۱۹۸۱۵۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کاهش ۷ درجه ای دمای پایتخت

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، از کاهش ۷ درجه ای دمای پایتخت طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، از کاهش ۷ درجه ای دمای پایتخت طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در شمال غرب، بخش هایی از مرکز، دامنه های مرکزی زاگرس، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و به تدریج شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار باران ، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی، فردا نیز بارش ها در سواحل دریای خزر، به ویژه در سواحل مرکزی و شرقی، شمال شرق و بخش هایی از شمال غرب کشور ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: این سامانه تا اواسط وقت روز یکشنبه در شمال شرق کشور فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می شود.

وظیفه گفت: از اواخر وقت امروز و طی روز شنبه در دامنه های جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز در شمال غرب و سواحل غربی خزر و روز شنبه در نوار شمالی و غرب کشور و روز یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور کاهش دما محسوس خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: همچنین امروز به تدریج خلیج فارس و طی روز های شنبه و یکشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می شود. روز شنبه دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وظیفه یادآور شد: به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق، تشکیل توده گرد و خاک و انتقال آن به کشور امروز در جنوب غرب، غرب و بخش هایی از شمال غرب کشور پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می شود که به تدریج گستره آن به مناطق جنوب، دامنه های زاگرس مرکزی و نواحی مرکزی کشور نیز می رسد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: طی روز شنبه در سواحل خلیج فارس و دریای عمان باد و گرد و خاک پیش بینی می شود. همچنین طی سه روز آینده جنوب شرق کشور، در بعضی ساعات همراه با باد و گرد و خاک خواهد بود که این وضعیت روز یکشنبه در این مناطق و شرق کشور تقویت می شود.

وی گفت: فردا آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد و در پاره ای نقاط گرد و خاک است بیشینه و کمینه دمای پایتخت با ۷ درجه کاهش نسبت به امروز به ۱۹ و ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

هوای تهران ناسالم است

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون روی عدد ۱۰۳ در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

وحید حسینی افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، غلظت تمام آلاینده ها به جز منواکسید کربن و دی اکسید نیتروژن نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

به گفته وی، در حال حاضر میانگین غلظت به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در بیشتر ایستگاه ها فراتر ازحد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط ناسالم است.

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: در حال حاضر ایستگاه پارک رازی با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون روی عدد ۱۴۹ آلوده ترین منطقه پایتخت است.

حسینی اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای فردای پایتخت حاکی از آسمانی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار ، رعد و برق و وزش باد است به این ترتیب انتظار می رود هوای پایتخت در شرایط ناسالم باقی بماند.

وی گفت: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در منطقه ناسالم برای گروه‌های حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی - ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج