۱۹۷۲۱۴
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

فرودگاهی شلوغ‌تر از ۲۰۰ کشور جهان!

برای بررسی عملکرد هر چیزی در این دنیا شاخصی وجود دارد. بر این اساس اگر بخواهید بدانید که یک فرودگاه چقدر فعال است باید تعداد مسافران آن را بررسی کنید. البته شاخص‌های دیگری هم برای بررسی عملکرد فرودگاه‌ها وجود دارد.

روزنامه جام جم: برای بررسی عملکرد هر چیزی در این دنیا شاخصی وجود دارد. بر این اساس اگر بخواهید بدانید که یک فرودگاه چقدر فعال است باید تعداد مسافران آن را بررسی کنید. البته شاخص‌های دیگری هم برای بررسی عملکرد فرودگاه‌ها وجود دارد؛ مثلا تعداد مسافران بین‌المللی، تعداد نشست و برخاست هواپیماهای کارگو یا باربری و نیز تعداد کل پروازها شامل نظامی یا غیرنظامی.

فرودگاهی شلوغ‌تر از 200 کشور جهان!

با این حال در ستون آماری این هفته و بر اساس آمار رسمی شورای بین المللی فرودگاه ها در دسامبر ۲۰۱۴ یعنی دی سال گذشته شمسی به بررسی تعداد مسافران فرودگاه های برتر جهان خواهیم پرداخت. مطمئنا از شنیدن برخی از این آمارها دو شاخ روی سرتان سبز خواهد شد.

فرودگاه «آتلانتا» با خدمت رسانی به ۹۶ میلیون مسافر در سال در صدر فرودگاه های جهان قرار دارد. این تعداد مسافر بیش از جمعیت ۲۳۰ کشور و منطقه جغرافیایی در جهان است. پکن و لندن با ۸۶ و ۷۳ میلیون مسافر در جایگاه بعدی قرار دارند و در رده های چهارم تا دهم؛ توکیو، لس آنجلس، دبی، شیکاگو، پاریس، دالاس و هنگ کنگ قرار گرفته است. به این ترتیب می توان گفت کشور آمریکا با داشتن چهار فرودگاه، در این زمینه پیشتاز است، ولی از نظر قاره ای آسیا هم با داشتن چهار فرودگاه جایگاه مناسبی دارد. برای این که بتوانید وضعیت همسایگان را بهتر بدانید، باید گفت که فرودگاه دبی ۷۰ میلیون مسافر را در یک سال به خود دیده است.

حال بگذارید کمی هم از فرودگاه های خلوت جهان صحبت کنیم. یکی از این فرودگاه ها فرودگاه پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی است؛ فرودگاهی که ظاهرا فقط هواپیماهایی از مبدا پکن را به خود می پذیرد و هواپیماهای تنها ایرلاین یک ستاره جهان یعنی ایر کوریو، از آنجا پرواز خود را آغاز می کنند.

اما وضعیت در کشورمان چگونه است؟ در ایران فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان فرودگاهی بین المللی شاهد پنج میلیون مسافر در هر سال است. اما فرودگاه قدیمی مهرآباد حدودا سه برابر فرودگاه تازه تاسیس امام مسافر دارد و به ۱۳ میلیون نفر در سال خدمت رسانی می کند.

در پایان این مطلب خوب است ببینیم چه شهرهایی در فهرست بیشترین تعداد میزبانی از مسافر در فرودگاه ها قرار دارند. طبق آمار، لندن با ۱۳۴ میلیون مسافر در پنج فرودگاه خود، نیویورک با ۱۱۲ میلیون نفر در شش فرودگاه خود و توکیو با ۹۹ میلیون نفر مسافر در سه فرودگاه در صدر قرار دارند. آتلانتا، پاریس، شیکاگو، پکن، لس آنجلس، شانگهای و میامی هم در جایگاه های بعدی قرار دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج