است می خواهم راه سارا را به او بگویم امتحان کند اگه راه دیگه ای است در سایت بگذارید . تشکّر فرزاد

    • بدون نام

      بچه های یکاری کنین من دور چشمام خیلی سیایB-)

    • فاطمه

      فقط خیار و پوستش. وااااااااااقعا عالیه اصن معجزه میکنه

    • بدون نام

      فایده نداشت خیار و سیب زمینی

    • مهدی

      بهترین راه بی خیالش بشید کمتر به چشم میاد

      پاسخ ها

      • sana

        واقعا زحمت کشیدی مرسی

    • اسی پلنگ

      سیب زمینی (تیرگی) خیار (لطافت) چایی (پوف) +یه مرطوب کننده معمولی در هفته 2بار حداقل و در حال حاضر از ضد آفتابهای رنگی هم خانمها هم آقایون تا 50% کمتر میکنه

    • سعید

      سلام
      هیچکدوم از این کارها فایده ای نداره بهتر بود از اول فکرش رو میکردیداین همه خود ارضایی کردیدالان هم میخواین که دور چشمتون هاله نور بتابه معلومه که سیاه میشه و سیاه هم خواهد بود.دنبال دارو هم نگردید چون گوشتش از بین رفته و دیگه هم جبران پذیر نیست.

      پاسخ ها

      • نسرین

        خیلی بی تربیتی عزیزم،کافر همه را به کیش خود پندارد

    • Omid

      عالی بود مرسی از همه

    • مژگان

      من بیخیالش شدم الان کمتر احساسش می کنم

    • elham

      سلام من سیاهی دور چشمم ارثیه اگه از کرم های دور چشم استفاده کنم و یا با روش های طبیعی پیش برم تاثیر داره؟؟

    • مهسا

      منم با نظر سارا موافق خیار حلقه شده روی چشم واقعا فوق العاده است باید وقت و حوصله بذاری..

    • لیدا

      ی خانمی که کار پوست می کنه گفت ۴۰ روز هرشب سیب زمینی رو حلقه کن مثل چیپس گرد باشه بزار رو چشمت. با چشم بند ببندش خوب میشی. اما من اینکاررو نکردم. چون خیلی بی توجهم به خودم. و این خیلی بده. اما به اون خانم ایمان دارم. شما انجام بدبد حتما نتیجه میگیرید.

      پاسخ ها

      • نسیم

        سیب زمینی و امثال اینا رو باید صبوری به خرج بدی تا نتیجه بگیری

    • شیرازی

      من حداقل 15 ساله که عینک میزنم و سیاهی دور چشم زیادی دارم. من 30 روز پیش چون مراسمی داشتم و خیلی نگران بودم که سیاهی زیر چشمم توجه دیگران و جلب کنه شروع کردم هر روز، روزی 2 الی 3 بار روغن بادم شیرین زدن و مالش با یه جسم سرد که به جذبش کمک میکنه، همزمان به صورت یه روز در میان یه روز قرص زینک و ویتامین ب 6 میخوردم و یه روز ویتامین ب12 همراه با فولیک اسید... خیلی عجیبه الان بعد از 30 روز هیچکس باورش نمیشه از یه روش طبیعی (غیر از عمل) برای گودی و سیاهی دور چشمام استفاده کردم. اینو نوشتم برای کسانی که دنبال روش های متعدد برای برطرف کردن این مشکل هستند فقط دقت کنید که باید دائم دنبال کنید این روش رو تا انشاالله نتیجه بگیرید.

      پاسخ ها

      • سارا

        شما سیاهی زیر چشمتون ارثی بود؟

    • یه دختر

      با سلام من ۱۹ سالمه و زیر چشام گود هستش و فک میکنم که مهم ترین عاملش کم خونی باشه چون من کم خونی شدید دارم میخواستم بپرسم چجوری رفع میشه؟قبلا از کرم استفاده کردم ولی بعد یه مدت که استفاده نکردم دوباره تیرگی برگشت خواهش میکنم اگه راه های ساده هستش پیشنهاد بدین نه اینکه مثلا سیب زمینی رو رنده کنیمو ... این راه ها نه مثلا یه جایی نوشته بود که کَره بمالید زیر چشمها من نمیدونم تا چه درسته امتحان کردم چن روز ولی تغییری ندیدم الانم قرص اهن میخورم به خاطر کم خونیم ولی فک کنم انقدر کم خونم که هیچ تعییری زیر چشام حس نمیکنم لطفا یه راه ساده پیشنهاد بدید مثلا حرکات ورزشی زیر چشم ببخشید زیاد حرف زدم باسپاااس

    • محمد

      قرص اهن خوبه. به خود ارضایی هم ربطی نداره

    • ازیتا

      سلام دوستان من روش رنده کردن سیب زمینی رو امتحان کردم اما هیچ تاثیری نداش

    • بدون نام

      بیشتر تغذیه و ویتامینها و آب کافی مهمه. قرص ایمدین هم برای پوست معجزه میکنه البته تاوقتی که مصرف بشه. در واقع قرصی با ترکیبات طبیعیه بوی ماهی میده. مصرف ماهی به صورت مرتب هم کمک کننده است. نمونه ش جنیفر لوپز که به گفته خودش غذای عصرش یا همون شامش ماهی رو همیشه داره

    • عاطفه ازادمنش

      چقدر عذاب کشیدم من ، یکی میگفت کبدت مشکل داره برو پیش فلان دکتر ،یکی میگفت خونت تیرس برو حجامت ،راه های خانگیم که هیچ نت پره انقدر ترس داشتم که نگو اخر سر همسرم کرم رفع تیرگی دور چشم هربادرم و از ایتالیا برام اورد بعد 2 هفته تیرگی که نداشتم هیچ چین و چروک در چشمم برطرف کرده مرسی علی جان

      پاسخ ها

      • سارا

        من بخاطر همین نظر شما کرم هربادرم رو خریدم اما هیچ نتیجه ای نگرفتم بخدا دیگه خسته شدم

    • امیر

      من ۱۷ سالمه از وقتی که یادمه سیاهی دور چشم دارم الان که خودمو توی ایینه میبینم بدم میاد راهکاری دارید برای رفع سیاهی دور چشم بیایید بگید

    • بهناز

      امیر جان شما الان فکر کنکورت باش

    • اوات غ

      من چندين سال ترامادول مصرف ميكنم زير چشام خيلي تيرست وگود شده الانم ترك كردم اما چون قيافم تابلو ست باور نميكنن تورو خدا كمكم كنين

    • **:**:**

      سلام
      سیاهی زیر چشمام خیلی زیاده بخاطر همین جایی نمیرم و با همسرم مشکل پیدا کردم .26 سالمه.. راه حل بدید هیچ راهکاری رو هم امتحان نکردم چون فکر میکنم فایده نداره""

    • مریم

      سلام کربوکسی تراپی طی ۳ جلسه انجام میشه.تومراکز پوست ومو ولیزر

    • رها

      چرا هیچی جاب نمیده آخه نه خیار نه سیب زمینی

    • سعید

      سلام ببخشید من اخرش نفهمیدی باید چه کرمی خرید اگه امکان داره کسی تجربه داره راهنمایم کنه ممنون میشم

    • امیرمهدی

      خود ارضایی نکنید تو رو خدا ٬بعد این که استرس نداشته باشید ٬هیچی نشد نداره حتما درست میشه توجه داشته باشید به سینوزیت هم ربط میشه خیلی زیاد در معرض افتاب قرار نگیرید ٬ امید وارم مشکلتون حل بشه.. یاعلی

    • اتی

      سلام منم چشام ابیه و باتیرگی زیرچشم خیلی صورتم بیحال میشه.توروخدا کرم خوب اگه میشناسین بهم معرفی کنین.البته 28سالمه

    • فاطمه

      من دورچشم خیلی سیاه.روزگارم بخاطرچشام سیاه شده نمیدونم بایدچکارکنم خسته ودلم ازهمه دنیاگرفته

    • هانا

      سلام منم دور چشم سیاه .کسی کرم خوب نمیشناسه

    • پریسا

      سلام به دلیل کم خونی دورچشمام خیلی کبود شده کم خونیم درمان شده اما کبودی دور چشمم متاسفانه هنوز نرفته لطفا راهنمایی کنید

    • کاستا

      خیار حلقه شده یا رنده شده رو یک ربع روی چشمتون قرار بدید . من که نتیجشو گرفتم

    • زهرا

      سلام منم زیرچشام سیاهه.دکترنرفتم.ولی روشای سنتی خیلی استفاده کردم.مثلن گلاب وخیار وهمزمان شیره انگورهم میخورم بنظرم تاثبرمیزاشت خیلی کمترشده بود ولی این روشوقطع کردم الان بدتر شده دارم دیونه میشم.میخام یکاری کنم که دیگه زیرچشام سیاه نباشه.واقهن دلیل سیاهی جیه؟کم خونی یاکم اهنی؟

    • زینب

      سلام 37 سالمه منم دور چشمام گود و سیاه شده اگه میشه ی کرم خوب معرفی کنید.

      پاسخ ها

      • مهتاب

        دوستان بخدا تیرگی دورچشم اگه ارثی باشه هیچ راه حلی نداره من ازروش سنتی بگیر تاانواع استعمال روغن ها .... صبرم زیاده اتفاقا هرشب یا هرروز هم انجام میدادم اما دریغ از یه سو امید هیچی به هیچی.. سیب زمینی و خیار و گوجه و عسل و زردچوبه و روغن این و اون و کوفت و درد همرو رفتم اما کو جواب.. ارثیه دیگ تا اخر عمر باید تحمل کرد چاره ای نیست خاستم بگم من نتیجه نگرفتم تاحالا فقط مونده راه های درمانی به غیرازسنتی که هم خطر ناکه اکثرا هم هر روشش و متخصصا همشون قبول ندارن یکی میگه خوبه یکی میگه فایده نداره ولی همشون معتقدن هر روشی باشه درمان صد درصد نداره و فقط چن درصد کمترمیکنه

    • نسیم

      عالی بود مرسی از مطالب خوبتون

    • نازنین

      درمان دیگه ای نداره این سیاهی چشم آیااااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج