۱۹۷۶۷۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

هزار نکته برای تحصیل رایگان در خارج از ایران

منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم

بخش سبک زندگی مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد ، سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند.

منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم





برترین ها: دوازدهمین گفتار سلسله مقالات تحصیل رایگان در اروپا را که در پرتال برترین ها ارائه می شود، به معرفی پایگاه های علمی آکادمیک مستقر در اروپا اختصاص داده ایم تا آن دسته از خوانندگانی که علاقه‌مندهستند به شمار گسترده ای از پایگاه های علمی رایگان یا غیر رایگان اروپا دسترسی داشته باشند، از این طریق با این پرتال ها آشنا شوند. نکاتی که در این بخش ارائه می شود، اهتمامی است برای معرفی منابع علمی معتبر و شناخته شده در قاره سبز که می تواند مورد استفاده محققان و دانشجویان ایرانی در زمینه های مختلف قرار بگیرد.

منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم

شما می توانید با استفاده از نکات مطرح شده، با نویسندگان منابع علمی معرفی شده در ارتباط بوده و از تجربیات، دیدگاه ها و نظرات مشورتی و اصلاحی آنان جهت تولید مقالات و کتاب های علمی استفاده شایان کنید.

منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم

نکته ۱۹۲: پایگاه اینترنتی اسکوپوس ۱ را باید یکی از معتبرترین منابع استنادی و از نمایه های مشهور آکادمیک اروپا و جهان دانست که بانک اطلاعاتی عظیمی از منابع علمی و آکادمیک به روز را در خود جای داده است. بیش از ۱۹ هزار جورنال مبتنی بر داوری ۲ و بیش از ۵ هزار ناشر علمی ۳ از سراسر جهان، انتشارات خود را در این مجموعه عرضه کرده اند. اسکوپوس همه حیطه‌های علوم که شامل علوم زیستی، فیزیک و شیمی و علوم اجتماعی می‌شود را در برمی‌گیرد. اکثر دانشگاه های کشور، به این بانک اطلاعاتی دسترسی دارند و در صورتی که شما این دسترسی را در اختیار ندارید، از نویسندگان مقالات یا افرادی که می توانند برای شما مقاله ای را دانلود کنند درخواست همکاری کنید. شرکت الزویر ۴ هلند، مالک این بانک اطلاعاتی عظیم علمی می باشد.

منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم

نکته ۱۹۳: بانک اطلاعات پایان نامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای کلیه دانشگاه های کشور سوئد در سایت پایان نامه ها ۵ ارائه شده است. این بانک اطلاعاتی، دسترسی رایگان به متن بیش از ۴۰ هزار پایان نامه به زبان های سوئدی و انگلیسی را در زمینه های مختلف علمی برای مخاطبان فراهم کرده است. به دلیل حضور گسترده دانشجویان ایرانی در دانشگاه های سوئد، صدها پایان نامه خواندنی و معتبر علمی در این بانک، توسط ایرانیان تالیف و منتشر شده است. نکته ای که باید در این بانک به آن توجه داشت، امکان دانلود پایان نامه با فرمت پی دی اف ۶ و هم چنین انتشار آن ها بر اساس استانداردهای دانشگاهی در سوئد است. این بانک اطلاعاتی متنوع، بیش تر می تواند نمونه خوبی برای آموزش پایان نامه نویسی حرفه ای به زبان غیر فارسی برای دانشجویان ایرانی باشد.

تکته ۱۹۴: اصالت منابع علمی را همواره بررسی کنید.

منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم

نکته ۱۹۵: پایگاه علمی دارت ۷ را نیز باید یکی از معظم ترین سایت های اطلاع رسانی علمی در اروپا دانست که متن کامل بیش از ۴۰۰ هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای صادر شده در ۵۰۰ دانشگاه در ۲۷ کشور اروپایی را در اختیار علاقمندان قرار داده است. این پایگاه فرصت مغتنمی است برای افرادی که می خواهند به طور رایگان با شمار گسترده ای از دانشحویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف علمی در قاره سبز در ارتباط بوده و تبادل اطلاعاتی داشته باشند. قابلیت جست و جوی تخصصی بر روی این دیتابیس عظیم را می توان یکی از قابلیت های پایگاه دارت برای علاقمندان به دانلود مقالات علمی و پژوهشی متنوع به زبان های مختلف اروپایی دانست.

منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم

نکته ۱۹۶: دایرکتوری جورنال های دسترسی رایگان ۸ از جمله مشهورترین پرتال های علمی راه اندازی شده توسط محققان اروپایی، آسیایی و آمریکایی می باشد که بیش از ۱ میلیون مقاله علمی در زمینه های گوناگون را از ۸۷۹۰ جورنال علمی که در ۱۲۱ کشور جهان منتشر می شود، به رایگان در اختیار جامعه مخاطبان خود قرار داده است. یکی از امتیازات بزرگ این جورنال، قابلیت جست و جوی تخصصی بر روی منابع علمی عرضه شده به زبان های مختلف و بر اساس شیوه های علمی جست و جو مقالات می باشد. شمار قابل ملاحظه ای از جورنال های علمی و مقالات ایرانیان نیز در این دیتابیس عظیم قابل مشاهده و استفاده می باشد.

نکته ۱۹۷: پرتال اینترنتی دواب ۹ نیز از جمله سایت های علمی رایگانی است که در دوبلین ایرلند راه اندازی شده است و متن بیش از ۱۲۰۰ کتاب داوری شده در زمینه های مختلف را در اختیار علاقمندان قرار داده است. دسترسی به نسخه الکترونیکی کتاب هایی که به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می گیرد، بهترین فرصت برای صرفه جویی در هزینه های مربوط به سفارش خرید کتاب در رشته های مختلف علمی می باشد. در اینجا لازم است به خوانندگانی که همواره علاقمند به خرید کتاب ها از اینترنت هستند توصیه کنیم که می توانند برای کاهش هزینه های خود، از کتاب های دست دومی که با بهایی بسیار نازل تر از کتاب اصلی در اینترنت به فروش می رسند، نسبت به تهیه کتاب مورد نظر اقدام کنند.

منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم

نکته ۱۹۸: دانشگاه کمبریج ۱۰ ، بخش ویژه ای به معرفی ۳۰۰ جورنال داوری شده در رشته های مختلف علمی را در قابل پرتالی اختصاصی طراحی و راه اندازی کرده است که به صورت رایگان، هزاران مقاله علمی را در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد.

نکته ۱۹۹: جست و جو بر روی بیش از ۲۴ میلیون صفحه از کتاب ها، مقالات و مدارک علمی و غیر علمی در ۴۸ کتابخانه ملی ۱۱ در اروپا، فرصتی مغتنم برای متقاضیان دسترسی به نمایه های رسمی و علمی در کتابخانه های مستقر در قاره سبز است. البته از طریق پرتال هایی مانند Google Scholar و Amazon نیز می توانید به اطلاعات جزیی تر مواردی که در سایت کتابخانه های اروپا مشاهده کردید، دسترسی داشته باشید. پایگاه هایی مانند وس وب ۱۲ نیز، دایرکتوری جامعی از کتابخانه های اروپا و شیوه دسترسی و استفاده از منابع مختلف علمی آن ها را در اختیار علاقمندان قرار داده اند.

۱. www..scopus.com

۲. Peer-reviewed

۳. Scientific publishers

۴. www..elsevier.com

۵. www..dissertations.se

۶. PDF

۷. http://www.dart-europe.eu/basic-search.php

۸. http://www.doaj.org

۹. http://www.doabooks.org

۱۰. http://journals.cambridge.org/action/browseFreeContent

۱۱. http://www.theeuropeanlibrary.org

۱۲. http://wessweb.info/index.php/European_Library_Catalogs
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی عالی بود،ممنون از بچه های نازنین مجله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج