۱۹۸۹۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

نسل جدید قطارها به ایران می آیند

ترن هتل ۵ ستاره در مسیر ایران – ترکیه!

«سفر با هتلی که حرکت می کند و شما را از شهری به شهر دیگر می برد». احتمالا شما هم با خواندن این خبر تعجب کردید و گمان بردید چیزی جز شوخی نیست.

ترن هتل 5 ستاره در مسیر ایران – ترکیه!

هفت صبح: «سفر با هتلی که حرکت می کند و شما را از شهری به شهر دیگر می برد». احتمالا شما هم با خواندن این خبر تعجب کردید و گمان بردید چیزی جز شوخی نیست.

جالب است بدانید چنین هتل های پنج ستاره ای وجود دارند و قرار است در ایران هم یکی از آنها افتتاح شود. «ترن هتل» نامی است که بر آن گذاشته شده و دارای امکانات یک هتل پنج ستاره است.

هتلی که روزها در شهر موردنظر توقف می کند و شما با پیاده شدن از آن در شهر گردش می کنید. بعد از بازگشت به هتل و زمانی که در خواب شبانه هستید، قطار - هتل شما حرکت می کند و به شهر بعدی می رسید. به این ترتیب زمانی که صبح از خواب بیدار شدید در شهر جدیدی هستید! «راه ابریشم» نام ترن هتل ایرانی است که قرار است با همکاری کشور ترکیه راه اندازی شود.

ترن هتلی به نام راه ابریشم

خبر راه اندازی اولین ترن هتل ایرانی را مدیرکل دفتر طرح های توسعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داده است. به گزارش فارس، "سیدحسن قدمگاهی" در سومین نشست کمیته فنی مشترک ایران و ترکیه اعلام کرده این هتل توسط بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد و در حقیقت یک هتل پنج ستاره است که مسیر جاده ابریشم را طی خواهد کرد.

با راه اندازی این ترن هتل، مسافران این هتل در روز به بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرهای مختلف در طول مسیر پرداخته و شب که برای استراحت به هتل بازمی گردند این هتل ترن در طول شب مجددا به حرکت خود ادامه داده و مسافران صبح روز بعد به یک شهر دیگر وارد خواهند شد. کشور ترکیه نیز یکی از مقاصد مسافران این هتل ترن است و این امکان وجود دارد که مسافران این هتل ترن در هر شهری که خواستند از قطار پیاده شده و مسافر دیگری نیز جایگزین آنها شود. این مقام مسوول گفته مطالعات این طرح رو به اتمام است و راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای راه اندازی این هتل ترن اعلام کرده است.


عقاب طلایی در همین نزدیکی

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ترن لوکسی در همین نزدیکی کشور ما وجود دارد به نام «عقاب طلایی»؛ ترنی که از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را شروع کرده و دو قاره جهان را به یکدیگر متصل می کند. این ترن مسافرت خود را از شهر مسکو در روسیه شروع و به شانگ های و پکن در کشور چین ختم می کند.

به نظر شما این سفر چند روز طول می کشد؟ ۲۰ شب! بیست شب مدت زمان سفر این ترن قطار است که دو شب را در مسکو ساکن است، سپس به مدت ۱۰ شب در شهرهای روسیه حرکت می کند و مسافران در خود قطار هستند، پنج شب بعدی را مسافران در شانگهای چین سپری می کنند و دو شب آخر را هم در پکن هستند. ارزان ترین بلیت این قطار برای بیست شب ۱۴ هزار یورو است و قیمت ها تا ۵۰ هزار یورو هم می رسد!


چند ترن لوکس

ترن هتل 5 ستاره در مسیر ایران – ترکیه!

ترن آبی نام یکی از مجهزترین ترن های دنیاست که در آفریقای جنوبی مشغول به کار است. این ترن مسافتی در حدود ۱۶۰۰ کیلومتر را طی می کند که بسیاری از رییس جمهوران و پادشاهان کشورهای مختلف با ان سفر کرده اند. در حال حاضر دو قطار آبی، یکی در جهت شمال و دیگری در جهت جنوب حرکت می کنند. ظرفیت قطار اول ۷۴ میهمان در ۳۷ سوئیت و ظرفیت قطار دوم ۵۸ میهمان در ۲۹ سوئیت است.

ترن هتل 5 ستاره در مسیر ایران – ترکیه!

Orient Express یکی از معروف ترین ترن های لوکس اروپایی است که به بیشتر نقاط دنیا حرکت دارد. این شرکت از چندین زیرمجموعه تشکیل شده که هرکدام مشغول سرویس دهی به نقاط دنیا هستند. یکی از این قطارهای لوکس در مسیر لندن به ونیز حرکت می کند که به عنوان قطار شماره یک لوکس جهان انتخاب شده است. قطار رویال اسکاتلند از دیگر قطارهای لوکس این شرکت است که تنها ۳۶ مسافر گنجایش دارد و مناظر این کشور را به مسافران نشان می دهد.

ترن هتل 5 ستاره در مسیر ایران – ترکیه!

قطارهای لوکس زیاد دیگری سرتاسر دنیا وجود دارند، Rocky Mountaineer در کشور کانادا وجود دارد و در چهارراه اصلی در میان کوه های کانادا حرکت می کند. این قطار جزو لیست ۵۰ چیزی است که باید قبل از مرگ آن را دید! هند با دو قطار لوکس و استرالیا، بانکوک، سنگاپور، آفریقا و... همگی دارای قطارهای لوکس هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج