۱۹۶۵۳۵
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

می خواهم خوشحال بمانم...

برویم بازی کنیم یا جشن بگیریم یا بالا و پایین بپریم! اصلا می شود در یک روز عادی همه اش از این کارها بکنیم! مگر چقدر می شود کارهای غافلگیرانه کرد یا جشن گرفت یا بالا و پایین پرید؟ خیلی نمی شود. ولی می شود کاری کرد که همین روز عادیِ عادیِ عادی، بشود یک روز خوب!

می خواهم خوشحال بمانم...





مجله همشهری جوان - عقیله شهرستانی: برویم بازی کنیم یا جشن بگیریم یا بالا و پایین بپریم! اصلا می شود در یک روز عادی همه اش از این کارها بکنیم! مگر چقدر می شود کارهای غافلگیرانه کرد یا جشن گرفت یا بالا و پایین پرید؟ خیلی نمی شود. ولی می شود کاری کرد که همین روز عادیِ عادیِ عادی، بشود یک روز خوب! حالا یک روز عالی هم نشد، همین که روز غمگینی نباشد و با آرامش و به خوبی سپری شود، خودش نعمت بزرگی است.

برای اینکه روزمان خوب شود، بهتر است یکسری از مسائل را که هر روز با آن درگیریم، در نظر بگیریم و رعایت کنیم، آن وقت بدون اینکه بخواهیم کار خاصی بکنیم، یک روز شاد و بانشاط و پرانرژی خواهیم داشت.

می خواهم خوشحال بمانم...


یک خواب مناسب برای یک روز شاد

از خواب انرژی بگیرید

خیلی خیلی خیلی مهم است که اگر بخواهید روز خوبی داشته باشید و کسالت و افسردگی و ناراحتی های جسمی و روحی سراغ تان نیاید، خواب خوبی داشته باشید: موارد زیر توصیه هایی برای یک خواب خوب و انرژی بخش و راحت است.

1- هر روز ورزش کنید. پیاده روی بسیار مفید است و به بهتر شدن خواب کمک می کند.

2- وقتی واقعا خواب تان می آید به بستر بروید. عادت کنید شب ها در ساعت معینی به رختخواب بروید و صبح ها در یک ساعت معین بیدار شوید.

3- شام سبک بخورید. مایعات کافئین دار مثل قهوه و چای یا خیلی شیرین مثل نوشابه را نزدیک ساعات خواب مصرف نکنید. غذاهای سنگین و چرب را هم همینطور، برعکس خوراکی هایی مانند شیر که کلسیم دارند، درمان خوبی برای بی خوابی هستند.

می خواهم خوشحال بمانم...

۴- شمارش معکوس اعداد یا شمارش اشیاء و جانداران و نیز پر شدن قطره قطره یک ظرف بزرگ و مواردی از این قبیل نیز می توانند به راحت به خواب رفتن کمک کنند.

۵- میدان مغناطیسی، پیرامون جریان الکتریکی وسایل برقی ایجاد می شود. این میدان ممکن است امواج ثابت مغزی و در نهایت خواب خوش شبانه شما را تحت تاثیر قراتر دهد. اثر روانی عبادت غالبا بیش از اثر معنوی آن است، در مغز مرکزی وجود دارد که از آن با نام «مرکز الهی» یاد می شود. تحریک این نقطه احساس آرامش و برتری را پدید می آورد.

ساعات خواب مناسب:

* خواب قبل از ظهر تا ظهر و بعد از نماز ظهر تا عصر، این خواب رفع کننده کسالت، هضم کننده غذا و موجب تقویت حافظه می شود.

* خواب بعد ازت نماز عشا که موجب افزایش انرژی و برکت روزی می شود. هر یک ساعت خوابیدن بعد از نماز عشاء تا نیمه شب با سه ساعت خواب نیمه شب تا صبح برابر است.

* خواب شب اثری شگفت انگیز دارد و کم خوابی یا دیر خوابیدن در شب به هیچ عنوان در طول روز جبران نمی شود و نشاط و شادابی را از شما می گیرد.

می خواهم خوشحال بمانم...

ساعات خواب نامناسب:

* خواب آخر روز (یک ساعت قبل از غروب) که موجب بیماری می شود.

* خواب بین الطلوعین یعنی از نماز صبح تا طلوع آفتاب که مذموم و بد است. این خواب موجب فقر و باعث زشت شدن و زردی صورت و پوست می شود.

* خواب بعد از طلوع آفتاب کسالت آور است و باعث تضعیف حافظه می شود. این خواب ساعات مفید و مناسب که در آن مغز و بدن بهتر کار می کنند را از فرد می گیرد.

راه هایی برای داشتن یک روز شاد، بانشاط و با انرژی!

خوشحال و شاد و خندان باشید

البته پر واضح است که زندگی مسائل و مشکلات خاص خودش را دارد. بیشتر روز ما هم یا به کار می گذرد یا درس یا کارهای خانه و خلاصه تقریبا روزمرگی. ولی همین روزمرگی هم می تواند شاد و بانشاط و با آرامش باشد. پیشنهادهای زیر شاید به شما کمک کند.

می خواهم خوشحال بمانم...

زاویه نگاه، یک دو حرکت!

روزتان را با یک دید مثبت و خوب نسبت به خودتان شروع کنید. با خودتان روراست باشید، خودتان را شناسید. مراقب خود و کارهایتان باشید و با یک دید مثبت و واقعی نسبت به خودتان، کارتان را شروع کنید. خوش بین باشید، هم نسبت به خودتان و هم نسبت به دیگران. زود در مورد افراد قضاوت نکنید و همیشه در مورد همه، افکار مثبت داشته باشید. انگیزه، نقش زیادی در فعالیت های روزانه دارد، انگیزه قوی می تواند یک کار سخت یا کسل کننده را به یک کار خوب و بانشاط تبدیل کند.

اگر انگیزه های درونی ما قوی و افکار و شناخت های مان منسجم باشد و توان و استعدادهای خدادادی مان را باور کنیم، می توانیم با اعتماد به نفس و پر انرژی کارهای مان را پیش ببریم.

رنگ ها چه کار می کنند؟

این مورد را ندید نگیرید، هر چیز زیبایی که در روح و روان خودتان و دیگران تاثیر مثبت بگذارد، می تواند روحیه شما را ارتقا ببخشد! حتی اگر ناراحت هستید، نروید توی فاز اینکه کلا باید ترک دنیا کنید و افسردگی بگیرید و درویشی پیشنه کنید!

خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. شما هم به خودتان برسید، البته در حد و اندازه اش و برای دل خودتان؛ آنقدری که وقتی در آینده نگاه می کنید به خودتان امیدوار شوید!

پوشیدن لباس های رنگی باعث شاد شدن جسم می شود و شادی جسم هم تاثیر مستقیمی در شادی روح دارد. لباس های روشن و شاد و رنگی ناخودآگاه شما را پر انرژی می کنند. حتی اینکه کفش شما چه رنگی باشد، در شادی روح و جسم تاثیر دارد.

می خواهم خوشحال بمانم...

البته از این موضوع در رنگ آمیزی اطراف تان هم می توانید استفاده کنید. می توانید در محل کار یا خانه تان هم اصل به کار بردن رنگ های شاد را رعایت کنید.

کاری برای سرگرمی

از هر کسی بپرسید می گوید بیکاری سم است ولی وقتی خودش بیکار می شود، نمی فهمد که دارد سم می خورد. اصلا در طبیعت هم هیچ چیز حاضر و آماده در اختیار ما قرار نگرفته است و زندگی آدم با کار و تلاش و فعالیت گره خورده است. بیکاری هم خود ما را اذیت می کند و کم کم فرسوده می شویم، هم برای نزدیکان ما ناراحت کننده است.

همانطور که ممکن است خیلی از ما تجربه کره باشیم. پس اگر با کندن چاله و پر کردنش هم باشد، باید وقت های بیکاری مان را پر کنیم؛ مخصوصا در مواقعی که اوقات فراغت زیادی داریم، باید یک جوری این زمان ها را پر کرد وگرنه ممکن است یک روز را که شروع خوبی داشته است، به فلاکت بکشاند. به همین دلایل برای اینکه از هرگونه افسردگی پیشگیری کنید، از همان وقتی که فهمیدید یک وقت خالی طولانی برایتان پیش می آید، دنبال کاری برای پر کردنش باشید.

گاهی کارهای کوچک و خلاقانه که وقت زیادی هم نمی گیرند، هم خیلی شادی آفرین هستند و هم اوقات فراغت را به راحتی پر می کنند. از پرورش یک گلدان کوچک تا پرورش یک جوجه در آپارتمان، تا یک کار هنری خلاقانه یا شروع یک هنر سنتی ایرانی، درست کردن یک غذای جدید تا کارهای کوچکی که فقط برای اتحان کردنشان انجام می دهید، می توانند اوقات فراغت را پر کنند.

این زمان ها فرصت خوبی هم هست برای احوالپرسی از دیگران. اگر از خانواده دور هستید، اگر فامیلی دارید که چند وقتی است او را ندیده اید، اگر دوستی دارید که از مصاحبت با او خوشحال می شوید، معطل نکنید. از این فرصت برای احوالپرسی از او استفاده کنید. اگ رحضوری شد که چه بهتر، اگر هم نشد، تلفنی، ایمیلی، پیامکی، درد دلی کنید و حالی بپرسید و از حال خودتان خبری بدهید و دوستی ها را تازه کنید.

اصلا شاید در این بین یک خبر خوشحال کننده بشنوید یا طرف مقابل تان کاری داشته باشد که بتوانید کمکش کنید.

طبیعت با جان

صبح و عصر مواقعی است که انسان نیاز به آرامش روحی دارد. صبح که می خواهد فعالیت روزانه اش را شروع کند و عصر که می خواهد خستگی اش را در کند. علاوه بر توصیه های گفته شده دیگر، گل و گیاه، آب روان، ستاره های آسمان و هر چیزی که در طبیعت وجود دارد می تواند به شما آرامش و نشاط بدهد.

می خواهم خوشحال بمانم...

اگر شانس این را دارید که در شهری زندگی کنید که اینها دم دست تان باشد، سرتان را بالا بگیرید، خوب نگاه کنید و انرژی بگیرید. اگر هم اینطور نیست و اسیر دود و دم تهران یا شهرهای بزرگ هستید، سعی کنید از اندک زیبایی های طبیعت که اطراف تان وجود دارد، استفاده کنید. حتی سبزه ها و گلکاری های اتوبان ها! حتی از همین درخت ها و جوی های عریض خیابان ولی عصر (عج)! اصلا می توانید خودتان یک گلدان گل اختصاصی برای خودتان داشته باشید، هر چند روز آبش بدهید و هر صبح و عصر بروید، احوالش را بپرسید و نوازشش کنید!

اگر هم امکان رفتن به طبیعت نبود، با استفاده از مواد خوشبو کننده طبیعی مانند عطر گل یاس، بهار نارنج، گل سرخ، لیمو ترش و استفاده از عصاره های آرام بخش مانند بابونه، بنفشه، نعنا و دارچین، گیاه مرزنگوش و مانند آن به سلامت جسمی و نشاط روانی دست پیدا کنید.

واقعیت خانواده

این هم که دیگر گفتن ندارد، آدمیزاد است و نیازهای عاطفی مختلفش، فرزندان دوست دارند پدر و مادرشان به آنها محبت کنند، همانطور که وقتی کودک هستند از محبت آنها شاد شده و آغوش و نوازش مادر و پدر را دوست دارند، وقتی هم بزرگ می شوند، باز هم به محبت پدر و مادر نیاز دارند.

یک روز شاد در کنار یک جمع باصفای خانوادگی شکل می گیرد. محبت کردن به خانواده و ارتباط با آنها، منبع انرژی و شور و انگیزه است.

می خواهم خوشحال بمانم...

فراموش نکنید که پدر و مادر شما نیز به محبت نیاز دارند؛ خواهر و برادرتان نیز به محبت و ابراز عاطفه شما که عضو درجه یک خانواده شان هستید، نیاز دارند. هیچ کس هم جای شما را برای آنها نمی گیرد، اصلا تبادل عاطفی بین اعضای خانواده یکی از راه های شادی عمیق است، عمیقِ عمیقِ عمیق. هر جا هم که خسته شدید و روزمرگی شما را کسل کرد، سعی کنید با بودن در کنار خانواده و شاد کردن آنها هم خودتان انرژی کسب کنید و هم به آنها انرژی بدهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خلیلی

      سلام مرسی خیلی خوب بود عالی بود تشکر ازین پیشنهادت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج