۱۹۷۶۲۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سینه مرغ با طعمی متفاوت...

آموزش تصویری: «Chicken Cordon Blue»

چیکن کوردن بلو در اصل سینه مرغی است که داخل آن را با ژامبون و پنیر نرم (مانند موزارلا، بلوچیز و …) به صورت رول یا نواری در آورده و سپس سرخ کرده یا می‌پزند.

سایت گراف مدیا: چیکن کوردن بلو در اصل سینه مرغی است که داخل آن را با ژامبون و پنیر نرم (مانند موزارلا، بلوچیز و …) به صورت رول یا نواری در آورده و سپس سرخ کرده یا می‌پزند.

مواد لازم:

  • سینه مرغ ۱ عدد (۲ تیکه)
  • کالباس ۴ ورقه نازک
  • پنیر گودا ۲۵۰ گرم
  • آرد ۴/۱ لیوان
  • پودر سوخاری ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • روغن زیتون
  • نمک و فلفل
  • پودر سیر
  • فلفل قرمز

آموزش تصویری: «Chicken Cordon Blue»

طرز تهیه:

۱. یک سینه مرغ را از وسط به دو تکه تقسیم کنید و هر کدام از تکه‌ها رو از عرض ببرید. همینطور که تو عکس نشون دادم چاقو را زیر گوشت مرغ بگذارید و انگشتاتون را روی گوشت و در امتداد طول ببرید. حالا چهار تیکه گوشت مرغ داریم و در واقع ۴ تا «کوردن بلو» که برای ۳ نفر کافیه پس خودتون به هر تعداد که میخواید سینه مرغ بردارید.

آموزش تصویری: «Chicken Cordon Blue»

۲. سپس آن‌ها را داخل کیسه فریزر بگذارید و با بیفتک کوب بزنید تا ضخامت گوشت مرغ همه جا یکسان بشه. فقط حواستون باشه گوشت پاره نشه. هر چقدر تمیزتر کار کنید بعدش رول‌کردن مرغ براتون راحت‌تر میشه.

آموزش تصویری: «Chicken Cordon Blue»

۳. حالا باید برگه‌های کالباس را روی مرغ بچینید. کالباسش بنا به سلیقه خودتون، ولی من چون میخواستم رنگش قرمز تیره باشه «سالامی تنوری» گرفتم که طعم خیلی خوبی هم داره .حقیقتاً من خیلی طرفدار سوسیس کالباس نیستم و ۴-۵ سالی بود لب نمیزدم چون معلوم نیست از چه گوشتی درست میشه ولی در مواقعی میشه یه گریزی زد، پس سعی کنید کمتر مصرف کنید.

اگه کالباسی که می‌گیرید برشش گرد هست و با ابعاد مرغ همخونی نداره سعی کنید اطرافشو ببرید ولی زمان رول کردن یه مقدار کار سخت میشه فکر کنم کالباس اگه یه تیکه کامل روی مرغ را بگیره زمان رول کردن کارتون خیلی راحت‌تر میشه و بعد پنیر را روی کالباس ریخته که اینجا هم می‌تونید «پنیر گودای ورقه‌ای» بریزید ولی اگه رنده‌شده هم باشه مشکلی پیش نمیاد.

۴. شاید بهتر باشه یه نکته در مورد پنیرها اینجا بگم که ممکنه مورد سوال خیلی‌ها باشه؛ پنیرها را بسته به نیازتون بگیرید که راحت تر بتونید نگهداری کنید. اخیراً انواع پنیرها با مارک کاله دیده میشه (همینجا بگم من تبلیغ مارک نمیکنم و اسپانسرم نیستم دوباره کامنت نگذارید چون فعلاً همین مارک تو بازاره) هم به صورت بسته‌بندی هم عمده‌ای.

۵. اول از همه سعی کنید بسته‌بندی شده نخرید، بسته به نیازتون ربع‌ کیلو یا نیم‌کیلو بگیرید چون این پنیر تازه‌تر از پنیری هست که مستقیم از کارخونه بسته‌بندی شده و همان روز پنیر را رنده کنید و در زیپ‌بگ یا همون زیپ‌کیپ بریزید و در صورت استفاده کمتر از یک ماه، داخل قسمت یخ بند یخچال بگذارید. ولی اگر زمان بیشتری میخواهید پنیر را داشته باشید داخل فریزر بگذارید هر دفعه. زمان استفاده بنا به نیاز اون مقدار را زودتر بگذارید داخل یخچال یخش آب بشه و استفاده کنید.

۶. من رو تجربه خودم اینها را میگم ممکنه شما اطلاعاتتون از من بیشتر باشه ولی ترجیحاً پنیر پارمزان اگه خواستید بگیرید از این بسته‌بندی پودری‌هاش نگیرید. به نظر من کیفیت پنیر عمده‌ایش بالا‌تره ولی بازم به پای پنیر اصل ایتالیاییش عمراً برسه. بویی که اون داره چیزه دیگه‌ایه که متاسفانه اینجا گیر نمیاد.

۷. پس پارمزان را عمده‌ای بگیرید و رنده کنید، داخل زیپ‌بگ بگذارید و تا ۶ ماه میتونید تو فریزر نگهدارید. اگه حالشو ندارید همون روز رنده کنید. داخل فویل بپیچید و تو یخ‌بند یخچال بگذارید که الان یخچال‌های جدید اینو ندارن همون بالاترین و سردترین طبقه بگذارید. یعنی دمای ۶-۸ درجه، ولی دیگه رنده کردنش سخت‌تر میشه، از من گفتن بود.

۸. پنیر گودا را تا ۳ ماه میتونید تو یخچال نگهدارید بافتش نرم‌تر از «پارمسان» هست. پارمسان نوشتم چون دیدم توی سایتهای ایرانی پارمسان هست. پنیر بلوچیز رو نمیتونید رنده کنید. فوق‌العاده بافت نرمی داره و رگه‌های کپک آبی داخلش اصلاً قابل رنده شدن نیست.

این پنیر را زمان نیاز بخرید با اینکه تا ۲ ماه میتونید داخل یخچال نگهدارید ولی به مرور زمان نرمی‌شو از دست میده. پنیر «کامامبر» بیشتر از ۲۰ روز نمیتونید نگهداری کنید. پس زمان خرید حتماً تاریخ تولیدش را بخونید. این پنیر را هم نمیتونید رنده کنید. بافت فوق‌العاده نرمی داره؛ دور این پنیر یه کپک سفید رنگی داره که قابل خوردن هست. پنیرهای گودا و پارمسان هم روکشی دارند که اون قابل خوردن نیست و باید دور بریزید.

۹. پنیر «بوترکیزه» هم با یه روکش قرمز رنگ که روکش قابل خوردن نیست به مدت ۲ ماه تو یخچال میمونه و رنده هم میتونید بکنید.

فکر کنم فعلاً کافی باشه من یه عادت بدی که دارم اینه که اگه چیزی را بدونم بیش از اندازه راجب به اون توضیح میدم. شاید فکر میکنم برای دیگران هم مفیده.

اوایل که این پنیرها اومده بود چیز زیادی راجبشون نمیدونستم و متصدی فروش هم که تو ایران معمولاً تخصص تو زمینه فروش محصولش رو نداره، (این‌ها هم دلیلی بر پرچونگی بنده) برای همین کلی این ور و اونور سرچ کردم تا یه چیزهایی دستگیرم شده بماند.

آموزش تصویری: «Chicken Cordon Blue»

۱۰. خوب رسیدیم قسمت سخت کار یه کوچولو حوصله به خرج بدید کار حله. به این مدل رول کردن همون سیگارپیچ کردن هم میگن مدلی که باهاش سیگار برگ میپیچند. اول لبه‌های سمت چپ و راست را روی هم برمیگردونیم و محکم از بالا رولش می‌کنیم. ببخشید من نتونستم یک دستی عکس بگیرم. سعی کنید ابعاد کالباس از مرغ کوچیکتر باشه و همینطور پنیر از کالباس. بعد از اینکه رول کردید به مدت یه ربع داخل فریزر بگذارید تا خودشون را بگیرند.

آموزش تصویری: «Chicken Cordon Blue»

۱۱. آرد را با نمک و فلفل سیاه مخلوط کرده، مرغ‌ها را داخل آن زده و میگذاریم کنار.

آموزش تصویری: «Chicken Cordon Blue»

۱۲. بعد مخلوط آرد سوخاری و پودر سیر و فلفل قرمز را آماده میکنیم. اونی که رنگش قرمزتره خونگیه؛ خودم خشکش کردم. فلفل بیرونی رنگش قهوه‌ایه!! تخم‌مرغ‌ها را به هم میزنیم. رول‌ها را اول داخل تخم‌مرغ زده بعد داخل آرد سوخاری.

آموزش تصویری: «Chicken Cordon Blue»

۱۳. رول‌ها را داخل سینی فر گذاشته، روی آنها روغن زیتون می‌ریزیم. فر رو هم از قبل روی درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کردیم. میذاریم ۲۵ دقیقه رول‌ها داخل فر باشند و زمان سرو می‌تونید از وسط نصفشون کنید یا حلقه‌حلقه ببرید که رنگ‌بندیش کاملاً مشخص باشه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج