۱۹۸۷۵۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ایده جذاب بعدی‌تان را کجا پیدا خواهید کرد؟

احتمالا شما در گوشه ذهنتان یک ایده هرچند کوچک دارید ، اما اگر غیر از این است میتونم سرنخ هایی رو به شما بدهم تا بفهمید ایده های خوب از کجا شروع میشوند.

karya.ir - محسن سعیدی: همونطوری که دوست دارم اجرا شدن ایده های شخصی ام رو ببینم ، چشم اندازایجاد یک فرمول جهانی برای موفقیت،من رو بیشتر به هیجان میاره . من ارزشهای کارآفرینی در جهانی فعلی رو میفهمم. کارآفرینی محرک تکنولوژی است و جامعه بشری ما رو برای تفکر و رشد کردن به چالش میکشه.

افرادی رو دیده ام که ایده هاشون برای جامعه ما ارزشهای اقتصادی داشتند ، اما اونها اجازه دادند تا مشکلات کوچک راهشون رو سد کنه و جلوی تاثیری که اونها میتونستن داشته باشند رو بگیره .

ایده جذاب بعدی‌تان را کجا پیدا خواهید کرد؟

احتمالا شما در گوشه ذهنتان یک ایده هرچند کوچک دارید ، اما اگر غیر از این است میتونم سرنخ هایی رو به شما بدهم تا بفهمید ایده های خوب از کجا شروع میشوند . نصیحت اول : بر روی ایده متوقف نشوید . به ایده تان بیش از حد نپردازید و دنبال بدست آوردن تمام جزئیات و راه حل آنها در همان ابتدای کار نباشید . ایده را پیدا کنید و به دنبال اجرای آن بروید .

خب ایده ها از کجا نشات میگیرند ؟؟

۱- دنیایی که در آن زندگی میکنید .

ایده های هستند که در طول روز بصورت اتفاقی و فی البداهه به ذهن شما خطور میکنند . یکی از وسایل آشپزخانه تان میتونه یه کار دیگه هم انجام بده ، در مسیر صبحگاهیتان یک موقعیت تبلیغاتی وجود داده که خیلی مورد استفاده قرار نگرفته، و یا یک بخش از نرم افزار که میتواند راندمان کاری را بالا میبرد .

ما تمایل داریم که در مسیر زندگیمان به سرعت حرکت کنیم و هر چیزی رو همون طوری که هست قبول کنیم ، اما وقتیکه سرعتتون رو کم کنید و شروع به سوال کردن در مورد چیزهای که در اطرافتان هستند میکنید ، متوجه میشوید الهاماتی به شما شده است . خیلی از ایده ها را کنار خواهید گذاشت - گران هستند یا جامعه هدف آنها به اندازه کافی بزرگ نیست- اما یکبار که به دنیای اطرافتان بعنوان یک بازار فرصتها آن هم بدون هیچگونه محدودیتی نگاه کنید مصمم میشوید تا چند ایده مستعد و قابل اجرا را پیدا کنید .

۲- ایده های "بد"ی که دارید

برخی از ما ذاتاً سرشار از ایده هستیم . ایده های زیادی در تمامی طول روز بوجود می آوریم .به بعضی از اونها به خاطر غیرواقعی بودنشون میخندیم ، مابقی رو هم به خاطر بی معنی بودنشون بی خیال میشیم . شما متوجه خواهید شد بیشتر از آنکه ایده های بد دارید ایده های خوب با پتانسیل های عالی هم خواهید داشت .

یک یادداشت را بر روی موبایل یا نوت بوک تان همیشه باز داشته باشید و هر ایده ای که دارید بنویسید . اهمیت نداره که ایده احمقانه به نظر برسه یا اینکه خیلی پر زرق و برق باشه . گهگاهی که به نوشته هایتان رجوع میکنید ممکنه جنبه های قابل تحقق و قابل دستیابی بیشتری رو ، از اونها ببینید .

خوندن این لیست برای دیگران میتونه نقطه شروع برای گفتگو و توسعه طرح اولیه به موارد معقول و منطقی باشه .تنها راهی که میتونه تضمین کنه ایده شما دزدیده نمیشه اینه که بی خیال ایده بشید !!!

۳-همکاری

بعضی وقتها ایده ای رو نمیتونید کاملش کنید.یا هنوز تکامل نیافته است ،خوب پس مطرحش کنید .برخی از بهترین اختراعات جدید دنیا ماحصل تلاش یک نفر نیستند و نتیجه یک کار گروهی هستند .گفتگو با افرادی که در زمینه فعالیت شما هستند ، حتی اگه با اونها از طریق اینترنت و در نقطه ی دیگه ای از دنیا در ارتباط هستید ، میتونه بهترین مشوق و محرک برای شما باشه .

بحث و گفتگو با دوستان و همکارنتان در مورد طرح اولیه تاثیر بیشتری در هدایت طرح بسوی واقعی سازی دارد تا اینکه خودتان به تنهایی اقدام کنید . شما به تنهایی کامل نیستید اما همکاری با دیگران شما را به یک ترکیب طلایی تبدیل میکنه .حتی مذاکرات و مباحث غیر رسمی با دوستان و همکاران نیز در توسعه طرح به شما کمک خواهد کرد .

برای قرار ملاقات های رسمی یک قرارداد عدم افشای اطلاعات به همراه داشته باشید ولی در کارگروهی هیچ حد و حصری قائل نباشید . افراد زیادی سالیان سال راه های رسیدن به موفقیت را پیدا کرده اند .

۴- دوستان و خانواده

همکاریتان را فقط محدود به تجار موفق دیگر نکنید . به حرفهای دوستان و خانوده تان بصورت جدی گوش کنید . توجه کردن به دغدغه های آنها فرصتی را برای شما بوجود می آورد تا علاوه بر خودتان در زندگی آنها نیز جایی برای پیشرفت پیدا کنید .

مادر من مشکل شنوایی دارد . دائما با درخواستهای مادرم برای درست کردن چیزی که لذت ذندگی رو براش افزایش بده مواجه هستم . مطمئنا خیلی از درخواستهای اون فراتر از حد توانایی های منه که بتونم اجراشون کنم اما ایده های زیادی بوده اند که شروعی برای برخی از طرح های اولیه و توسعه ها بودند ، ایده ها و محصولاتی که هدفشون مرتفع نمودن بخشی از ناتوانایی ها بود .

به دوستانتان که در بازاریابی کسب و کارشون با مشکلاتی مواجه هستند یا افراد سالمندتر خانواده که کار کردن با تکنولوژی های جدید برایشان سخت است فکر کنید . افراد دور و بر شما ذخایر اتمام ناپذیری از مشکلات و راه حل های پیش رو هستند .

همیشه به یاد داشته باشید فرقی نمیکند شما چه چیزی تولید میکنید ، مادرتان احتمالا فکر میکند که اون وسیله هوشمنده ، پس فراموش نکنید موضوع رو در بین افرادی که کمتر شناخته شده هستند بررسی کنید .

۵- اطرافتان را جستجو کنید

اگراحساس میکنید برای کارآفرینی مصمم هستید ،میتوانید از مشتریان بالقوه تان برای ایده های جدید سوال کنید . خیلی شبیه پیدا کردن نقاط ضعف شرکتتان ،شما میتوانید شرکتهای فعال در زمینه ی مورد علاقه تان را فراخوان کنید و از آنها بپرسید برای یک تجارت اصولی نیاز به چه مسائلی دارند . اگر همه آنها یک مسئله را اعلام کردند ،ایده شما حاضر است .دست بکار شوید . علاوه بر این شما مطمئن هستید که آنها مشتریان محصولتان خواهند بود

از همه مهمتر: ایده هایتان را ثبت کنید !! بر روی موبایل ، تبلت و نوت بوک طرح های اولیه و ایدهای کوچکتر مرتبط رو خلاصه وار بنویسید . خواهید فهمید وقتی که با ایده ای مواجه میشوید ، فکرهایتان خیلی سریع و طوفانی خواهند بود .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج