جاباما
۱۹۸۱۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کارآفرینی دیجیتالی

کسب‌و‌کار از دنیای وبلاگ تا اپلیکیشن‌های موبایل

برترین ها قصد دارد در مجموعه گفتارهای "کارآفرینی دیجیتالی"، در روزهای فرد، موضوعات مرتبط با فضای مجازی و جامعه اطلاعاتی را در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده و خوانندگان را با مطالب جالب و خواندنی درباره دنیای دیجیتال آشنا کند.

کسب‌و‌کار از دنیای وبلاگ تا اپلیکیشن‌های موبایل





برترین ها: برترین ها قصد دارد در مجموعه گفتارهای " کارآفرینی دیجیتالی "، هر هفته و در روزهای فرد، موضوعات مرتبط با فضای مجازی و جامعه اطلاعاتی را در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده و خوانندگان محترم این پرتال را با موضوعات و مطالب جالب و خواندنی درباره دنیای دیجیتال، کسب و کار اینترنتی و ایده های موفق در این حوزه آشنا کند. هم چنین در بخش " کارآفرینی دیجیتالی "، آخرین تحولات دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در قالب گزارش جامعی در ۵ شنبه هر هفته تحت عنوان " آی تی ایران در هفته ای که گذشت" مورد بررسی و اشاره قرار می گیرد. پس هر هفته با ما همراه باشید با مطالب خواندنی درباره تحولات ICT در ایران و سایر نقاط جهان.

کسب‌و‌کار از دنیای وبلاگ تا اپلیکیشن‌های موبایل

در گفتار اول ، درباره حضور ۳ میلیاردی کاربران اینترنت در فضای مجازی سخن گفتیم و دومین گفتار ، به بررسی اجمالی نقش تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک در ارتقای توسعه پایدار و اطلاع رسانی گسترده برای مخاطبان بحث کردیم. در گفتار سوم ، به مخاطرات و فرصت های مردمان عصر دیجیتال روزگار خود تا حدی اشاره کردیم و پرسش های مهمی مطرح کردیم که چرا نسل امروز کم تر حرف میزند، کم تر میخوابد و مهارت های ارتباط جمعی کمتری به نسبت نسل قبل دارد. در چهارمین گفتار درباره اهمیت خلاقانه کسب و کار اینترنتی در دنیای دیجیتال سخن گفتیم وفرصت های پیش روی نسل جدید. در این گفتار و در ادامه گفتارهای قبلی، به این موضوع اشاره میکنیم که گذار از دنیای وبلاگ ها تا اپلیکیشن های موبایل، تا چه حدی زندگی مردمان روزگار دیجتالی را تحت تاثیر بلامنازع خود قرار داده است.

دنياي وبلاگ ها (weblog)امروزه به عنوان يک رسانه ديجيتالي غير قابل انکار و موثر، دنياي اينترنت و کسب و کار را متحول کرده است. قدرت وبلاگ نويسان و وبلاگ بازان و سرويس دهنده کان وبلاگ نويسي، روز به روز در حال افزايش است و اين توان افزايي، با توسعه زير ساخت هاي ارتباطي و اطلاعاتي و علاقمندي کاربران به حضور در شبکه هاي اجتماعي (social networks)توليد محتوا، بيش از گذشته به نظر مي رسد. ده ها ميليون وبلاگ، امروزه در اينترنت راه اندازي شده است و صدها ميليون نفر بيننده محتواي توليد شده در اين رسانه هاي الکترونيکي هستند.

برخی از وبلاگ ها، مخاطب به مراتب بیش تر از پرتال ها دارند. فعالیت در توییتر و اینستاگرام را نیز میتوان صورت دیگری از وبلاگ نویسی دانست که بیشتر به سمت و سوی اطلاعات لحظه ای و فوری و تصویری متمرکز است. کسب و کار وبلاگ ها، کسب و کاري موفق در مقايسه با ديگر کسب و کارهاي دنياي اينترنت نيست. اما حجم عظيمي از مخاطبان و فعالان اين رسانه ديجيتالي، نسل جديدي از وبلاگ ها را تا ساليان نه چندان دور نويد مي دهد که بزرگان اينترنت، براي کسب مخاطبان آن، برنامه هاي متنوعي را در دستور کار قرار خواهند داد.

گوگل در سال ۲۰۰۳ ميلادي، يک سرويس دهنده مطرح وبلاگ نويسي به نام بلاگر را خريداري کرد و ياهو نيز در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که قصد خريد يک سرويس دهنده وبلاگ را که خدماتي بر روي گوشي هاي تلفن همراه مي دهد دارد. ارزش اين معاملات بيش از يک ميليارد دلار برآورد شده است. وبلاگ نويسي، امروزه به شيوه خيلي کوتاه تر و مختصرش در ابزارهايي مانند توييتر (Twitter)و کامنت (comment) و پست نويسي (post)در شبکه هاي اجتماعي اينترنت دنبال مي شود.

اما آن چه مشخص است، نگرش کاربران و علايق آن ها به حضور آنلاين و انتشار نظرات و گفتارهاي خود در محيط چند رسانه اي وب مي باشد. اين فرصتي است براي فعالان کسب و کار در عرصه هاي گوناگون که بتوانند از اين پتانسيل استفاده کرده و با طراحي فرصت هاي بازاريابي، تبليغات در محيطي تعاملي، کارآفريني خلاقانه اي را هدايت کنند. وبلاگ ها، به اين موضوع اشاره مي کند که دنياي وبلاگ ها، دنياي فرصت ها براي فعالان کسب و کار اينترنتي به شمار مي رود. اين فرصت هاي را شناسايي کرده و با برنامه ريزي اثربخش و هوشمندانه، فرصت آفرين دنياي وبلاگ ها باشيد.

پرتال پرشین بلاگ، نخستین سرویس دهنده فارسی در زمینه وبلاگ در ایران است که بااستقبال و مخاطبان فراوانی در یک دهه اخیر مواجه شده است و پرتال هایی مانند بلاگفا http://blogfa.com/و میهن بلاگ mihanblog.com، پس از این سرویس راه اندازی و در اختیار حجم انبوهی از مخاطبان وبلاگ نویس جامعه اطلاعاتی ایران قرار گرفته است. اگر به دنبال حضوری گسترده و تولید محتوایی ماندگار در فضای مجازی هستید، همچنان وبلاگ نویسی توصیه مهمی است.

کسب‌و‌کار از دنیای وبلاگ تا اپلیکیشن‌های موبایل

دکتر یونس شکر خواه، استاد ارتباطات و پدر روزنامه نگاری آنلاین ایران نقش زیادی در توسعه وبلاگ نویسی و اطلاع رسانی از طریق این رسانه در جامعه اطلاعاتی کشور ایفا کرده است.

در کنار وبلاگ ها، اپلیکیشن های موبایل (mobile apps)نیز نقش مهمی در توسعه ارتباطات و تبادل اطلاعات و فرصت سازی های خلاقانه اینترنتی ایفا کرده است. الان خیلی از فرآیندهای بانکی، اطلاعاتی، تبادل اطلاعات و تعاملات ارتباطی هوشمندانه از طریق موبایل صورت میگیرد. نرم افزارهای موبایل و سیستم عامل گوگلی و اپلی، امروزه انقلابی را در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد کرده اند. گوشي هاي هوشمند (smartphones)، امروزه به عنوان ابزارهاي غير قابل انکار در دنياي اينترنت و توسعه خدمات آن به شمار مي آيند. خيلي عظيم از مخاطبان اينترنت، از طريق نرم افزارهاي قابل نصب بر روي سيستم عامل هاي گوناگون گوشي هاي تلفن همراه، به دنياي اينترنت متصل شده و از قابليت هاي متنوع آن استفاده مي کنند.

کسب‌و‌کار از دنیای وبلاگ تا اپلیکیشن‌های موبایل

نسل جديد از گوشي هاي موبايل، با قابليت هاي گسترده و هوشمندانه، امکان ارتباط سريع تر و آسان تر براي ارتباط با دهکده جهاني را در اختيار صاحبان آن قرار مي دهد. جادوي اپل apple، فعالان کسب و کار اينترنتي را به سمت و سوي استفاده از فناوري و پتانسيل موجود در محصولات اين شرکت جهت ارائه نسخه هاي موبايلي خدمات و محصولات خود ترغيب و تشويق کرد. بسياري از پرتال هاي بزرگ اينترنت، امروزه نسخه اختصاصي براي گوشي هاي تلفن همراه دارند و نرم افزارهاي خاصي جهت معرفي خدمات و محصولات به طيف گسترده اي از صاحبان اين ابزارها طراحي و راه اندازي کرده اند.

نرم افزارهاي قابل نصب بر روي موبايل، امکانات زيادي را به مخاطبان مي دهد که نقشه و بانک اطلاعات و جست وجو و بازي هاي آنلاين تعاملي و حتي تجارت الکترونيک، بخش کوچکي از خدمات نوين در دسترس در دنياي گوشي هاي هوشمند است. روي آوردن بزرگان اينترنت به نسخه هاي موبايلي، نرم افزارهاي موبايلي و خدمات مبتني بر موبايل، خود نشان دهنده اهميت روز افزودن بازار گوشي هاي هوشمند و نرم افزارهاي اين عرصه مي باشد. فعالاني که در اين حوزه متخصص و تجربه داشته باشند، قطعا زمينه کاري ممتازي را در اختيار خواهند داشت که قرن بيست و يکم به آنان نياز دارد. امروزه خيلي ها موبايل دارند و پيامک بازي مي کنند و از موبايل براي انجام کارهاي مختلف استفاده مي کنند. دنياي موبايل و کسب و کارهاي مبتني بر آن را به آساني فراموش نکنيد!

کسب و کار مربوط به بازار تولید و مدیریت محتوا از طریق چنین اپلیکیشن هایی روز به روز در حال گسترش است و بازار خوبی برای افرادی است که قصد دارند کالا و خدمات خود را در طیف گسترده ای به مخاطبان بالقوه و بالفعل معرفی کنند. به نظر می رسد تاثیر گذاری موبایل های هوشمند در توسعه کسب و کار اینترنتی در دهه حاضر و پس از آن بیش از قبل ملموس شود. خیلی از عملیات و فرآیندهای مالی و بانکی و ارتباطی و آموزشی و اطلاع رسانی و خدماتی، امروزه از طریق ابزارهای موبایلی به راحتی و در کم ترین زمان قابل انجام است و روی آوردن به این سبک عملیاتی در رفتار کسب و کار، یک برگ برنده محسوب می شود که باید به آن توجه شایانی داشت. نرم افزارهاي موبايل مانند نرم افزارهاي تحت وب، بازار رو به رشدي را در حال تجربه کردن هستند. همانطور که قبلا گفتيم، شرکت ها و پرتال هاي بزرگ و کوچک اينترنت و حتي سازمان هاي خدمات رساني شهري، به استفاده از قابليت هاي گوشي هاي هوشمند موبايل جهت ارائه خدمات به مخاطبان روي آورده اند.

دسترسي به موبايل براي خيلي ها مهيا مي باشد و نرم افزارهاي موبايلي، امکانات زيادي را براي مخاطبان فراهم مي کند. چه اطلاع از زمان رفت و آمد اتوبوس شهري و برون شهري باشد، چه نقشه يابي و ارائه بارکد کوپن هاي تخفيف فروشندگان کالا و خدمات شهري. همه و همه از طريق نرم افزارهاي موبايل قابل معرفي و ارائه مي باشد. نرم افزار نويسان موبايل بر اساس سيستم عامل ها و قابليت هاي فني مختلف آنان، مي توانند به روزهاي خوبي بيانديشند. نسل جديدي از کارآفرينان ديجيتال در عرصه نرم افزار نويسان موبايل در حال شکل گيري است که اين موضوع در کشورهاي آسيايي نيز به طور قابل ملاحظه اي در حال توسعه مي باشد. اپليکيشن هاي موبايل، کسب و کار هاي مختلفي را سبب شده است که فعالانش، نياز نيست دور يک ميز جمع بشوند. از هر نقطه اي از دنيا مي توانند بر روي بخشي از پروژه کار کرده و تحت يک مديريت واحد، نتيجه کار را به مخاطبان ارائه کنند. نکته بيست، فرصت آفريني با نرم افزارهاي موبايل را تاکيد مي کند که بازار بکري در ايران و اقصي نقاط جهان دارد. همه موبايل دارند. اين نکته مهمي است!! دوباره فکر کنيد.. .

نرم افزارهاي تحت وب (web application)، بازار خيلي خوبي دارند. اکنون بسیاری از نرم افزارهای تحت وب ، در واقع پیوست موبایلی هم دارند و این تعامل دو سویه بین موبایل و desktop است. شماري از اين نرم افزارها رايگان هستند و برخي ديگر نيز در قبال مبلغي، در اختيار کاربران قرار مي گيرند. اگر چه رايانش ابري (green computing)به زودي خيلي از نرم افزارهاي تحت وب را با بهايي بسيار ناچيز در اختيار کاربران قرار مي دهد تا از آن ها بتوانند نيازهاي خود را در مقياس وسيعي پوشش داده و از خدمات جنبي استفاده کنند و بر آن مبنا، هزينه ها را پرداخت کنند، اما به نظر مي رسد در وضعيت کنوني نيز، کسب و کار نرم افزار نويسان آنلاين، کسب و کار خوبي باشد.

کسب‌و‌کار از دنیای وبلاگ تا اپلیکیشن‌های موبایل

ده ها ميليون وب سايت اينترنت، به نرم افزارهاي طراحي، بارگذاري و هم چنين مديريت سرور و ارتباط با مخاطبان نياز دارند که خود دنياي عظيمي را شکل مي دهد. اگر چه وضعيت امروز، نيازهاي مختلف را در حوزه هاي گوناگون پشتيباني مي کند، اما به واسطه توسعه روز افزون خلاقيت هاي ديجيتالي، نياز به نرم افزارهاي تحت وب براي ارائه حجم گسترده تر و هوشمندانه اي از خدمات افزايش پيدا مي کند. مسنجر ها، کنتورهاي اينترنتي، خدمات دهندگان سرويس گرهاي پست الکترونيک، گجت کارها، تبليغات اينترنتي، آموزش آنلاين و صدها عرصه ديگر، نيازمند نرم افزارهاي تکميلي تحت وب هستند.

چرا که در روزگاري که يک سوم جمعيت کره زمين آنلاين باشند، نياز به چنين ابزارهايي بيش از گذشته اهميت پيدا مي کند. اگر ۱۰ سال پيش مي خواستيد دامنه ايي بر روي پسوندهاي عمومي ثبت کنيد، تقريبا ثبت دامنه با ۴ تا ۶ حرف امکان پذير بود. حتي بر روي پسوند ملي ايران. اما امروزه، ثبت دامنه اي با چنين ويژگي تقريبا امکان ندارد و صاحبان اين دامنه ها حاضرند دامنه مورد نظر شما را با بهاي ميليوني ريالي يا دلاري به شما واگذار کنند! اين جادوي اينترنت است. بنابراين، کسب و کار نرم افزارهاي تحت وب، کسب و کاري پويا خواهد بود. اگر در اين عرصه به دنبال آموزش و تحقيق و راه اندازي کسب و کار هستيد، فرصت هاي زيادي در اختيار شما خواهد بود.

عرصه های وب اپلیکیشن و موبایل اپلیکیشن در واقع فرصتی است برای ارتقای تعاملات دو سویه هوشمندانه بین کاربران و ارائه دهندگان. ما امروز در دنیایی زندگی میکنیم که حتی پزشکی هم از طریق قابلیت های آنلاین در حال ارائه خدمات به میلیون ها مخاطب در اقصی نقاط جهان است. حتما درباره جراحی های آنلاین که از طریق ربات بر روی بدن بیماران انجام میشود شنیده اید. این ها همه تعاملات پزشکی و فناوری اطلاعات است که فرصت های کسب و کار و خدمات رسانی گسترده را فراهم کرده است. پزشکي آنلاين، عرصه مهمي است که اهميت آن روز به روز بر مخاطبانش هويدا مي شود. اين که امروزه مردم کم تر از قرن نوزدهم و اعصار پيش از آن، مريض مي شوند، يک واقعيت غير قابل انکار است و اينکه ايدز و اعتياد ديجيتالي و مرگ و مير هاي مبتني بر آلودگي هاي شهري، افيونی براي مردمان نسل امروز شده است نيز، فراموش نشدنی.

کسب‌و‌کار از دنیای وبلاگ تا اپلیکیشن‌های موبایل

شمار زيادي از مخاطبان اينترنت، اطلاعات پزشکي اوليه يا تخصصي را از طريق پرتال هاي رسمي و غير رسمي موجود به زبان هاي مختلف دريافت مي کنند. با پزشکان و مشاوران در رده هاي مختلف سازماني و علمي به صورت اينترنتي در تبادل هستند و مشاوره هاي رايگان دريافت مي کنند. مشاوره هاي آنلاين در عرصه پزشکي، يکي از جذاب ترين حوزه هاي پزشکي آنلاين براي مخاطبان اينترنت است که در ايران نيز با استقبال فراوان کاربران اينترنت رو به رو شده است و صدها پرتال در اين عرصه در اختيار علاقمندان مي باشد. پزشکي آنلاين، در واقع رهيافتي است به حضور علم پزشکي در رسانه ديجيتال و استفاده از ابزارها و قابليت هاي آن براي ارتباط تعاملي و اثربخش با جامعه مخاطبان اعم از بيماران و غير بيماران. پزشکان، معمولا افرادي رسانه اي و اينترنتي نيستند، اما ماموريت و وظيفه آن ها بسيار خطير و مهم است.

فعالان فناوري اطلاعات، مي بايست با درک نيازهاي مخاطبان به جامعه پزشکي و بررسي زمينه هاي تعامل بهينه پزشکان با مخاطبان از طريق کانال هاي آي تي محور، فرصت آفرين عرصه پزشکي آنلاين باشند. موسسات و مراکز بيمارستاني و کلينيکي بسياري هستند که از طريق اينترنت به پرتال براي مديريت روابط با مخاطبان، ارتباط تعاملي پزشکان با بيماران و ده ها و صدها موضوع ديگر از طريق آي تي نياز دارند. تحقيقات بر روي شيوه هاي گسترش آي تي در علم پزشکي و پيراپزشکي بسيار زياد است و در اين مبحث نمي گنجد. اما همه شواهد بر اين موضوع دلالت مي کنند که بستر کسب و کار در عرصه پزشکي آنلاين در دنياي امروزي در حال افزايش است و موقعيت براي فعالان اين عرصه بسيار. فرصت آفرينان، همواره برگ برنده را در اختيار دارند و گوي سبقت.

از شيوه هاي خلاقانه عرصه پزشکي آنلاين در دنياي اينترنت استفاده کنيد و با شناسايي قابليت ها و نيازهاي ملي، به بومي سازي سامانه ها و ابزارهاي ارائه دهنده خدمات پزشکي از طريق فناوري اطلاعات و ارتباطي روز چه از طريق وب چه از طريق موبايل و چه از طريق تلويزيون ! اقدام کنيد. نکته بيست و يکم، نشان دهنده ظرفيت هاي موجود در عرصه پزشکي آنلاين مي باشد براي آنان که موقعيت شناس هستند! بازیابی اطلاعات پزشکی (Medical Information Retrieval) از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات، یکی از کاربردی ترین قابلیتهای پزشکی آنلاین در دنیای دیجیتال امروزی است که در ایران نیز کاربرد وسیعی دارد. بنابراین، باید عنوان داشت که این عرصه در کسب و کار اینترنتی نقش غیر قابل انکاری دارد و فعالان عرصه پزشکی و فناوری اطلاعات میتوانند از بازار خوب پیش رو بیشتر استفاده کنند.

در این ۵ گفتار، به مسائل مختلفی اشاره کردیم. اگر بخواهيم دنياي ديجيتال را با چند کليک بررسي کنيم، بر روي يکي از کليک ها بايد تامل کنيم. گردشگري مجازي ۱ . گردشگري مجازي، وجه غير قابل انکار دنياي اينترنت است. شمار قابل ملاحظه اي از کسب و کار هاي اينترنتي، امروزه به عرصه گردشگري مجازي مرتبط شده است. شمار افرادي که از پرتال هاي اينترنتي براي بررسي مکان هاي تاريخي، دريافت اطلاعات مختلف از آن ها، رزرو اماکن اقامتي در سراسر جهان ،خريد بليط اتوبوس و قطار و هوايپما به صورت الکترونيکي استفاده مي کنند روز به روز در حال افزايش است. اهميت پرتال هاي مربوط به گردشگري مجازي آن قدر زياد است که پايان نامه هاي کارشناسي ارشد و دکترا و نشريات علمي معتبري در اين عرصه در اقصي نقاط جهان منتشر مي شود. به زودي بايد شاهد برچيده شدن سيستم سنتي ارائه خدمات گردشگري به علاقمندان اين صنعت باشيم.

کسب‌و‌کار از دنیای وبلاگ تا اپلیکیشن‌های موبایل

از انتخاب مکان بازديد تا رزرو تور و هتل و بليط ابزارهاي مسافرتي، همه و همه اينترنتي امکان پذير است. برخي از شرکت هاي بزرگ هواپيمايي اروپا مانند شرکت ايرلندي رايان اير ۲ ، ۹۰ درصد خدمات خود را به صورت اينترنتي و الکترونيکي به مخاطبان ميليوني خود عرضه مي کنند و در صورتي که مخاطبان، به خدمات حضوري نياز داشته باشند بهاي گزافي از آن ها دريافت مي شود. در کشورهاي اسکانديناوي خريد هر چيزي که مرتبط با سفر باشد، از طريق پرتال، ارزان تر از مراجعه حضوريست.

کسب‌و‌کار از دنیای وبلاگ تا اپلیکیشن‌های موبایل

نقش شرکت ریان ایر در توسعه گردشگری از طریق قابلیت های مجازی و انلاین، نقش پر رنگی در اروپا است که البته پرتال هایی مانند tripadvisor و expedia هم در گسترش آن نقش دارند. این ها مدل های تجاری موفقی در عرصه گردشگری اینترنتی است که میتواند مورد استفاده و استقبال فعالان علمی و تحقیقاتی و کسب و کار ایرانی نیز قرار بگیرد. در آینده درباره قابلیت ها و ظرفیت های چنین سرویس دهنندگانی در سرویس موفقیت برترین ها بیشتر خواهیم گفت.

فروش آنلاین خدمات گردشگری، سبب شده است تا بازار خريد و فروش بليط هاي دست دوم نيز رونق بگيرد و حتي حراج آنلاين بليط هاي تور و قطار و هواپيما نيز در دستور کار قرار بگيرد و مخاطب زيادي هم جذب کند. مثلا شرکت اتوبوس راني سوئد ۳ ، از طريق پرتال حراجي ۴ آنلاين اين کشور ، بليط برون شهري را به مقاصد مختلف با بهاي ۱ کرون عرضه مي کند و هر مخاطبي که بيش ترين پيشنهاد را در يک بازه زماني ارائه دهد، برنده و خريدار نهايي بليط خواهد بود و مشخصات بليط براي وي پيامک يا اي ميل مي شود.

کسب‌و‌کار از دنیای وبلاگ تا اپلیکیشن‌های موبایل

همه اين موقعيت ها، فرصت هايي است که آي تي در اختيار گردشگري شهري، ملي و بين المللي قرار داده است. پرتال اکسپديا ۵ که يکي از مراکز آنلاين و معتبر در عرصه گردشگري اينترنتي هست، گردش مالي قابل توجهي دارد که در برنامه ها و مسابقات ورزشي جهان تبليغ مي کند و اين قضيه نشان دهنده جايگاه مالي و اطلاع رساني عرصه گردشگري مجازي براي فعالان اين کسب و کار دارد. گردشگري مجازي، فرصت هاي زيادي را براي حوزه هاي ديگر نيز فراهم مي کند و مي توان از آن به عنوان يک صنعت مادر قرن بيست و يکم نام برد.

افرادي که به هر نوع در عرصه گردشگري اينترنتي تحقيق کنند و کسب و کاري را مديريت کنند، فرصت هاي اشتغال خوبي را در انتظار خواهند داشت. بازار نرم افزارهاي تحت وب، موبايل، شبکه هاي اجتماعي و آينده اينترنت و تلويزيون، فرصت هايي براي توسعه گردشگري مجازي در سرزمين ديجيتال خواهند بود. کسب و کار گردشگري آنلاين را فراموش نکنيد!

وبلاگ ها و موبایل های هوشمند، فرصت و ظرفیت ارائه نسل جدیدی از خدمات را فراهم کرده است که نشر الکترونیک است. نشر الکترونيک از زماني که اپل ۶ و کيندل ۷ آمازون، ابزارهاي خلاقانه اي براي مرور صفحات چاپي بر روي دستگاه هاي ديجيتالي فراهم کردند، با فرصت هاي بالقوه اي رو به رو شده است.

کسب‌و‌کار از دنیای وبلاگ تا اپلیکیشن‌های موبایل

نشر الکترونيک، حامي محيط زيست و توسعه پايدار است. هر کتابي که توسط صنعت نشر الکترونيک در اختيار ميليون ها مخاطب قرار بگيرد، يعني يک درخت کم تر قطع شده است و اين يک مزيت بزرگ است. عرصه نشر الکترونيک، هنوز مهجور است. اما آينده اينترنت و جهان، به سمت و سوي عرصه مجازي و مجازي سازي بسياري از رويدادها و اتفاقات معمول در دنياي واقعي که شيوه سنتي دارد، حرکت خواهد کرد.

کسب و کار فعالان عرصه نشر الکترونيک، در دهه اي که پيش روي هست، وضعيت بهتري از قبل خواهد گرفت. هر چند که بحران هاي اقتصادي و اپيدمي کتاب نخواني قرن بيستمي، همچنان با نسل امروز کاربران جامعه اطلاعاتي همراه خواهد گرد. اما در واقع آينده، در اختيار نشر الکترونيک است. کم تر ناشري در دنيا سراغ داريم که پرتالي براي معرفي ظرفيت هاي اطلاعاتي و انتشاراتي خود در اختيار نداشته باشد. حتي اگر خيلي خيلي سنتي باشد و مخاطب خيلي محدودي داشته باشد.

بله! درست حدس زديد. شيوه کنوني کتاب فروشي ها که نه امکان جست وجو را به شما مي دهد و نه مشاوراني زبده در اختيار دارند و امکانات خاصي هم در قياس با سرويس هاي مبتي بر اينترنت در اختيار شما نمي گذارند، در آينده اي نزديک محو خواهند شد. مگر آن که خود را به ابزارهاي آي تي مجهز کنند. آن چه مسلم است، کتاب فروشي اينترنتي آمازون، ميليون ها کتاب را در يکسال به ميليون ها مخاطب معرفي و عرضه مي کند. بدون آن که مغازه خاصي در کره زمين داشته باشد.

شايد بيش تر از صدها هزار کتابفروش سنتي در سراسر جهان. بنابراين عرصه نشر الکترونيک، عرصه اي رو به رو شد است و هر ساله با ابزارها و فناوري هاي خلاقانه جديدي مواجه مي شود. فعالان کسب و کار در عرصه نشر الکترونيک، فرصت هاي زيادي براي خلق فرصت هاي اينترنتي در اين حوزه دارند و اين عرصه، کاملا مخاطب پسند و مخاطب مدار است. دنياي نشر الکترونيک به ما مي آموزد که مديريت کسب و کارهايي هدفمند در اين عرصه، زمينه ساز موقعيت هاي فراواني براي اشتغال زايي، تحقيق و توسعه، گسترش روابط عمومي، دولت الکترونيک و شهروند مجازي مي باشد که دنيايي از فرصت ها را براي علاقمندان به همراه خواهد داشت.

ویدئوی زیر، گفته های خواندنی مارشال مک لوهان کانادایی، از تئوریسین های به نام دهکده جهانی که در مصاحبه تلویزیونی باCBC صورت گرفته است اشاره شده است.



E-tourism-۱

۲-www.RyanAir.com

www.Swebuss.se -۳

۴- www.Tradera.se

۵- www.Swebuss.se

۶- www.Tradera.se

۷- www.Expedia.com

۸- www.apple.com

۹- www.kindle.com
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج