جاباما
۱۹۷۴۳۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

هشدار مکارم درباره غذاهای ناسالم غربی

مرجع تقلید شیعیان گفت: برخی عادت به تقلید از غذاهای ناسالم غربی پیدا کرده‌اند، در حالی که این غذاها سالم نیستند و نباید از غرب در هر زمینه‌ای تقلید کورکورانه کرد.

خبرگزاری تسنیم: آیت الله ناصر مکارم شیرازی که عصر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و معاونین وی سخن می‌گفت، اظهار داشت: نام گذاری امسال به نام امنیت غذایی یا سلامت غذایی از مزرعه تا سفره و تمرکز هفته سلامت روی این مسئله، کار خوبی است و از شنیدن آن خوشحال شدم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین مسائل است و بسیاری از مرگ و میرها و پیری زودرس و بیماری‌های مزمن، به سبب غذاهای ناسالم و مضر است و اگر پیام‌های این هفته عملی شود، تأثیر مهمی بر سلامت جامعه دارد.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: تحقق سلامت غذایی، فشار روی بخش سلامت و درمان را کم کرده و هزینه‌های زیادی را که توسط جامعه پرداخته می‌شود، کم می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به عوامل از بین رفتن سلامت در مواد غذایی، خاطرنشان کرد: طمع برای سود بیشتر و درآمد زیاد در مدت کم، سبب می‌شود تا برخی تولید کننندگان سلامت مردم را با عرضه مواد غذایی مضر به خطر بیاندازند که نمونه آن عرضه روغن پالم (نخل) توسط برخی تولید کنندگان بود و البته اسلام چنین چیزی را اجازه نمی‌دهد و تولید کننده را ضامن سلامت تولید می‌داند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم افزایش نظارت بر تولید و توزیع مواد غذایی اظهار داشت: دولت باید نظارت خود را تقویت کند و از کشاورز تا تولید کننده و توزیع کننده تحت نظارت دقیق قرار گیرند. عامل دیگری که در این زمینه مؤثر است، عملکرد خودم مردم است که به دنبال لذت بردن هستند و از مواد چرب و شیرین استفاده می‌کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: باید بر تولید کننده نظارت کرد و به مردم نیز آموزش داد و مدام این مسائل در قالب میزگرد، مسابقه، سؤال و جواب و دیگر قالب‌ها در رسانه تذکر داده شود تا مردم به دست خودشان، به ضرر خود عمل نکنند.

آیت الله مکارم شیرازی سومین عامل مصرف مواد غذایی ناسالم را عادت‌های نادرست در تقلید کورکورانه دانست و تصریح کرد: برخی هم از مواد غذایی چنین و چنان غربی تقلید می‌کنند این در حالی است که این غذاها سالم نیستند و نباید تقلید کورکورانه کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به رهنمودهای قرآن کریم درباره تولید مواد غذایی و توجه به سرچشمه غذا گفت: قرآن می‌گوید که انسان باید به سرچشمه غذا دقت کند و به تازگی در قرآن ملاحظه کردم که اصحاب کهف می گویند این پول را به شهر ببرید و ببینید کدام غذا پاکیزه‌تر است و تاکید بر زیبایی یا خوشمزه تر نیست بلکه تاکید بر پاکیزگی است و می‌توان روی این مسئله تکیه کرد.

استاد عالی حوزه علمیه افزود: در روایات نیز به مسئله غذا توجه بسیار زیادی شده است و آن چه که در اسلام از قبیل خون و مردار حرام شده است، به دلیل ضرری است که به انسان می زند. مردم باید به سلامت غذایی و فعالیت بدنی توجه کنند و از خوردن مقدار زیاد غذا پرهیز کنند و در صورت عمل به این دو نکته، مردم سلامت زندگی می‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مردم در دوران جوانی به درستی تغذیه نمی‌کنند و پس از گذشت ۴۰ سالگی متوجه عواقب آن می‌شوند این در حالی است که اگر در تغذیه دقت کنند، در دوران میان سالی و کهن سالی نیز زندگی سالمی دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      حتما شرق خوبه مخصوصا چين با سگ و سوسك و شپش پلو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج