۱۹۷۲۷۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چهار روش برای ایجاد حس همکاری بین کارکنان در اداره

همکاری یکی از پرکاربردترین کلمات در جلسات انگیزه بخش اداره هاست؛ جایی که بیشتر شرکت کنندگان به طور پنهانی مشغول چک کردن شبکه های اجتماعی خود هستند تا شاید مسئله جالب تری را جایگزین لحظات خاکستری جلسه کنند.

چهار روش برای ایجاد حس همکاری بین کارکنان در اداره





مجله پنجره خلاقیت - ترجمه شادی حسن پور: همکاری یکی از پرکاربردترین کلمات در جلسات انگیزه بخش اداره هاست؛ جایی که بیشتر شرکت کنندگان به طور پنهانی مشغول چک کردن شبکه های اجتماعی خود هستند تا شاید مسئله جالب تری را جایگزین لحظات خاکستری جلسه کنند. در واقع همکاری و مشارکت یک عامل کلیدی موفقیت در هر کاری است که گروهی انجام شود؛ اما وارد کردن اجباری آن در محیط شرکتی که هنوز آمادگی آن را ندارد، به هیچ وجه بازدهی نخواهد داشت.

برای آماده کردن محیطی مناسب برای تلاش جمعی مثل همکاری در شرکت، باید اصلاح را از سطح فردی شروع کرد. یک جمله کلیشه ای می گوید که ما باید «به خودمان بنگریم نه به اشتباهات دیگران» و این موضوع نسبتا صحیح است.

اصلاح فرآیندی ساده از اتخاذ عادات ساده جدید است که به رشد فردی شما در محیط کاری تان کمک می کند. من این کار را انجام داده ام و در زمینه عمل به سلسله مراتب و اصطلاحات اداری نامحتمل ترین فرد بودم. اصطلاح شستشوی مغزی نباید به بخشی از دیدگاه تان بدل شود. این چهار مورد زیر مواردی بودند که برای من کارساز بودند.

چهار روش برای ایجاد حس همکاری بین کارکنان در اداره

۱- دانش

یکی از بهترین مزایای زندگی در این دوره این است که شما می توانید تنها با حرکت ساده انگشتان تان به دانش جمعی تمام انسان هایی دست پیدا کنید که قبل از شما در این دنیا زندگی کرده اند. شما می توانید به کمک دوره های آموزشی رایگان آنلاین، دانشی بیش از آنچه در دانشگاه آموخته اید، کسب کنید.

دوره های آموزشی رایگان درهمه جای اینترنت پیدا می شوند و آموزش همه چیز، از اصول کارآفرینی گرفته تا اقتصاد مشارکتی، از برنامه نویسی گرفته تا فیزیک کوانتوم و حتی نوشتن یک مقاله اصولی را نیز دربر می گیرند. مغز هم مانند دیگر عضلات بدن است. اگر از آن استفاده نکنید، از دست اش می دهید.

۲- نگرش

حفظ رویکردی مثبت در اداره برای شما، همکاران تان و اداره امری حیاتی است. اگر تمام آنچه می شنوید و احساس می کنید بازخوردی از نگرش های منفی باشد، محیط اداره برای شما به جهنمی از استرس تبدیل خواهد شد.

با اینحال، گاهی اوقات حفظ رویکرد مثبت با وجود فشار زیاد ناشی از کارهای روزمره و ارتباطات، کار سختی خواهد بود. آنجاست که باید جریان انرژی تان را به وسیله یک مراسم صبحگاهی تقویت کنید و میزان اندروفین را به حداکثر برسانید.

یک صبحانه طبیعی داشته باشید، ۱۰ دقیقه ورزش کنید. یک هدف مهم برای هر روز مشخص و به آن دست پیدا کنید. همچنین می توانید یک موسیقی آرام و زیبا برای خودتان بگذارید.

چهار روش برای ایجاد حس همکاری بین کارکنان در اداره

۳- عملکرد

حفظ نرخ کارآیی بالا چیزی است که در ازای آن حقوق می گیرید. مهمترین جنبه کاری شما این است که به صورت مستمر بازدهی خود را حفظ کنید و اجازه ندهید تا استانداردهایتان پایین بیایند.
با یک جستجوی ساده در گوگل هزاران مقاله پیدا می کنید که به شما می آموزند چگونه در ده مرحله بازدهی خود را افزایش دهید. تمام آن مقالات یک نکته مشترک دارند: با تمرکز زیاد و نامنقطع کار کنید و به دفعات کم استراحت کنید.

از تایمر استفاده و برای یک ساعت کار کنید؛ سپس پنج دقیقه به خود استراحت دهید و دوباره مرحله قبلی را تکرار کنید. این یک عادت ساده است که در عین حال می تواند زندگی تان را دستخوش تغییرات بزرگی کند.

4- قابلیت اطمینان و پاسخگویی

کارفرمایان می دانند که هر کسی روز بد و محدودیت های خود را دارد. از هیچ کس انتظار نمی رود که در 100 درصد اوقات 100 درصد بازدهی داشته باشد اما دیر کردن از زمان موعد و ارائه کار نامناسب عادتی است که به منزله خودکشی شغلی به حساب می آید.

اطمینان حاصل کنید که کارهایتان را سر موعد انجام می دهید و کاری ارائه دهید که به انجام آن افتخار کنید. اگر خرابکاری کردید، بهتر است قبل از آنکه انگشت های اشاره شما را نشان دهند، خود به شکست تان اعتراف کنید. هیچ کس از افرادی که از زیر کار درمی روند خوشش نمی آید؛ پس مسئولیت کارهایتان را به عهده بگیرید.

زمانی که این عادات را در خود تقویت کردید، می توانید مدیریت گروه را در دست بگیرید. به زودی چرخدنده های همکاری و مشارکت شروع به چرخش خواهند کرد و هر کس که از آن تبعیت نکند، کنار گذاشته خواهد شد. اتخاذ عادات خوب نکات بسیاری در مورد نحوه کسب و کار شما نشان می می دهد و این تنها به وسیله تکرار کردن چند کلمه آشنا در زمینه تجارت به دست نمی آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج