۱۹۷۰۰۶
۲۸ نظر
۵۷۳۶
۲۸ نظر
۵۷۳۶
پ

معلم ها در برابر پلیس ها، آتش نشان ها و ...

مقایسه شرایط شغلی صنف آموزگاران در برابر پلیس ها، آتش نشانان، پرستاران، کارگران معدن و ...

معلم ها در برابر پلیس ها، آتش نشان ها و ...





روزنامه هفت صبح - آزاده باقری: مقایسه شرایط شغلی صنف آموزگاران در برابر پلیس ها، آتش نشانان، پرستاران، کارگران معدن و ...

آیا معلم ها شرایط شغلی و مالی سخت تری نسبت به صنوف مشابه دارند؟

«تجمع اعتراض آمیز فرهنگیان» خبری است که معمولا سالی یک و حتی چند بار با آن مواجه می شویم و علت برخی از این تجمع ها هم کم بودن حقوق و مزایای شان است. فرقی نمی کند در چه مقطعی تدریس می کنند؛ این معلم ها معترض هستند به میزان حقوقی که در برابر میزان کارشان می گیرند. این در حالی است که بسیاری از صاحبان مشاغل دیگر اعتقاد دارند شغل معلمی آنقدرها هم سخت نیست؛ 9 ماه سال کار می کنند و 12 ماه سال را حقوق می گیرند. علاوه بر این 13 روز عید به علاوه تمام پنجشنبه ها را تعطیل هستند.

معلم ها در برابر پلیس ها، آتش نشان ها و ...

تعطیلات آلودگی هوا، بارش شدید برف و باران هم بر میزان تعطیلات آنها اضافه می کند و برای همین میزان حقوقی که می گیرند در برابر مشاغل دیگر آنقدرها کم نیست که نیاز باشد هر چند وقت یک بار برای اعتراض تجمع کنند. به همین بهانه سراغ مشاغلی رفتیم که عنوان مشاغل سخت را با خود یدک می کشند و از میزان حقوق شان جویا شدیم. مشاغلی مانند کارگر معدن، پلیس نیروی انتظامی، راهبر مترو، آتش نشان و پرستار که البته در بین این مشاغل پرستارها هم از جمله معترضانی هستند که بارها برای افزایش حقوق شان تجمع های اعتراضی برپا کرده بودند.

کارگر معدن

کارگری معدن از جمله مشاغلی است که همیشه جزو سخت ترین مشاغل به حساب آمده اما با حقوقی که نسبت به سختی کارش کم به نظر می رسد. در مورد همین موضوع با موسی کاظمی یکی از معدن دارهای کشور صحبت کردیم تا درباره حقوق کارگرهای معدن به هفت صبح بگوید.

او میزان حقوق هر کارگر معدن را بسته به اینکه در چه معدنی، با چه سمتی و چه میزان ساعت کاری فعالیت می کند را متفاوت دانست و گفت: «کارگرهای معدن کارشان با هم فرق می کند. کارگری که در معدن های زیرزمینی کار می کند با کارگری که در معدن روی زمین کار می کند میزان حقوق و مزایایش فرق می کند. همچنین کارگری که با دست، بیل و کلنگ کار می کند با کارگری که با ماشین کار می کند هم متفاوت است. برای همین نمی توان به طور کلی درباره میزان حقوق کارگر معدن صحبت کرد.»

معلم ها در برابر پلیس ها، آتش نشان ها و ...

کاظمی به طور میانگین درباره حقوق کارگر معدن گفت: «کارگر معدن مانند یک کارگر معمولی حقوقش از حقوق پایه شروع می شود و بسته به نوع کاری که دارد تا دو میلیون تومان و بالاتر هم می رسد. مزایا هم بسته به کارفرما متفاوت است. یک کارفرما می تواند در سال ۵-۴ بار مزایا و پاداش پرداخت کند و یک کارفرما کمتر. مبلغ مزایا مشخص نیست.»

این معدن دار درباره ساعت کاری هم می گوید: «به طور معمول یک کارگر معدن ۶ تا ۸ ساعت کار می کند؛ اما باز هم میزان ساعت کار به نوع معدن و نوع کار یک کارگر هم بسیار بستگی دارد و از این میزان می تواند بیشتر و کمتر باشد.»

راهبر مترو

راهبر مترو، کسی که مسئولیت هدایت و حرکت قطار مترو را برعهده دارد. کاری شبیه لکوموتیوران دارد اما در شرایط کمی سخت تر مثل نداشتن نور آفتاب در حین کار و ساعات طولانی نشستن در یک کابین کوچک و تماس با برق فشار قوی - که البته این موضوع هنوز به شکل علمی ضرر و زیانش ثابت نشده است - باعث شد تا این شغل را هم جزو مشاغل سخت به حساب بیاوریم.

معلم ها در برابر پلیس ها، آتش نشان ها و ...

مجید سردلی، یکی از راهبران مترو تهران است که البته چندان تمایلی به گفتن میزان حقوقش نداشت. با اینحال به شکلی کلی از او سوال کردیم و او درباره حقوق راهبران مترو به هفت صبح گفت: «راهبر ارشدی که گواهینامه پایه یک دارد با حداقل سابقه ۱۰ سال حقوقش دو میلیون و نیم تا سه میلیون تومان برسد. راهبر تازه کار که جدیدا وارد سیستم آموزش مترو شده است و دارد دوره می گذراند و به او راهبر کمکی هم گفته می شود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان حقوق می گیرد چون هنوز گواهینامه ندارد.

حقوق راهبر گواهینامه دار هم فرق می کند. ابتدا ثابت کار می شود. بعد در شیفت قرار می گیرد که حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به حقوق شان اضافه می شود اما حقوقی که می دهند نسبت به کاری که راهبر مترو انجام می دهد کم است. شاید نسبت به جاهای دیگر حقوق بهتری داشته باشیم اما در مقایسه با کار خودمان حقوق کمی می گیریم.»

او درباره میزان ساعت کاری شان توضیح داد: «راهبر مترو دو نوع روش کار دارد؛ یکی روزانه است که مانند کارمند معمولی از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ کار می کند. یک مدل هم شیفتی است. دو روز صبح، دو روز بعدازظهر و دو روز هم استراحت است که آن دو روز استراحت را هم معمولا به عنوان اضافه کار می آییم. اضافه کار، مزایا و پاداش هم معمولا مانند کارمندهای شهرداری است.»

آتش نشان

آتش نشانی هم از جمله مشاغل پراسترس و هیجان انگیزی است که برای داشتن این شغل باید دوره های فراوانی دید. هادی درویش، یکی از آتش نشان های شهر تهران است که در گفتگو با هفت صبح درباره میزان حقوق یک آتش نشان به طور کلی گفت: «یک آتش نشان وقتی استخدام می شود حقوق اش معمولا از یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.

معلم ها در برابر پلیس ها، آتش نشان ها و ...

بعد از آن بسته به اینکه در طول سال های استخدام چه میزان رتبه ها را طی می کنند میزان حقوق شان زیادتر می شود تا اینکه در نهایت در حال حاضر به حقوقی حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می رسد. در حال حاضر آنطور که من اطلاع دارم یک رییس ایستگاه که سمتش از فرمانده بالاتر است به همین میزان حقوق دریافت می کند. ممکن است با توجه به مزایا، اضافه کاری و ... میزان حقوق هم بالا و پایین بشود.»

درویش درباره ساعت کاری یک آتش نشان گفت: «یک آتش نشان ساعت کاری اش ۲۴ ساعت کار، ۴۸ ساعت آزاد است. مزایا را هم به صورت بن شهروند یا زمان اعیاد مبلغی که باز بستگی دارد چه میزان باشد و پاداش به حقوق اضافه می شود.»

پلیس نیروی انتظامی

پلیس به خاطر خطرات جانی که دارد از جمله مشاغل سختی به حساب می آید که شاید خیلی ها به خاطر خطراتی که دارد به سمت این شغل نروند. درباره میزان حقوق یک پلیس نیروی انتظامی با سرهنگ محمد تقی عزیزی به گفتگو پرداختیم که به هفت صبح گفت: «پایه حقوق در نیروی انتظامی بسته به اینکه با چه مدرکی وارد آن می شوید کمی متفاوت است. مثلا کسی که با دیپلم وارد می شود با کسی که با مدرک لیسانس وارد می شود هم حقوق اش و هم درجه اش فرق می کند اما به طور معمول از بدو استخدام از یک میلیون تومان شروع و سال به سال از ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به حقوق شان اضافه می شود.

معلم ها در برابر پلیس ها، آتش نشان ها و ...

مثلا اینکه در کجا خدمت می کنند و در چه چارت سازمانی قرار می گیرند حقوق هم متفاوت می شود. در نهایت حداکثر حقوق برای سرتیپ تمام و فرمانده نیروی انتظامی است که سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کند.»

او درباره میزان ساعت کار می گوید: «در نیروی انتظامی ساعت کار معنا ندارد. مثلا یک نفر از ساعت ۷ صبح تا ۴ بعدازظهر کار کرده باشد، اگر ماموریت به او بخورد یا کاری به او محول شود باید به آنجا برود و فرقی نمی کند که او ساعت کاری اش را گذرانده یا خیر.»

سرهنگ عزیزی درباره مزایا نیز می گوید: «بسته به اضافه کار، محل خدمت و میزان ماموریت ها می تواند حقوق بیشتر شود. به طور معمول ماموریت های روزانه یک دوم حقوق روزانه محاسبه می شود. مثلا اگر ۵۰ هزار تومان حقوق روزانه باشد برای ماموریت روزی ۲۵ هزار تومان به حقوق اصلی اضافه می کنند.»

پرستار

پرستاری هم از جمله مشاغل دشواری است که با انواع و اقسام بیماری ها، شیفت های شبانه و مردم مختلف سر و کار دارند و برای همین جزو مشاغل سخت به حساب می آید.

معلم ها در برابر پلیس ها، آتش نشان ها و ...

معصومه احمدی یکی از پرستارهای بیمارستان دولتی است که درباره میزان حقوق پرستار در این بیمارستان ها به هفت صبح می گوید: «یک پرستار به طور معمول ۱۷۶ ساعت کاری در ماه را باید بگذراند و برای این میزان کار در بیمارستان دولتی تا سه میلیون تومان حقوق می گیرد. کارانه پرستارها هم بسته به مدیریت بیمارستان از ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است که به حقوق اضافه می شود.

در حال حاضر حداقل حقوق پرستاران یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که معمولا به این مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اضافه کار و ۲۰۰ هزار تومان هم کارانه اضافه می شود. در حال حاضر کارانه پرستاران ساعتی سه هزار تومان و کارانه پزشکان ساعتی ۳۰ هزار تومان است. دلیل اعتراض پرستاران هم بیشتر به خاطر همین موضوع است و اینکه حتی همین کارانه کم را هم خیلی از بیمارستان ها پرداخت نمی کنند.»

معلم

معلمی هم از جمله مشاغلی است که بابت کم بودن حقوق شان همیشه معترض بودند و چون تعدادشان زیادتر از سایر مشاغل دشوار است هر چند وقت یک بار توانسته اند صدای اعتراض شان را به گوش مسئولان برسانند.

جمیله کاشانی، معلم مقطع ابتدایی است و درباره میزان حقوقش به هفت صبح می گوید: «حقوق ما به عنوان معلم دبستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که در برابر کاری که می کنیم و با بچه ها سر و کله می زنیم، بسیار کم است. در صورتی که یک مرد متاهل بچه دار با این مبلغ به هیچ عنوان نمی تواند زندگی اش را بچرخاند.»

معلم ها در برابر پلیس ها، آتش نشان ها و ...

بنفشه رضایی هم معلم دبیرستان است و او هم به همان میزان معلم مقطع ابتدایی حقوق می گیرد و به هفت صبح می گوید: «ساعت کار یک معلم از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ بعدازظهر است یا ۸ صبح تا ۱۲ ظهر. هفته ای ۲۴ ساعت باید کار کنیم و حقوق یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بگیریم که به هیچ عنوان کفاف دخل و خرج زندگی را نمی دهد.»

حق با کیست؟

شاید در انتهای گزارش به این نتیجه برسیم که مشاغل سخت از نظر میزان حقوق، مزایا و ساعت کاری آنقدرها هم با شغلی مانند معلمی تفاوت ندارد؛ با اینحال همچنان صدای اعتراض معلمان بلند است و به دنبال احقاق حق خود هستند که یکی از مهمترین دلایل آن می تواند به خاطر زیاد بودن جمعیت آنها باشد که نزدیک به یک میلیون نفر در کشور است. به همین دلیل است که بین آنها می توان معترضان بیشتری پیدا کرد تا مشاغلی مانند آتش نشانی که مطمئنا تعداد آنها به میزان معلم ها و پرستارهای کشور نمی رسد.

مهندسان چقدر حقوق می گیرند؟

بسیاری از جوانان در زمان انتخاب رشته خود به سمت رشته های مهندسی می روند و رویاهای زیادی درباره حقوق های آنچنانی مهندسان در سر می پرورانند. در حال حاضر مهندسان بی شماری در شاخه های مختلف مانند مکانیک، صنایع و ... مشغول به کار هستندو این سوال به وجود می آید افسانه های حقوق های آنچنانی چقدر صحت دارد؟

معلم ها در برابر پلیس ها، آتش نشان ها و ...

در این مورد مسعود ایثاری که در زمینه مهندسی مکانیک مشغول به فعالیت است، به هفت صبح می گوید: «مهندسان در شاخه های مختلف اگر در سازمان های دولتی مشغول به کار نباشند زیرمجموعه وزارت کار محسوب می شوند و در نتیجه همان قوانین کار در مورد کارمندان شرکت های خصوصی و کارگران اجرا می شود. این مهندسان باید ۴۴ ساعت در هفته کار کنند و حداقل حقوقشان نیز همان میزان تعیین شده توسط وزارت کار است.

این دسته از مهندسان مانند هر شغل دیگری اگر دارای جایگاه ویژه ای در زمینه کاری خود باشند در نتیجه حقوق بالاتری دریافت خواهند کرد اما میزان دریافتی اکثریت قریب به اتفاق آنها به صورت میانگین در حدود دو میلیون تومان است. حتی مهندسان زیادی هم ممکن است کمتر از این میزان حقوق بگیرند و با مشکلات و سختی های فراوانی در شغل خود روبروشوند. همچنین حداکثر میزان دریافتی یک مهندس معمولا به طور میانگین در حدود چهار میلیون تومان است. در این میان اگر مهندسانی دارای جایگاه حساس تر و پست هایی مانند عضویت در هیات مدیره و ... داشته باشند، حقوق های بالاتری دریافت خواهند کرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میهمان

      بلی برای کسانی مثل بعضی از ادارات که کاری جز خوردن و خوابیدن ندارند و در طول روز فقط کارشان نشستن است حقوق پرداختی زیاد هم هست ولی شما که حوصله سروکله زدن با 1 یا2 بچه خودتان را ندارید حساب کنید اگر 30بچه را از 30 خانواده با اخلاق و فرهنگ متفاوت به شما تحویل بدهند چکار میکنید شما که میگید با 10سال 2.5 میلیون میگیرید بنده با 24 سال 2میلیون میگیرم با تمام مزایا حساب کنید اگر شما سابقه مرا داشتید چقدر دریافت میکردید

    • ثمربخش

      بنده با30سال خدمت1300000تومان حقوق میگیرم و600000تومان اجاره میدهم.پس خودتان قضاوت کنید

    • رضا

      بهتر نبود اینقدر دروغ نمی گفتین.؟معلم ابتدایی اگر 1.500حقوق بگیره مطمئنا دارای بالای 25 سال سابقه کار است. و دارد انسان تربیت میکند.قیاس او با کارگر معدن قیاس مع الفارق است. گر چه کارگر معدن هم باید زندگیش تأمین باشد.

    • میلاد

      در گزارشتان مطالب خوبی بود اما با غرض ورزی.
      همه مشاغلی که گقتید کارشان سخت است.
      اما یک جانبه نگاه کردید.
      هر کدام از شما اگر فقط 3 ساعت فقط 8 کودک 6 ساله را در اتاق نگهداری کردید آنوقت از راحت بودن معلمی حرف بزنید.
      من با 10 سال سابقه و مدرک لیسانس در آموزش و پرورش یک میلیون و دویست دریافتی ام میباشد. بدون حتی 1 ریال مزایا یا اضافه کار یا بن خرید .
      فقط و فقط 1200000 دریافتی.
      همین.
      اصلا گذاشتن نظر هم فایده ای ندارد.
      فقط این را بدانید تا زمانی که معلم فرزند شما دغدغه داشته باشد فرزند شما درست تربیت نخواهد شد.

    • رویا

      سلام,اول باید متاسف باشم که فردی چون شما قدر نشناس را تربیت کرده ام,که اکنون به جای حمایت از من معلم که تو را اموختم درمقابلم بایستی!!!!!!اما تویی که خواندن اموختمت گزارش زیر را بخوان و قضاوت کن ,مرا با شاگردانم قیاس نکن هیچ وقت,انهااز من فرا گرفتند و قطعا نباید بیش از من حقوق دریافت کنند من انسان سازم ,بفهم انسان ساز( حميد هدايتي)نکاتی از بودجه 93
      کل بودجه آموزش و پرورش در سال 93:
      201/340/775/000/000 ریال
      حوزه های علمیه و بنیادها و موسسات وابسته به آن (76 تا 83):

      15/934/956/000/000 ریال
      آمار مدارس کشور حدود 105 هزار واحد و آمار دانش آموزان حدود 12 میلیون و 250 هزار نفر است؛ برای این آمار، حدود 19/5 هزار میلیار تومان بودجه جاری اختصاص یافته است. (به ازای هر دانش آموز، 1 میلیون و 590 هزار تومان). آمار حوزه های علمیه کشور حدود 500 واحد و آمار طلبه ها حدود 150 هزار نفر است؛ برای این آمار، حدود 16 هزار میلیار تومان بودجه جاری اختصاص یافته است. (به ازای هر طلبه، 107 میلیون تومان)!!,

    • بدون نام

      من با 17 سال سابقه 870 هزار تومان حقوق میگیرم که فروردین 94 با وجود افزایش حقوق دریافتی ام 836 تومان بود چون همش به خاطر مقرری ماه اول کسر شد.

    • احسان

      ضمن احترام به همه مشاغل دیگه , واقعا جای تاسف داره شغل معلم ها رو با کارگر معدن, اتش نشانی و غیره مقایسه میکنید, نظام اموزشی در ایران و به تبعش ساعت کاری معلم ها از نظام اموزشی کشور فرانسه الگو برداری شده, این ساعات تعطیلی هم واسه اینکه معلم بره مطالعه کنه , روش های به روز اموزشی رو یاد بگیره و با امنیت روحی و امادگی بالا سر کلاس حاضر بشه نه اینکه به خاطر شرایط سخت زندگی بره مسافر کشی کنه و ..... در ضمن مشاغل دیگه هم اگه احساس میکنن حقوقشون کمه خب اونا هم معترض بشن و حقشون رو بگیرین, لطفا کسانی که توانایی تحلیل و اظهار نظر در این زمینه رو ندارن نظر کارشناسی ندن. ممنون!

    • محمد

      همه ی مشاغلی که معرفی شد بسیار ارزشمند و قابل احترام اند . من با 20 سال سابقه و مدرک کارشناسی 1/150 دریافت می کنم. 24 ساعت میزان تدریس یک معلم است و ساعت های زیادی را صرف آمادگی تدریس ، آزمون ها و تصحیح اوراق می کند . در ضمن زمانی که نویسنده ی این گزارش ، هر ساله برای امتحانات شهریور خود در مدرسه حاضر می شد، آیا معلمانش مرخصی بودند ؟ میزان تحصیلات معلمان هم تعیین کننده است .

    • سمیرا میری

      همین قدر بگویم که برایتان متاسف شدم
      گشتی در هنرستانها و سایر مدارس بزنید و ببینید معلمان بسیاری از 30 نفر حداقل 29 نفر با سوابق کاری پایین حدود ده سال از دردهای بسیاری همچون آرتروز و دیسک کمر و .. حتی خواب آرامی ندارند.

    • حسین

      1

    • رضا

      توی همین نظر ها دیدید ک فقط معلم ها وقت این کارهارو دارن مشاغلی مثل اتیش نشانی یا پلیس ها با جون خودشون به مردم کمک میکنن پس انقدر نا شکر نباشید

    • بدون نام

      معلمای عزیز حقتونه کم کتکمون زدین حالاهم عقده ای شدیم رفته

    • حمیدرضا

      با سلام،من آتشنشان کرج هستم و با استرس بالا و خطر بالای شغلم ۱۷۰۰حقوق میگیرم و نیاز به شغل دوم دارم.درضمن اینروهم درنظر بگیرید که با خستگی فراوان بعد از شیفت باید شغل دومم رو انجام بدم.
      باید اینرو هم بگم که استرس شغل آتشنشانی و آسیب هایی که تقریبا ۹۰ درصد آتشنشانا درگیرش میشن سبب کاهش عمرشون میشه.
      لطفا حقوق مدیران رو مبنا قرار ندید،غالب بر ۹۰ درصد کارمندان حقوق پایه دریافت میکنن

    • بدون نام

      سلام,اول باید متاسف باشم که فردی چون شما قدر نشناس را تربیت کرده ام,که اکنون به جای حمایت از من معلم که تو را اموختم درمقابلم بایستی!!!!!!اما تویی که خواندن اموختمت گزارش زیر را بخوان و قضاوت کن ,مرا با شاگردانم قیاس نکن هیچ وقت,انهااز من فرا گرفتند و قطعا نباید بیش از من حقوق دریافت کنند من انسان سازم ,بفهم انسان ساز( حميد هدايتي

      جالبه انسان ساز کم مونده جای خدارو بگیره
      دارای به جامعه خدمت میکنین حقوق میگیرین کم و زیاد داره ولی هر ماه هست
      تازه سربازی هم نمیرید

    • بدون نام

      سلام .بیاید یه خورده کلی تر ببینیم تا امنیت نباشه اصلا بقیه کارها ارزش ندارن من پلیس این کشور با ساعت کار نامشخص که در بهترین حالت13.14ساعت سر کارم22.الی23 ساعت استراحت که گاهنم به خاطر شب کارری کل استراحتم و باید بخوابم یا مریض حال باشم با8سال سابقه و فوق دیپلم وبا این همه استرس وخطر وبا 2نفر عاله فقط ماهی1100000دارم میگیرم یک میلیون وصد تازه اگه اعتراضم کنم به عنوان شورشی اعدام میشم. متاسفم

    • آقایی

      با سلام خدمت همه خدمت گذاران ایران.انصافاا سر و کله زدن با 30 تا بچه سخته یا 30تا ارازل و اوباش که پلیس سب وروز باید بیتاب باشه.ولی به نظر من عدالت درستی نیس معلمی پایه گذار کشور است و پلیس تامین امنیت کشور.باید ساعت کار سختی وخطر رو درنظر بگیریم.شما هیچ پلیسی نمیبینی بعد حداقل7سال ضربه و زخمی از بابت شغلش نخورده باشه!!!

    • بدون نام

      خوبه دیگه یه معلم هفته ای 24 ساعت کار میکنه یه پلیس هفته ای نزدیک به 85 ساعت تازه آماده باش و کوفت ومرضم حساب کنی به 100 ساعت میرسه،سخنران کار معلم آینه که خودکارش ببفته زمین خم شه وردار ولی یه پلیس یا آتشنشان ممکن جونشو از دست بده

    • آمدن

      با سلام طی تحقیقی در تمام کشورهای پیشرفته دنیا بالاترین دستمزد جهت پلیس و نظام اموزشی می باشد که همه چی تو کشور ما برعکسه و به جای اینکه معلما و پلیسا بالاترین حقوق بگیرن شرکت نفتیا میگیرن انگار معادن نفتی ارث بابا ماماناشون بوده حالا من نمبگم چرا اونا بیشتر میگیرن ولی از زمانی که گفتن نظام هماهنگ پرداخت حقوق اجرا نمیشه مثلا یه مامور نیرو انتظامی که تامین نباشه مجبوره از مردم بگیره و این برا سازمانش زشته البته تقصیری نداره چون نمیتونه اعتراض کنه بازداشت میشه فقط اگه کمه باید از مردم بگیره.معلمی هم که نداره دانش اموز رو مجبور میکنه بیاد کلاس خصوصی خودش اگه فکری به حال این دو قشر نشه باید منتظر پلیس و معلم غیر انتاعی باشیم.

    • شرافت

      سلام متاسف از اینکه فرهنگ کشور را با پول سنجش میکنند دریع از اینکه اموزش وپرورش پویا وفعال باشد ونسل اینده درست تربیت شوند دادگاه وپلیس و غیره تعطیل خواهند شد وبه کزشور سویس سری بزنید پروند ارسالی به دادگاه راپرس وجو کنید قاضی بیکار نشسته از اموزش وپرورش اونجاست

    • عدالت خواه

      مظالب مولف را تا حدود زیادی تایید می کنم ونتیجه اینکه حقوق معلمان اگه کمه ولی از همه اقشار کمه انصافاا سر و کله زدن با 30 تا بچه سخته یا چند هزار اراذل و اوباش و خلافکار و جانی در سطح حوزه استحفاظی اونم در وقت و بیوقت وشب و پلیس سب وروز باید بیتاب باشه.تعطیلات رسمی که همه فکر کیف و حالخودشونند پلیس از خانوادش دوره ..ولی به نظر من عدالت درستی نیس معلمی پایه گذار کشور است و پلیس تامین امنیت کشور.باید ساعت کار سختی وخطر رو درنظر بگیریم.شما هیچ پلیسی نمیبینی بعد حداقل7سال ضربه و زخمی از بابت شغلش نخورده باشه!!!
      خوبه دیگه یه معلم هفته ای 24 ساعت کار میکنه یه پلیس هفته ای نزدیک به 80 ساعت تازه آماده باش های اجباری و بدون اضافه کار را هم حساب کنی به 100 ساعت میرسه،سختی کار معلم آینه که خودکارش ببفته زمین خم شه وردار ولی یه پلیس یا آتشنشان ممکن جونشو از دست بده

      درباره معلم ها در برابر پلیس ها، آتش نشان ها و ..
      در تمام کشورهای پیشرفته دنیا بالاترین دستمزد جهت پلیس و نظام اموزشی می باشد که همه چی تو کشور ما برعکسه و به جای اینکه معلما و پلیسا بالاترین حقوق بگیرن شرکت نفتیا میگیرن انگار معادن نفتی ارث بابا ماماناشون بوده حالا من نمبگم چرا اونا بیشتر میگیرن ...

    • الی

      در سخت بودن کار پلیس و آتشنشان ها کسی شک نداره،ولی در شغل معلمی،خیلی اعصاب آدم خورد میشه. مخصوصا با بچه های لوس وتنبل. معلم هم میتونه جانش رو از دست بده. فشار عصبی و سکته

    • Nima

      مفت خور تر ازاین معلما تو مملکت ما نیستن درس دادن که بلد نیستن فقط دانش آموز رو میزنن از یه معلم بپرسید با دانش اموزی که ناخن هاشو میخوره چه باید کرد ببینید چند نفرشون بلدن اتش نشانا واسه ماهی ۱۵۰۰ جونشونو میزارن کف دستشون میرن تو دل اتیش نیروی پلیس هر روز با خلاف کارا درگیر میشن کلی خطر جانی دارن میانگین حقوق۱۴۰۰ میگیرن اونم روزی ۹الی ۱۲ ساعت کار میکنن در روز بدون توجه به سرما و گرما پرسنل نیرو زمینی ارتش که متاسفانه همه دچار انواع اقسام بیماری های روانی و روحی شده بیشترشون بخاطر تمرین زیاد رژه واریکوسل گرفتن دریافتیشون اغلب یک میلیون تومانه چه پرسنل اتش نشانی چه پرسنل ناجا و اجا بخاطر ساعات کاری زیاد نمیتونن شغل دوم داشته باشن ولی معلمین به راحتی میتونن دو حتی سه شغله هم باشن

    • ایلیا شکر گزار

      من یک دانش آموز هستم ولی به معلم احترام نمی گذارم بنده دانش آموز دبیرستان شهید کزازی بروجرد هستم

    • بدون نام

      ببخشید چرا معلمای بیچاره رو فقط با این مشاغل دارین مقایسه میکنین چرا بایه فوتبالیست یا بازیگری ک حقوق میلیاردی میگرن مقایسه نمیکنین بامعلم مقایسه میکینین ک درامدش درحده...

    • بدون نام

      آیا یک نظامی که ۲۴ساعته سر کاره باید حقوقش با دیگر کارمندها یکی باشه

    • آریان

      معلم کلید اساسی و مهم پیشرفت و تحول فرهنگی یک کشوره متاسفانه بخاطر همین فکراس و بها ندادن به آموزش و مقام معلمه ک مردمی بی فرهنگ و ناآگاه داریم و وضع جامعه اینی هس که میبینین . واقعا متاسفم

    • معلمی پردرآمدترین شغل کشور

      با در نظر گرفتن ساعت بیکاری بی حد و حصر و اینکه یک معلم کمتر از دو ماه از سال رو کار میکنه و ده ماه بقیه رو میتونه چندین شغل داشته باشه؛حقوقشون از تمام کارمندای دولت بیشتره.اگه یه معلم ماهی سه تومن بگیره.میشه سالی سی و شش.تقسیم بر دو میشه ماهی هجده میلیون.

    • فرهاد

      اتش نشانی شغل سخت و خیلی خطرناکی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج