۱۹۷۵۱۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

توضیح درباره دلایل سقوط مرگبار آنتونوف

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از جمع بندی اطلاعات مربوط به سانحه سقوط آنتونوف در هفته آینده خبر داد و گفت: کارشناسان روسی هفته آینده برای بررسی سانحه به ایران می‌آیند.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از جمع بندی اطلاعات مربوط به سانحه سقوط آنتونوف در هفته آینده خبر داد و گفت: کارشناسان روسی هفته آینده برای بررسی سانحه به ایران می‌آیند.

علیرضا جهانگیریان در جمع خبرنگاران درباره آخرین جزئیات بررسی سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف، اظهار داشت: کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در حال جمع‌بندی نتایج و اطلاعات مربوط به حادثه است و در چند هفته آینده جلسه ای را در این خصوص برگزار می کند.

وی با بیان اینکه آخرین اطلاعات مربوط به حادثه پس از این جلسه اعلام می شود، گفت: تا چند هفته آینده علت دقیق سقوط هواپیمای آنتونوف اعلام می شود زیرا لازم است اطلاعاتی از سوی کشور طراح و سازنده هواپیما که شامل اطلاعات فنی است، ارسال شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در حالت کلی اگر اشکالات فنی وجود داشته باشد و یا کارشناسان احساس کنند که اشکالات فنی در هواپیما وجود دارد، از کشور طراح و سازنده سؤال می‌کنند‌ مبنی بر اینکه چنین نقصی را یافته‌ایم و نظر آنها را جویا می‌شوند و یا اینکه از آنها پرسیده می‌شود عامل بروز این اشکال فنی چه بوده است؟

جهانگیریان با اعلام اینکه هفته آینده کارشناسانی از کشور روسیه به ایران می‌آیند و موضوع را بررسی می کنند در مورد اینکه برخی گفته اند که موتور این هواپیما، هلی کوپتری بوده است، افزود: کمیسیون بررسی سانحه هواپیما علت بروز حادثه را مشخص خواهد کرد و قضاوت زودهنگام منطقی و قانونی نیست.

وی در خصوص اینکه زمان بررسی این حادثه طولانی شده است، گفت: در مدت‌ زمان سابقه فعالیت سازمان هواپیمای کشوری این نخستین بار است که علت بروز یک حادثه هوایی در چنین مدت‌ زمان کوتاهی عنوان می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: گزارش سانحه و لایل بروز حادثه در مدت ۴ ماه به مردم اعلام شد ضمن آنکه گزارش این بررسی سانحه در آبان ماه سال گذشته به سه قوه و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

براساس این گزارش، ساعت ۹:۲۰ دقیقه روز یکشنبه ۱۹ مرداد سال گذشته یک فروند هواپیمای آنتونوف مسیر تهران-طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر با ۴۸ سرنشین هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط کرد و منجر به جان باختن ۴۰ تن از سرنشینان ‌این هواپیما ‌شد.

پس از سقوط این هواپیما رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که پرواز هواپیماهای ایران ‌۱۴۰ را تا روشن شدن نتیجه بررسی علت بروز این حادثه ممنوع است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج