جاباما
۱۹۶۵۷۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

عکس: بهشت رویایی بوتسوانا

یکی از ارزشمندترین زیست‌بوم‌های بوتسوانا در کنار رودخانه‌های «اوکاوانگو دلتا» قرار دارد. متنوع‌ترین زیست‌بوم این کشور که طبیعتی بکر و باورنکردنی دارد.

فرادید: یکی از ارزشمندترین زیست‌بوم‌های بوتسوانا در کنار رودخانه‌های «اوکاوانگو دلتا» قرار دارد. متنوع‌ترین زیست‌بوم این کشور که طبیعتی بکر و باورنکردنی دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، قاره آفریقا به حیات‌وحش متنوع خود مشهور است. حیات‌وحش بوتسوانا در این میان یکی از نمونه‌های عالی آن است. «سلیندا اسپیلوِی» در شمال این کشور واقع شده است.

چشم‌اندازهای زیبای آن در آب منعکس می‌شوند. طبیعتی که روح و روان انسان را نوازش می‌کند!

عکس: بهشت رویایی بوتسوانا

یکی از بهترین راه‌های سفر در این رودها استفاده از قایق کانو است. سفری ۴۵ کیلومتری که پنج روز به طول می‌انجامد.

عکس: بهشت رویایی بوتسوانا

همچنین ماجراجویی در حیات‌وحش و دیدن حیوانات وحشی از نزدیک هیجان خود را دارد. اولین پارک ملی آفریقا در شمال شرقی بوتسوانا قرار دارد که «چوبه نشنال پارک» نام دارد. چوبه محل زندگی حیوانات متنوعی است و به شیرها و بوفالوهای خود و همچنین به فیل‌های کالاهاریِ خود معروف است.

عکس: بهشت رویایی بوتسوانا

دلتای اوکوانگو یکی از مشهورترین جذابیت‌های بوتسوانا است، اما متاسفانه به دلیل جنگ داخلی و نبردهای مرزی با کشور همسایه به آن رسیدگی نشده است. حداقل ۴۰۰ سال است که مردم در جوار رودخانه اوکاوانگو زندگی می‌کنند و از طریق کشاورزی در مزارع قابل‌کشت آن زندگی خود را سپری می‌کنند.

عکس: بهشت رویایی بوتسوانا

امپراتوری حیوانات در این نواحی نیز به نوبه خود جالب توجه است. علاوه بر پوشش گیاهی غنی، در این منطقه ۱۶۰ پستاندار، ۵۳۰ پرنده و ۱۵۵ گونه خزنده زندگی می‌کنند. بیش از ۸۰۰ هزار فیل کالاهاری (بزرگترین گروه باقی‌مانده در سیاره زمین) در کنار شیرها، سگ‌های وحشی، پلنگ‌ها، بوفالوها، زرافه‌ها و اسب‌های آبی زندگی می‌کنند. از جانوران دیگر که زیاد به چشم می‌خورند می‌توان به گورخر، کفتار، ایمپالا، کَل یال دار و کل آب‌دوست (نوعی بز کوهی) اشاره کرد. در شب نیز شکارچیان شب مانند زباد، گربه وحشی، گورکن عسل خوار و خوک خاکی وارد عرصه می‌شوند.

عکس: بهشت رویایی بوتسوانا

به دلیل شکار بی‌رویه، جمعیت برخی گونه‌ها از دهه ۹۰ میلادی بیش از ۹۰ درصد کم شده است. با این حال، در سال‌های اخیر پناهگاه‌های زیستی بیشتری در این منطقه به وجود آمده است. «لان خاما» رئیس‌جمهوری بوتسوانا به امید جذب گردشگر بیشتر، از صدور گواهی شکار از سال ۲۰۱۳ به بعد امتناع ورزیده است. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ نیز «اوکاوانگو دلتا» به هزارمین میراث جهانی ثبت‌شده در یونسکو تبدیل شد. امید است این اتفاق به حفظ حیات‌وحش آن کمک شایانی کند.

عکس: بهشت رویایی بوتسوانا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج