۱۹۷۷۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فانی: قانون مدارس غیردولتی دائمی شود

وزیر آموزش و پرورش با این درخواست که قانون مدارس غیردولتی توسط مجلس دائمی شود گفت: اولین نیروها در سال ۹۵ به آموزش و پرورش وارد می شوند.

ایسنا: علی اصغر فانی در جلسه مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور و در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان ایکه رویکرد آموزش و پرورش در دولت یازدهم کیفی نگر بوده است، گفت: یکی از اقدامات خوبی که در آخر سال ۹۳ به نتیجه رسید، تدوین نقشه راه سند تحول آموزشی بوده که امیدواریم در تدوین برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساماندهی منابع انسانی از موضوعاتی است که آموزش و پرورش به عنوان یک سیاست اصلی در دستورکارش دارد، گفت: استفاده بهینه از منابع انسانی و بهسازی منابع انسانی برای اینکه با اهداف آموزش و پرورش نزدیک باشد از سیاست‌های کیفی این وزارتخانه است.

فانی با اعلام اینکه اولین نیروها در سال ۹۵ افزوده خواهد شد، ادامه داد: در سال ۹۳ ، ۲۵ هزار نیرو بازنشسته شدند و حدود ۲۰۰ هزار نفر به دانش آموز اضافه شدند. علاوه بر اینکه همین ۲۰۰ هزار نفر به ۱۵ هزارنیروی انسانی نیاز دارند، حدود ۴۰ هزار نیروی جدید نیاز داشتیم اما حتی یک نفر اضافه نشده است و با ساماندهی نیروی انسانی خلا ۴۰ هزار نیرو پر شد و با این کار حدود ۲۰ درصد توانستیم هزینه حق‌التدریسی را کاهش دهیم.

وی توسعه و مشارکت در آموزش را از دیگر سیاست های این وزارتخانه دانست و گف: موفق شدیم حدود ۴۰ هزار دانش اموز در مدارس غیر دولتی سازماندهی کنیم و با پرداخت هزینه ای معادل یک سوم این تعداد را تحت پوشش قرار دهیم و البته قصد به مشارکت گذاشتن مدارس را داریم.

وزیر آموزش و پرورش تمرکز زدایی در آموزش و پرورش را از دیگر سیاست های این نهاد عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش دستگاهی به شدت متمرکز است البته در این زمینه اقداماتی شده اما به نتیجه نرسیده است .

وی گفت:‌ ارتقای مدیریت کیفیت مدیریت آموزشگاهی از دیگر سیاست های وزارت آموزش و پرورش است تا با اختیارات بیشتر بهره وری را افزایش دهیم. درسالی که درآن قرار داریم در ۵۷۰۰ مدرسه برنامه تعالی مدرسه آغاز شده است تا به سمت استاندارد شدن حرکت کنیم.

فانی با بیان اینکه در سال ۹۴ ، ۳۸ هزار نفر بازنشسته می شوند گفت:‌در آموزش و پرورش دنیا همیشه دو مقوله مورد توجه دولت ها بوده است که یکی آموزش بوده و دیگری بهداشت که خوشبختانه در دولت یازدهم به مسئله بهداشت توجه شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به قانون مدارس غیر دولتی گفت: انتظار داریم که این قانون که مرداد ماه دوره آزمایشی اش تمام می‌شود به صورت دائمی به تصویب برسد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج